تعداد بازدید: 2785

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 7 آبان 1391-22:14

دامادی:پس گرفتن امضا،عجیب و غریب نیست

نماینده مردم ساری در مجلس گفت:پس گرفتن امضا به معنای درست نبودن تصمیم نیست/تاکنون گزارش رسمی مبنی بر افزایش یا کاهش امضاها در طرح سوال از رئیس جمهوری اعلام نشده است/پس گرفتن امضا روند نیست.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:نماینده مردم ساری در مجلس در حاشیه برگزاری جلسه علنی شورای شهر ساری در گفت و گو با مازندنومه در رابطه با منتفی شدن طرح سوال از رئیس جمهوری، اظهار داشت: این موضوع را هیئت رئیسه باید مطرح کند.

محمد دامادی با بیان اینکه تاکنون گزارش رسمی مبنی بر افزایش یا کاهش امضاها در طرح سوال از رئیس جمهوری اعلام نشده، گفت: منتظر هستیم پس از تعطیلات مجلس، این موضوع را از هیئت رئیسه استعلام کنیم که آیا امضاها از حد نصاب افتاده و یا افزایش داشته است.

 نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، متذکر شد: کسانی که امضا را پس می‌گیرند، این موضوع را باید به هیئت رئیسه تقدیم کنند.

 وی در پاسخ به سوال دیگر ما مبنی بر اینکه پس گرفتن امضاها به نوعی روند در بین نمایندگان تبدیل شده، گفت: این،روند نیست،برای نمایندگان ابهاماتی ایجاد می‌شود که می‌تواند از ابزار قانونی استفاده کند و در خصوص طرح سوال هم اینگونه است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه استیضاح یکی از ابزار مجلس است، تصریح کرد: گاهی ابهام به وجود آمده ، پیش از اینکه در صحن علنی مطرح شود، در جلسه خصوصی مباحث مطرح می‌شود و اگر پاسخ گرفته شود، طرح استیضاح وزیر منتفی است.

 دامادی یادآور شد:‌پس گرفتن امضاها موضوع عجیب و غریبی نیست.

 وی در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه مبنی بر اینکه ممکن است پس گرفتن امضاها به برخی خواسته‌ها مثلا عزل و نصب‌ها باشد، گفت: اگر استیضاح به این منظور باشد خارج از حیطه وظایف نمایندگان بوده و اصل قانونی رعایت نشده است.

 دامادی خاطرنشان کرد: این گونه نیست که پس گرفتن امضا حتما در قبال برخی خواسته های نمایندگان باشد و من به صورت رسمی این مسئله را ندیدم.

وی در پاسخ به سوال دیگر ما مبنی بر اینکه آیا پس گرفتن امضاها این شائبه را به وجود نمی‌آورد که طرح سوال از ابتدا اشتباه بوده و نماینده مورد نظر در این زمینه به درستی بررسی نکرده، اظهار داشت: این گونه نیست که پس گرفتن امضا به معنای درست نبودن تصمیم باشد.

دامادی افزود: ممکن است نمایندگان با دلایل و سندهای بیشتری، نسبت به موضوع مطرح شده، قانع شوند.

شایان ذکر است سخنگوی کمیسیون اصل 90 طی چند روز گذشته در گفت و گو با رسانه از منتفی شدن طرح سوال از رئیس جمهوری خبر داده و گفته بود که امضاها به کمتر از 61 نفر رسیده است.


  • يکشنبه 7 آبان 1391-0:0

    اگر نمایندگان مستقل باشند و الگویشان مدرس باشد نه امکانات و حقوق نمایندگی و استفاده از قدرت نمایندگی برای کارهای پاستوریزه و عمدتا منافع شخصی اینگونه نمی شد


    ©2013 APG.ir