تعداد بازدید: 3960

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 8 آبان 1391-1:16

سربرگ مشترک دامادی وشجاعی/حضور نمایندگان بیشتر می شود

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد: موضوع پادگان را به وزیر دفاع تذکر دادم/شرمنده این مردم نشویم که وقتی باران می بارد شهر تعطیل می‌شود/نمی‌توان با سلام و صلوات، پادگان را از ارتش گرفت/با پشت تریبون نشتن و صحبت کردن کاری پیش نمی‌رود.(گزارش+گزارش تصویری)


مازندنومه،کلثوم فلاحی:محمد دامادی، رمضان شجاعی و عباس حسینی نژاد میهمان این هفته جلسه علنی شورای شهر ساری بودند.گزارش جلسه یک شنبه شب شورای شهر مرکز استان در زیر آمده است.

*دامادی:هنوز خودم را یک عضو شورا می‌دانم

محمد دامادی در جلسه علنی شورای شهر اظهار داشت: با توجه به اینکه ساری مرکز مازندران است اما به وسعت نام خود، رشد نداشته است.

وی با بیان اینکه این موضوع مربوط به فرد و یا افراد خاصی نیست، تصریح کرد: توسعه ساری به این بستگی دارد که چه اندازه در حوزه توسعه شهری، گام مستمر برداریم.

دامادی با اشاره به اینکه در حوزه توسعه شهری، با پروژه محور بودن موفق نیستیم، گفت: در این زمینه باید برنامه محور باشیم.

 وی با بیان اینکه تا زمانی که طرح جامع شهری تدوین نشود، نمی‌دانیم که باید چه بکنیم، یادآور شد:‌ مهم نیست که چرا به این نقطه رسیدیم بلکه اکنون باید تصمیم بگیریم که در جهت رشد شهر گام برداریم.

 دامادی افزود:ما به این مردم بدهکار هستیم و نه در زبان بلکه باید در عمل ثابت کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد شهری در سخنرانی و جلسه بدون خروجی، به دست نمی‌آید، گفت: بحث پادگان ساری باید برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع پادگان را به وزیر دفاع تذکر دادم ، افزود: معاون پارلمانی وزیر دفاع با حضور در مجلس اعلام کرد که برای خروج پادگان از شهر اعلام آمادگی کرده‌ایم اما استان آماده نیست.

دامادی با بیان اینکه شورا، شهرداری و فرمانداری جلسه‌ای ترتیب دهند تا آقایان را دعوت کنیم و ببینیم چه کسی راست می‌گوید، ادامه داد: در کجای کشور، پادگان در مرکز شهر قرار دارد؟

 وی تصریح کرد: چطور می‌توانیم طرح جامع را تدوین کنیم و در آن چکمه‌های پادگان را ببینیم و البته شنیده شده در زمین پادگان در حال ساخت و ساز هم هستند.

دامادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حسرت یک شهر بازی برای مردم این شهر مانده، افزود: مگر احداث یک پارک آبی چه قدر هزینه دارد؟

 وی با بیان اینکه در کمربندی حق 27 ساله‌مان را گرفتیم، تصریح کرد: درآمد پایدار خارج از کمیسیون ماده 100، دغدغه است و می‌طلبد از روش‌های نوین تری برای کسب درآمد استفاده کرد.

وی متذکر شد: هنوز خودم را یک عضو شورا می‌دانم و فقط مسئولیت‌هایم افزایش یافته است.

 دامادی ادامه داد: شرمنده این مردم نشویم که وقتی باران می بارد شهر تعطیل می‌شود.

 وی با بیان اینکه چند پیشنهاد را وقتی در شورا بودم ارائه دادم، افزود: بحث جواز شناور یکی از این موارد است، لازم نیست همیشه اخذ وجه داشته باشیم، این کار را با همکاری بانک ملی می‌توان انجام داد.

*عبوری:موضوع سرمایه‌گذار شهربازی حل شد

مهدی عبوری در این جلسه اظهار داشت: طی دو هفته اخیر حدود هزار پارکینگ در منطقه مرکزی ساری آماده شده است.

وی با بیان اینکه بیش از دو دهه است که گفته می شود پادگان باید به خارج از شهر ساری منتقل شود، افزود: تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

 عبوری با اشاره به اینکه استاندار مازندران در خصوص تغییر رای صادر شده کمیسیون ماده پنج در رابطه با پادگان، به معاون عمرانی استانداری دستور پیگیری داده بود، متذکر شد: این مورد هم هنوز اجرایی نشده است.

 شهردار ساری با بیان اینکه عزم جدی وجود دارد که هرچه زودتر پادگان را تملک کنیم، ادامه داد: وزیر دفاع در آخرین پاسخ اعلام کرده که زمین پادگان را به قیمت روز، تملک کنید.

 عبوری تصریح کرد:‌ این در حالی است که ارتش در سال 70، زمین معوض را تحویل گرفته اما در این زمینه سندی نداریم.

 وی با اشاره به اینکه تملک زمین پادگان به قیمت روز، از توان مجموعه شهری خارج است، گفت: با خارج شدن پادگان از مرکز شهر، زمین پادگان را می‌خواهیم فقط به باغ‌شهر تبدیل کنیم.

عبوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در پروژه کمربندی شمالی برای تملک از سه راه جویبار تا خیابان 22 بهمن چهار میلیارد تومان اعتبار داشتیم، افزود:‌تاکنون یک ملیارد از این مبلغ پرداخت شده است.

 وی با بیان اینکه تمام تلاش ما بازگشایی این مسیر است، تصریح کرد: از ابتدای سال آینده حتی به صورت خاکی، می‌توانیم این مسیر را زیر بار ترافیک بفرستیم.

 عبوری با اشاره به اینکه موضوع سرمایه‌گذار شهربازی حل شده، اظهار داشت:‌ معضل فعلی جابه‌جایی ارز و تجهیزات مورد نیاز است و تیم تشکیلاتی این سرمایه‌گذار به یکی از کشورها سفر کرده تا بررسی کنند که این معضل چگونه حل می‌شود.

*شجاعی:نمی‌توان با سلام و صلوات، پادگان را از ارتش گرفت

 سید رمضان شجاعی کیاسری اظهار داشت: زمین مِرمت در تصرف ارتش و سپاه است اما سندی که اثبات کند این زمین در عوض زمین پادگان داده شده، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه زمین مرمت را ارتش اکنون زیر کشت دارد، افزود: منابع طبیعی می‌تواند به دلیل اینکه ارتش به تعهدات خود نسبت به این زمین عمل نکرده، وارد عمل شود تا زمین را تصرف کرده و برگرداند.

 شجاعی ادامه داد: سازمان گردشگری کشور هم آمادگی دارد برای تبدیل زمین پادگان ساری به فضای تفریحی و فرهنگی برای مردم، کمک کند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان با سلام و صلوات، پادگان را از ارتش گرفت، تصریح کرد: اینگونه نیست که ارتش زمین پادگان را ببخشد و حتی به دنبال پول و سود هم هستند.

 شجاعی با اشاره به اینکه در این زمینه بخشی از کار باید بر عهده دولت، بخشی بر عهده منابع طبیعی و بخشی هم بر عهده شهرداری باشد، افزود: مشروط بر اینکه زمین پادگان تبدیل به باغ‌موزه شود.

 وی یادآور شد: با تقسیم کار، ما هم آمادگی داریم در این زمینه کمک کنیم.

*باقری:تاکنون چیزی نصیب مردم نشده است

 جمال باقری در این جلسه افزود: حدود 70 هزار متر زمین در صفرآباد ساری داریم اما یک گل در آن نکاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تبدیل زمین پادگان به باغ‌شهر ایده خوبی است، تصریح کرد: نگرانی ما این است که تبدیل به زمین صفرآباد ساری شود که یک تاب و سرسره هم در آن نصب نکرده‌ایم.

 عضو شورای شهر ساری افزود: اگر قرار است برای تملک زمین پادگان ساری 30 تا 40 میلیارد تومان هزینه پرداخت کنیم، می‌توان با پنج میلیارد تومان پول، در زمین صفرآباد شهربازی احداث کرد.

 وی با بیان اینکه با پشت تریبون نشتن و صحبت کردن کاری پیش نمی‌رود، یادآور شد: با وجود اینکه زمین مرمت در دست سیاه و ارتش است ناهماهنگی را بین مسئولان وقت و مسئولان حال حاضر شاهد هستیم که باعث می‌شود کار به نتیجه نرسد.

باقری خاطرنشان کرد: با تصمیم‌گیری‌های امنای مردم تاکنون چیزی نصیب مردم نشده است.

*آقامیری:در خصوص مسیر آزاد راه هفت تن تجدید نظر صورت گیرد

عضو دیگر شورای شهر ساری در این جلسه اظهار داشت: از معضلات کمربندی شمالی این است که در داخل شهر قرار دارد.

 سید محمد آقامیری با بیان اینکه آزادراه هفت تن هم طی چند سال آینده در داخل شهر قرار می‌گیرد، افزود: پیشنهاد می‌شود در خصوص مسیر آزاد راه هفت تن تجدید نظر صورت گیرد.

*نقیبی:انتظار نداریم ارتش این زمین را به ما ببخشد

فرامرز نقیبی در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار داشت: پیمانکار قبلی پل ذغالچال 310 میلیون تومان به شهرداری بدهکار بود که این موضوع را قبول کرده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته جاری، پیمانکار جدید پل ذغالچال معرفی می‌شود، افزود: در این زمینه مشکل مالی نداریم و با انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی پروژه را شروع می‌کنیم.

 نقیبی ادامه داد: در رابطه با زمین پادگان، انتظار نداریم ارتش این زمین را به ما ببخشد اما توقع همکاری داریم.

*حسینی نژاد:در رابطه با زمین در برخی پروژه‌ها با مشکل مواجه هستیم

فرماندار ساری در این نشست گفت: باور دارم مجموعه شورای شهر با همفکری می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

 سید عباس حسینی‌نژاد ادامه داد: در رابطه با زمین در برخی پروژه‌ها با مشکل مواجه هستیم.

 وی با بیان اینکه زمین هنرستان کشاورزی در مشهد و اصفهان 50 هکتار است، متذکر شد:‌اما ما زمین 17 هکتاری هنرستان کشاورزی ساری را کاهش می‌دهیم.

گفتنی است محمد دامادی در این نشست از انتشار سربرگ مشترک با شجاعی خبر داد و گفت:‌ حضور ما از این به بعد در جلسات شورا بیشتر می‌شود.

 باقری هم در این جلسه اظهار داشت: کشاندن نمایندگان به این جلسات هیچ سودی برای مردم ندارد،ما باید مشکلات را به نمایندگان اعلام کنیم تا در رفع آن اقدام کنند.


  • سه شنبه 9 آبان 1391-0:0

    آقا پروژه 22 بهمن که خوابیده . پس قولی که معاون عمرانی استاندار دادن چی میشه؟ضمن آقایان شورایی یک فکری یرای کوچه های زشت 22 بهمن بکنید . به خدا خجالت میکشیم مهمان داریم . آیا میفهمید خجالت یعنی چه؟

    • سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 8 آبان 1391-0:0

      سربرگ مشترک براي اولين بار سيد هادي حسيني و كمال عليپور انجام دادند.

      كه در تاريخ انتخابات مازندران بي سابقه بود.


      ©2013 APG.ir