تعداد بازدید: 3681

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 8 آبان 1391-9:29

شجاعی: وزیر صنعت ضعیف است/دامادی:سفر چین خوب نبود

شجاعی:مشکل شرکت چوب و کاغذ مازندران، تامین مواد اولیه است/اگر فردی گردن کلفت در راس بازرگانی و صنعت وزارتخانه قرار می گرفت می‌توانست امور را هدایت کند/جهاد کشاورزی و صنایع و معادن سنخیتی بیشتری برای ادغام داشتند/ دامادی:سفر به چین اتفاق خوبی نبود/منتظر ره‌آورد سفر استاندار از  چین هستم.


مازندنومه:سید رمضان شجاعی کیاسری و محمد دامادی در حاشیه برگزاری جلسه علنی شورای شهر ساری پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بودند.

*تحریم همیشه بد نیست

شجاعی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در رابطه با تعرفه واردات کاغذ، اظهار داشت:‌ تعرفه واردات اقلامی که در کشور تولید می‌شود را افزایش دادیم.

وی با اشاره به اینکه تا شش ماه قبل، هزینه تمام شده کاغذ چینی با کاغذی که شرکت چوب و کاغذ مازندران تولید می‌کرد 300 هزار تومان فرق داشت، ادامه داد: هزینه تمام شده تولید کاغذ در چین 600 هزار و تولید کاغذ ما 900 هزار تومان بود و طبیعتا چاپخانه داران به دلیل کیفیت چاپ کاغذ خارجی، به سراغ کاغذ خارجی می‌رفتند.

شجاعی با بیان اینکه تحریم همیشه بد نیست، یادآور شد: با اعمال تحریم‌ها، عده‌ای در صف هستند تا برای تامین کاغذ با شرکت چوب و کاغذ مازندران، قرارداد ببندند.

نماینده مردم ساری و میاندرود تصریح کرد: اکنون مشکل شرکت چوب و کاغذ مازندران، تامین مواد اولیه است.

محمد دامادی در این رابطه اظهار داشت: رسانه‌های استانی باید از تسهیلات کاغذ برخوردار شوند و در این زمینه رایزنی‌هایی با مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران داشته‌ایم.

وی یادآور شد: به اتفاق نماینده دیگر ساری، این درخواست مشترک را از مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران، داریم.

*جهاد کشاورزی و صنایع و معادن سنخیتی بیشتری برای ادغام داشتند

شجاعی در پاسخ به سؤال خبرنگار مازندنومه مبنی بر اینکه آیا تصور نمی‌کنید ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنعت و معدن اشتباه بوده چراکه صنعت ما زمین خورده بود اما اکنون بازار هم رها شده و افسارگسیخته است ، اظهار داشت: این پیشنهاد را دولت داد و مجلس هم اصل تغییر را تصویب کرد اما اینکه چه وزارتخانه‌هایی با هم ادغام شوند بر عهده دولت بود.

وی با بیان اینکه من هم قبول دارم در این ادغام نیاز بود که یک وزیر آشنا به مسائل بازرگانی و صنایع انتخاب شود، گفت: اگر فرد قوی و گردن کلفت در راس این وزارتخانه قرار می گرفت می‌توانست امور را هدایت کند.

شجاعی با اشاره به اینکه اصل قضیه را قبول دارم، تصریح کرد: یکی از اشکالاتی که الان وجود دارد این است که این دو وزارتخانه سنخیتی با هم ندارند و بازار مقوله‌ای جدا از صنعت و معدن است.

 وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی و صنایع و معادن سنخیتی بیشتری برای ادغام داشتند، یادآور شد: اما سنخیت وزارت بازرگانی و صنایع و معادن قابل قبول نیست.

نماینده مردم ساری و میاندرود خاطرنشان کرد: اگر وزیر قدری در مسند بود می‌توانست تعادل ایجاد کند.

 وی با بیان اینکه ادغام این دو وزارتخانه قابل جبران است اما نه با این وزیر، اظهار داشت: وزیر فعلی ضعیف عمل می‌کند و ما هم اشتباه کردیم.

* سفر چین اتفاق حوبی نبود

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر لزوم سفر استاندار مازندران به چین، گفت: این سفر، اتفاق خوبی نیست.

دامادی با بیان اینکه در این زمینه پیگیری جزئی داشتم و با معاون اول رئیس جمهوری هم صحبت کردم، ادامه داد: قطعا با شرایطی که استان دارد، این سفر قابل قبول نبود.

وی با اشاره به اینکه منتظر ره‌آورد سفر استاندار از کشور چین هستم، متذکر شد: دلیل سفر استاندار را نمی‌دانم و توضیح خاصی ندارم.

 (در این لحظه محمدی کیادهی عضو شورای شهر ساری گفت: رفتند اوشین را مازندران بیاورند که یکی دیگر از اعضای شورای شهر پاسخ داد اوشین ژاپنی بود.)

*متاسفانه شعار می‌دهیم

دامادی در زمینه ورزش مازندران اظهار داشت: در زمینه ورزش نیاز به تدوین سند توسعه داریم.

 وی با بیان اینکه در آمایش سرزمینی ورزش مازندران، کشتی یکی از ظرفیت‌های بزرگ است، خاطرنشان کرد: نیامدیم در این زمینه برنامه درست داشته باشیم.

دامادی گفت: حتی اگر پرسپولیس را هم به مازندران بیاوریم به سرنوشت تیم صنعت دچار می‌شود، چون تیم تغذیه نمی‌شود.

 وی با بیان اینکه در فوتبال هنوز تعریف درستی از باشگاه و اقتصاد مدیریت وجود ندارد، ادامه داد:‌ حق پخش تلویزیونی بازی‌های فوتبال هنوز سرانجام ندارد.

دامادی یادآور شد: وقتی تلویزیون حق پخش بازی‌ها را پرداخت نکند، ورزش هم رشدی ندارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه شعار می‌دهیم و در پای عمل هیچ کاری نمی‌کنیم، افزود: وزارت ورزش 300 میلیارد بودجه دارد و با این بودجه نمی‌تواند کاری کند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: دولت، مجلس و رسانه‌ها باید دست به دست هم داده و هر یک بخشی از کار را بر عهده بگیرند.

 وی با اشاره به تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز، اذعان داشت: روح مردم در ضربات بازیکنان تراکتور تجلی پیدا می‌کند و امروز به جایی رسیده که در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد .

دامادی افزود: ما با مردم خوبی که داریم برای گرفتن 20 میلیون بودجه در ورزش باید گردن کج کنیم و این خوب نبست.

 شجاعی در این زمینه با اشاره به پروژه پیست بین المللی دوچرخه سواری ماهفروجک ساری، گفت: این پیست طراحی فراملی دارد و نتوانستند هزینه و مواد اولیه مورد نیاز را تامین کنند.

وی با بیان اینکه یک پروژه ورزشگاه شش هزار نفری هم در ساری داریم، یادآور شد:‌این دو پروژه به علت کمبود اعتبار و کم کاری، رو به تعطیلی است.


  • سه شنبه 9 آبان 1391-0:0

    البته صنایع چوب با مدیران ضعیف.

    • سه شنبه 9 آبان 1391-0:0

      فقط امیدوارم دوستان تلاششون برای رضای حق تعالی باشه، البته تو چهار سال قبل آقای شجاعی که به جان خودم ثابت کرد.


      ©2013 APG.ir