تعداد بازدید: 3560

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 8 آبان 1391-9:37

مرزن آباد در تکاپو/90 درصد کارهای اجرایی انجام شد

همایش ملی تشیع و تبرستان با پیام آیت الله جوادی آملی آغاز به کار می کند/کار نصب 50 بنر همایش از ورودی کندوان تا چالوس آغاز شد/هزار بسته فرهنگی برای توزیع در روز همایش آماده شده است/ایجاد نمایشگاه بومی محلی با 20 غرفه شامل صنایع دستی، لباس محلی، گلیم بافی، غذای محلی، ابزار و ... از برنامه های جنبی این جشن است.


مازندنومه،خبر ارسالی کمیته اطلاع رسانی همایش:دبیر همایش ملی تشیع و تبرستان گفت: پیام آیت الله جوادی آملی برای همایش ملی تشیع و تبرستان ارسال شده و در روز همایش برای حاضران پخش خواهد شد.

حجت الاسلام محمود علیخانی در جلسه مشترک کمیته های برگزاری همایش ملی تشیع و تبرستان با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری این همایش افزود: تمامی تدابیر لازم برای برگزاری باشکوه این همایش در مرزن آباد صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: تاکنون هماهنگی و تعامل مناسب بین کلیه کمیته های برگزاری وجود داشته و انتظار می رود این همکاری تا پایان روز همایش مشاهده شود.

*این همایش مایه خرسندی است

فرماندار چالوس و رئیس شورای سیاستگزاری همایش تشیع و تبرستان با اشاره به اینکه برگزاری همایش تشیع و تبرستان رویداد عظیم فرهنگی مذهبی شهرستان چالوس در دهه ولایت است گفت: این همایش مایه خرسندی و مدال افتخاری بر گردن مردم متدین شهرستان چالوس و به ویژه بخش مرزن آباد خواهد بود.

سیدقدیر رضایی برپایی این رویداد عظیم فرهنگی- مذهبی در دهه ولایت و همزمانی با عیدغدیر خم را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: زنده نگه داشتن سیره و راه تشیع و پیام غدیرخم با برپایی همایش ملی تشیع و تبرستان نشان دهنده پایداری، پای بندی و پیروی برگزارکنندگان آن به امر ولایت است..

فرماندار چالوس با تاکید بر تعامل، همدلی و صداقت دست اندرکاران برگزاری همایش گفت: 90 درصد کارهای اجرایی مربوط به این همایش عظیم انجام شده و در چندروز باقیمانده مرزن آباد و مرکز آموزشی شهید ادیبی کاملا آماده برگزاری همایش خواهد بود.

رضایی با بیان اینکه آثار و برکات این همایش برای همیشه به یادگار خواهد ماند تصریح کرد: همراهی نیروهای نظامی و انتظامی و پیوندی که در این ایام با مردم منطقه داشته و خواهند داشت در تاریخ این دیار به یادگار خواهد ماند.

*کار نصب بنر آغاز شد

رییس کمیته پشتیبانی همایش ملی تشیع و تبرستان از آمادگی مرزن آباد برای برپایی بزرگترین رویداد فرهنگی مذهبی این بخش خبر داد و گفت: کار نصب 50 بنر از ورودی کندوان تا چالوس و همچنین توزیع اطلاعیه ها و پوسترهای همایش در منطقه آغاز شده است.

جعفر ردایی همچنین از تهیه و پخش تیزرهای تبلیغاتی با همکاری ارشاد اسلامی خبر داد و اظهارداشت: تعداد هزار بسته فرهنگی برای توزیع در روز همایش آماده شده است.

شهردار مرزن آباد از زیباسازی، بهبود فضای سبز و رنگ آمیزی جداول و گلکاری محوطه مرکز آموزشی شهید ادیبی و سطح شهر مرزن آباد خبر داد و گفت: سالن برگزاری همایش نیز در حال تجهیز به سیستم صوتی، نور، تصویری و ... است.

وی از برپایی ایستگاه صلواتی در سه راهی مرکز شهر طی دو روزه منتهی به همایش توسط نیروهای بسیجی و همکاری شرکت مرزن گاز خبر داد و گفت: تهیه تقدیرنامه و جوایز نفرات برتر توسط شهرداری هچیرود، هماهنگی جهت استقرار اتوبوس برای جابجایی میهمانان تهران، قم و ... ، نصب و تجهیز روشنایی سطح شهر و محل برگزاری همایش، زیباسازی با گل و گیاه با همکاری جهادکشاورزی، و ... برنامه هایی است که در دست اجراست.

جعفر ردایی همچنین در رابطه با برگزاری جشن روز مازندران در مرزن آباد گفت: پس از نشست با نمایندگان و کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مکان برگزاری جشن مورد بازدید و مورد تایید ارشاد اسلامی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارهای سخت افزاری همایش بر عهده مرزن آباد و بخش نرم افزاری و اجرایی آن بر عهده ارشاد اسلامی خواهد بود گفت: اطلاع رسانی با بنر و همچنین توزیع پوستر و اطلاعیه در شهرهای چهارگانه شهرستان چالوس در حال اجراست.

وی افزود: ایجاد نمایشگاه بومی محلی با 20 غرفه شامل صنایع دستی، لباس محلی، گلیم بافی، غذای محلی، ابزار و آلات سنتی و ... با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری از دیگر برنامه های جنبی این جشن است.

جعفر ردایی با بیان اینکه از ظرفیت های بومی محلی و هنرهای هنرمندان سنتی این بخش نیز در جشن روز مازندران استفاده خواهد شد گفت: طبق پیش بینی به عمل آمده آمادگی پذیرایی از دو هزار نفر در این جشن را داریم.

رییس کمیته تبلیغات و روابط عمومی همایش ملی تشیع و تبرستان نیز گفت: اعضای این کمیته نیز در کنار دیگر کمیته های همایش با جدیت پیگیر مقدمات لازم جهت برپایی هرچه باشکوه تر این همایش هستند.

حجت الاسلام علی اسفندیاری افزود: واحد خبر و اطلاع رسانی این کمیته نیز با تهیه و ارسال روزانه اخبار به خبرگزاری ها و جراید مختلف یاری رسان ما در این رابطه هستند.

وی در همین رابطه تصریح کرد: با دریافت مدارک از خبرنگاران کارت مخصوص روز همایش برای آنان تهیه و صادر شده و تحویل خواهد شد.



    ©2013 APG.ir