تعداد بازدید: 3437

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 14 آبان 1391-17:58

جشن تیرماسیزده در نور برگزار می شود

مراسم نمادین تیرماسیزده شو،غروب دوشنبه 15 آبان ماه در نور برگزار می شود/در بخشی از این برنامه،مراسم آیینی مربوط به تیرماه سیزده شو اجرا می شود


مازندنومه،سیدحسن موسوی،دبیر جشن مازرون:مجموعه فرهنگی-هنری پارپیرار جشن تیرگان-تیرماسیزده شو- را در شهرستان نور اجرا می کند.

 آیین شاد و نمادین جشن مازرون به مناسبت روز ملی مازندران و شب سیزده مازندرانی ها با همکاری شورای فرهنگ عمومی،فرمانداری،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور برپا می شود.

جشن تیرگان غروب دوشنبه 15آبان 1391 از ساعت 18 در سالن ورزشی امام خمینی(ره)نور برگزار می شود.

در بخشی از این برنامه،مراسم آیینی مربوط به تیرماه سیزده شو اجرا می شود.مولودی خوانی،شعر خوانی و اجرای برنامه های موسیقی مازندرانی از بخش های دیگر این جشن خواهد بود. منتظرحضور علاقه مندان سنت ها و آیین های مازندرانی(با لباس های محلی) هستیم.


  • پنجشنبه 15 فروردين 1392-0:0

    اگه کلیپی ازمراسمات سنتی این جشن روی سایت قرار دهید ممنون میشم

    • جشن چرا دولتي مي شوند؟پاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 23 آبان 1391-0:0

      نمي دانم واقعا تاريخ جشن ها نشان از اين مي دهد كه دست اندر كاران دولتي جشن ها را بر گزاز مي كردند/تاثير اينگونه جشنها چيست؟ با اين همه جشن و شادي كه بشكل دوره گردي و البته بر مبناي حساب و كتابهاي غير فرهنگي... انجام داده اند چقدر به فرهنگ كه جاري در زندگي مردم است كمك كرده اند و چقدر از زاويه فرهنگ خودشان و مديران برداشت كرده اند؟

      • موسسه سینمایی بسطام فیلمپاسخ به این دیدگاه 0 0
        دوشنبه 15 آبان 1391-0:0

        دست شما درد نکنه .این همه شور از شعور بالای شماست.رضا بسطامی . ساری


        ©2013 APG.ir