تعداد بازدید: 3167

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 18 آبان 1391-0:48

درنگی برای دیدن زیبایی ها/رنگ و درنگ منتشر شد

کتاب نفیس"رنگ و درنگ"که حاوی عکس های زیبای حسین شفیع نیا فیروزجا از طبیعت و زندگی مردم مازندران است،به بازار نشر عرضه شد/این مجموعه به وسیله انتشارات رسانش نوین منتشر شده است/محمد شمس لنگرودی و رضا بازی برون برای این کتاب مقدمه نوشته اند.


مازندنومه،سردبیر:به تازگی کتابی نفیس با عنوان"رنگ و درنگ"به بازار نشر عرضه شده که حاوی عکس های حسین شفیع نیا از طبیعت و مردم مازندران است.

شفیع نیای فیروزجا اهل بابل است و تاکنون ساخت چند مجموعه فیلم مستند و داستانی را در رزومه خود دارد.

استاد محمد شمس لنگرودی مقدمه ای کوتاه اما گویا برای رنگ و درنگ نوشته که در بخشی از آن آمده:"ما در زندگی روزمره مان چنان در تدارک جهنمی برای نابودی همه چیزیم که فرصت دیدن و تعمق و درک دقایق زیبا را از دست می دهیم.ما دود به هوا می کنیم تا از اسمانی که آبی نیست گله مند باشیم،با دست و دهان مان به یکدیگر شلیک می کنیم و از لعنت جنگ در عذابیم.هنر،بازگرداندن مان به پیش از ورود مصایب است که تدارک می بینیم."

شمس لنگردی در ادامه مقدمه زیبای خود نوشته:"ما نگاه می کنیم بی آن که ببینیم،گوش می کنیم بی آن که دمی بشنویم.از جمله خلاقیت های هنرمند،همین به دیده کشیدن واقعیت هاست،طوری که از فرط لذت زیباشناسانه ناچار به نگاهش شویم،کاری که جناب شفیع نیا با طبیعت پیرامونش کرده است."

اما مقدمه دوم کتاب را استاد رضا بازی برون-گوینده و مجری پیشکسوت رادیو و تلویزیون-نوشته که در بخشی از آن آمده:"...حسین پیش از آشنایی با تصویر و کادر و هنر،در کارگاه ظهور و چاپ شاگردی کرد و زمانی که به سراغ کلاس ها و دوره های آموزشی عکاسی و تصویربرداری رفت،با رنگ آشنا بود."

در این کتاب که پس از کتاب های عکس استاد احمد طاهرپور و بنیامین خدادادی به زیور طبع آراسته شده،عکس های زیبا و بعضا" منحصر به فردی از طبیعت و کار و معیشت مردم مازندران پیش روی مخاطب قرار داده شده است،از جمله:دریاچه لار،کیاسر،ارتفاعات بندپی،ارتفاعات چالوس،دماوند،جویبار،کلاردشت،ارتفاعات آمل،شالیزار،چمستان،سوادکوه،تالاب لاریم،بابلسر،دودانگه و....

یکی از عکس های کتاب رنگ و درنگ

تاریخ عکس ها سال های اخیر یعنی از حدود از سال 1387 به این سو را نشان می دهد و این موضوع به اثر طراوت و تازگی بیشتری بخشیده است.

کتاب عکس "رنگ و درنگ" را انتشارات رسانش نوین با کیفیتی عالی در 120 صفحه و قیمت 25000 تومان(با قاب 30000 تومان) به بازار نشر عرضه کرده است که بخشی از عواید حاصل از فروش آن به موسسه خیریه محک اهدا می شود.


  • روح اله مهدی پورعمرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 21 آبان 1391-0:0

    باسلام . کتاب عکس " رنگ و درنگ " را دیدم . شاید درحوزه ی مازندران شناسی این کتاب از اولین ها باشد .کتابی که متن تصویری دارد . اما ای کاش مولف گرامی در معرفی عکس ها فقط به نام شهر اکتفا نمی کرد . مثلا هنگامی که قید نموده اند : " ارتفاعات بابل " مشخص می نمودند کدام ارتفاعات ؟ فیل بند ؟ سنگچال ؟ شیخ موسی ؟ لاریجان ؟ و...
    همچنین نام روستاها وآبادی ها را هم ذکر می کردند . تا درصورت استناد کسی یا نهادی ، مسجل تر بوده باشد . به هر روی ، دست مریزاد !

    • جواد بیژنیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      جمعه 19 آبان 1391-0:0

      دست همشهری هنرمندمون درد نکنه. تبریک می گم


      ©2013 APG.ir