تعداد بازدید: 2667

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 22 آبان 1391-20:41

کتاب را همگانی کنیم

 به مناسبت 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی/ما سزاوارترین مردم برای حفظ میراث داری کتاب به حساب می آئیم،با این وجود ایران در بین 56 کشور مطرح در امر کتابخوانی،رتبه41 را دارد/باید در موقعیت های انتظار مانند ایستگاه اتوبوس، ادارات،مطب های پزشکی،داخل هواپیما و قطار و اتوبوس و... مکان را مزین به فضای کتابخوانی کرد.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،زهرا مستشرق:به وجود آمدن فرهنگ مطالعه در جامعه، مستلزم تدوین و اجرای برنامه هایی است که عادت به مطالعه را رونق بخشد.

عادت شکلی از الگوهای رفتاری است که در روند اجتماعی شدن ، فرد از خود بروز می دهد. پس برای رسیدن به شرایط مطلوب، چاره ای جز به وجود آوردن عادت کتابخوانی در فرد نداریم.

 مقصد نهایی کتابخوانی به یک نقطه ختم می شود که همان اندیشه است. ضعف مطالعه نوعی هراس بر دل می نشاند که همان رشد نیافتن فکر و اندیشه افراد جامعه است.

کتاب آینه ای است که بخش اعظم ره آورد تمدن های ماندگار تاریخ را به نمایش می گذارد و وارث هر گونه تلاش بشری است و خواندن کتاب مقدمه ورود آگاهانه شخص در فعالیت های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی محسوب می شود.

کتابخوانی، انسان را در تعیین سرنوشت خود و جامعه خویش دلسوزانه و فعالانه شریک می کند،قوه ابتکار و خلاقیت، روحیه آزادی خواهی و بزرگ منشی را در او تقویت می کند و حق و باطل ، مصلحت و منفعت، ضرر و زیان و مرزها را به خوبی تشخیص می دهد.

 باید بدانیم شکل گیری قوای ذهنی، تقویت حوزه معرفتی، رشد و غنا و توسعه فرهنگی یک قوم، به حیات و موجودیت کتاب وابسته است.

کتاب میراث دار تمدن اسلامی ماست و ما سزاوارترین مردم برای حفظ میراث داری کتاب به حساب می آئیم. با این وجود ایران در بین 56 کشور مطرح در امر کتابخوانی،رتبه41 را دارد.

 جای بسی تاسف! باید بدون فوت وقت کتاب را همگانی کرد و به میان مردم آورد.مثلا"در موقعیت های انتظار مانند ایستگاه اتوبوس، ادارات، مطب های پزشکی، داخل هواپیما و قطار و اتوبوس و... با توجه به موقعیت ، مکان را مزین به فضای کتاب و کتابخوانی کرد تا به جای اتلاف عمر (نظر و کلام) مردم به طرف دانایی کلام و دیدگاه گام بردارند.

مردم ما باید با مطالعه به جایگاهی برسند که خود سره را از ناسره تشخیص و حق را از باطل تمییز دهند.


  • شنبه 27 آبان 1391-0:0

    اگه ملت همه کتاب مب خوندند الان اوضاع بهتری داشتیم و دادگاه ها شلوغ نبود

    • شنبه 27 آبان 1391-0:0

      اگر خود مردم همت داشته باشند و در کیف خودشان وسایل غیر ضروری که همیشه در کیفشان می باشد! یک جلد کتاب همراه داشته باشند همیشه و همه جا با یار مهربان همراه خواهند بود همانند تلفن همراه !

      • بسطام فیلمپاسخ به این دیدگاه 0 0
        پنجشنبه 25 آبان 1391-0:0

        سپاسگزاریم. مطالعه کتاب های سینمایی فیلم و فیلمنامه یادتون نره.رضا بسطامی مرکز آموزش بازیگری و کارگردانی فیلم ساری

        • سه شنبه 23 آبان 1391-0:0

          کتاب واقعا پیامبر اندیشه است باید در تداوم آن بکوشیم.


          ©2013 APG.ir