تعداد بازدید: 6487

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 28 آبان 1391-19:16

ناصرالحق به تلویزیون مازندران می آید

گزارش+گزارش تصویری از پشت صحنه تله تئاتر ناصرالحق


مازندنومه،گزارش و عکس از مصطفی کاظمی شهابی:از حدود دو ماه پیش،ضبط تله‌تئاتر "ناصرالحق" که قرار است در ایام صفر از شبکه تبرستان پخش شود،در ساری آغاز شده است.

این تئاتر تلویزیونی در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای در دست تولید است.

 داستان این تله تئاتر تاریخی مربوط به زندگی ناصرالحق ملقب به اطروش و داعی صغیر است.اطروش پایه گذار قیام علویان در مازندران علیه سامانیان است که در ادامه منجر به تشکیل حکومت علویان شد.

محسن معینی به عنوان نویسنده و کارگردان هنری و عیسی بلوکات هم به عنوان کارگردان تلویزیونی-که هر دو از تهران به مازندران آمده اند-در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

  کار تصویربرداری این مجموعه از 15 آبان آغاز شده و تاکنون 30درصد فیلم برداری انجام شده است.

 این مجموعه در هشت صحنه مختلف تصویربرداری می‌شود و محل فیلمبرداری هم استودیوی مرکز مازندران است.

دیگر عوامل تولید این تله تئاتر به این قرارند:حسین احمدی تهیه کننده،تقی قاسم‌پور،صادق ذاکری و مجید مشایخی‌فر تصویربرداران،سید محمود موسوی صدابردار، یاسر محمودی برنامه‌ریز،مرتضی کاظمی شهابی صداگذار و مصطفی کاظمی شهابی عکاس.

 مجموعه تله تئاتر ناصرالحق حدود 38 بازیگر اصلی و 70 هنرور دارد.‌سعدالله ولی‌زاده، علی دنیوی، معصومه جلالی، هوشنگ رضایی، مصطفی اژدرپور، مینو طوسی، سحر مشرفی و سجاد گرامیان برخی از بازیگران اصلی این مجموعه را تشکیل می‌دهند.


  • چهارشنبه 1 آذر 1391-0:0

    موفق باشید

    • علی ذبیحیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 29 آبان 1391-0:0

      با سلام و دست مریزاد به عوامل تله تئاتر ناصرالحق
      امیدوارم در تهیه هرچه بهتر این مجموعه موفق و پیروز باشید.
      نکته ای قابل عرض آمد که البته فکر می کنم اشتباهی در نوشته ها رخ داده است. ناصرالحق معروف به اطروش که مقبره آن امروزه در آمل واقع است موسس و تشکیل دهنده حکومت علویان نبودند. بلکه حکومت علویان در سال 250 هجری تاسیس شد و ناصرالحق هم از سال 301 الی 304 هجری به عنوان یکی از فرمانروایان عالم و حاکم علوی به حکومت پرداخت.
      پیروز باشید.


      ©2013 APG.ir