تعداد بازدید: 2283

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 7 آذر 1391-21:3

صد بانک برای پول،یک بانک برای ایده

 پیشنهاد می شود سامانه اینترنتی « بانک الکترونیکی ایده پردازی و پیشنهادهای استان مازندران » با نظر مساعد و حمایت استاندار راه اندازی شود/می توان این سامانه را زیرمجموعه ای از اداره کل آموزش و پژوهش استانداری یا دفتر فناوری اطلاعات و آی تی و یا حوزه مشاوران جوان استانداری در نظر گرفت.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،محمدجواد خانپور، فعال دانشجویی دانشگاه مازندران:در نشست مدیران رسانه های مجازی با استاندار مازندران،مدیرمسئول مازندنومه پیشنهادی در خصوص سامانه ایده پردازی(بانک ایده) مطرح کرد که با استقبال جناب طاهایی نیز همراه بود.

 در همین خصوص بنده پائیز سال گذشته نامه ای را خدمت جناب استاندار ارسال کرده بودم که گویا علی رغم استقبال آقای طاهایی،اقدامات لازم از سوی مسئولان مربوطه جهت پیگیری صورت نگرفت ، لذا مجددا نامه مذکور را از طریق این پایگاه خبری انتشار می دهم.

_______________

جناب آقای طاهایی ؛ استاندار محترم مازندران

لازم دانسته شد که پیشنهادی پیرامون ایجاد « بانک الکترونیکی ایده پردازی و نظام پیشنهادها » به حضرتعالی منتقل شود.

 همانطور که مستحضرید استفاده و بهره گیری از اندیشه ، فکر و ایده های صاحب نظران ، کارشناسان ، نخبگان و صاحبان تجارب در عرصه های گوناگون یکی از اصول مهم و راهبردی مدیریت جهت توسعه و پیشبرد امور است که این مقوله نیز بارها توسط رهبر معزز انقلاب و شاخصاً در دیدار ایشان با استادان دانشگاه ها مطرح شد.

 بر همین مبنا پیشنهاد می شود سامانه اینترنتی « بانک الکترونیکی ایده پردازی و پیشنهادهای استان مازندران » با نظر مساعد و حمایت حضرتعالی راه اندازی شود.

 در این سامانه ایده ها و پیشنهادها همراه با معرفی کامل شخص ارائه دهنده و حفظ حقوق مالکیت معنوی وی ، درج می شود.

ایده دادن برای عموم آزاد است و بر مبنای تقسیم بندی از پیش تعیین شده شاخه ها ( همانند اقتصادی ، تحول اداری ، گردشگری ، اجتماعی و فرهنگی ، امنیتی ، خدمات ، توسعه و برنامه ریزی ، آموزش ، ورزش و جوانان ، کشاورزی و ... ) ایده ها و نظریه ها از سوی اشخاص ارسال می شود.

 پس از دریافت داده ها در مقاطع زمانی مختلف آن دسته از ایده هایی که دارای ارزش اجرایی و عقلایی می باشد،رتبه بندی شده، ایده های برتر و قابل پیگیری همراه با فرده ایده پرداز به دستگاه های مربوط معرفی می شود تا مورد حمایت و بهره برداری قرار گیرند.

 همچنین می توان بعضی از ایده ها و پیشنهادها را نیز پس از پردازش،مجدداً بر روی سایت سامانه قرار داد تا عموم افراد ، نظرات و پیشنهادهای تکمیلی خود را پیرامون آن بیان کنند.

 در خصوص مرتفع نمودن بعضی از معضلات روز و یا اجرایی نمودن بعضی از طرح های بزرگ نیز می توان از طریق سامانه اقدام به نظرخواهی از صاحب نظران نمود و در واقع از خرد جمعی به بهترین نحو بهره برد .

 به عنوان مثال معضل جدی و پیچیده و مهمی همچون مشکلات منطقه های جرم خیز و پرخطر استان می تواند مورد بحث قرار گیرد و یا در موضوع طرح عمران سواحل می توان از پیشنهادات عمومی بهره برد.

در همین راستا مدیرعامل محترم شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان به سابقه 10 ساله نظام پیشنهادات در این شرکت اشاره کرده و گفته بود: 73 درصد پیشنهادهای ارائه شده تا این مدت اجرایی شده و در این مدت 50 میلیارد ریال از محل اجرای این پیشنهادات عاید این شرکت شده و یا صرفه جویی شده است.

 وی به 12 هزار و 351 پیشنهاد بررسی شده اشاره کرد و گفت: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد، که 41 درصد پیشنهادات ارائه شده به صورت گروهی بوده است. »

 درخصوص نحوه تعلق اداری این سامانه نیز می توان آن را زیرمجموعه ای از اداره کل آموزش و پژوهش استانداری یا دفتر فناوری اطلاعات و آی تی و یا حوزه مشاوران جوان استانداری در نظر گرفت.

 در پایان باید گفت که سخن و پیشنهاد پیرامون این موضوع فراوان بوده و بنده به صورت تلخیص و پراکنده به بعضی از ویژگی های این سامانه اشاره کردم. 



©2013 APG.ir