تعداد بازدید: 3695

توصیه به دیگران 5

جمعه 10 آذر 1391-20:23

عزاداري مجوز ارتكاب به حرام نيست-رسولی

انتقاد شديد امام جمعه مياندرود از علماي استان و مسئولان مياندرود/نگاه كنيد كه در كشورهاي اروپايي چگونه از تصاوير قمه زني و علامت كشي بر خلاف اسلام و شيعه استفاده مي كنند؟/امسال عده اي رفتند خدمت بعضي از علما و مجوز علامت كشي گرفتند و دوباره علامت ها به دسته هاي عزاداري وارد شد.


 مازندنومه:حجت الاسلام سيد مجتبي رسولي جويباري در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مياندرود اظهار داشت:چند سالي است كه بر اساس تكليف شرعي مطالبي را تذكر مي دهيم.

 وي با بيان اينكه در بيان اين مطالب نياز به اجازه كسي نداريم كه با اجازه فلان آقا مطلبي را بگوييم،افزود: در بيان تكليف الهي از هيچ كس ابايي نداشته و اگر نگوييم كوتاهي كرده ايم.

 امام جمعه مياندرود تصريح كرد: ما در جامعه اي اسلامي زندگي مي كنيم و در حكومت ديني ما ولي فقيه و مجتهد عادل جامع الشرايط حضور دارد كه امام جمعه منتسب از طرف ايشان است.

 وي گفت:چيزي كه ما تذكر مي دهيم يا بر مبناي دستورات الهي،دين و اسلام است و يا مطابقت با فعل و گفتار ولي فقيه دارد و لاغير.

 رسولي تاكيد كرد:اگر بدون توجه به اين دو معيار حرفي بزنم خلاف گفته ام.

به گزارش مازندنومه،وي با بيان اينكه سالهاست كه مراجع و علما راجع به انحراف در عزاداري ها تذكراتي داده اند، افزود:ما هم بر اساس تكليف شرعي در طي اين شش سال مطالبي راجع به قمه زني ،حمل علامت،شمائل و ....بيان كرده ايم.

رسولي با اشاره به اينكه همه مراجع ايجاد مزاحمت براي مسلمين را حرام مي دانند، ابراز داشت:هيچ گاه عزاداري مجوز ارتكاب به حرام نيست.

 وي ادامه داد:همه علما فرموده اند كه هر آنچه موجب وهن دين و مذهب مي شود حرام است،پس بايد از آن اجتناب كرد.

رسولي تاكيد كرد:قمه زني ، علامت كشي و از اين دست مسايل وهن دين و اسلام است و مومنين نبايد چنين كارهايي را انجام دهند.

وي گفت:شما نگاه كنيد كه در كشورهاي اروپايي و غير اسلامي چگونه از تصاوير قمه زني،علامت كشي و امثالهم بر خلاف اسلام و شيعه استفاده مي كنند؟

 رسولي ادامه داد:اين كارها با كجاي عقل انسان جور در مي آيد كه قمه كشي كند و يا علامت بياورد و براي ديگران ايجاد مشكل كند؟!

وي با بيان اينكه شيعيان و مسلمانان داراي ريشه اي تاريخي و فرهنگي غني هستند، افزود: چرا بايد بعد از 14 قرن عده اي دست به كارهايي بر خلاف عقل بزنند و چهره بد،زشت و خشن از شيعه ترسيم كنند؟!

رسولي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در 20 مهرماه سال 1363 ابراز داشت:ايشان در آنجا تاكيد كردند كه بعضي از نمايش هاي غلط،مسخره بازي،سرگرمي و لهب و لعب به نام عاشورا و مصيبت، عزاداري نيست.

 وي ادامه داد:ايشان فرمودند اين علامت ها،شكلش هم شكل جالبي نيست و شكل صليب است و چشم و هم چشمي و رقابت روي اين چيزهاي بي معني،پوچ و بي محتوا و از غلط ترين كارهاست.

رسولي با تاكيد بر اينكه اين هم نظر ولي فقيه در مورد حمل علامت و قمه زني است، افزود:آيا مي توان باز هم گفت كه اشكال ندارد و نبايد بي احترامي به سيدالشهدا بشود،بگذاريد بزنند؟!

وي با انتقاد شديد از برخي علماي استان اظهار داشت:ما در طول شش سال گذشته تلاش هاي زيادي انجام داديم و تمام علامت ها،شكل و شمايل ها تا سال قبل جمع شده بود اما متاسفانه امسال عده اي رفتند خدمت بعضي از علما در بعضي شهرها و مجوز علامت كشي گرفتند و دوباره امسال علامت ها به دسته هاي عزاداري وارد شد.

امام جمعه مياندرود گفت: توجيه آقايان اين بوده است كه نبايد زياد سخت گرفت و بايد بگذاريم فرهنگ سازي شود تا اين امر آرام آرام جمع شود.

وي ادامه داد:شش سال بنده زحمت كشيدم و پس از آن اين علامت ها و شمايل ها حذف شده است، آيا اين فرهنگ سازي نبوده است؟!

رسولي ادامه داد:متاسفانه كاري كه جمع شده بود دوباره آغاز شده كه دوباره ما بياييم و آرام آرام آن را جا بيندازيم تا دوباره جمع كنيم!

 وي گفت:خدا را شاهد مي گيرم كه هم بنده به تكليف عمل كردم و هم همه شما همكاري نموديد تا اين موضوع جمع شود اما اينكه دوباره اينكار آغاز شده است نتيجه برداشت غلط از مسايل ديني و شرعي است كه زحمت شش ساله جمعي را تباه كرده است.

 خطيب جمعه مياندرود همچنين با انتقاد شديد از برخي مسئولان شهرستان عنوان كرد:اينكه عزادارن در روز عاشورا در محلي تجمع كنند و عزاداري كنند و نماز جماعت ظهر عاشورا در يك مكان واحدي برگزار شود از آرزوهاي ديرينه ما بوده است اما اينكار نيازمند برنامه ريزي طولاني است.

 وي با بيان اينكه انجام اين كار با برگزاري يك نشست و ديدن چند هيئت امنا قابل دستيابي نيست، افزود:بايد در اين هماهنگي ها همه مسئولان فرهنگي،مسئولان اجرايي و نمايندگان هيئت هاي عزاداري حاضر باشند.

 رسولي گفت:بعضي ها خواستند اين كار را انجام دهند اما اين طوري نمي شود يك شبه كار كرد و حتي بنده به عنوان امام جمعه شهرستان در جريان كار نبوده ام.

 وي با بيان اينكه تبعات انجام ضعيف اين كار به بنده بازگشته است، افزود:تمام مشكلات به نام بنده تمام شده است و عده اي هم به بنده گفتند و هم واسطه فرستادند كه شما امسال با انجام اين كار دسته عزاداري ما را از هم پاشیده و كار ما را خراب كرديد.

رسولي تاكيد كرد:بنده در انجام اين كار نه تنها هيچ نقشي نداشته ام،هيچ گونه اطلاعي نيز از انجام اينكار نداشته ام و اصلا راضي به انجام اينكار نبودم.

لازم به يادآوري است سال گذشته در اقامه عزاي سيدالشهدا از موقوفه مرحوم رفيع سوركي كه در تكيه پايين شهر سورك برگزار شده بود،حجت الاسلام رسولي به دليل وجود علامت و شمائل معصومان حاضر نشد در تكيه  سخنراني و اقامه نماز کند و پس از آن با تدبير هيئت امنا و همكاري مردم علامت ها از سطح شهر سورك جمع آوري شد.

 به گزارش مازندنومه،امسال در آستانه مراسم دسته روي ، عده اي با مراجعه به دفتر چند تن از علما مجوز حمل علامت در دسته ها را گرفتند و با استناد بر آن و بي توجه به سخنان امام جمعه، اقدام به حمل علامت كردند.


  • سعید قفلیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

    با سلام آن دسته از عزیزانی که تمایل به تهیه کتاب اسرار علم کشی دارند می توانند با تلفن شماره09357935909 سعید قفلی تماس گرفته تا در هر جای ایران که هستند کتاب برای ایشان ارسال گردد

    • چهارشنبه 15 آذر 1391-0:0

      به گفته مردم دنیا، مردم مازندران و گیلان فرهیخته ترین و با فرهنگ ترین مردم استانهای ایران هستند!!!

      • شنبه 11 آذر 1391-0:0

        دنیا عزادار شد،تو ظهر عاشورا! به خدا به پیغمبر به دوازده امام و به پیر و به همه چیز قسم، دوستان افغانی و پاکستانی و مردم کشور همجوار کمونیستی، دریای خزر عزیزمان از ما می پرسند، چرا شما در این روزها با قمه و زنجیر سر وکله تان می شکنید و خودتان را ناقص می کنید؟! ما برایشان کاملا توضیح می دهیم!

        • ..در كشورهاي اروپايي و ..پاسخ به این دیدگاه 0 0
          شنبه 11 آذر 1391-0:0

          در این کشور ها از خیلی چیز های دیگر هم گزارش مصور می دهند چرا شما فقط به علم و کتل گیر داده اید ؟


          ©2013 APG.ir