تعداد بازدید: 4080

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 12 آذر 1391-0:24

دشمنی در خانه

دوستی تعریف می کرد پسر 8 ساله اش در یک شب نشینی تحت تاثیر تماشای مسابقه کشتی کج که از یکی از شبکه های ماهواره ای پخش می شد،دختر کوچکش را ناکار کرد و کار به بیمارستان و دوا و دکتر کشید!/با کمی تدقق،به این نتیجه می رسیم که علاقه به خشونت در سنت ها و تاریخ گذشته ما نیز ریشه داشته است.


مازندنومه،سردبیر:1-امروزه سلامت رواني كودكان و نوجوانان نه تنها در كشور ما،در سرتاسر دنيا پاي منفعت طلبي شركت هاي فيلم سازي قرباني مي شود؛ چرا كه " خشنونت در برنامه هاي تلويزيوني به تجارتي پر سود براي توليد كنندگان فيلم ها تبديل شده است.

كودكان روش هاي زندگي، سيستم هاي ارزشي، واكنش به تحريكات محيطي و ديگر ويژگي هاي انساني را از پيرامون خود مي آموزند و تلويزيون يكي از عوامل آموزنده در دسترس كودكان است.

 همانطور كه كودكان مهارت هاي شناختي و اجتماعي را از طريق مشاهده عملكرد والدين، خواهران، برادران، هم كلاسي ها و معلمان خود مي آموزند،با تماشاي برنامه هاي خشونت آميز تلويزيون ياد مي گيرند كه پرخاشگرانه رفتار كنند.به عبارت ديگر فيلم ها و برنامه ها و كارتون هاي خشن نه تنها كودك را سرگرم نمي كنند،به او يك شيوه زندگي و عكس العمل را مي آموزند.

به گفته کارشناسان،تاثير پذيري كودكان و نوجوانان (به ويژه پسران) ، از برنامه هاي خشونت آميز تلويزيوني انكار ناپذير است. ولي اين تاثير همواره يكسان نيست برخي كودكان اندك مدتي بعد از ديدن اين گونه برنامه ها مبادرت به اعمال پرخاشگرانه مي كنند و در برخي ديگر پتانسيل گرايش به رفتارهاي قانون گريز و ضد اجتماعي در سنين جواني و بزرگسالي افزايش مي يابد.

پلیس هم بارها ضمن هشدار به خانواده ها اعلام کرده که پخش فيلم هاي خشن بر رفتار ، اخلاق و کردار کودکان و والدين تاثير مي گذارد و اين سبب از بين رفتن ارزش هاي خانوادگي مي شود.

2-کشتی حرفه‌ای (به انگلیسی: Professional Wrestling) یک ورزش حرفه‌ای غیر رقابتی یا نوعی نمایش ورزشی است که در کشور ما به کشتی کچ یا کشتی کج معروف است.

به نوشته ویکی پدیا در این رشته عناصری از کشتی کچ، مبارزه ساختگی و تئاتر به چشم می‌خورد. در کشتی حرفه‌ای فنون گلاویزی و ضربات مختلفی اجرا می‌شود که از انواع کشتی و روش‌های جنگی در سراسر دنیا برداشت شده‌اند.
 
برخلاف ورزش کشتی (و تمامی ورزش‌ها) که یک کمیته فنی برای تعیین مقررات ورزشی وجود دارد، در کشتی حرفه‌ای هیچ کمیته‌ای برای تعیین مقررات وجود ندارد و مالکان لیگ‌های کشتی حرفه‌ای هم برنامه‌های خود را با عنوان «سرگرمی» اجرا می‌کنند و نه یک مسابقه ورزشی.

 برخی از این کشتی گیران زمان تمرین داروهای نیروزای استروئیدی مصرف می کنند و خشونت محض در این ورزش حرف اول را می زند. 

3- گاو نر را به زبان مازندرانی ورزا می‌گویند. ورزا جنگ/ورزاسَره/جونه کا جنگی از گذشته‌های دور به هنگام فراغت از کارهای زراعت و کشاورزی و مناسبت های مختلف در گیلان و مازندران انجام می شده ‌است.

قبل از مسابقه گاوهای نر را برای مسابقه حاضر می‌کردند و برای این کار سیر خام را به شاخ‌های گاو می‌زدند تا ضربه شاخ موثرتر و تیزتر شود.

صاحبان ورزاها دقت زیادی نسبت به این حیوانات می‌کنند، پس از آرایش دادن ورزا را با طناب دور گردن حیوان حلقه شده و به میدان مبارزه می‌آورند با به گردش در آوردن آنها حمله ور می‌شوند، و همدیگر را فشار می‌دهند.

گاوداران نزدیک آنها قرار گرفته و گاوهای جنگی را باچماق های کلفت و ضخیم خود تحریک می‌کنند و جنگ آن قدر ادامه دارد تا آن که یکی از ورزاها فرار کند،بیفتد و یا اینکه شدیدا مجروح یا مقتول شود.

این مسابقه،ظاهر وشکلی سنتی دارد اما توام با خشونت است و این سال ها شرط بندی و کسب درآمد از جنگ گاوها هدف اصلی مراسم شده است.

با کمی تدقق،به این نتیجه می رسیم که علاقه به خشونت در سنت ها و تاریخ گذشته ما نیز ریشه داشته است.
 
نتیجه 1-دوستی تعریف می کرد پسر 8 ساله اش در یک شب نشینی تحت تاثیر تماشای مسابقه کشتی کج که از یکی از شبکه های ماهواره ای پخش می شد،دختر کوچکش را ناکار کرد و کار به بیمارستان و دوا و دکتر کشید!

نتیجه 2-تصور نمی کنید بین این دو عکس شباهت زیادی وجود دارد؟!

عکس:محمد حسین ملایی کندلوسی

عکس:اینترنت


  • يکشنبه 12 آذر 1391-0:0

    برادررها همينجوري در حالت عادي هم خواهرهاشون مورد الطاف خودشون قرار ميدن حالا چند ساله كه كشتي كج هم پخش ميشه كه حركات جديدم ياد مي گيرن..بيچاره خواهرا...


    ©2013 APG.ir