تعداد بازدید: 3990

توصیه به دیگران 5

يکشنبه 12 آذر 1391-1:27

دامادی:نوکر مردم که نباید گردنش کلفت باشد

 نماینده مردم ساری در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی بیان کرد:مگر وقتی وزیر برای پاسخگویی می‌آید جنجال و دعوا و درگیری پیش می‌آید؟سؤال از رئیس‌جمهوری هم همین گونه بود/به ما یک خودروی پرشیا دادند که پس از پایان دوره نمایندگی باید پس بدهیم/رئیس‌جمهوری به استانداران نامه زده که به حرف نماینده‌ها گوش نکنند،اینها بد است/همه انتصاب‌ها با خودشان باشد،اما اجازه نمی‌دهیم مدیر بی‌کفایت و ضعیف بیاورند/با تفکیک مازندران مخالفم/به هر وزیر مراجعه می‌کنیم، می‌گوید پول ندارم+عکس


مازندنومه،کلثوم فلاحی:بعد ازظهر شنبه محمد دامادی-نماینده مردم ساری و میاندرود- در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری به پرسش های دانشجویان پاسخ داد.


نماینده مردم ساری و میاندرود برای پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه آزاد واحد ساری، راس ساعت در محل برنامه حضور یافت.کیومرث نیاز‌آذری و دامادی با هم وارد سالن آمفی‌تئاتر شدند.


سالن آمفی‌تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد ساری، در فضایی بسیار گرم، پذیرای دانشجویان و محمد دامادی بود.گرمای سالن تا آنجا بود که مجری برنامه و دامادی کت را از تن درآوردند.


در این نشست به دانشجویان گفته شده بود که سؤا‌ل‌های خود را به صورت مکتوب به مجری برنامه بدهند تا سؤال از کانال مجری پرسیده شود و به آن ها اجازه پرسش بدون واسطه داده نشد.

در برخی موارد مجری برنامه، سؤال دانشجویان را به گونه دیگری مطرح و دانشجوی سؤال کننده به نحوه پرسش اعتراض می‌کرد.

در ابتدای برنامه هم کلیپی از سخنرانی‌های دامادی در زمان انتخابات پخش شد.دامادی به شوخی گفت:‌ کلیپ از وزارت ارشاد رد شده دیگه؟

وی در ابتدای صحبت‌های خود به دلیل توسعه فضای دانشگاه از دکتر نیاز قدردانی کرد.پرسش ها و پاسخ های مطروحه در پی آمده است.

*مشاورانی در میان خود شما دارم

مجری: چرا شما در همه حوزه‌ها اظهار نظر می‌کنید؟

دامادی:‌چه حوزه‌ای؟ بگویید.

مجری: سیاسی

دامادی:‌ من در حوزه ورزشی هم حرف زدم. اظهار نظر نمی‌کنم بلکه نماینده ، نماینده مردم است و در معرض سؤال ؛ در حوزه اقتصادی طرح سؤال داشتیم، قطعا معیشت مردم برای ما مهم است.

مجری: منظور این است که چرا در یک حوزه متمرکز نمی‌شوید؟

دامادی:‌ وقتی عضو فراکسیون ورزش هستم باید درباره فدراسیون فوتبال حرف بزنم، در خصوص مسائل سیاسی مگر می‌شود نماینده بی‌تفاوت باشد؟ باید تصمیم ‌گیری کند.

من مشاورانی در میان خود شما و هم‌نسلانم دارم و دست کسانی که مرا کمک کنند،می‌بوسم.

*در ساری حق نفس کشیدن هم نداریم

مجری: تاکنون چه برنامه‌هایی در مجلس مطرح کرده و در حال پیگیری هستید؟

دامادی:‌موافقید گزارش کار بدهم؟بحث اقدامات در مجلس و امور حوزه انتخابیه، متفاوت است.

ابتدای امر مازندران درگیر اختلافاتی بود، اختلافاتی در نه در عمل بلکه در صحبت‌ها وجود داشت.

به این باور رسیده بودند که مجمع نمایندگان مازندران با هم یک‌فکر و یکسو نیستند، مجمع نمایندگان باید در اولین اتفاق به این نقطه نظر می‌رسیدند که مازندران شهر ما یاد باد.

ششم عید امسال با دکتر احمدی -نماینده نوشهر و چالوس- صحبت کرده و به بازدید از فرودگاه نوشهر رفتم، این اتفاق کمتر افتاده است.

در اکثر جلسات نساجی حضور داشتم، در موضوع کمربندی بابل من هم امضا کردم و پیگیر هستم و به وزیر هم تذکر دادم، در رابطه با کمربندی نکا تذکر کتبی و شفاهی دادم، کمربندی شمالی ساری هم برای ما مهم است، در این اوضاع اقتصادی از مبلغ شش و نیم میلیارد تومان اعتباری که معاون وزیر برای کل کشور در اختیار داشت، سه و نیم میلیارد تومان را برای کمربندی ساری گرفتیم.

ما در ساری حق نفس کشیدن هم نداریم، زیر بار ترافیک، شهر قفل می‌شود.امروز با تاخیر رسیدم، پیش‌بینی ترافیک این ساعت از روز را نمی‌کردم.

مازندران در رابطه با محیط زیست هم خیلی متضرر شده، هر نقطه را دست می‌زنیم می‌گویند اینجا محیط زیست است.

در خصوص حقوق کارگران، گفتم وقتی کارگری 400 هزارتومان حقوق می‌گیرد اگر 4 یا 5 ماه حقوق دریافت نکند، فساد وارد زندگی‌اش می‌شود.

در این رابطه به شیخ‌الاسلام نامه‌ای نوشتم و گفتم پاسخ من را محرمانه نده، کشت و صنعت مازندران باید راه بیفتد.

گفتم نامه‌ای در این زمینه می‌نویسم و رونوشت می‌زنم به خدا؛ نمی‌توانند کار ایجاد کنند و شاغل‌ها را هم بیکار می‌کنند.نتیجه این شد که کشت و صنعت مازندران شروع به کار کرد.

در طی 10 سال 20 هزار نفر در مازندران بیکار شدند، صنایع مازندران دچار اشکال است و بیش از 70 درصد شهرک‌های صنعتی یا نیمه فعال هستند و یا کار نمی‌کنند، پیگیر شدیم و کار انجام شد.


دامادی خطاب به مجری گفت:‌وقت دارم!(یاد برنامه دیروز امروز فردا می‌افتم)

چوخای سرخ کلا ظرفیت اشتغال است و دو هفته قبل در این زمینه هم استارت زدم، همیشه می گویم حرف هایم را ضبط کنید، حالا هم این را می گویم.

نیکزاد را به مازندران آوردیم و از جاده گهرباران و جاده فیروزکوه که اعتقاد دارم این جاده مازندران است، بازدید کرد و از وزیر قول گرفتیم یک بار دیگر هم بیاید.

آن روز که از وزیر راه قول گرفتم، پیش از آن نزد وزیر اقتصاد و قبل از آن هم نزد وزیر نیرو بودم و گفتم که در دودانگه ما سد زدند ولی آب ندارد.

به وزیر نیرو گفتم یکی از معاونان یا کارکنانت را بفرست تا تابلوی این سد را بکنند، تابلو زده شنا ممنوع ، در حالی که سد آب ندارد. این توهین به جریان مهندسی کشور و شعور من و تو است، گفتم یا تابلو را اصلاح کنید و یا اعتبار بدهید.

سد فریم 35 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، گفتم هشت میلیارد بدهید ما می‌توانیم جمع کنیم، با همین دانشجویان خودمان.

تعداد سدها و حتی آب ذخیره در پشت این سدها در استان‌هایی که قطب کشاورزی نیستند، بیشتر از مازندرانی است که کشاورزی داریم.

چون مادرگیر داستان‌های دیگری بودیم و بالا محله و پایین محله می‌گفتیم، مطالبات ما درست و حسابی نبود، مطالبات ما آسفالت فلان روستا و ... بود.

دو سال قبل، دولت برای جاده‌ای که اصلا تردد ندارد 10 میلیارد تومان هزینه کرد، جاده مخوفی که در شب هم نمی‌توان در آن رفت و آمد کرد، اما برای مازندران که تفریح‌گاه آقایان است چه؟

این حرف‌ها را فقط پیش شما نمی‌گویم، در جلسات هم می‌گویم، من چیز پنهانی با کسی ندارم.

چرا برای مازندران چنین بودجه‌ای نمی‌توانند بگذارند؟ من هر چهارشنبه به ساری می‌آیم و چون تهرانی‌ها به مازندران سرازیر می‌شوند در ترافیک می‌مانم، جمعه‌ها هم که برمی‌گردم باز هم ترافیک، همیشه هم خطر است و تصادف، یکی خواب می‌ماند، یکی هم اینجوری(اشاره با دست به حرکت مارپیچ). اینها ضعف مازندران است.

مسئولی در مازندران اعلام می‌کند در عید 15 میلیون مسافر جذب کردیم، باید پرسید اصلا صنعت توریسم در مازندران معنا دارد؟

مجری: وقت تمام است

دامادی: عملکرد من خیلی بیشتر از اینهاست

دامادی خطاب به رئیس دانشگاه آزاد گفت: اگر دکتر نیاز کار دارند، مزاحم وقت ایشان نمی‌شویم، می‌دانم که کار دارند.(نیاز هم جلسه را ترک کرد.)

*به استاندار وقت دادم

مجری:در رابطه با کمربندی ساری توضیح دهید.

دامادی: این را از من نپرسید، از مسئولان اجرایی بپرسید.اجازه توقف به این پروژه نمی‌دهیم، آقایان غیر فنی در حوزه کمربندی شمالی و جنوبی دخالت نکنند.

به استاندار مازندران گفتم اگر یک بار دیگر، فردی از حوزه غیر فنی در فعالیت‌های فنی دخالت کند، در تریبون آزاد نامش را اعلام می‌کنم، چون با دخالت، چاله چوله‌های این کمربندی را هم گفتند با بتن پر کنند، بچه‌های فنی می‌دانند من چه می‌گویم.

مجری: الان نامشان را بگویید.

دامادی: نه، در این زمینه به استاندار وقت دادم.

*تفحص به معنای تقابل نیست

مجری: طرح تحقیق و تفحص از استانداری مازندران را امضا کردید؟

دامادی:‌بله

مجری: دکتر شجاعی گفته بودند شاید این طرح به نتیجه نرسد، نظر شما چیست؟


دامادی: باید ببینیم چه می‌خواهیم که نتیجه همان به دست آید، ما به این مردم و شهدا( با فریاد) قول دادیم، کار ساده‌ای نیست، پای این قول هستیم.

(مجری قصد ورود به بحث دارد)

دامادی: اجازه دهید

اگر نماینده مردم احساس کند حقوق مردم پایمال شده، قطعا ورود جدی پیدا می‌کند؛ ما عقد اخوت با کسی نبسته‌ایم جز با مردم.

درباره اینکه می‌گویند تحقیق و تفحص به نتیجه نمی‌رسد، من قبول ندارم.

این بدترین منطق است که امروز من باشم و پای حرفم نباشم .

تحقیق و تفحص ما به دلایل مختلف، از جمله تقسیم بندی بودجه، عزل و نصب‌ها و ... بود.

تفحص به معنای تقابل نیست، در یک حوزه‌های خاصی سؤال داشتیم و پرسیدیم، این نیست که همه مجموعه را زیر پا بگذاریم.

یک جاهایی استاندار کار انجام می‌دهد و تشکر هم می‌کنیم.

*شجاعی شخص بسیار خوبی است

مجری: ارتباط کاری شما با دکتر شجاعی چگونه است؟

دامادی: دکتر شجاعی منتخب مردم بوده و احترامش بر من واجب است، ما موظفیم با هم کار کنیم، پیشنهاد سربرگ مشترک را دادم، در حال طراحی است.

او شخص بسیار خوبی است، با هم کار می‌کنیم در مجمع هم این پیشنهاد را دادم که سربرگ مشترک منتشر شود کما اینکه اکنون هم بعضی نامه‌ها به امضای 9 نماینده می‌رسد.

*حجازی شهردار فوق‌العاده‌ای بود

مجری: نظرتان درباره تغییر شهردار ساری چیست؟

دامادی: از اعضای شورای شهر بپرسید.

مجری: نظر شخصی شما را می‌خواهیم.

دامادی: خوب عوض شد. وقتی ما عضو شورا بودیم یک مدیر کل را تغییر دادند، آن فرد عصبانی شد و گفت بر چه اساس من را از سمتم گرفتید، گفتند بر همان اساس که تو را آوردیم.

مجموعه شورا با هم فکر کردند تا از عزیز دیگری استفاده کنند.

مجری: به عملکرد حجازی چه نمره‌ای می‌دهید؟

دامادی: حجازی را به عنوان یک شهردار زیربنایی قبول داشتم، نمره خیلی مهم نیست. شهردار فوق‌العاده‌ای بود.

مجری: اینکه گفته می‌شود قرار است حجازی به شهرداری تهران برود، درست است؟

دامادی:‌من چیزی نمی‌دانم، از خودش هم پرسیدم چیزی نمی‌دانست.

*کجا شکایت کنیم؟

مجری: در رابطه با پایه حقوق کارگران، قانون جدید کار و استفاده از نیروهای دانشجویی در صنعت، چه صحبتی دارید؟

دامادی: کمپلت سؤال می‌پرسی؟

کارگران گرفتار بیچاره فولاد، جایی کار می‌کنند که من و شما هرگز آنجا کار نمی‌کنیم. حقوق و احکام این کارگران بسیار پایین بود، پیگیری کردیم و افزایش دادیم. دولت اگر صدای من را می‌شنود، حقوق معوق کارگران را پرداخت کند.

یکی 400 هزار تومان حقوق می‌گیرد، فرض کنید 100 هزار تومان اجاره می‌دهد که البته خانه‌ای با این میزان اجاره نیست حتی دانشجویی، اما قبول، می‌ماند 300 هزار تومان. 5هزار تومان صبحانه بخورد که البته بیشتر است، 15 هزار تومان ناهار و 10 هزار تومان شام، روزی 30 هزار تومان، 300 هزا تومان تقسیم بر 30 هزار تومان، می‌شود 10 روز. هزینه برق ندهد، آب ندهد، گاز ندهد، مریض نشود، بچه مدرسه نرود، هیچ کار دیگری نکند، 20 روز بمیرد؟( با صدای بلند)

بعد دولت دوماه و نیم است که حقوق نمی‌دهد، چه کنیم؟ به که بگوییم؟ کجا شکایت کنیم؟

دیروز با یک وکیل صحبت می‌کردم، گفتم من می‌خواهم از فلان مسئول دولتی شکایت کنم.

دیگر حق کارگر را که باید بپردازیم، شهردار عوض شد که شد، پول کارگر را بده. اینها مسائلی است که ما داریم.

وقتی هیئت دولت جلسه‌ای می‌گذارد و می‌خواهد مصوبه بدهد، همه دست‌ها را می‌برند بالا؛ من این را قبول ندارم، هر کسی باید به وظیفه خود عمل کند. من باید به مردم چه پاسخ دهم؟ بگویم تورم نیست؟

قانون جدید کار هنوز نیامده است.اما هرجا احساس کنیم حقوق کارگران پایمال شود، می‌ایستیم.

در خصوص سهام عدالت کارگران گفتیم به یک عده اختصاص یافته و به یک عده نه، دو ماه فرصت دادیم.

امروز به من خبر دادند احکام بقیه هم صادر می‌شود.

*رابطه ام با استاندار خوب است

مجری: رابطه شما با استاندار چگونه است؟

دامادی: خوبه

مجری: گفته شده شما را به جلسات استانداری دعوت نمی‌کنند، مشکلی وجود دارد؟

دامادی: اشتباه گفته‌اند، دعوت می‌کنندهرجا احساس کنم که حضورم لازم است، ورود پیدا می‌کنم. نیاز به دعوت ندارم. هیچ دری هم به روی نماینده بسته نیست.

*با تفکیک مازندران مخالفم

 مجری: برخی نمایندگان گیلان، بحث تفکیک مازندران و اتصال برخی شهرهای غرب استان به گیلان را مطرح می‌کنند.

دامادی: با تفکیک مازندران مخالفم

مجری: در مجمع هم این طور است؟

دامادی: من نظر خودم را می‌گویم. این موضوع اصلا در مجمع مطرح نشد. مازندران الان هم دچار گرفتاری است. فردا شرق و سوادکوه هم بگویند ما جدا می‌شویم، ساری می‌ماند و حوضش.

رهبری فرمایش می‌کنند بی‌تدبیری نکنید، اینکه شرق و غرب جدا شود،خوب نیست.

*مطهری دوست خوب من است

مجری: بحث طرح نظارت بر نمایندگان مجلس چگونه است؟ مشکلی دارد؟

دامادی: ما که هستیم. چه مشکلی دارد؟ از مجلس قبل می‌پرسیدید که چه مشکلی دارند.

مجری: نظر شما درباره علی مطهری چیست؟

دامادی: دوست خوب من است.

مجری: می‌گویند دامادی، مطهری جدید است.

دامادی: این نظر رسانه‌ها است. من محمد دامادی، فرزند عزت‌الله دامادی خادم ملت هستم و افتخار می‌کنم که به واسطه نام نیک آن مرحوم، اینجا هستم.شاید یکی بگوید دامادی کلینتون ایران است، آن‌وقت ما باید خوشحال شویم؟  اصلا خوب نیست.

مجری: نخستین کسی بودید که طرح سؤال از رئیس جمهوری را امضا کردید و سخنگوی این طرح بودید.

 دامادی: بله، نخستین نماینده بودم که طرح را امضا و 61 امضای دیگر را هم خودم جمع کردم.

مجری: در این زمینه با روزنامه اعتماد مصاحبه داشتید.

دامادی: در طرح سؤال مورد تایید رهبری قرار گرفتیم.

مجری: رهبری در سفر به خراسان شمالی، بر اتحاد و همدلی تاکید داشتند.

دامادی: بحث طرح سؤال حساس است، عده‌ای به این موضوع دامن می‌زنند. همه دقت کنند، قلم‌به دستان بیشتر گوش کنند چراکه بعد از فرمایش رهبری دیگر در زمینه طرح سؤال مصاحبه نکردیم، این نخستین جایی است که پشت تریبون در این رابطه حرف می‌زنم. چرا که اعتقاد داشتیم این بحث تمام است و به خاطر بسیج دانشجویی، وارد این جریان شدم.

یکی از مسائلی که قبل از انتخابات و حتی بعد از انتخابات هم درگیرم، سن من است.من متولد چهارم تیرماه سال 58 هستم.یک عده این سن را قابل خدمتگذاری برای مردم نمی‌دانند، نمی‌دانم چرا.

قبل از انتخابات می‌گفتند این سن رای نمی‌آورد، آن قدر این رای مقتدرانه بود که نفس‌ها در سینه حبس شد.

بعد از انتخابات هم رفع نشد. اکثر جاها که می‌روم وقتی می‌خواهند من را معرفی کنند، می‌گویند دامادی نماینده جوان ساری.من با جوانی خود مشکل ندارم ، مثل اینکه تو با پیری خود مشکل داری.

این نسل توانمند است، رهبری به آن می‌بالد، کشور منتظر حضور این نسل توانمند است.

آن عده که با سن من مشکل دارند که البته عده قلیلی هستند، بروند بشینند تعمق کنند و مشکل خود را حل کنند.

یک عده، افراد را با موقعیت جغرافیایی می‌سنجند.دقت کنید، می‌خواهم به نتیجه برسم. بعضی فکر می‌کنند چون من نماینده ساری هستم و ساری 570 هزار نفر جمعیت دارد و تهران چند میلیون‌نفر جمعیت دارد، پس او می‌فهمد و من نمی‌فهمم.من مصاحبه کردم  و گفتم بعضی‌ها فکر می‌کنند نماینده‌تر هستند.

حال بعضی‌ها فکر می‌کنند سخنان رهبری را آنها می‌فهمند و ما نمی‌فهمیم.

تا حرف می‌زنیم می‌گویند شما جزءblack list هستید، این حرف‌ها چیست؟ما با کج‌فهمی‌ها مشکل داریم، بعضی‌ها خوب نمی‌فهمند.

پایگاه اطلاع‌رسانی رهبری ساعت 12 و 30 دقیقه اعلام کرد که رهبری تا اینجای کار برای طرح سؤال از رئیس جمهور از نمایندگان تشکر می‌کنند و از این به بعد را صلاح نمی‌دانند.

چون حکم حکومتی است ما موظف به انجام عمل هستیم. اما عده‌ای مدام مانع تراشی می‌کنند.

آقای کوچک زاده! (آخ نباید اسمش را می‌گفتم) آیا به صلاح کشور است آبستراکسیون درست کنید؟ بعد شما بیشتر از من حرف رهبری را می‌فهمید؟ما در تعامل با دولت هستیم، نه تقابل.دعوا نداریم، مگر ما لمپنیسم سیاسی هستیم؟ در بیان ما منطق اقتصادی بود. بعد این آدم به ما می‌گوید شما نمی‌فهمید.

مجری: بحث طرح سؤال در مجلس قبل هم مطرح بود. آیا شروع کننده این طرح در مجلس فعلی شما بودید؟

دامادی: بله. من یکی از نماینده‌ها بودم.

مجری: مطهری فروردین ماه به دنبال اصلا طرح سؤال از رئیس جمهور بود.

دامادی: آیین نامه اصلاح شد.

مجری: مرحله اول سؤال‌ها چگونه بود؟

دامادی: مجموعه‌ای از سؤال‌ها بود.


*نوکر مردم که نباید گردنش کلفت باشد

مجری: آقای مطهری فروردین ماه طرح اصلاح آیین نامه سؤال از رئیس‌جمهوری را مطرح کرد تا بار دیگر از آن بهره‌برداری کند.ما درنظر نداریم که میزان ولایت‌پذیری افراد را بیازماییم چون این کار امری قلبی است، اما این چنین به نظر می‌رسد که عده‌ای به غرض قصد داشتند طرح سؤال  از رییس‌جمهوری را اجرا کنند و حتی عده‌ای هم به غرض قصد ممانعت از این کار را داشتند؛فارغ از همه این مسائل وقتی رهبری تاکید کردند که قوا اختلاف‌ها را به میان مردم نیاورند آیا نمی‌شد طرح سؤال از رئیس‌جمهوری در داخل حل شود؟

 دامادی:رهبری در شیروان به اختلافات اشاره کردند و بحث ما در طرح سؤال از رئیس‌جمهوری، در راستای اختلاف با دولت نبود. منطق ما اقتصادی بود و نخستین مصاحبه در زمینه طرح سؤال از رئیس‌جمهوری زمانی صورت گرفت که 42 امضا جمع شده بود. در آن زمان دیدیم هر یک از نمایندگان در حال مصاحبه هستند و قرار نبود شلوغ کنیم.

 برداشت ما از سخنان رهبری درست است،‌ ما در برخی محصولات خودکفا بودیم اما گندم را می‌دهند چهارپا بخورد تا واردکننده شویم، این بی تدبیری‌است که رهبری به آن اشاره داشتند.

دو ماه و نیم قبل از شروع طرح سؤال، افزایش قیمت مرغ را به رئیس جمهوری و هیئت رئیسه گفتم، بعد ماه مبارک آمد و در آن برهه هم مطرح کردم.

 در همان زمان در حال تصویب قانون دریایی بودند،  آن زمان اعلام کردم تاکنون که این قانون را نداشتیم،فعلا به تقاضای مردم رسیدگی کنید بعد به این قانون برسیم.

همان موقع تقاضای غیرعلنی شدن مجلس را داشتم،گفتم همه تلفن‌های همراه را خاموش کنیم و یک هفته در مجلس بمانیم. دست دولت را می‌بوسیم،بیاید و مشکلات اقتصادی را حل کنیم. بارها تذکر دادیم و گوش ندادند،‌بعد طرح سؤال را نوشتیم.

 یک روز در دولت نهم به رئیس جمهوری گفتند قیافه‌ات به ریاست جمهوری نمی‌آید، رئیس جمهوری هم پاسخ داد قیافه‌ام به نوکری مردم که می‌آید.نوکر مردم که نباید گردنش کلفت باشد.

در هفته های گذشته کاهش ارزش پول ملی و نوسانات ارز را داشتیم،به رئیس جمهوری گفتم اگر تورم برای تو یک عدد است، برای ما و مردم مشکل است و در جامعه فساد می‌آورد.می‌دانید دانشجویانی که نتوانستند ارز تهیه کنند چه سرنوشتی در انتظار آنهاست؟

 در ادامه برنامه پرسش و پاسخ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، نحوه طرح سؤالات دانشجویان از سوی مجری برنامه، مورد نقد چند نفر از دانشجویان قرار گرفت.

یکی از دانشجویان گفت:‌ موضوع طرح سؤال از رئیس‌جمهوری یک ساعت به طول انحامیده، اینکه کرسی آزاداندیشی نیست.مجری برنامه هم پاسخ داد: 13 دقیقه در رابطه با طرح سؤال از رئیس‌جمهور صحبت شد.

*برای خودم متاسفم!

مجری: آیا طرح سؤال از رئیس‌جمهوری درست بود و پیش‌بینی شما از نحوه پاسخگویی رئیس‌جمهوری چه بود؟

دامادی:سؤال از رئیس‌جمهوری تا قبل از زمانی که رهبری در این زمینه فرمایش داشتند، درست بود.

وقتی پایگاه اطلاع‌رسانی رهبری ساعت 12 و سی دقیقه این خبر را منتشر کرد که رهبری از نمایندگان در این زمینه تشکر کرده و فرمودند ادامه سؤال بعد از این صلاح نیست، بلافاصله نمایندگان هم در مقابل سخنان رهبری، سر تعظیم فرود آوردند.حالا از این شفاف‌تر باید صحبت کنیم؟

ببینید چقدر به مجلس توهین می‌شود! رئیس‌دفتر یک آقایی در مشهد مصاحبه‌ای کرده و طرح سؤال را توطئه دشمن قلمداد کرده! چطور به خودتان حق می‌دهید به نمایندگان مجلس توهین کنید؟‌چطور به خودشان اجازه می‌دهند من نوعی را به فلان‌جا و دیگری را به آنجا وصل کنند؟

 هر سه هفته یک وزیر را به مجلس می‌آوریم که جوابگو باشد،مگر وقتی وزیر برای پاسخگویی می‌آید جنجال و دعوا و درگیری پیش می‌آید؟سؤال از رئیس‌جمهوری هم همین گونه بود.

رئیس‌دفتر آن آقا گفته که نماینده شهرهای کوچک را جلو‌ می اندازند؛ واقعا ببینید با چه ادبیاتی صحبت می‌کنند؟ تو پای منبر حسین می‌نشینی و حرف می‌زنی؟من برای خودم متاسفم!

 می‌گویند نمایندگان 700 میلیون تومان پول گرفتند، اینها را همان کسی گفته است که از نظر او طرح سؤال از رئیس‌جمهوری ،جنجال بود و در رسانه‌ها اعلام کرده بود که می‌خواهند جنجال درست کنند.

 در دوره‌های قبل به نمایندگان خودرو دادند،در این دوره به ما یک خودروی پرشیا دادند که سند آن هم به نام مجلس است و پس از پایان دوره نمایندگی باید پس بدهیم.

 سابقا" به نمایندگان خانه سازمانی می‌دادند،در این دوره گفتند تا سقف 100 میلیون تومان، خانه اجاره کنید و مجلس قرارداد می بندد و بعد هم می‌گویند از فلان منطقه به بالا نباشد.

 من رفتم پای قرارداد هم نشستم وقتی فهمیدند نماینده مجلس هستم گفتند ما به تو خانه نمی‌دهیم!حالا چه کسی گفت نماینده‌ها زدند و خوردند و رفتند؟!‌اینها جنجال است!

*کارشناس روابط خارجی نیستم

مجری: به عنوان یک کارشناس درباره با ارتباط با آمریکا، پاسخ دهید؟نظرتان در این زمینه چیست؟

دامادی: من کارشناس روابط خارجی نیستم.روابط خارجی بر اساس داده‌ها و اطلاعات تصمیم گیری می‌شود و رهبری بر روی این موضوع نظر مستقیم دارند.

در رابطه با دیپلماسی خارجی، افراد تصمیم نمی‌گیرند و این یک بسته است. اگر از ما مشورت بخواهند، ما هم مشورت می‌دهیم.

عده‌ای در این زمینه از رهبری سؤال کردند که ایشان هم مخالف رابطه با آمریکا هستند،ما هم نظری نداریم.

*تکلیف زباله باید مشخص شود

مجری:وضعیت زباله مرکز استان چه می شود؟

تکلیف زباله باید مشخص شود.من مخالف بودم که کارخانه زباله سوز در جاده دریا ساخته شود،به جاده توریستی که زباله نمی‌آورند و ماشین‌های مکانیزه حمل زباله هم ندارند.

 می‌گویند کارخانه زباله‌سوز فلان کشور در مرکز شهر است،به آنها پاسخ دادم شما آن کشور نیستید.

 کلنگ این مجموعه زده شده،قول دادند زود تمام کنند اما من بعید می‌دانم.

*شما دل کدام خانم را شاد کردید؟

مجری: در زمینه دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران بفرمایید.

دامادی:یک مثال بزنید؟

مجری:مثال نداریم،در این زمینه کلی پاسخ دهید.

رئیس‌جمهوری به استانداران نامه زده که به حرف نماینده‌ها گوش نکنند،اینها بد است و با این ادبیات مخالف هستیم.

 قبل از اینکه رئیس‌جمهوری این نامه را بنویسد، ما یک سؤال پرسیدیم،یکی از مدیران کل در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها گفته بود دامادی دل فلان خانم را شاد کرد(خانم کلینتون )،بروید ببینید شما دل کدام خانم را شاد کردید؟

همه انتصاب‌ها با خودشان باشد،اما اجازه نمی‌دهیم مدیر بی‌کفایت و ضعیف بیاورند. مدیر باید در شان مردم باشد و هر کسی در شان خود مدیر انتخاب می‌کند.

*ماندن مرتضوی سئوال است!

مجری: چرا مرتضوی هنوز در مسند خود باقی مانده و مگر رای دیوان لازم‌الاجرا نیست و چرا استیضاح وزیر کار پس گرفته شد؟

دامادی:این دستور(باقی ماندن مرتضوی در مسند خود) را رئیس‌جمهوری داده است، همین‌ها سؤال است.

در رابطه با استیضاح وزیر کار هم بگویم که  102 امضا جمع شد و ما محکم پای کار ایستاده بودیم.

 با منحل شدن سازمان مدیریت، مشکلات هم شروع شد،وقتی مغز اصلی تصمیم‌گیری کشور با یک نامه‌ منحل شد، دیگر مرتضوی کیست!؟

 *نسبت به وضعیت خودروها اعتراض دارم

مجری:آیا با مدیران شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو در رابطه با قیمت خودروهای داخلی و صادراتی، صحبت‌کرده‌اید؟

دامادی: وقتی وزیر راه و شهرسازی و علی دایی تصادف کردند با سرعت 80 کیلومتر نبود، ماشین آقای نیکزاد 190 کیلومتر سرعت داشت .

 اما همشهری ما با خودروی پراید و سرعت 80 یا 90 کیلومتر با گاردریل برخورد می کند و از دنیا می‌رود و بعد می‌گویند علت تصادف انحراف به چپ راننده، خواب‌آلودگی و یا رعایت نشدن قوانین راهنمایی و رانندگی بوده است!

 آیا یک بار گفتیم که جاده‌ای ما استاندارد است؟من در این رابطه مصاحبه کردم که متاسفانه صدا و سیما پخش نکرد.

یک بار پرسیدیم که پراید ما ایربک دارد؟ آمار کشته‌های پژو چقدر است؟

‌این‌ حرف‌ها را من به زبان می‌آوردم که پدرم را در حادثه جاده‌ای از دست دادم.‌به این مسئله اعتراض دارم و قطعا اعلام می‌کنم.

در ادامه دانشجوی مطرح کننده این سؤال با اعتراض به نحوه سؤال پرسیدن مجری برنامه، گفت:‌این سؤال من است، چرا کامل نخواندی؟ منظور من این است که چرا خودروی پراید که در داخل به قیمت 13 میلیون عرضه می‌شود به کشورهای همسایه با قیمت بسیار نازلی فروخته می‌شود.

دامادی:‌قول می‌دهم این مسئله را پیگیری کنم.

*شهریه دانشگاه آزاد زیاد است

مجری: در رابطه با شهریه دانشگاه آزاد توضیح دهید که به نظر زیاد است.

 دامادی: این سؤال ما هم هست.شهریه زیاد است و پرداخت این شهریه از عهده مردم خارج است و باید رسیدگی شود.

 در این رابطه فقط حرف زده شده،‌هرچندموضوع شهریه چیزی نیست که مستقیم در اختیار ما باشد.دولت باید به این مسئله ورود پیدا کند، اماسال‌ها است این اتفاق نیفتاده است.ما می‌توانیم تذکر دهیم و سؤال بپرسیم و ابزار دیگری نداریم.

*‌اگر برنج وارد شود،سر و صدا می‌کنیم

 مجری: محصولات کشاورزی تولیدی سایر استان‌ها خرید تضمینی می‌شود اما چرا برای مرکبات و برنج مازندران این اتفاق نمی‌افتد؟

دامادی:واردات برنج در زمان برداشت محصول، ممنوع است. دولت موظف است به قانون و به مجلس که در راس آن است، احترام بگذارد. اگر دولت این کار را نکند به عنوان تخلف محسوب می‌شود و مجلس باید در راستای فعالیت خود به این موضوع رسیدگی کند.

 بیش از نیاز کشور، برنج وارد کردند و این هم یکی از بی‌تدبیری‌هایی است که رهبری تذکر دادند.

 تولید و واردات باید در حوزه فعالیت یک مجموعه باشد، اکنون تولید در حوزه کاری وزارت کشاورزی و واردات هم با وزارت صنعت، معدن و تجارت است. ادغام وزارتخانه‌ها هم بسیار اشتباه بود،هیچ جای دنیا این کار را نکردند که ما کردیم.

 در نظر داریم فعالیت تولید و واردات به یک حوزه سپرده شود،‌اگر بتوانیم موافقت نمایندگان را کسب کنیم، سیاست‌گذاری‌ها در این زمینه بهتر می‌شود.

‌اگر برنج وارد شود و ما متوجه شویم، مطمئن باشید سر و صدا می‌کنیم.

*به هر وزیر مراجعه می‌کنیم، می‌گوید پول ندارم!

مجری: در رابطه با قطع شدن گاز توضیح دهید.این که چرا در فصل سرما وقتی گاز قطع می‌شود، نمایندگان به فکر سؤال و تذکر می‌افتند و چرا پیش از رسیدن فصل سرما، چاره نمی‌شود؟

دامادی:‌ قطعی گاز در مازندران مربوط به ما نیست، در این زمینه کار انجام نشده و این اتفاق‌ها زمانی افتاده که ما نبودیم.تاکنون برنامه‌ریزی مبنی بر قطع وابستگی از گاز ترکمنستان صورت نگرفته و لوله‌گذاری این‌گونه نیست که شب تصمیم بگیرند و صبح اجرا شود.

 دو‌دانگه و چهاردانگه گاز ندارند و خط لوله دامغان را به این مسیر انتقال می‌دهیم.

‌اکنون اصلا بحث قطعی گاز مطرح نیست. وقتی احداث کمربندی 27 سال طول می‌کشد برای احداث خط لوله حالا‌حالاها باید صبر کرد.

ما در دوره‌ای آمدیم که به هر وزیر مراجعه می‌کنیم، می‌گوید پول ندارم! وقتی پول و نظارت ندارند پس چه دارند؟

*نپرس تا دروغ نشنوی!

مجری: میزان حقوق دریافتی‌ شما چقدر است؟

دامادی(با مزاح):دست از سر کچل نماینده‌ها بردارید! نپرس تا دروغ نشنوی!

 خانه‌ام در تهران و ساری استیجاری است و باید دفتر ارتباط مردمی هم داشته باشیم و در مواردی هم باید به مردمی که به ما مراجعه می‌کنند کمک نقدی کنیم.

 مشکل مملکت، حقوق نماینده‌ها نیست،آن قدر راست نگفتند که مردم فکر می‌کنند نماینده‌ها 100 میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

 *نمی دانم چه دستانی پشت پرده است؟

مجری:در رابطه با حقوق و بیمه معلمان قراردادی هم سئوال داشتیم.

دامادی: این موضوع را چند بار در مجلس پیگیری کردیم  و بخشی حل شد،‌ اما همه طرح رای نمی‌آورد و نمی‌دانم چه دستانی پشت پرده است؟

*مجری:مخالف طرح اصلاح قانون انتخابات هستم

نظر شما درباره طرح اصلاح قانون انتخابات و شرایط کاندیداتوری در ریاست جمهوری و بیان این که کاندیدای ریاست جمهوری 100 امضا از نمایندگان بگیرد، چیست؟

دامادی:من مخالف این داستان هستم.همچنین با این قانون هم مخالف هستم که کاندیدای مجلس باید دارای مدرک کارشناسی ارشد داشته باشد اما کاندیدای ریاست جمهوری اگر سواد خواندن و نوشتن داشته باشد،بس است.

*برادر خودم را سر کار نبردم

مجری: در رابطه با اقدامات خودتان در زمینه ایجاد اشتغال توضیح دهید.

 دامادی:‌ این را از کسی بپرسید که وعده ایجاد دو و نیم میلیون شغل را داده است!

 من برادر خودم را هم سر کار نبردم، اینها مشکل و سیاست‌گذاری دولت است. آقای دولت حالا بیاید و به مردم پاسخ بدهد.

*مکانیزم تولید در کشور مشکل دارد

مجری: در رابطه با احداث شهر بازی در ساری اگر صحبتی دارید،بیان کنید.

دامادی:‌ آمادگی دارم در این زمینه از منابع طبیعی زمین بگیرم اما سرما‌یه‌گذار نداریم. با سرمایه‌گذار پدیده شاندیز در زمینه احداث پارک آبی صحبت کردم و پذیرای این موضوع شد، اما شرط گذاشت که استانداری اذیت نکند.

 شما هم اگر خویشاوندی دارید که پول دارد برای سرمایه‌گذاری بیاورید و ما هم کمک می کنیم و زمین و تسهیلات در اختیار می‌گذاریم.

متاسفانه مکانیزم تولید در کشور مشکل دارد، پرداخت تسهیلات در بخش واردات بیشتر از نرم جهانی و در بخش تولید هفت درصد کمتر از میانگین جهانی است.

این مسائل در سالی اتفاق می‌افتد که‌ از سوی رهبری به سال حمایت از تولید داخلی نامگذاری شده،این مسائل، بی تدبیری است.

دانشجو چشم بیدار کشور و پیگیر مطالبات است،دانشجو با دانشجو هیچ اختلافی ندارد.

تشکیلات مختلف و اختلاف سلیقه‌ها وجود دارد،شما مسئولان را به دانشگاه بخواهید و به چالش بکشید البته چالش به معنای بحث و دعوا نیست.

در روز دانشجو این گونه نباشد که مسئولان به سخنرانی بپردازند،بلکه باید نماینده دانشجویان در این روز صحبت کند و مسئولان گوش فرا دهند،همان‌گونه که رهبری به پای صحبت دانشجویان نشستند.

هر کسی اشتباه کرد، شفاف بگوید که اشتباه کردم، نترسد چراکه هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

باید از کاندیدای ریاست جمهوری بخواهیم که اعلام کند نرخ تورم در پایان دوره ریاست جمهوری‌اش به چه میزان است.:‌

دانشجو سؤال می‌پرسد و هر فردی که قرار است رئیس‌جمهوری شود بیاید و پاسخ بدهد.


  • دوشنبه 20 آذر 1391-0:0

    طبق نظر ف.م تنکابن و رامسر بايد خواب مرکزيت را ببينند! چرا؟ چون فرهنگ و زبان مازنى ندارند. نتيجه گيرى اخلاقى: براى مرکز شدن بايد حتما فرهنگ و زبان مازنى داشته باشيد!!! راستى شماها که خودتون قبول دارين فرهنگ و زبان رامسر و تنکابن گيلکى هست چرا نميذارين که به گيلان ملحق بشيم؟ واسه چى من که يک ساعت و خوردى ميتونم برم رشت بايد چهار ساعت بيام به قول خودتون شهر تاريخى و اصيل سارى!؟

    • شنبه 18 آذر 1391-0:0

      مازندنومه عزيز فكرنكنم مطلب بدي نوشته باشم.اشاره كردم هضم تمدن بالاي مازندران علي الخصوص شهر تاريخي و اصيل ساري براشون سخته!

      • شنبه 18 آذر 1391-0:0

        سلام.خوب بود.تنکابن ورامسرنه فرهنگ شان به مازنی ها میخوره نه زبانشان.پس خواب مرکزیت راببینند.فقط وفقط ساری وساروی هاروعشقه.

        • جمعه 17 آذر 1391-0:0

          دمت گرم. حال کردم با اين جمله ات. اين که گفتى مرکز استان علاوه بر بافت شهرى بايد مردمانى ... داشته باشه. حرف ما هم همينه. از نظر ما در درجه اول تنکابن و در درجه دوم رشت يا چالوس و نوشهر ولى در هر صورت سارى و بابل نه.

          • جمعه 17 آذر 1391-0:0

            آره رامسري آخرالزمان نزديكه، دقيقا از اون وقتيكه يه رامسري تو كابينه ي دولت كاره اي شد و تنكابني ها و رامسري ها توهم زدن كه ميتونن داهاتاشونو مركز استان كنن.آخه مركز استان علاوه بر حداقل بافت شهري بايد مردماني ... داشته باشه!!البته براي تشخيص تاريخ دقيق آخرزمان ميتوني از همشهريت راهنمايي بطلبي.ظاهرا با از آدما بهترون در ارتباطه!...!!مازندنومه جان اميدوارم با اين كامنتم اسباب ناراحتيتونو فراهم نكرده باشم.

            • چهارشنبه 15 آذر 1391-0:0

              وقتى امثال شما ادعاى شعور و فرهنگ ميکنيد من باورم شده که آخرالزمان نزديکه! زبون شما را متوجه نميشويم يعنى لهجه ساروى و بابلى را متوجه نميشويم.

              • دانشگاهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                سه شنبه 14 آذر 1391-0:0

                من از دانشجویان منابع طبیعی دانشگاه کشاورزی هستم. ایکاش ما رئیس دانشگاهی همانند آقای نیاز داشتیم. ما که از کمبود فضا نفس مان تنگ آمده و آزمایشگاه نداریم. دانشکده منابع طبیعی به صورت ... در آمده است. می گویند ...از حمایت معاونین وزیر که دو نفرشان همشهری ایشان و یکنفرشان هم دانشجوی ایشان توی همین دانشکده بوده برخوردار است و توی وزارتخانه خرش خیلی می رود. او همزمان... هم هست. می گویند یکی از معاونین وزیر از این موقعیت حسابی استفاده کرده و با ایشون به عنوان استاد راهنمای مشترک تعدادی از ... خدا اینا رو هدایت بکنه ....

                • دوشنبه 13 آذر 1391-0:0

                  جناب رامسر طرز كامنت نوشتن هر فرد نشان از سطح شعور هر فرد و محيط اطرافش داره.متوجه زبون شما نميشويم!؟!يعني فارسي متوجه نميشوي؟؟

                  • دوشنبه 13 آذر 1391-0:0

                    اولین مشکل پارکینگ ماشین هست که جا دارد شما مطبوعاتی ها یک تحلیلی بر آن داشته باشید . دانشگاه آزاد ساری کمبود فضا دارد . دانشجو مهم نیست . شهریه اش مهم است . اگر 500 ماشین با میانگین 10 میلیون قیمت باشد ، 5 میلیارد اموال دانشجویان در خیابان بی پناه است .

                    • ج از چمستانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      يکشنبه 12 آذر 1391-0:0

                      درود بر این نماینده جوان ساری
                      اقا دست مریزاد
                      کلی با حرفاش ارتباط برقرار کردم
                      فکر نمی کردم همچین دیدگاهی داشته باشه
                      مهندس دمت گرم

                      • يکشنبه 12 آذر 1391-0:0


                        نیاز ؟؟ مدیر لایق؟ !!!! ...!!!!

                        • يکشنبه 12 آذر 1391-0:0

                          واقعا بی انصافی است که حرف از مشکلات دانشگاه کم نظیر آزاد ساری زده شود.
                          بنده خودم دانشجوی برق این دانشگاه هستم خوشحال می شوم کسی که بی نام نظر در مورد عدم بیان مشکلات دانشگاه آزاد ساری داده است. خودش مشکلات این دانشگاه را بفرماید تا پاسخ منطقی به آن داده شود.

                          • يکشنبه 12 آذر 1391-0:0

                            به نماينده سارى چه مربوطه که در مورد ما اظهار نظر ميکنه . ضمنا بچگانه تر از اين نميتونست استدلال کنه : فردا سوادکوه هم جدا شود! مگه الکيه ؟! ما اگه به دنبال تشکيل استان جديد يا الحاق به گيلان هستيم 260 کيلومتر با سارى شما فاصله داريم و از زبون شما هم هيچى نميفهميم

                            • يکشنبه 12 آذر 1391-0:0

                              درود بر كلانشهر مازندران...فقط مازندران

                              • يکشنبه 12 آذر 1391-0:0

                                آقای برادر ، خواهشا از دکتر کیومرث نیاز آذری بد نگویید که باید فردای قیامت پاسخگو باشید . انصافا مدیری لایق تر و پر تلاش گر از دکتر نیاز آذری در سطح استان سراغ دارید

                                • يکشنبه 12 آذر 1391-0:0

                                  درود بر دامادی جوان اقای دکتر نیاز حتما به مجری فرمودند در مورد مشکلات دانشگاه ازاد ساری سوال نپرسید


                                  ©2013 APG.ir