تعداد بازدید: 2454

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 12 آذر 1391-21:25

شهرداری کیفیت را فدای سرعت نکند

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد:ظاهرا عبوری با شجاعی هماهنگ کرد و به جلسه نیامد/چرا‌ شورا و يا شهردار در عرصه فرهنگي برنامه ريزي ندارد؟/قیر کمی در آسفالت می‌ریزند با این دلیل که قیر گران شده است/این فرد در یادداشتی عنوان کرده که چرا شهرداری تابلوهایی با مضمون پوزش در شهر نصب کرده است.(گزارش+عکس)


مازندنومه،کلثوم فلاحی:فرامرز نقیبی-رییس شورای شهر ساری- در جلسه علنی یکشنبه شب که در غیاب شهردار برپا شد،گفت: ظاهرا عبوری با شجاعی هماهنگ کرد و به جلسه نیامد.

 وی افزود: شهردار از ابتدای حضور در شهرداری برای نخستین بار است که در جلسه شورا حضور ندارد.

رئیس شورای شهر ساری اظهار داشت:‌ هر مدیری که برای شهر کار کند، مورد حمایت شورا قرار دارد و شهردار هم که منتخب خودمان است.

 نقیبی ادامه داد: شهرداری کیفیت را فدای سرعت نکند.

 وی با بیان اینکه عملکرد شش ساله شورای شهر، این روزها رصد می‌شود، گفت:‌ ضعف‌هایی در کار وجود دارد که آنها را قبول داریم.

*اگر شهردار حضور داشت، نطق من به گونه دیگری بود

 سید محمد آقامیری ناطق پیش از دستور جلسه بود.

 وی گفت: ساعت 11 و 40 دقیقه دیروز متوجه شدم که ناطق جلسه علنی هستم.

 این عضو شورا ادامه داد: اگر شهردار حضور داشت، نطق من به گونه دیگری بود و حالا که حضور ندارد هم به شکل دیگر است.

 آقامیری در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه تعامل شوراي شهر با مراكز آموزش و فرهنگي به ويژه دانشگاه بيشتر شود، گفت: توجه نکردن به فراهم نمودن امكانات براي اساتيد دانشگاه‌ها و بيش از يكصد هزار دانشجو و قريب بيست هزار نفر معلم شاغل و بازنشسته در مركز استان چه معنا و مفهومي دارد؟

وی متذکر شد: كار اصلي شورا و شهرداري صرفا عمراني و اقتصادي نيست بلكه توجه به فرهنگ هم نیاز است.

 آقامیری با اشاره به اینکه مديريت سنتي و اتخاذ تدابير غير علمي در سازمان هاي فرهنگي ، ديگر قادر به حل مشكلات نیست، ادامه داد:‌استمرار غفلت نسبت به برخي مشكلات و مسائل فرهنگي پيامدهاي غيرقابل جبراني را در پي خواهد دارد.

 عضو شورای شهر ساری، خاطرنشان کرد:‌ وضعيت فرهنگي حاضر و گمانه زني‌هاي كارشناسان درباره آينده ،ايجاب مي‌كند كه شوراي شهر و شهرداري و مجموعه دستگاه‌‌هاي فرهنگي به شكل جديدي تفكر و اقدام كنند .

وی با بیان اینکه چرا‌ شورا و يا شهردار در عرصه فرهنگي برنامه ريزي ندارد، گفت: برنامه‌ريزي فرهنگي بسيار دشوار‌تر از برنامه‌ريزي در حوزه‌هاي ديگر است.

این عضو شورا با اشاره به اینکه چشم انداز كار فرهنگي در شورا و شهرداري روشن و اميدوار كننده نيست، بیان داشت:‌ شهرداري با وجود درخواست شهروندان در گسترش امور فرهنگي و به‌كارگيري فرهيختگان و تدوين منشور امور فرهنگي تاكنون افق و چشم انداز روشني ارائه نكرده است.

 آقامیری با بیان اینکه جامعه و به ويژه مركز استان تشنه امور فرهنگي است، خاطرنشان کرد: كافي است به جا‌به جایي مجسمه‌هاي اسب و نصب آن در ميدان ولي عصر توجه كنيد که همگان اظهار خرسندي و نشاط كردند .

وی گفت:‌ شهردار نسبت به راه اندازي معاونت يا سازمان ‌فرهنگي شهرداري ساري تصميم گيري كند.

*جشنواره سراسری کاریکاتور برگزار می کنیم

جمال باقری در این نشست گفت: عملکرد شهرداری ساری در طرح شمسه، مطلوب است.

 وی در همین راستا ادامه داد:‌عملکرد شهرداری ساری را در این طرح می‌توان با شهرداری مناطق تهران برابر دانست، فقط یک تفاوت در این مقایسه وجود داشت که ما برنامه روز کودک را به صورت سمبلیک در یک پارک برگزار کردیم و شهرداری تهران در شهرداری‌های مناطق این برنامه را اجرا کرد.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه معضلات فرهنگی، یکی از مشکلات جامعه ما است، متذکر شد:‌ خیلی باید کار کنیم تا این مشکلات حل شود.

 وی خاطرنشان کرد:‌سال گذشته برای اداره فرهنگی شهرداری، ردیف بودجه‌ای در نظر نگرفتیم.

باقری با بیان اینکه نمایندگان رسانه‌های حاضر در این جمع، عملکرد اداره فرهنگی شهرداری را ارزیابی کرده و نقد کنند، افزود:برای برنامه‌های آینده هم طرح ارائه کنند.

 وی اظهار داشت:‌رسانه‌ها بهترین مرجع برای ارزیابی عملکرد و ایجاد ارتباط بین مردم و شهرداری هستند.

 باقری با اشاره به اینکه برای نخستین بار جشنواره سراسری کاریکاتور با عنوان پیشگیری از خشونت را برگزار می‌کنیم، ادامه داد:‌این جشنواره با همکاری اداره کل بهزیستی استان، معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری مازندران ، شهرداری و شورای شهر و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری در ماه‌های آینده برگزار می‌شود.

*قیر کمی در آسفالت می‌ریزند

مهدی رضایی فرح‌آبادی در سخنانی به حضور نیافتن شهردار و یا نماینده شهردار در جلسه اعتراض کرد و اظهار داشت: بهترین و بیشترین وظیفه شهرداری، ارائه خدمات عمومی است.

عضو شورای شهر ساری تصریح کرد:‌برای اینکه کیفیت جمع‌آوری زباله در سه منطقه شهرداری افزایش یابد، سه پیمانکار انتخاب شد اما پیمانکار منطقه دو کم‌کاری می‌کند.

رضایی با بیان اینکه شهرداری تقریبا پنج بار به این پیمانکار تذکر داده، افزود:‌ آیا لازم است به یک پیمانکار پنج بار تذکر داد و چرا نسبت به خلع ید این پیمانکار اقدام نمی‌شود؟

 وی با اشاره به اینکه از شهرداری منطقه یک هم بازدید کردم، ادامه داد: در این منطقه هم در بعضی خیابان‌ها زباله تا ظهر در خیابان بود که شورا باید با این موضوع برخورد کند.

رضایی با اشاره به اینکه یک میلیارد تومان برای احداث سکوی تخلیه و بارگیری زباله اختصاص دادیم، افزود:‌ این سکو به صورت غیر فنی و با بلوک ساخته شده است.

 این عضو شورا با بیان اینکه کامیون در ارتفاع چهار و نیم متری از روی این سکو بار تخلیه می‌کند، اظهار داشت:‌شک نکنید که این سکو به زودی تخریب شده و کامیون هم سقوط می‌کند.

 وی با اشاره به اینکه کارهای شهرداری اگرچه در گذشته سرعت نداشت کیفیت هم نداشت، گفت: اکنون هم قیر کمی در آسفالت می‌ریزند با این دلیل که قیر گران شده است.

رضایی با بیان اینکه به شهردار قبلی عنوان کردیم که کادر دفتر فنی را قوی کند، افزود: کادر فنی ضعیف است و نظارت هم کم صورت می‌گیرد و البته پروژه‌های پراکنده در سطح شهر ساری اجرا می‌شود.

*مخالفت‌های سازمان یافته ای نسبت به شهرداری صورت می‌گیرد

محمدحسن محمدی کیادهی در این جلسه اظهار داشت‌: احساس می کنم مخالفت‌های سازمان یافته ای نسبت به شهردار و شهرداری صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این موارد به فعالیت‌های انتخاباتی برخی کاندیداها مربوط می‌شود، گفت:‌ این فرد(منظور کیادهی از این فرد حسین برزگر،روزنامه نگاراست) اخیرا در یادداشتی عنوان کرده که چرا شهرداری تابلوهایی با مضمون پوزش از شهروندان به دلیل مشکلات به وجود آمده برای اجرای یک پروژه،در شهر نصب کرده است.

کیادهی با اشاره به اینکه بسیاری از شهروندان اعلام کرده‌اند که از این رفتار شهردار خرسند هستند، ادامه داد:‌نظر شهروندان بر این است که پوزش‌های این چنینی، به نوعی احترام گذاشتن به افکار عمومی است.

وی با بیان اینکه ما هم به این افراد تذکر می‌دهیم، یادآور شد:‌انتقاد سازنده مورد پذیرش همه است اما جلوی کارهای تخریبی را می‌گیریم و این اقدامات مورد توجه نیست.

این عضو شورا خاطرنشان کرد:‌ چنانچه نیاز باشد، مستندات در این زمینه را به مردم ارائه می‌کنیم که جلوی کار این افراد را بگیرند.

*برنامه های فرهنگی خوبی اجرا شده است

 سید مهدی احمدی در جلسه شورا گفت: در ساری کارهای فرهنگی خوبی صورت گرفته و همچنین در حال انجام است،‌تنها ایراد این اقدامات فرهنگی این است که مدون نبوده و دارای برنامه نیست.

وی متذکر شد:‌ پیشنهاد می‌کنم اداره فرهنگی شهرداری که باید تبدیل به معاونت شود را به ستاد تبدیل کنیم و در شهرداری‌های سه گانه هم مسئول اداره فرهنگی داشته باشیم.

 وی ادامه داد: همچنین با همکاری اداره طرح و برنامه شهرداری، برنامه این کار هم تدوین شود.

گفتنی است حدود 12 نفر از اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سطح شهر ساری در این نشست حضور داشتند.


  • یکی از ساکنین خیابان دانشپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 19 آذر 1391-0:0

    پس از سالها انتظار بالاخره با مشارکت اهالی کوچه 27 خیایان دانش،این کوچه سه ماهی می شود آسفالت شده ولی کیفیت آسفالت آنقدر بد و ونامطلوب است که تمامی دانه های ماسه از قیر جدا شده و آسفالت از هم پاشیده شده است، هزینه اهالی کوچه و وقت صرف شده صرف بی کیفیتی کار شده است

    • سه شنبه 14 آذر 1391-0:0

      عبوري شهردار محبوب ساري

      • دانشجوی منابع طبیعیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        سه شنبه 14 آذر 1391-0:0

        از شهردار ساری بخاطر توجه به مسائل فرهنگی و نصب اسب های نمادین در میدان فرح آباد ساری تشکر می کنم و انتظار دارم آقای آقامیری حرمت نامگذاری ها را رعایت کنند و به میدان فرح آباد میدان ولی عصر (عج) نگویند ما در آنجا فقط پل ولی عصر (عج) را داریم. تابلوها و بیلبوردها در وسط بولوار امروزه در دنیا به صورت دیجیتال است و فضای کمی از بولوار را می گیرد و در هر تابلو هم می توان تعداد زیادی تبلیغات را ارائه نمود. ضمناً از پیشنهاد تعامل و توجه شهرداری به دانشگاهها تشکر می کنیم. ما را از دانشکده سابق آوردند به خوابگاه و هیچ مسئولی به اعتراض ما گوش نکرد. در وزارت علوم برای انتخاب رئیس دانشگاه زد و بند است و افراد خاص با لابی گری و نفوذ بازی به عنوان رئیس انتخاب می شوند. شهردار سابق می خواست سازمان مرکزی را در دانشگاه کشاورزی بسازد ولی رئیس سابق نگذاشت. چرا نگذاشت را باید رسانه ها با مصاحبه ها از خودشان و از رئیس سابق سوال کنند تا مردم بدانند. رئیس حاضر نیز وضعیت مدیریتی بدی را ایجاد کرده که دانشجویان می گویند صد رحمت به رئیس سابق.

        • دوشنبه 13 آذر 1391-0:0

          شورای محترم شهر .تعریض خیابان تقوی سروینه باغ چی شد لابد منافعی ندارید وگرنه پیگیر میشدید

          • دوشنبه 13 آذر 1391-0:0

            آقای آقامیری ،میشه لطفاً شما در خصوص کارهای فرهنگی صحبت نکنین؟؟؟؟ شما باید در زمینه فرهنگی خودت کار کنی وفرهنگ خودت رو به سطح مطلوب تری برسونی برادر ..بعداً بیا اظهار نظر کن

            • دوشنبه 13 آذر 1391-0:0

              حالا یکی پیدا شده میخواهد خدمت کند پاشاهای مسئول نما نمی گذارند!!!


              ©2013 APG.ir