تعداد بازدید: 2767

توصیه به دیگران 5

دوشنبه 13 آذر 1391-1:17

انحراف از موضوع/طاهایی:جریان انحرافی را من نمی‌دانم

در نشست استاندار ،معاونان و مسئولان استان در دانشگاه مازندران مطرح شد: جریان انحرافی را من نمی‌دانم،چون این انحراف از موضوعی است که اولویت موضوعی کشور است/ویژگی ای در ایرانیت وجود دارد که اگر درست هدایت شود،کار ارزشمندیست/مدیران استان در بخش هایی از خود ناتوانی نشان می دهند.(گزارش+گزارش تصویری)


مازندنومه،کلثوم فلاحی:استاندار مازندران به همراه چهار معاون خود و جمع زیادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی، در دانشگاه مازندران پاسخگوی سوالات دانشجویان بود.در این نشست دو ساعته مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای ایجاد فضای بازدید تشکل‌های دانشجویی از واحدهای تولیدی در قالب تور، اعلام آمادگی کرد.

*در خصوص خوابگاه، شرمنده دانشجویان هستیم

احمد احمدپور-رئیس دانشگاه مازندران- دقایقی را به سخنرانی پرداخت که چکیده اظهارات او به این شرح است:

- دانشگاه میراث فرهنگی از مصوبات سفر سوم رئیس جمهور است.

-در دانشگاه مازندران حدود 12 هزار دانشجو تحصیل می‌کنند، حدود 1800 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و بیش از 500 دانشجوی مقطع دکترا داریم.

- تعداد دوره‌های دکترا نسبت به حدود 27 ماه گذشته، دو و نیم برابر شده است.

-تقاضای احداث واحد بین‌الملل دانشگاه مازندران را داشتیم و از بهمن ماه در شش رشته دکترا و 12 رشته کارشناسی ارشد در این واحد، دانشجو می‌یذیریم.

- با توجه به قیمت ارز، این موضوع می‌تواند عرصه خوبی برای خانواده‌ها و هم درآمدی برای دانشگاه باشد.

-افزایش دانشجو به جذب استاد و فضای فیزیکی نیاز دارد، اکنون 270 عضو هیئت هلمی داریم و برای جذب 200 هیئت علمی جدید هم فراخوان دادیم.

- نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه مازندران یک به 56 است، میانگین کشوری در این زمینه یک به 36 است و ما تازه به میانگین یک به 43 رسیدیم.

-در خصوص خوابگاه، شرمنده دانشجویان هستیم، خوابگاه 60 - 70 ساله را هرچه تعمیر کنیم باز هم فایده ندارد.

-قانون دست ما را برای احداث خوابگاه بسته است چراکه بر اساس برنامه پنجم که از سال گذشته آغاز شده، هر ساله باید 20 درصد به بخش خصوصی واگذار شود.

- دست برادری به سوی خیران مدرسه ساز دراز می‌کنیم، نیاز است برای نوگلانی که دیروز مدرسه ساختند، امروز وارد این فضا شوند.

- کم و کاستی‌هایی در دانشگاه وجود دارد و ما هم قبول داریم اما با توجه به مشکلات اقتصادی،مجموعه دانشگاه از تلاش فروگذار نکرند.

بسیاری از مدیران ما کمتر از 14-15 ساعت برای کار علمی و پژوهشی وقت نمی‌گذارند.

*همه معاونان من دانشگاهی هستند

- در ابتدای این نشست و آغاز بیان سوال از سوی دانشجویان، مجری برنامه عنوان کرد که دانشجویان سوالات خود را ظرف مدت سه دقیقه بیان کنند و ادامه داد: دو تقاضا دارم: یک اینکه دانشجویان از سوالات حاشیه‌ای که ما را از اهداف جلسه دور می کند، بپرهیزند و دوم اینکه مسئولان به دور از مسائل و پاسخ‌های سیاسی، جواب‌های منطقی و عاقلانه به دانشجویان بدهند .

وی گفت:‌ دل مان می‌خواهد جواب‌ها صریح باشد.

 سید علی اکبر طاهایی-استاندار مازندران- قبل از سوالات دانشجویان، به صحبت پرداخت که چکیده اظهارات او در زیر آمده است:

- چند بار به دانشگاه مازندران آمدم، اگر مطالبه نکردم که دوستان ورود پیدا کنند به این دلیل بود که بیشتر دغدغه تعطیلی کلاس را داشتم.

- همه ما بچه‌های دانشگاه هستیم، من ورودی سال 52 دانشگاه علم و صنعت تهران بودم. هادی ابراهیمی معاون سیاسی‌ام، در مقطع دکترا در دانشگاه علامه تحصیل می‌کند، چند بار اصرار داشت و مکتوب هم به من نوشت که مرا مرخص کن تا به تحصیل بپردازم، اما من به دلیل شرایط استان، خواستم وی با ما همراهی و همکاری کند و در زمان فراغت در دانشگاه حضور یابد.

-  این گونه نیست که دوستان ما بریده از فضای دانش پژوهی و دانشگاه باشند، همه معاونان من دانشگاهی بوده و مدرک کارشناسی ارشد دارند.

- بر خود لازم می‌دانم از رسانه‌ها که در این جلسه حضور دارند تشکر کنم.

*مدیران استان از خود ناتوانی نشان می دهند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران، نخستین دانشجوی سئوال کننده بود. محمود رحیمی پرسید:

- نمی دانم یک دنیا حرف را چگونه در سه دقیقه خلاصه کنم؟! ارتباط با دانشگاه یک راهبرد است و یا یک بهانه که برای موجه نشان دادن عملکرد دولت در نظر افکار عمومی، از آن استفاده می کنید؟به اصطلاح فوت کوزه گری مسئولان است؟ اگر راهبرد است چرا برای اجرای آن نیاز به ساز و کار مستحکم و قوی بوده و فریادهای رهبری این جلسات را ایجاد می‌کند؟

 - دانشگاه مازندران در زمینه های مختلف حرف های زیادی برای گفتن دارد، متاسفانه ارتباط مدیران با دانشگاه کم و ناچیز است دانشگاه می تواند برای دولت نظریه پردازی داشته باشد.

دریا و جنگل در مازندران موهبت الهی است اما ما چه استفاده ای از این نعمت کردیم؟ آیا مازندران می تواند غذای خود را تامین کند؟

- صنعت در استان متناسب با محیط زیست و داشته های مان جلو نرفته است. در مازندران چه نیازی به صنعت خودروسازی و پتروشیمی داریم؟ صنایعی که در مازندران نیاز داریم در آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و لرستان است.

- مجموعه مدیران استان در بخش هایی از خود ناتوانی نشان می دهند، در تامین منابع هم عدالت وجود ندارد.

- وضعیت شهرداری ها مناسب نیست، مصوبات دولت لنگ مانده است.

- میزان صادرات کالا از بندر نوشهر 75 درصد کاهش داشته و رشد اشتغال در روستاها منفی 30 است، چرا چنین اتفاقاتی افتاده است؟

*صادرات استان،بیش از پنج برابر افزایش یافت

 استاندار مازندران در پاسخ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران گفت: نکات خوبی از سوی این فعال دانشجویی عنوان شد.او در ادامه این مطالب را عنوان کرد:

- ارتباط ما با دانشگاه قطعا راهبردی است. جایگاه دانشگاه برجسته تر از این است که نسبت به آن نگاه ابزاری وجود داشته باشد،نگاه ابزاری نسبت به دانشگاه محکوم بوده و مورد پذیرش ما نیست. شورای راهبردی تشکل های دانشجویی برای کمک به دانشگاه است.

-  جز در دانشگاه آزاد، در سایر دانشگاه ها استاندار و یا یکی از معاونان استاندار عضو هیئت امنای آن دانشگاه هستند.

-  صادرات استان در دولت نهم به حداقل بیش از پنج برابر افزایش یافته است. در موضوع نفت و گاز هم در استان به سه چاه مثبت رسیده اند.

- مازندران در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی در بعضی شاخص ها رتبه نخست را در کشور دارد.

- در رابطه با خودرو سازی، در مازندران قبل از آن ظرفیت قطعه سازی ایجاد شده ودر زمینه قطعه سازی رتبه چهارم کشور را داریم و این صنعت باید با صنعت خودرو سازی بارور می شد، اما اقدامات در زمینه صنایع تبدیلی کافی نیست.

*از تشکل‌ها حمایت می‌کیم ولی دخالت نمی‌کنیم

در ادامه هادی ابراهیمی-معاون سیاسی،امنیتی استاندار مازندران- در زمینه ارتباط با دانشگاه‌ها سخنانی گفت.

- ارتباط با تشکل‌های دانشجویی برای ما راهبرد و جزء سیاست‌های کلان استان است.

-  تاکنون هیچ دانشگاهی از مدیری درخواست حضور در آن دانشگاه را نکرده است، اگر مصداق دارند،بیان کنند.

- نمی‌خواهم شائبه دخالت مدیران سیاسی امنیتی در دانشگاه‌ها ایجاد شود، دانشگاه یک فضای مستقل است.

- دانشجو باید مباحث را آزادانه مطرح کند.

- شورای راهبردی تشکل‌های دانشجویی ماموریت ندارد که در مسائل دانشگاه دخالت کند. هدف از این شورا این است که به برخی مسائل رفاهی و خدماتی مراکز دانشگاهی رسیدگی کند و البته رشد قارچ گونه مراکز عالی غیر انتفاعی و تورهای مختلط دانشجویی و ... هم مورد بررسی است. وقتی در رابطه با این تورها با برخی مسئولان دانشگاه‌های غیر انتفاعی صحبت می‌کنیم و از وضعیت فرهنگی دانشگاه می‌گوییم عنوان می‌کنند که ما فقط سرمایه‌گذار هستیم.

- از تشکل‌ها حمایت می‌کنیم ولی دخالت نمی‌کنیم.

*در رابطه با صادرات از بنادر فقط جابه جایی صورت گرفته است

فرزانه-معاون برنامه ریزی استاندار مازندران- در رابطه با اظهارات دانشجوی دانشگاه مازندران در خصوص کاهش صادرات و کاهش رشد اشتغال در روستاها توضیحاتی داد.

- از اهداف برنامه چهارم افزایش اشتغال در حوزه صنعت و معدن و خدمات و کاهش در بخش روستایی بود.آمار اشتغال روستایی به همین منظور کاهش یافته است.

- در رابطه با صادرات از بنادر هم فقط جابه جایی صورت گرفته است.

- بعضی کشورها به دلیل بعد مسافتی، علاقه دارند با بندر امیرآباد در ارتباط باشند و در میزان صادرات هم فقط جابه جایی از بندر نوشهر به بندر امیرآباد است.



* آیا دولت فعلی بر مواضع دولت نهم، پایبند است؟

دانیال داوودی-نماینده تشکل انجمن اسلامی-در ادامه جلسه گفت: حرف‌هایی که بیان می‌کنم، حرف جامعه دانشجویی است. انتقادات و سؤالاتی که به مسئولان وارد است و یک جانبه نیست.‌ اعتقاد داریم دولتی که بر سر کار است و از آن دفاع کردیم، مطابق با ارزش‌های ما بوده است، ما به احمدی‌نژاد رای دادیم آیا دولت فعلی بر مواضع دولت نهم، پایبند است؟

- نمی‌گوییم دولت کار نکرد، سال های اول و در روستاها اقداماتی داشت، آیا اکنون هم به همان اندازه اولیه دولت نهم و دهم کار می‌کند؟

- آقای استاندار، وقتی رئیس جمهور را دیدید سلام من را به او برسانید و بپرسید چند وقت است که به سفر استانی نرفته است ولی در عوض با سفر خارجی، این وقت‌ها پر شده است.

-شایسته سالاری صورت نمی‌گیرد و تخلفات اداری وجود دارد و به وفور هم مثال داریم، آیا اینها بر اساس منویات رهبری و ارزش‌های انقلاب اسلامی است؟ فردا من بچه حزب‌اللهی در مظان اتهام هستم که چه اتفاقی دارد می‌افتد. این مسائل به حاکمیت اسلامی برنمی‌گردد، مدیران میانی باید کار کنند. آنجا که لازم بود، صحبت‌ها را رسانه‌ای کردیم، یا صحبت‌ها به گوش استاندار نرسیده و یا اینکه اقدامی صورت نگرفته است.

-وقتی دانشجو در کرسی آزاداندیشی بحث می‌کند، حتما استدلال دارد، شاید من هم آن صحبت‌ها را قبول نداشته باشم اما بر اساس آیه شریفه موظف هستم دلیل ارائه کنم نه اینکه به دانشجو بگویند خداحافظ. آیا منظور رهبری از کرسی‌های آزاداندیشی این است؟

- ما داریم به کجا می‌رویم،‌فردا وقتی می‌پرسند که آیا اسلام و آزادی شما این بود،من بچه حزب‌الهی باید پاسخ دهم.

- دانشجو نه وکیل و نه هیچ چیز دیگری ندارد، دانشجو حق دارد آزاد باشد. معتقد هستم اگر اجازه دهیم طرف مخالف حرفش را بزند، ما راحت‌تر می‌توانیم پاسخ دهیم.

- انواع ولخرجی‌ها می‌شود اما تا چیزی می‌گوییم، پاسخ می‌دهند که تحریم شدیم و بودجه نداریم. حقوق کارمندان و استادان حق التدریس را نمی دهیم. به جای اینکه پول را جایی خرج کنیم که ضرورت ندارد، از خرج‌های اضافی کاسته و اینجا خرج کنیم.

- نکند داریم وارد فضای سیاسی می‌شویم برای انتخابات که قدرت را در دست داشته باشیم و این حرف‌ها؟

گزارشی ارائه شده و در آن گفته‌اید سد گلورد تا خردادماه سال 92 به بهره‌بردارِی می‌رسد، واقعا تمام می‌شود؟ احسنت دارد، کمربندی ساری هم احسنت دارد ... مردم را دریابید به جای اینکه وارد فضای سیاسی شوید، با تمام کسانی که مخالف استانداری هستند و می‌خواهند با کوباندن استاندار، فردا سمت بگیرند، مخالف هستیم و با آنها صحبت نداریم.


*مدیران آستانه تحمل را بالا ببرند

استاندار مازندران پاسخگوی اظهارات دانشجوی دانشگاه مازندران بود که این گونه پاسخ داد:

- بعضی موارد باید مصداقی گفت‌و گو شود. اینکه اطلاعاتی را از پروژه‌ها در اختیارتان گذاشتیم به خاطر این بود که بدانید استانداری هم دغدغه دارد این پروژه‌ها به اتمام برسد. اطلاعات را خودمان شفاف سازی کرده و در اختیار شما قرار دادیم.

- همیشه به مدیران می‌گوییم به تاسی از گفتمان رهبری، آستانه تحمل را بالا ببرند.

- در حوزه فرهنگی آیا ما به آرمان‌هایی که احمدی‌نژاد پا فشاری می‌کرد، نائل آمدیم، معتقدم با آن اهداف فاصله داریم اما این گونه نیست که هیچ اقدامی نشده باشد.

*51 درصد بودجه اختصاص یافته است

رئیس دانشگاه مازندران در زمینه برخی صحبت‌های دانشجویان، این توضیحات را ارائه کرد:

 - جزء 10 دانشگاهی هستیم که آیین نامه افزایش حقوق را از امسال اجرایی کردیم و حتی تا یک میلیون 200 هزار تومان هم افزایش حقوق داشتیم.

- هشت ماه از سال گذشته و 51 درصد از بودجه اختصاص یافته است.

-اولویت بندی کردند و گفتند حق‌التدریس‌ها را در دیون قرار دهید، نه تنها این کار را نکردیم بلکه 50 درصد هم افزایش دادیم.

- رشته‌هایی وجود دارد که برای جذب، دکترا پیدا نکردیم و مجوز پذیرش کارشناسی ارشد داریم.

*رابطه‌مان با دکتر احمدپور خوب است

حمزه اسد -دبیر انجمن علمی دانشجویان- پرسشگر بعدی بود.

- اخبار نگرا کننده‌ای از تعطیلی واحدهای صنعتی ، واردات برنج، تجمع کارگران در مقابل مجلس و ... وجود دارد. سیاست‌های اقتصادی استان تا چه اندازه می‌تواند مستقل از سیاست‌های کشور باشد؟ استقلال شما (خطاب به مدیران) چقدر است که شما را مسئول این نابسامانی‌ها بدانیم؟ مشکل اصلی این کارخانه‌ها چیست که شکست می خوردند.

-اعتقاد داریم وقتی مسائل و مشکلات دانشگاه را با رئیس و مجموعه دانشگاه در میان نگذاشتیم تا به راه حل برسیم، به شما هم نمی‌گوییم.

- رابطه‌مان با دکتر احمدپور خوب است. ما نه موافق و نه مخالف تفکیک جنسیتی هستیم. فقط می‌پرسیم چرا؟ اگر علت آموزشی و علمی و یا فکری و اجتماعی است، می‌خواهیم بدانیم و تکلیف مان روشن شود که چه کنیم؟

 محسن غریبی- دبیر سیاسی انجمن اسلامی مستقل- سوال کننده بعدی بود که اظهار داشت:

- در ادامه بحث شایسته سالاری، موضوع تحقیق و تفحص از استانداری چه بود؟

- بحث نخ نمای شده جریان انحرافی در آستانه انتخابات چگونه است؟ سوالاتم را کوتاه کردم، ربطی به تحریم ندارد که بخواهید بپیچانید.

*جریان انحرافی را من نمی‌دانم

 استاندار مازندران در ادامه گفت: فقط آقایان سوال پرسیدند، از خانم‌ها هم سوال بپرسند.وی افزود:

 -یکی از سوالات تحقیق و تفحص این بود که چرا معاونان بازنشسته من ادامه کار می‌دهند. لایحه قانون خدمات کشوری است که افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد، می‌توانند تا 65 سالگی به کار ادامه دهند. اینکه اعلام می‌کنند از پاسخ‌ها قانع نشدند، آیا این حق است؟

- صنعت استان دچار مشکل است و این حرف درستی است. ما مشکلات صنعت استان را هر هفته و یا هر 10-12 روز پیگیری می‌کنیم.

- کارخانه‌ها مشکل دارند، از طرف بانک‌های کشور 60 هزار میلیارد تومان طلبکار هستند و بانک‌های مازندران هم دوهزار میلیارد. در این جلسات باید با بانک‌ها لابی کنم که با این خزانه آسیب پذیر چگونه بتوانم برای آن واحد صنعتی تسهیلات دریافت کنم تا تعطیل نشود؟

- جریان انحرافی را من نمی‌دانم، چون این انحراف از موضوعی است که موضوع کشور ما است. من به عنوان نماینده دولت در استان باید در حوزه وظایف خودم پاسخگو باشم یا شخصیت دیگر؟

- دانشجویی از میان جمع گفت: شباهت ما و نمایندگان مجلس این است که پاسخ شما ما را هم قانع نمی‌کند.

صدایی دیگر گفت:‌اگر آقای طاهایی صحبت نمی‌کند، آقای ابراهیمی پاسخ دهد.

فرد دیگری خطاب به ابراهیمی که برای احترام به آن دانشجو حاضر به پاسخ به این سئوال شده بود،گفت: وقتی آقای طاهایی صحبت نمی‌کند لابد یک چیز می داند، 30 سال مدیر است، شما هم چیزی نگویید.

*رهبری فصل‌الخطاب است

 هادی ابراهیمی در پاسخ به بخشی از اظهارات دانشجویان به موارد زیر اشاره کرد:

-گفتمان دولت نهم و دهم تغییری نکرده است.به نظر من بخشی از اشتباهات در این دولت،شائبه اشتباهات گفتمانی را ایجاد کرده است که برخی ها از آن به انحراف نام بردند.مثلا" بحث ایرانیت اگر درست هدایت شود یک بحثی است که ظرفیت مثبتی را در پی دارد،بحث رابطه ایران و اسلام که یک موضوع کلیدی است و از ظرفیت های بسیار خوبی هم برخوردار است.

-در خصوص گسترش اسلام از آغاز،کشور ما کشوری بوده که فرهنگ اسلام ناب را فراگرفته و فرهنگ اهل بیت را حفظ کرده است.ایرانی ها کسانی بودند که اسلام را پذیرفتند ، نه اینکه از اعراب شکست خورده باشند.خودشان با تمام وجود به میدان آمدند و شهید مطهری هم این مساله را یادآوری می کند.

- اگر گفتمان دولت در طرح ایرانیت به مسیر ملیت و ناسیونالیسم می رفت یک موضوع کاملا اشتباهی بود،ولی در هیج شرایطی گفتمان دولت از طرح این موضوع ، ملیت و ناسیونالیسم قبل از اسلام نبوده است.

- نکته اشتباه در این بود که وقتی که طرح موضوعی در جامعه شائبه ایجاد کرد و هویت فکری و گفتمانی آن مورد تشکیک قرار گرفت ما باید از آن پرهیز می کردیم.

- البته عرض کنم ویژگی ای در ایرانیت وجود دارد که اگر درست هدایت شود و این ظرفیت را صحیح به کار بگیریم کار ارزشمندیست،اما نحوه برخورد با این موضوع به گونه ای شد که در جامعه تقابل ایجاد کرد.

- دولت مخالفان جدی دارد و توپخانه مخالفان دولت شبانه روز علیه این دولت فعال است.

- کشور و اندیشه ما اسلامی است، اعتقاد داریم رهبری فصل‌الخطاب است ، دولت، خود را سرباز ولایت می‌داند. رهبری از تهمت‌هایی که به این دولت زده شد، گلایه کردند. رهبری فرمودند: «تهمت‌هایی زدند، حرف‌هایی زدند به کی؟ به کسی که رئیس جمهور قانونی ملت است. نسبت‌های خلاف دادند، رئیس جمهور مملکت را که مورد اعتماد مردم است به دروغگویی مطرح کردند، کارنامه‌های جعلی برای دولت درست کردند، فحاشی کردند، رئیس جمهور را خرافاتی، رمال و از این نسبت‌های خجالت‌آور دادند و اخلاق و قانون را زیر پا گذاشتند».

- گفتمان دولت نهم و دهم هیچ تغییری نکرده است. بر اساس قراردادهای گلستان و ترکمانچای ، 263 کیلومتر مربع معادل 70 درصد از خاک کشور جدا شد؛ شما در مسئله هسته‌ای ببینید که دولت به پشتوانه‌ی ملت، چگونه ایستادگی کرد.

-دولت در روابط خارجی مواضع بسیار محکمی دارد.در مسائل، اعتقادم به رهبری است. باید حرکت‌ها را با عیار رهبری بسنجیم.


  • دوشنبه 20 آذر 1391-0:0

    آخرش میخوان زهرشون رو بریزن!! از اول انقلاب تا چند سال، نام نوشیروانی بزرگمرد این دیار رو از همه جا حذف کرده بودن تا اینکه پس از سالها با تلاش علی اکبر سروش (رئیس آموزش و پرورش وقت) برای این مرد بزرگ، نکوداشت برگزار می شد.

    • دوشنبه 20 آذر 1391-0:0

      جانعلی زاده بایدسریعابه افکارعمومی جواب دهدچرانام نوشیروانی ازدانشگاه صنعتی بابل حذف شد!!!!!!!!!!!!!!

      • همای سعادتپاسخ به این دیدگاه 1 0
        يکشنبه 19 آذر 1391-0:0

        مگه اسم دانشگاه نوشیروانی رو عوض کردن؟
        جریان چیه؟

        • علی-فریدونکنارپاسخ به این دیدگاه 0 0
          يکشنبه 19 آذر 1391-0:0

          وزارت علوم چه حرکت موذیانه ای کرده!!! در حالی که فعلا اسم نوشیروانی بر سر در دانشگاه و در سایت دانشگاه وجود داره، چون نمی تونستند به صورت رسمی اسم دانشگاه رو عوض کنن، شروع به تغییر نام اون در مکاتبات رسمی خودشون کردند.
          مازندنونه! اینا مردم رو جیگر فرض کردند!! پس رسالت شما چی میشه؟ چرا ساکتید؟!!!
          مسئولین غیور و جان بر کف!! اتفاقی که نیفتاده تا شما اقدامی کنید!! افتاده؟!!!

          • يکشنبه 19 آذر 1391-0:0

            ...براي شمامتاسفم كه به خاطرحقوق ميليوني!!!!!!!! وحفظ سمت درمقابل حذف نام نوشيرواني بزرگ سكوت كردي!!!!!!! مديران ارشداستان وامام جمعه فرهيخته بابل ونمايندگان بابل درمجلس كجاهستن!!!!!!!!!!!!!!

            • صنایع غذایی 90 نوشیروانیپاسخ به این دیدگاه 1 0
              يکشنبه 19 آذر 1391-0:0

              پیرو سوال های دوستان، واقعا عجیب و قابل تامل هست که چرا وزارت علوم به جای دانشگاه صنعتی نوشیرانی بابل، از دانشگاه صنعتی بابل استفاده می کند!
              مازندنومه شما توان پیگیری این موضوع رو دارید؟
              نوشیروانی هویت این دانشگاه، هویت بابل و هویت مازندران هست.

              • دانشجوی نوشیروانیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                جمعه 17 آذر 1391-0:0

                از مازندنومه انتظار داریم که حذف نام نوشیروانی را از دانشگاه صنعتی نوشیروانی در وزارت علوم پیگیری کنند.

                • چهارشنبه 15 آذر 1391-0:0

                  كاش استانداربه دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل مي رفت وازجانعلي زاده سوال مي كردندچراوزارت علوم نام نوشيرواني بزرگ راازاسم دانشگاه حذف كرد

                  • سه شنبه 14 آذر 1391-0:0

                    از استاندار و مسئولان تشکر میکنیم که به نمیان دانشجوها امدند و به سئوالهایشان پاسخ دادند.خوب است این حرکت تداوم داشته باشد

                    • دوشنبه 13 آذر 1391-0:0

                      شهیدان دوامی و عملدار و بصیر شاهد باشید که مجموعه استانداری به جای مشکلات عدیده مردم عزیز و ولایتمدار استان مازندران در کجای مازندران ایستاده اند......
                      شهیدان زنده اند الله اکبر

                      • یکی از شماپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        دوشنبه 13 آذر 1391-0:0

                        این کامنت گذاران بزرگوار که سر موضوعات بی اهمیت گریبان چاک می دهند، پیدایشان نیست!


                        ©2013 APG.ir