تعداد بازدید: 5761

توصیه به دیگران 3

شنبه 18 آذر 1391-14:27

مدیرمسئول دیار سبز بازداشت شد

ماموران نیروی انظامی برای بازداشت مدیرمسئول روزنامه دیار سبز،ظهر شنبه به دفتر این روزنامه مراجعه و مدیرمسئول را بازداشت کردند/با پیگیری ویژه هادی ابراهیمی فرماندار بهشهر در کوتاه ترین زمان، شکایت خود را از مدیرمسئول روزنامه دیار سبز پس گرفت. (ویرایش سوم+توضیح مدیر مسئول)

 


مازندنومه،کلثوم فلاحی: مدیرمسئول روزنامه دیار سبز چندی پیش شکایتی را علیه فرماندار شهرستان بهشهر به دادگاه کارکنان دولت ارائه کرده بود.

 بنا بر این گزارش، با وساطت استاندار مازندران و معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، رضا حسن زاده اشرفی- مدیرمسئول روزنامه دیار سبز- از شکایت خود علیه فرماندار بهشهر انصراف داد اما دایره حقوقی استانداری مازندران شکایتی را علیه وی اقامه کرد.

  دو تن از ماموران نیروی انتظامی برای بازداشت مدیرمسئول روزنامه دیار سبز در دفتر مرکزی این روزنامه در ساری حضور یافتند و حسن زاده اشرفی را با خود بردند.

گفتنی است در ماه های اخیر شکایت علیه خبرنگاران و مدیران مسئول سایت ها و روزنامه های استان و کشور فزونی گرفت و هفته پیش نیز یکی از خبرنگاران فریدون کناری با شکایت یک بانک، شبی را در زندان به سر برد.

 شماره 624 روزنامه دیار سبز امروز منتشر شد.

*حسن زاده:دیر مطلع شدم

رضا حسن زاده اظهار داشت: از فرماندار بهشهر شکایتی را به دادسرای کارکنان دولت ارائه کرده بودم.

مدیرمسئول روزنامه دیار سبز ادامه داد: پس از آن فرماندار بهشهر در شعبه سه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ساری شکایتی را علیه من اقامه کرد.

حسن زاده با اشاره به اینکه احظاریه ای به من ابلاغ شد که مدیر دفتر روزنامه، این مسئله را دیر به اطلاع من رساند، افزود: روز پنج شنبه 16 آذر متوجه ابلاغ این احضاریه شدم که بنا داشتم امروز به بازپرسی مراجعه کنم.

وی تصریح کرد: چون به علت عدم اطلاع از صدور احضاریه، در زمان مقرر به بازپرسی مراجعه نکردم، تصور دادسرا بر این بود که از حکم قانون سرپیچی کرده ام در صورتی که اصلا این گونه نبود.

مدیرمسئول روزنامه دیار سبز یادآور شد: شکایت فرماندار در مرحله بازپرسی بوده و موضوع امروز هم احضار مجدد این جانب به دادسرا بود و پرونده هنوز از نظر محتوایی بررسی نشده است.

 وی با بیان اینکه با وساطت طاهایی استاندار مازندران، ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران و حجت الاسلام ابراهیمی مدیرکل ارشاد مازندران، از شکایت خود از فرماندار بهشهر انصراف داده بودم، اضافه کرد: از عنایت و دقت نظر حجت الاسلام جعفری دادستان مرکز استان و ملک زاده بازپرس شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قدردانی می کنم.

*رستمعلی:فرماندار شکایت خود را پس گرفت

کمال رستمعلی اظهار داشت: با پیگیری ویژه هادی ابراهیمی به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی استان، فرماندار بهشهر در کوتاه ترین زمان، شکایت خود را از مدیرمسئول روزنامه دیار سبز پس گرفت.

وی با اشاره به اینکه پیش از این هم مدیرمسئول روزنامه دیار سبز از شکایت خود از فرماندار بهشهر منصرف شده بود، افزود: واحد حقوقی استانداری هم نامه نگاری نهایی برای رفع قرار بازداشت را انجام داد.

 رستمعلی متذکر شد: این نامه هم به صورت دستی و هم از طریق نمابر ارسال شد تا کار سریع تر انجام شود.

وی در بخش دیگر این مصاحبه، ادامه داد: سیاست استانداری در سال های گذشته همواره تعامل و گفت و گو و گسترش فضای نقد و تحمل نقد در استان بوده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل اسیتانداری مازندران با اشاره به اینکه تاکید استاندار مازندران و معاون سیاسی استانداری مازندران همواره بر افزایش آستانه تحمل و بردباری در مقابل نقد بوده است و نه توهین، خاطرنشان کرد: هیچ انسان خردمندی توهین را نمی پذیرد.

 وی با بیان اینکه فضای عمومی رسانه های استان، سالم بوده و دغدغه توسعه استان را دارند، اظهار داشت: رسانه ها واقعا با ما همکاری می کنند و برای اصلاح مسیر و کمک به شتاب بخشی به چرخ های توسعه، نگاه همدلانه و مشتاقانه دارند.

 رستمعلی تصریح کرد: هم رسانه ها موقعیت و شرایط مدیران را در میدان عملیاتی درک کرده و هم مدیران رسالت خطیر رسانه ها را بیش از پیش درک کنند تا در فضای تفاهم کار پیش رود.

وی با بیان اینکه بسیاری از سوء تفاهم ها و برداشت های نادرست را می توان در فضای دوستانه حل کرد، گفت: اراده استان و اراده دولت این نیست و نباید وارد این فضا شویم.

رستمعلی با اشاره به اینکه شاهد هستید که فضای استان اینگونه نبوده که سوء تفاهم جای خود را به گفت و گو بدهد، افزود: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران هم بخشنامه ای را به همه دستگاه های اداری، بخشداری ها، فرمانداری ها و ... صادر کرد که بر اساس این بخشنامه هرگونه اتفاق مشابهی که مربوط به مسائل حقوقی و سوء تفاهم های این چنینی باشد، قبل از آنکه از کانال معاون سیاسی و یا مسئول روابط عمومی پیگیری شود، به هیچ واحد دیگری ارجاع داده نشود.

*احضار مجدد مطرح بود

*روز دوشنبه مدیرمسئول روزنامه دیارسبز در تماسی با مازندنومه اظهار داشت:موضوع احضار مجدد من مطرح بوده و مساله بازداشت مطرح نبوده است.

 مدیرمسئول روزنامه دیار سبز یادآور شد: شکایت فرماندار در مرحله بازپرسی بوده واحضار مجدد اینجانب به دادسرا در دستور کار بوده و پرونده هنوز از نظر محتوایی بررسی نشده است تا موضوع بازداشت و محکومیت اینجانب مطرح گردد که برخی از دوستان مان در سایتها به اشتباه و فارغ از بحث حقوقی موضوع احضار را با بازداشت یکی دانسته اند.

این کارشناس ارشد حقوق بین الملل گفت: این شکایت که مورد استقبال ما نیز قرار گرفته بود متاسفانه با وساطت دوستان به انصراف خاتمه یافت.

وی اضافه کرد: از عنایت و دقت نظر حجت الاسلام جعفری،دادستان مرکز استان و ملک زاده بازپرس شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قدردانی می گردد.


  • دوشنبه 20 آذر 1391-0:0

    لئیم نیم گنه , با هزار عذر نبخشد
    بیک لطیفه کریمان هزار جرم ببخشند

    • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 19 آذر 1391-0:0

      این درد بزرگی است که انسانی فرهیخته به خاطردیر متوجه شدن از اخظاریه توسط مامورین بدین گونه که القاء جلب و بازداشت شود برای بازپرسی برده شوند. آیا راه دیگری وجود نداشت که این توهم را ایجاد نکند؟ من به عنوان کسی که آقای حسن زاده اشرفی را به عنوان جوانی محجوب و با خصوصیات اخلاقی فوق العاده نیکو و مودب می شناسم برایم تحمل شنیدن این خبر بسیار سخت بود و از خدای منان خواهان آن هستم که ذره ای درایت به همه ما عنایت فرماید تا برای ندانم کاری هایمان اینهمه عذاب روحی و روانی را تحمل نکنیم. عناصر سیاسی باید از ظرفیت های بالایی از نقدپذیری برخوردار باشند و برای ابراز نظر و نقد کارکردهایشان اقدام به شکایت و اینگونه احضارها نفرمایند. اگرچه این امر متقابل است و جناب حسن زاده هم شکایت خود را با وساطت عناصر سیاسی استان پس گرفته بود، شایسته نبود که فرماندار محترم برای اقدام متقابل در خوبی و ایجاد فضای صلح و صفا پیشقدم نباشد و کار اینگونه پایان پذیرد. ضمناً عناصر محترم انتظامی و قضایی هم می توانستند یکبار دیگر اخطار را تکرار کنند تا این موج خبری راه نیفتد و همه را ناراحت نکند. توجه داشته باشید عناصر رسانه ای به جرم نوشتن حقیقت یا بخشی از حقایق و ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئولان و انعکاس افکار معترضان و نظرات منتقدان نباید اینگونه همانند مجرمان مواد مخدر و دزدان و کلاه بردارن و شیادان با آنها برخورد شود. روش ها باید از اساس در جلبو جذب عناصر رسانه ای تغییر یابد تا جرات سوزی نشود و فضای نقد از بین نرود. وساطت برای برخورد مناسب با اهالی رسانه هم نباید به منت بفان را بدهدر سر آنها تبدیل شود. انشاءالله خداوند به همه ما توفیق تحمل نظرات مخالفان را بدهد.

      • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        شنبه 18 آذر 1391-0:0

        اخذ رضایت بنظرم پذیرش اتهام است یک روز بازداشت به از این همه تمناست مدیر مسول و حقوقدان محترم

        • شنبه 18 آذر 1391-0:0

          مرا به یاد لسان حکیمانه برتولت برشت می اندازد!

          • شهاب مقصودیپاسخ به این دیدگاه 0 0
            شنبه 18 آذر 1391-0:0

            با سلام ؛ سال گذشته در بیست و دوم آذرماه ، محمدصفرلفوتی نیز از روزنامه نگاران ، خبرنگاران،وب نگاران و جوانان فعال رسانه ای و حقوق بشر غرب استان مازندران هم دستگیر شده بود و حدود دوماه و اندی را در بازداشت به سر برد! چهار روز دیگر سالروز دستگیری ایشان نیز هست! که تمام توانش فقط و فقط برای انعکاس معضلات و مشکلات موجود جامعه بود و در جهت انجام رسالت مطبوعاتی و رسانه ای و پل ارتباط بودن فی مابین مردم و مسئولین از هیچ کوششی دریغ نمی نمود و اینک به کنج خانه نشسته و سکوت را پیشه نموده است! و این جای تأسف دارد که همگان سخن از آزادی بیان و قلم می رانند ولی هیچگونه آزادی ای برای بعد از قلم و بیان و اندیشه وجود ندارد! و سرمایه های اینچنینی در حال نابودی و فنا شدن هستند ! برخود و تمامی اهالی اطلاع رسانی و آگاه سازی وظیفه می دانم تا به مسئولین امر هشدار دهند که به دامان تلاشگران عرصه مقدس و خطیر رسانه ای آمده و با کمک و اتحاد و همدلی یکدیگر در رفع چالش ها و کمبودها و معضلات ایران عزیز و استان سرسبز و ولایت مدار مازندران گام بردارند ، نه اینکه برای نابودی یک دیگر تلاش کنند و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب ، دشمن پسند نشوند !!! از وب سایت خبری ، تحلیلی مازند نومه نیز که در طی این مدت تلاش نموده بدون وابستگی حزبی و جناحی رسالت اصلی و واقعی رسانه ای خود را انجام دهد تشکر و قدردانی دارم - همیشه تندرست و سرافراز باشید - به امیدی ایرانی آباد و آزاد و متحد ، انشاالله

            • اتهام مدیر مسئول چیست ؟پاسخ به این دیدگاه 0 0
              شنبه 18 آذر 1391-0:0

              چرا این خبر دم بریده است ؟ اگر اتهام همان است که سو ء طن آن می رود یعنی تضعیف مطبوعات پس کدام تشکیلات اجتماعی از این مدیر حمایت می کند؟ آیا کانون وکلا یی یا وکیلی هست که عنایتی به این موضوع داشته باشد ؟ امیدوارم قبل از هر چیز موضوع اتهام روشن شود .


              ©2013 APG.ir