تعداد بازدید: 3705

توصیه به دیگران 2

جمعه 24 آذر 1391-1:54

یک خطا و چند یادآوری

به بهانه توقیف روزنامه وارش(6)/«اعتماد» اصل مهمی در هر کاری است که به طور قطع بعد از سال ها کار و فعالیت برای لیلا وریجی در مورد همکارانش محقق شده بود و او ناخواسته تنها براساس همین اصل، دچار اشتباهی این چنین شد/از خطای بزرگ این روزنامه نمی توان گذشت و قانون حتما" درباره این مسئله اعمال خواهد شد،ولی امیدواریم هم پیشینه مثبت گردانندگان وارش و هم اشتغال چند خانواده در این مجموعه نیز مد نظر قرار بگیرد.


مازندنومه،عاطفه خیرخواه:روزنامه وارش به مدیرمسئولی «لیلا وریجی» چند سالی است که پا به عرصه رسانه های شمال کشور گذاشته و در مدتی که از فعالیت مستمرش می گذرد توانست به عنوان یکی از رسانه های تراز اول استان مازندران، مطح شود.

 این روزها وارش منتشر نمی شود و دلیلش را هم همه می دانیم و بیان آن توضیح واضحات است، اما به نظرم  چندنکته را باید یادآور شد:

1- بیاموزیم که هر چیزی باید جای خودش باشد؛ دستگاه قضا به عنوان عالی ترین مرجع رسیدگی به امور قضائی، مقتدرانه به وظایفش رسیدگی می کند و به صراحت باید گفت نیاز به راهنمایی یا هدایت گری عده ای خارج از دایره کارشناسان و قضات نیست.

 آیت الله لاریجانی در رأس این قوه و جانشینانش در استان ها نیک می دانند که قانون چه می گوید و بدیهی است که با حساسیت خاصی قانون شکنی ها، تعدی به موازین شرعی و زیرپا گذاشتن حرمت های مذهبی و ملی را بدون هیچ اغماضی رسیدگی خواهند کرد.

 2- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی امور فرهنگی و رسانه ای نیز تلاش خود را به کار گرفته است با بهره گیری از کارشناسان و متخصصان هر حوزه، وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد و در استان ها نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرو آئین نامه ها و بخشنامه های این وزارتخانه فعالیت می کند؛ اما نباید فراموش کرد نظارت، اصل بسیار مهمی است که باید به طور جدی دنبال شود که متاسفانه این اهرم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران دست کم در حوزه رسانه که حوزه تخصصی فعالیت های نگارنده هست، اهرم کمک کننده ای به این مجموعه نیست تا از بروز اشتباهات یا مسائل مبتلابه جلوگیری شود.

 3- «توهین»به بزرگان دین و کشور رفتار نکوهش شده ای است که در هیچ قانون،جامعه و شریعتی پذیرفتنی نیست،ولی اتفاقی که در روزنامه وارش افتاد خطائی بود که ناشی از ضعف نظارت مستقیم مدیرمسئول یا جانشین وی قبل از خروجی نشریه است و قابل چشم پوشی هم نیست.

 البته از نگاهی دیگر این را هم نباید نادیده گرفت که «اعتماد»، اصل مهمی در هر کاری است که به طور قطع بعد از سال ها کار و فعالیت برای لیلا وریجی در مورد همکارانش محقق شده بود و او ناخواسته تنها براساس همین اصل، دچار اشتباهی این چنین شد.

 4- همواره وقتی اتفاقی (در هر حوزه ای که باشد) رخ می دهد، عده ای بیرون گود می ایستند و از دور به معرکه نگاه می کنند، عده ای تمام قد سعی می کنند بر اصولی پذیرفته شده، معرکه را همانطور که باید به سرانجام برسانند و اما آن عده ای که بیش از همه مسئله ساز هستند، آنانی اند که لبه گود ایستاده اند و در پی گرفتن ماهی های مورد نظر خود از آب گل آلود معرکه هستند.

باید گفت این رسم جوانمردی و انصاف نیست؛ اگر هدف آن است که شخص خطاکار به سزای خطایش برسد دستگاه متولی امر می داند که چه کند.

 5- روزنامه وارش سعی کرده است در دنیای کم فروغ مطبوعات مازندران عده ای را زیر یک سقف جمع کند و چرخ اقتصادی چند خانواده را بچرخاند.از خطای بزرگ این روزنامه نمی توان گذشت و قانون حتما" درباره این مسئله اعمال خواهد شد،ولی امیدواریم هم پیشینه مثبت گردانندگان وارش و هم اشتغال چند خانواده در این مجموعه نیز مد نظر قرار بگیرد. 

ایمیل نویسنده: (kheyrkhah.atefeh@yaHOO.COM)


  • سه شنبه 5 دی 1391-0:0

    خانم خیرخواه اگر راست می گی یه دو خط واسه دوستانت بنویس یعنی خوب و دلسوزانه بنویس. وارشیها هفت پشت غریبه اند....

    • شاهین مقصودیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 28 آذر 1391-0:0

      به عمد و یا سهو، به هر حال این اتفاق مورد سو استفاده رسانه های بیگانه قرار گرفته است و وب سایت های مختلفی از جمله هرانا ورهسانیوز و پارس دیلی نیوز و ... که همگی از منتقدان نظام و د رخارج از کشور هدایت و مدیریت می گردند اقدام به انتشار خبر توقیف وارش و نیز حمایت از اقدام ان و مدیر مسئول ان نموده اند! باید درتمامی کارها و فعالیت هایمان مراقبت و حساسیت بیشتری به خرج دهیم تا بهانه ای به دست دشمنان قسم خورده نظام ندهیم و برخی دشمنان داخلی هم از این جو عمومی سو استفاده نکنند و برعلیه همکار رسانه ایمان جو سازی ننمایند ... لعنت بر این جو عمومی اگر بخواهد حقی را ناحق یا ناحقی را حق کند!!!

      • دوشنبه 27 آذر 1391-0:0

        حافظ نگران زندگی من نباش .... بی خیال بابا

        • دوشنبه 27 آذر 1391-0:0


          خانم یا آقای(-) اینقدر شکاک و بدگمانی زندگیتو به نابودی می ده ..........!!!!!

          • يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

            آقای صادقی چرا پیام مرا نگذاشتید که گفتم خیرخواه هم نظر کارشناسی ندهد.بعد این مشهدی خلردی کی رفتی موقعیت! خانم خیرخواه را دیدی که نطق می کنی؟مگر اینکه خود خیرخواه به این اسامی پیام بگذارد....

            • عزیزی مشهد خلردیپاسخ به این دیدگاه 0 0
              يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

              آقای یا خانم حافظ که می خواهید سر به تن خانم خیرخواه نباشه احتمالا؛ این خواهر ما درتهران موقعیت خوبی دارد اگر نمی دانید بدانید که به خواست و استعفای خودش از شورای شهر ساری رفت، مقداری تحقیق بد نیست.

              • کارمند شهرداری پاسخ به این دیدگاه 0 0
                جمعه 24 آذر 1391-0:0

                نمیخوام بحث و عوض کنم و طرف کسی رو بگیرم اما خانوم خیرخواه کنار گذاشته نشدن و خودشون استعفا دادن

                • یه تهرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  جمعه 24 آذر 1391-0:0

                  قابل توجه "حافظ" و بعضیا که :من اصلا نمی دونم خانوم خیرخواه و خانوم وریجی کی هستن اما اینو متوجه شدم که شماها خیلی بی سواد و کوته فکر هستید که به جای اینکه بیاید گره از مشکل باز کنید به فکر خودتونو منفعته خودتون هستید . شما و امثال شما منتظرید یه ابی یه جا گل الود شه و استفادشو ببرین . به نظر من خانوم وریجی اشتباه کرده اما به قصد و نیت نبوده و از این جور اشتباهات در همه جای دنیا پیش می یاد .

                  • جمعه 24 آذر 1391-0:0

                    همانطور که واقفید، امام خمینی (ره) با آثار بزرگان فلسفه و شعر و ادب آشنایی داشتند و عاشق فلسفه و شعر و ادب و اقتصاد بودند. سخنان حضرت امام (ره) در بعضی از جلسات قبل از انقلاب در ذهن من حک شده است...

                    • جمعه 24 آذر 1391-0:0

                      قابل توجه روابط عمومی عزیر
                      خانم خیرخواه هم با وارش کارکرده مطالبش در آرشیو وارش موجود است. ضمنا خانم خیرخواه اگر مسوولان نیاز به نظر غیرکارشناسان ندارند شما هم زحمت بکشید نظر کارشناسی ارائه ندهید.

                      • روابط عمومی ...پاسخ به این دیدگاه 0 0
                        جمعه 24 آذر 1391-0:0


                        از مطلب زیبای خانم خیرخواه که به عنوان نویسنده ای که هرگز با روزنامه وارش کار نکرده و به قولی نمک گیر وارش نیست و از بیرون گود و منصفانه به موضوع نگریسته متشکرم. خداوند به باانصاف ها و باوجدان ها خیر دهد و بددل ها را به راه راست هدایت نماید. چندروزی است در این فکرم که منتقدین بی انصاف در روزهایی که وارش منتشر می شد و به نظر بنده در فضای استان با امکانات محدودش می درخشید و ما به آن در جلسات با سایر همکاران از نقاط مختلف کشور می بالیدیم چگونه حرص می خوردند و چقدر دعا برای ایجاد مشکل برای وارش می کردند که الان اینگونه خوشحالند.بنده به عنوان یک مسئول روابط عمومی یک سازمان عریض و طویل دولتی که بیش از 20 سال سابقه فعالیت در این پست در چند استان را دارم امیدوارم دوباره وارش بیاید تا ما و مردم از وجودش بهره ببریم و قطعا اشتباه سهوی اش را جبران می کند.

                        • جمعه 24 آذر 1391-0:0

                          خانم خیرخواه چی شده که شما اینهمه قانونمند و قانوندان شده اید در صورتی که وقتی از شورای شهر و روابط عمومی اون کنار گذاشته شده بودید انتقدات تند و تیزی نسبت اعضا کردید اون موقع این قوانین نبودند حالا چی شده که خانم وریجی و وارش اینقدر برای شما مهم شده نکنه می خواهید جا پاتون محکم کنید در هر صورت این مطالب که عنوان کردید برای کلاس اولیه هاست .اینقدر سطح خودتون و پایین نیارید مردم مازندران خیلی با فرهنگ تر و هوشیارتر ازاین مسایل هستند . آخرش هم باید بدونین تو فرهنگ جامعه ما امام (ره) جایگاه فوق ارزشی داره و برای این عقیده هم خون های زیادی ریخته شده و اینکه ملاک ارزش آدمها فقط کارهایی که کردن نیست بلکه مهم تر از اون حال کنونی اونهاست که در حوادث چند ساله گذشته ام این و شاهد بودم .


                          ©2013 APG.ir