تعداد بازدید: 3716

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 27 آذر 1391-7:16

عده ای نمی خواهند ساری پیشرفت کند

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد:کیفیت آسفالت ها پایین است/شیوه لکه گیری را باید تمام کرد/به اندازه تمامی شهرهای استان در ساری داریم کار آسفالت انجام می هیم/ مشکل اصلی این ساری آبگرفتگی خیابان هاست/بعدها مردم نمره بدی را به افرادی که در تغییر پریچهره دخیل بودند،خواهند داد.


مازندنومه،اعظم کردان:رییس شورای اسلامی شهر ساری در جلسه علنی این هفته شورا با گلایه از مسئولان تیم کشتی ساری گفت: تنها تیم کشتی این شهرستان در 7 وزن بازی را واگذار کرد.

فرامرز نقیبی با بیان اینکه ساری دارای سرمایه های کشتی است، افزود: شهری که صاحب کشتی نبود نیز توانست تیم کشتی ساری را ببرد.

*کیفیت آسفالت ها پایین است

سخنگوي شوراي اسلامی شهر ساري به کیفیت بد و نامناسب آسفالت خیابان ها اشاره و تصریح کرد: با وجود صرف هزینه و تعدد کارشناسان در شهرداری،صحیح نیست کیفیت آسفالت ها پایین باشد،البته این امر منحصر به زمان عبوری نیست بلکه در دوران شهرداریهای دیگر نیز بوده است.

 جمال باقری با تاکید بر اینکه شیوه لکه گیری را باید تمام کرد، اظهار داشت: درست و صحیح آسفالت کردن، کار پیچیده ای نیست و تنها به کمی زمان و سلیقه نیاز دارد.

وی نقطه ضعف موجود را نبود نیروی کار متبحر و دوره دیده دانست و تصریح کرد: حیف است آسفالت انجام می شود و دو روز بعد به دلیل کیفیت نامناسب برداشته می شود.

 این عضو شورای اسلامی شهر ساری،خطاب به شهردار ساری گفت: به پیمانکاران مربوط گوشزد کنید در انجام وظیفه محوله دقت بیشتری داشته باشند.

باقری خاطرنشان ساخت: قرار نیست با افزایش کمیت، کیفیت کار را پایین بیاوریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش، به مناسب سازی معابر در راستای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان اشاره و تصریح کرد: معابر و اماکن عمومی شرایط لازم برای تردد این افراد را ندارد لذا چنانچه اماکن عمومی و دستگاه های اجرایی اصول مناسب سازی را رعایت نکنند، مجوز پایان کار را دریافت نخواهند کرد.

 سخنگوي شوراي اسلامی شهر ساري با اشاره به اینکه مناسب سازی معابر و اماکن عمومی نیاز به هزینه ندارد بلکه در برخی موارد هزینه را کاهش می دهد، از شهردار ساری خواست تشکیل کارگروه و یا کمیته ای در این زمینه را در دستور کار خود قرار دهد.

 *مرام ما کم کوشی نیست

شهردار ساری در سخنانی با بیان اینکه گفته می شود کیفیت آسفالت به دلیل سرعت در کار کاهش یافته ، درست نیست، گفت: به اندازه تمامی شهرهای استان در ساری داریم کار آسفالت انجام می هیم.

مهدی عبوری کاستن کیفیت آسفالت را نوعی خیانت به مردم دانست و افزود: در مرام و مسلک ما کم کوشی در شهر نیست.

 وی نشست و شکست آسفالت ها را به دلیل زیرساخت های غلطی که در گذشته انجام شده دانست و خاطرنشان ساخت: این امر مشکل ما را مضاعف کرده است.

شهردار ساری با تاکید بر اینکه در کنار پیمانکاران،ناظر شهرداری نیز حضور دارد، تصریح کرد: در برخی از مکان ها عملیات آسفالت توسط شرکت های حفار صورت می گیرد که با تنظیم شیوه نامه ای سعی کردیم این کاستی ها به حداقل برسد.

 *نمادی از قرآن در ساری احداث شود

 عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری به برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی کشور در ساری اشاره و تصریح کرد: حضور شخصیت های فرهنگی و قرآنی در این مسابقات،ایجاد فضای آکنده از آیات قرآنی و حضور مهمانان متعدد از سایر استان ها به ساری از مهمترین دلایل اهمیت این مسابقات در مازندران است.

سید مهدی احمدی از اعضای شورا و شهردار ساری خواست حق میزبانی حاملان، قاریان و حافظان قرآنی را به جای آورند و اظهار داشت: در آستانه برگزاری این مسابقات نمادی از قرآن در ساری احداث شود.

*مشکل اصلی آبگرفتگی است

نايب رييس شوراي اسلامی شهر ساري مشکل اصلی این شهر را آبگرفتگی خیابانها در اثر بارندگی دانست و افزود: برخی از صاحبان منازل مسکونی در قسمت ورودی در منزل، پل کوچکی احداث کرده اند که در اثر بارندگی منجر به آبگرفتگی آن می شود .

ميرصالح صالح نيا ادامه داد: شهرداری برای برون رفت از این معضل باید از افرادی که در شرکت های خدماتی فعالیت می کنند استفاده کند.

 *مردم نمره بدی خواهند داد

 سید محمد آقا میری نیز در سخنانی ضمن تاکید بر انضباط مالی گفت: به دلیل اهمیت موضوع مالی، در برخی از دانشگاه های خارج از کشور رشته مهندسی پول طراحی شده است.

 وی ادامه داد: مدیری را می توان خوب دانست که در هزینه به نحو احسنت عمل کند.

 این عضو شورای اسلامی شهر ساری در بخش دیگری از سخنانش به برکناری نصرالله پریچهره از اداره کل جوانان و ورزش مازندران اشاره و تصریح کرد: بعدها مردم نمره بدی را به افرادی که در این تغییر دخیل بودند خواهند داد.

آقامیری خاطرنشان ساخت: از این به بعد مسئولان ورزش باید در برابر مردم بیش از گذشته پاسخگو باشند و پس از این تصمیم گیری روزهای سختی را خواهند داشت.

 *عملکرد افراد برای ما مهم است

 محمدحسن محمدی کیادهی گفت: متاسفانه مخالفت های سازمان یافته ای همچون جوان بودن،نداشتن اطلاعات کافی و ...که نسبت به عملکرد شهرداری ساری وجود دارد روز به روز در جاهای مختلف خودش را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد افراد برای ما مهم است، افزود: تا زمانی که شهردار کار می کند و در این جایگاه قرار دارد از او حمایت می کنیم.

 این عضو شورای شهر ساری ادامه داد: احساس می شود عده ای نمی خواهند ساری پیشرفت کند.

*هیئت های ورزشی ساری در حال له شدن است

نصرالله پریچهره مدیر کل سابق ورزش و امور جوانان استان مهمان این نشست بود.او با اشاره به اینکه در 5 سال و 5 ماه فعالیتش در این سمت، 3 استاندار، 3 وزیر و 3 دوره مجلس را تجربه کرده گفت: هرجا که ورزش وجود دارد جای پاک و مقدسی به شمار می رود و با همین اعتقاد و وحدت رویه و امکانات کم توانستیم در المپیک به خوبی بدرخشیم.

رییس اداره ورزش و وامور جوانان شهرستان ساری نیز در سخنانی با بیان اینکه یکی از مشکلات ورزش ساری ظلم هایی است که توسط اداره کل ورزش متحمل می شود، افزود: هیئت های ورزشی ساری زیر پای هیئت های ورزشی استان در حال له شدن است.

 کاردگر ادامه داد: امکانات ورزش ما مانند استخر و استادیوم در اختیار هیئت های ورزشی استان قرار دارد که این ظلمی است به شهرستان ساری.

 وی خواستار معافیت مالیاتی اماکن ورزشی ، تجهیز پارک ها وبوستان ها به وسایل ورزشی و نیز اختصاص فضایی ویژه برای بانوان شد.

* 150متخصص و فوق تخصص در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری

 رییس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری نیز یکی دیگر از مهمان های ویژه نشست امروز در شورا بوده است،به بیان عملکرد این مرکز آموزشی درمانی پرداخت و گفت: این بیمارستان در سال 1325 تاسیس شده و از سال 71 به عنوان مرکز آموزشی درمانی مرکز استان فعالیت می کند.

دکتر عالیه زمانی با بیان اینکه 328 تخت فعال و 150 متخصص وفوق تخصص و 858 پرسنل در این مرکز فعالیت دارند، افزود: 22 بخش تخصصی و فوق تخصصی- 9 رشته آموزشی دستیاری- 10 گروه آموزشی- 23 درمانگاه و 150 عضو هیات علمی در این بیمارستان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود 256 تخت فعال در ماهه اول امسال در این بیمارستان، تصریح کرد: در این مدت بیش از 51 هزار بیمار به کلینیک تخصصی و فوق تخصصی مصطفویان مراجعه کردند.

 رییس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال از 43 هزار و 599 مورد مراجعه به بخش اورژانس 12 هزار و 604 نفرتحت نظر و یکهزار نفر به بخش منتقل شدند.

 وی توسعه فضای فیزیکی اورژانس از 800 متر به یکهزار متر مربع را یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در سالجاری دانست و افزود: این اورژانس دارای بخشهای احیا، حاد تحت نظر و تریاژ و پذیرش بیماران از سطح 1 تا 5 با امتیاز ویژه حضور متخصص طب اورژانس است.

 دکتر زمانی با اشاره به اینکه از سال 89 شرایط حضور متخصص طب اورژانس در این بیمارستان فراهم آمده است، اظهار داشت: 43 تخت در بخش اورژانس تعبیه شده که در صورت لزوم قابلیت افزایش دو برابری را نیز داراست.

 وی به بازسازی و و راه اندازی بخش های فوق تخصصی سایکوسوماتیک با 8 تخت و گوارش با 13 تخت اشاره و تصریح کرد: در صورت تجهیز فیزیکی و نیروی انسانی این بخش ها راه اندازی خواهد شد.

 رییس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری از افزایش تعداد اتاق عمل در راستای گسترش جراحی مغز و اعصاب در این مرکز خبر داد و گفت: بخش ویژه نوزادانNICU نیز با 6 تخت راه اندازی شده که در کاهش میزان مرگ و میر نوزادان تاثیر عمده ای داشته است.

دکتر زمانی به احداث مرکز جامع سرطان در این بیمارستان اشاره و تصریح کرد: این مرکز به همراه بخشهای شیمی درمانی،ای سی یو و نازایی در ساختمان خیرین در حال احداث است.

 وی از راه اندازی بخش رادیوتراپی تا یک ماه آینده در این بیمارستان خبر داد و اظهار داشت: تجهیزات این بخش نیز مطابق با استانداردهای روز دنیا خواهد بود.

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری ، به پیگیری برای راه اندازی بخش تخصصی طب تسکینی در این بیمارستان اشاره و تصریح کرد: این بخش در راستای حمایت از بیماران صعب العلاج که در مراحل پایانی زندگی خود قرار دارند راه اندازی می شود.

 دکتر زمانی ادامه داد: از نظر علمی افرادی که در 90 روز پایانی عمر خود قرار دارند از این حمایتهای روانی و تیم پزشکی برخوردار می شوند.

 دکتر سلطان تویه معاون پشتیبانی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) ساری نیز با بیان اینکه این بیمارستان نیازمند 10 میلیارد تومان است تا بتواند خدمات عالی را در بهترین شرایط ارایه دهد، گفت: توقع داریم مسئولان به این بیمارستان با نگاه ملی بنگرند تا بتوانیم خدمات را که زیبنده بیمار و مردم است ارایه دهیم.


  • یه شروند ایرانیپاسخ به این دیدگاه 1 0
    سه شنبه 12 شهريور 1392-0:0

    با عرض سلام و خسته باشید

    مررسی از خبر گرمتون



    می خواستم اطلاع بدم که با تغییر شهردار شهر ساری و با آمدن شهردار جدید آقای عبوری تغییر کثیری در شهر ساری داده شد یکی از آن برگداندن مجسمه های اسب و مرد کمان دار بود که قدمت 50 ساله داشت.



    حال با تغییر چشم گیر شهرستان ساری و پیشرفت آن مسئولین را نگران کرد!!!!



    بگو چرا؟خیلی خنده داره

    بنا بر گفته ی آنها با پیشرفت این شهر مرکزی استان مازندران.مثل شهر های مرکزیه دیگر دارای درجه پیشرفت بالایی میرود و با پیشرفت کردن شهر حقوق کارمندان هم بالا میرود

    برای همین یه شبه بودن هیچ دلیلی اقدام به برکناری شهردار شهر ساری آقای عبوری کردند و به همین منظور مردم شهر ساری برای نشان دادن مخالفت خود فردا ظهر در تاریخ 92.6.12 در ساعت 12 جلوی ساختمان شورای شهر در خیابان 15 خرداد اقدام به تظاهرات خواهند کرد.



    خواستم این خبر داغ و فوری رو بهتون زودی بدم.



    مررسی از سایت خوبتون


    ©2013 APG.ir