تعداد بازدید: 28585

توصیه به دیگران 10

دوشنبه 4 دی 1391-20:49

پادزهر قرص برنج دست من است

گفت و گو با پزشک آملی که پادزهر قرص برنج ابداع کرد/در مسمومیت با سایر قرص ها 99درصد بیماران زنده می مانند،ولی در مسمومیت با قرص برنج 99درصد بیماران جان خود را ازدست می دهند/ما از حجامت الگو گرفته و بیمارانی را که با متادون و ترامادول دچار مسمومیت کشنده می شوند، بعد از دسته بندی کردن،حجامت می کنیم.(کلینیک مازندنومه)


مازندنومه،مرادعلی نعمتی:دوستی می گفت سفری به چین داشتم، چشمم کمتر به داروخانه ای برخورد کرد که داروهای شیمیایی ارایه کند،هرچه می دید داروهای شفابخش و گیاهی بود.

می گفتند: داروهای شیمیایی اگر عضوی را تسکین دهد یا درمان کند، اعضای دیگری را از پا در می آورد.

ما در کشوری زندگی می کنیم که حضرت حق هزاران نوع گیاهان دارویی برای آرامش ما خلق کرده است.حکیمانی داریم هم چون بوعلی سینا و زکریای رازی و...اما بعضی از افراد فقط به فکر منافع شخصی شان هستند و وقتی نام گیاهان دارویی برده می شود، انگار قلب شان از کارکردن می ایستد!

انگار یادشان رفته که ما چگونه در گذشته با غذاهای محلی و داروهای گیاهی درمان می شدیم. از از ارزش و منزلت کاسنی ، شوید، گل گاوزبان، دارچین، آختی و...چه می توان گفت که آنان هدیه و معجزه الهی برای ما هستند.

یکی از آسیب های امروز خانواده ها استفاده از قرصی برای نگه داشتن برنج است که اگر یک پنجم آن را یک انسان بالغ بخورد،او را از پای درآورد.

شنیدیم که در مازندران پزشکی آستین همت را بالا زده و با گیاهان دارویی انسان را از بیماری و مرگ نجات می دهد.البته بعضی ها با لجبازی با او مخالفت می کنند ولی این پزشک ظرف مدت کوتاهی توانست تعداد قابل توجهی از بیماران را با این روش بهبود ببخشد.

شنیدم که فرماندار آمل دخالت کرد و دستور داد تا بیماری را نزد این پزشک ببرند و همین شد که آن بیمار از مرگ حتمی نجات یافت.

با این پزشک آملی گفت و گو کردم.

------

*لطفا خودتان را به طور کامل معرفی کنید؟

دکترکریم فلاح آملی هستم،پزشک عمومی فارغ التحصیل دانشگاه تهران.قبل از هر سخنی بر خود فرض می دانم از استاد ارجمند و پدر طب سنتی ایران -ابوعلی سینای عصرمان- جناب دکتر خیراندیش که به واقع احیاکننده طب سنتی و اسلامی در ایران بودند و همچنین جناب دکتر غلامرضا کرد افشار از استادان دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران قدردانی کنم.

من از همان دوران کودکی آرزوی قلبی ام این بود که کار مفیدی برای مردم شهر و استان و کشورم انجام دهم که به شکرانه حق این لیاقت نصیبم شد.

*شنیده ایم شما با تحقیق و پژوهش توانسته اید مقابل مسمومیت قرص برنج دارویی تجویز کنید که پادزهر آن است.

قرص برنج یا فسفید آمونیوم یا فسفید کلسیم یا فسفید روی است که یک قرص 3 گرمی است و بوی سیر یا ماهی گندیده می دهد.

این قرص ترکیب خطرناکی از فسفیدهاست که به عنوان یک حشره کش برای جلوگیری از آلودگی و آفت زدگی برنج انبار شده و غلات و خوراک دام استفاده می شود.

ماده سمی به راحتی جذب گوارش شده و بعد از حل شدن در مایعات بدن و رطوبات معده باعث تولید گاز خطرناک فسفین می شود.

فسفین سلولهای شریان های کوچک انتهایی خصوصا بافت قلب و ریه را بیش از هر نقطه دیگری تحت تاثیر قرار می دهد و تخریب این سلول ها باعث نشست مایع به فضای خارج عروق می شود و این فرایند باعث ضربان نامنظم و آریتمی قلبی می شود.

*از اثرات مسمومیت با قرص برنج بفرمایید؟

سم قرص برنج سمی است که بر روی سلولهای بدن تاثیر بدی می گذارد و تنفس سلولی را از بین می برد و باعث آسیب جدی به اعضا و ارگان های حساس بدن مانند قلب و کلیه ها می شود.

مرگ با قرص برنج مرگ بسیار دردناکی است و فرد عطش شدیدی به آب دارد . در این مرگ تا زمانی که فرد زنده است هوشیار و بیدار بوده و سوزش شدیدی در بدن خود احساس می کند.

بر اساس علامت های بالینی فرد دچار خستگی و کمبود اکسیژن می شود،به طوری که بدنش رو به کبودی رفته و دچار خفگی سلولی خواهد شد.

این روند غیر قابل برگشت است و مسمومیت با قرص برنج برابر با مرگ است.در مسمومیت با سایر قرص ها 99درصد بیماران زنده می مانند،ولی در مسمومیت با قرص برنج 99درصد بیماران جان خود را ازدست می دهند.

*چه زمان لازم است تا قرص،بیمار را از پا درآورد؟

در مورد زمان مسمومیت و مرگ بر اثر مصرف این قرص معمولا افراد زیر 24 ساعت فوت می کنند که زمان بستگی به ایرانی یا خارجی بودن قرص، تاریخ تولید قرص، مقاومت بدن فرد به این ماده و مقدار مصرف آن دارد.

*علائم مصرف قرص چگونه در افراد مشخص می شود؟

تهوع ، درد شکم، عطش شدید، اسهال، تنگی نفس، احساس سرما، سردرد و نهایت افت فشار خون جزء علائمی هستند که یک ساعت بعد از مصرف سم بروز می کند و همچنین گیجی و خستگی ، سرفه همراه با خلط سبز رنگ و اختلال در حرکت و صحبت کردن می شود. تشنج ، کما و مرگ از 4 روز حداکثر 2 هفته با نارسایی قلبی و ریوی حادث می شود.

متاسفانه احتمال مرگ در اثر مصرف از این سم بسیار بالاست و همانند سیانور عمل می کند و مقدار دوز کشنده بودن بر اساس تجربه 12 ساله اینجانب در اورژانس بیمارستان که حداقل ماهی 3 مورد را شاهد بودم یک چهارم تا یک پنجم هم باعث مرگ فرد می شود.

تاکنون هیچ پادزهر و درمان اصلی برای آن کشف نشده بود و همیشه ذهن بنده با این مسئله سخت درگیر بود که باید راه هایی برای این نوع مسمومین یافت شود که بالاخره این معضل قرن پزشکی با همکاری مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی حل شد.

ما از حجامت الگو گرفته و بیمارانی را که با متادون و ترامادول دچار مسمومیت کشنده می شوند، بعد از دسته بندی کردن، حجامت می کنیم و با معجون و محلول های گیاهی و سنتی،در کنار اقدامات درمانی مدرن به صورت مکمل درمان می کنیم که موفق شدیم جان دو بیمار بستری در بخش مسمومیت بیمارستان امام رضا(ع) را نجات دهیم که این قضیه در طول فعالیت در اورژانس بی نظیر بوده و جالب تر از همه اینکه بیمار بعد از 72 ساعت کاملا حال عمومی اش عادی شد،بدون اینکه هیچ عوارضی خاص بر سایر اعضا بگذارد.

*تعریف شما از طب سنتی و طب مدرن چیست؟آیا حد و مرزی بین این دو طب وجود دارد؟

پزشکی امروز حاصل تجربه و تکامل انسانها در قرون متمادی است. ما در درمان با دو مقوله روبرو هستیم:یکی مقوله طب رایج و نوین و مقوله دیگر طب سنتی یا مکمل و این به این معنی تقسیم بندی طب به دو بخش مدرن و سنتی نیست.

طب رایج که در حال حاضر مورد استفاده است یک شبه به وجود نیامد.در حقیقت طب رایج مرهون هزاران سال تجربه و علم آموزی بشر است.

در طول سال های اخیر طب مدرن با گذشت زمان بهتر و علمی تر شده است. پس تمام مباحث مطرح در طب سنتی همانند گردش خون، آناتومی ، فیریولوژی و دارو شناسی نیز در طب رایج نهفته است و آنها جدا از هم نیستند و باید بپذیریم که طب رایج همان طب سنتی است.

بنابراین می توان ادعا کرد که هیچ مرزی بین طب رایج و سنتی وجود ندارد . طب قدیم به مرور علمی و به روز شده و با تکیه بر شواهد سلولی، مولکولی از حالت کل نگر خارج شده است.

امروز دنیای پزشکی را به دو بخش طب رایج و طب مکمل تقسیم می کنند. طب رایج در داروهای شیمیایی خلاصه می شود و طب جایگزین یا مکمل شامل طب سنتی، طب سوزنی و دیگر رشته هاست.البته طب سنتی هم می تواند عوارضی داشته باشد.

*مصرف بدون تجویز دارو توسط پزشک چه عوارضی دارد؟

اگر طب مکمل به درستی استفاده نشود و راهکارهای درمانی توسط پزشک متخصص تجویز نشده باشد می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد.

ممکن است داروهای گیاهی یا داروهای شیمیایی تداخل داشته باشد. بنابراین تصور که طب سنتی صد درصد بدون عارضه باشد. کاملا غلط است.

نکته مهم این است که طب سنتی یا مکمل باید در جای خودش و توسط پزشک متخصص به درستی استفاده شود تا عارضه ای در پی نداشته باشد.

*مجوز طبابت در زمینه طب مکمل از کدام ارگان صادر می شود؟

فردی که در زمینه طب مکمل طبابت می کند باید از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مجوز فعالیت داشته باشد. مردم نیز باید به افرادی مراجعه کنند که یک مرجع علمی مانند دانشگاه علوم پزشکی یا وزارت بهداشت آن را تایید کرده باشد.

*طب سنتی در ایران در چه مرحله ای است؟

در سال های اخیر طب سنتی در ایران به پیشرفت های مهمی در این زمینه دست یافته است . طب سنتی در ایران از پتانسیل های بسیار خوبی برخوردار است و می تواند جهانی شود و طی این سالها اقدامات بیشتر در این زمینه انجام شده است.

***

نشانی مطب: آمل، خیابان امام رضا(ع) ،بین رضوان 4 و 6 ،جنب بانک مسکن، مرکز طب اسلامی فاطیما
تلفن:01213264232


  • شنبه 4 ارديبهشت 1400-17:56

    تو رو قران قسمت تون میدم سر هر چیزی نرید سمت اون قرص من بهترین یارمواز دست دادم رفت الان دارم روانی میشم تو قران نرید سمت اون قرص زندگی من بود ولی افسوس که قدرشو ندونستم

    زندگی

    • ابراهیم زارعپاسخ به این دیدگاه 2 0
      يکشنبه 19 بهمن 1399-2:36

      هر کس خودش داندو خدای دلش
      که چه دردیست در کجای دلش
      ...

      • دوشنبه 22 دی 1399-21:21

        امروز یکشنبه ۲۳ ادردوست ورفیق خوبم براثر مصرف دوتا قرص برنج تمام کرد سه ساعت طول نکشید ...
        ای خدا کجایی پس***😢😢😢😢😢
        پادزهری در کار نیست چرت وپرته

        • جنازا متحرکپاسخ به این دیدگاه 5 0
          پنجشنبه 3 مهر 1399-14:2

          من تاج سرم رو از دست دادم.شما هیچ وقت قرص برنج رو امتحان نکنید حالا به هر دلیلی که باشه.فقط مرگ میاره

          • چهارشنبه 22 مرداد 1399-3:16

            چرتوپرت میگه . قرص برنج تنهاترین پادزهرش فقط نخوردنش می‌باشد . خوردنش یعنی مرگ با زجر . هموطن قدره خودتو بدون . فک نکنی بخوری میترسونی خونوادتو . خوردی دیگه رفتی اونم بازجر .

            • سه شنبه 22 بهمن 1398-18:34

              😭😭😭😭😭من پدرمو از دست دادم به خاطر این که قرص برنج خورد

            • يکشنبه 13 بهمن 1392-22:23

              قرص برنج فسفیدآلومنیوم هست (نه آمونیوم)

              فرق اساسی طب نوین و طب تکمیلی اینه که طب نوین تن به آزمایش و پردازش آماری آن میدهد و روشهای آماری آن ثبت میگردد اما طب موسوم به سنتی تن به آمار نمیدهد.

              ضمنا آماری که دکتر در مورد احتمال مرگ بعد از خوردن قرص برنج اظهار داشتند یک بار 99% و بار دیگر 3به 5 ؟؟!!

              • دوشنبه 23 ارديبهشت 1392-0:0

                ايول دكتر بازم نام ايران رو سربلند كردي ، تا كور شود هر آنكه نتواند ديدن.

                • اسکندر اسدزادهپاسخ به این دیدگاه 7 16
                  سه شنبه 10 بهمن 1391-0:0

                  دکترعزیز سلام خسته نباشی راه شهدا را ادامه بدهید موفق باشی

                  • زمانی کیاسریپاسخ به این دیدگاه 21 6
                    جمعه 8 دی 1391-0:0

                    این حرفها کاملا"غیرعلمی و خلاف واقع وقابل پیگرد است . این روش درمانی تاکنون درهیچ بیماری انجام نشده است .
                    اگرفردی با اتکا به نوشته های کذب فوق خودکشی کرد مسئولیت قبل از هرکسی متوجه مازندنومه است . لطفا" در نگارش مطالب مربوط به سلامت مردم علاوه بر "راه های پیش برد امور رسانه ها" به نظر کارشناسان و مراجع علمی وقانونی هم توجه شود.
                    باردیگر تاکیدمیکنم قرص برنج صددرصد کشنده است وفردی که داروی آن راکشف کند کاندید جایزه نوبل است .

                    • مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 10 6
                      چهارشنبه 6 دی 1391-0:0

                      آقا یا خانم زمانی کیاسری:نظرتان را شوخی نمی پنداریم،چون یکی از راه های پیش برد امور رسانه ها جذب آگهی است و این قضیه برای ماندن و ادامه کار بسیار جدی است.برای درج آگهی یا رپرتاژ-آگهی از طریق ایمیل یا تلفنی که در سایت وجود دارد،ارتباط برقرار کنید.

                      • زمانی کیاسریپاسخ به این دیدگاه 16 3
                        سه شنبه 5 دی 1391-0:0

                        مازندنومه چند می گیری برای بوتیک ما هم اینجوری تبلیغ کنی؟

                        • مازیار مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 8 0
                          سه شنبه 5 دی 1391-0:0

                          ته خنا بدون دکتر.


                          ©2013 APG.ir