تعداد بازدید: 2560

توصیه به دیگران 10

يکشنبه 17 دی 1391-14:37

نکته های یک انتخاب

درباره انتخاب اخیر خانه مطبوعات مازندران/اگرنگویم از نظر توانایی فنی و حرفه ای،حداقل از نظرسطح دانش آکادمیک و دانشگاهی،مدیرعامل خانه مطبوعات رتبه پایین تری از اعضای خانه دارد.در واقع این گروه نشان دادندکه پیرو سبک سنتی مدیریت اند و اهل ریسک و تحول از درون نیستند.


مازندنومه،سردبیر:همان طور که پیش از انتخابات اخیر مجمع عمومی خانه مطبوعات مازندران در رسانه ها مطرح شده بود،تعدادی از اعضای دور گذشته که درانتخابات تازه هم به عضویت خانه مطبوعات درآمدند،بار دیگر به سراغ مدیرعامل سابق رفتند و او را با 5 رای،حداقل تا دو سال به سمت مدیرعاملی خانه مطبوعات مازندران برگزیدند.

در روزهای گذشته 3 عضو کنونی خانه که در دوره گذشته نیز سابقه فعالیت در این تشکل را داشتند،ضمن رایزنی با رستم دهقان،از او دعوت کردند تا دوباره مدیرعاملی خانه مطبوعات مازندران را برعهده بگیرد و این گونه شد که رشته حضور او در خانه مطبوعات مازندران گسسته نشد.درباره این انتخاب چند نکته قابل طرح است:

1-پس از هر انتخابی،رای دهندگان و افکار عمومی منتظر بروز تغییراتی-حتی جزیی-هستند.در سیستم حکومتی نیز بعد از روی کار آمدن هر رییس جمهوری در دوره دوم صدارتش،تعدادی از وزیران دور اول برکنار یا جابه جا می شوند؛بماند که در دوره نخست انتخاب،تغییرات اساسی تر خواهد بود.

بعد از انتخابات مجمع عمومی خانه مطبوعات مازندران،افکار عمومی-خبرنگاران و اصحاب رسانه-منتظر تغییرات نو و نفس تازه ای بودند،ولی در گام نخست با انتخاب دوباره مدیرعامل پیشین،ثابت شد که در شهر قحط الرجال است و در هم چنان روی همان پاشنه سابق می چرخد.

برخی اعضای محافظه کار خانه مطبوعات استان،ترجیح دادند در مقابل تغییرات بایستند،غافل از این که هر سیستمی که با تغییر مخالف باشد،ناتوان و از قبل مرده است.

2-اگرنگویم از نظر توانایی فنی و حرفه ای،حداقل از نظرسطح دانش آکادمیک و دانشگاهی،مدیرعامل خانه مطبوعات رتبه پایین تری از اعضای خانه دارد.در واقع این گروه نشان دادندکه پیرو سبک سنتی مدیریت اند و اهل ریسک و تحول از درون نیستند.

3-در دوره گذشته،خانه مطبوعات مازندران از نظر روابط عمومی و حرکت های جمعی و مدیریت مشارکتی فقیر بود.انتظار برآن است حداقل برخی اعضای تازه وارد این خانه که چندان موافق انتخاب امروز نبودند،جلوی  حرکت های محفلی و تک روانه را بگیرند تابعضی اشکالات و شبهات گذشته در این دوره تکرار نشود.

4-نکته پایانی خطاب به یکی از اعضای جدید خانه است که با تک روی،دوبار کاندیدا شد(برای هیات رییسه و مدیرعاملی)و هر دوبار تنها یک رای کسب کرد!(فقط خودش به خودش رای داد.)

اگر چه این نامزدی اشکال قانونی ندارد و حق هر عضو است،این گونه "خود-رایی"ها نشان از آن دارد که جماعت خبرنگارها و اصحاب رسانه در اجرای کار گروهی وتشکیلاتی و مشارکتی ناتوانند-در حالی که خود بارها در رسانه شان کار تیمی و گروهی را تبلیغ کرده اند و از نبود این روحیه در جامعه نالیده اند-

به هر حال خانه مطبوعات مازندران با ترکیب جدیدش،زیر ذره بین خبرنگارها و رسانه های مستقل قرار دارد و باید نسبت به اقدامات خرد و کلانش پاسخگو باشد.

منتظر می مانیم تا تحولات و تغییرات آینده را در این خانه شاهد باشیم،با این توضیح که مدیرعامل تنها سه موافق صددرصدی دارد و ترکیب حاضر شکننده به نظر می رسد.


  • پنجشنبه 21 دی 1391-0:0

    چرا مطالب ما رو با سانسور می گذارید ........ این یعنی چه جرات ندارید مطالب رو درج کنید.

    • چهارشنبه 20 دی 1391-0:0

      نمی دانم چرا امروز این همه شکاف و تقابل را در میان اصحاب رسانه شاهدیم. مگر در خانه مطبوعات حلوا پخش می کنند که این همه تصدی بر کرسی مدیر عاملی مهم ارزیابی شده است. مگر در طول سه سالی که جناب دهقان مدیر عامل بود و سایر اعضا تماشاگر اتفاق خاصی رخ داد که الان این انتخاب مهم شده است. خبرنگاران تنها از مدیر عامل بحث مادی را می خواهند دهقان هم تمامی کمک های استانداری و سایر دستگاههای اجرایی را به نام خود به خورد اصحاب رسانه داده است. اگر واقعا این بحث مهم است چرا در دور اول انتخابات اصحاب رسانه حضوری کم رنگ داشتند و پای صندوق رای نیامدند تا آقای دهقان و دوستانش که امروز میان خبرنگاران غرب و شرق منفور شده اند بار دیگر کاروان رای گیری راه انداخته و لابی بزنند و خبرنگاران غرب را فریب داده و بر خر مراد سوار شوند. مگر همین تعداد در میان اصحاب رسانه لیسانس و بالاتر از لیسانس داشتیم؟ با هر کدام از آنها صحبت می کردیم جواب می دانند وقت نداریم. خوب حالا چرا وقت دارند . آخر این رسم نوسیندگی و خبرنگاری است که تنها چشم به اتفاقات بدوزند و اگر جریان به نفع آنها نشد آن وقت دادو فریاد کنند که چرا حق را به حقدار نمی دهند. کدام یک از شما ها تاکنون حرکت مثمر ثمری انجام داده اید. آیا واقعا شما ها افراد لایق را برای هیات مدیره برگزیدید؟ مثلا خانم ... آیا الفبای خبرنگاری را می داند. در گروه برگزیده شده تنها چشم به دهان... و خانم ...دارد تا آنها بگویند و او تائید کند... در دوره گذشته تنها یک تماشاگر صرف بود. اگر راست می گویند بیایند بیلان مالی خانه را برای اصحاب رسانه بصورت شفاف ارایه دهند . آنها حتما ریگی به کفش دارند که نمی توانند خانه را گروه جدید بسپارند. آقایان این چشمه ای که ما در کنارش نشسته ایم آبش کور می کند که شفا نمی دهد. از این اجاق برای جامعه رسانه آبی گرم نمی شود. ابرهای ناملایمات بر آسمان خانه سایه انداخته است. خوب اگر شماها نمی خواستید این گروه در راس کار قرار بگیرند چرا به آنها رای دادید؟ حالا باید اداره کل ارشاد بر این موضوع تجسس کند که آیا اساسنامه انتخابات را غیر قانونی می داند یا نه؟ مثل اصحاب رسانه ما چون تیم ملی فوتبال مان است تا وقتی که انتخاب سرنوشت در دستان خودشان است اهمیت موضوع را درک نمی کنند اما وقتی به اما و اگر افتادند تازه فیلشان یاد هندوستان می کند. خدا آخر و عاقبت این دوئلا نابرابر را بخیر کند.

      • دوشنبه 18 دی 1391-0:0

        اگر واقعا به این انتخاب معترض هستید حرکتی کنید اندازه دهقان آیا در مطبوعات فرد دیگری وجود ندارد؟نباید بگذاریم شان مطبوعات بیش از این زیر سوال برود. چه منفعتی برای ...دارد که دهقان باید انتخاب شود؟!

        • خبرنگار چالوسیپاسخ به این دیدگاه 0 0
          دوشنبه 18 دی 1391-0:0

          شکاف عمیقی بین خبرنگاران با خانه مطبوعات ایجاد شد.آقای دهقان شما چی از خبرنگاری می دونید؟

          • دوشنبه 18 دی 1391-0:0

            من نمیدانم که چرا مطبوعاتی های استان سکوت کردند و فقط نظاره گر کارهای عجیب خانه مطبوعات شدند. واقعا در این استان... وجود نداره که... البته ناگفته نماند برای ...

            • مينا مسگريانپاسخ به این دیدگاه 0 0
              دوشنبه 18 دی 1391-0:0

              از اول معلوم بود مگر نبود؟ در مجمع عمومي خود دهقان گفت ما 800 ميليون به خبرنگاران داديم در نوشهر گفت يك ميليارد!!... بين اين دو رقم 200 ميليون تومان فاصله است خب...

              • دوشنبه 18 دی 1391-0:0

                من کاملا با این نوشته موافقم.آقای دکتر ناقلا هم احتمالا خبرنگار نیست که نمی داند اوضاع خانه اون دوره چگونه بود.البته این دوره ترکیب کاملا" به نفع مدیرعامل نیست و نظارت ها بیشتر و دقیق تر خواهد بود. اما واقعا ما قحط الرجال داریم؟دهقان اگر خواسته بود کاری کند تا حالا کرده بود.

                • خبرنگار آملیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  يکشنبه 17 دی 1391-0:0

                  مااز آقای نیازآذری به عنوان یک روزنامه نگار دانشگاهی و مدیر با تجربه انتظار حضور موثر در خانه مطبوعات را داریم . نمی دانم چرا ایشان سکوت کرد یا چرا اصلا کاندیدای مدیر عاملی نشد. از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات در خواست می کنیم از وجود ایشان استفاده مطلوب بشه. واقعا از انتخاب دهقان متاسف شدم !.دهقان تفکر نظامی دارد و از جنس رسانه نیست.

                  • يکشنبه 17 دی 1391-0:0

                    من به عنوان ناقلا عرض می کنم حرف های مدیر مازندنومه بوی حسادت می دهد و انتظار بروز اختلاف در خانه را دارد. در چند جا با حقد و حرص و بغض انتخاب خانه را زیر سوال برده و دق دل خالی کرده است. فکر می کنم جناب صادقی کمی صبورتر باشند به نفعشان است و عقل اهالی خانه را خیلی کوچک نشان ندهند و آنها را امل و فناتیک و سنتی و غیر مدرن و آنتی لیبرال و ناتوان و از قبل مرده و غیر اهل ریسک و ... خطاب نکنند. فحوای کلام نامبرده با سعه صدر سابق تناقض آشکار دارد که شاید به خاطر بغض علیه آقای دهقان اینگونه شده است. فردا که با آقای دهقان مودت تجدید شد انگار نه انگار چنین حرفایی زده شد. هی ناقلا تو هم بعله!!!

                    • يکشنبه 17 دی 1391-0:0

                      نیاز آذری با اون همه ادعا چرا انصراف داد کسی دیگه ای نبود پس انتخاب دهقان عجیب نیست

                      • يکشنبه 17 دی 1391-0:0

                        کسانی که مخاف این انتخاب هستند همکاران خبرنگار سراسر استان؛آقای برزگر به عنوان بازرس خانه مطبوعات به این انتخاب اعتراض کرده است می توانید حمایت خود را به این اعتراض اعلام کنید.

                        • يکشنبه 17 دی 1391-0:0

                          دهقان در مدت فعالیت قبلی خود خیلی تلاش کرد و توانست جایگاهی مناسب برای اصحاب رسانه پدید آورد الحق که این انتخاب حق بود


                          ©2013 APG.ir