تعداد بازدید: 2575

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 18 دی 1391-22:48

نقص در اساسنامه/قانون چه می گوید؟

درباره انتخاب مناقشه بر انگيز مدیر عامل خانه مطبوعات مازندران/آنچه دليل حقيقي اعضای هيئت مديره را نقض مي كند، مفاد بند (ب) ذيل ماده 34 اساسنامه است كه در آن شرط اختصاصي انتخاب بازرس و يا اعضای هيئت مديره را دارا بودن مدرك كارشناسي اعلام مي دارد و اين دليل اعتباري معترضان را قابل توجه مي نماياند كه مدير يك تشكل شايسته است از نظر تحصيلات، بالاتر و يا همتراز اعضای هيئت مديره باشد.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،حسن مهدوي:روز یک شنبه با رأي اعضای هيئت مديره خانه مطبوعات مازندران، رئيس جديد اين تشكل انتخاب و معرفي شد،اما اين انتخاب مورد اعتراض برخي اعضای خانه مطبوعات از جمله بازرسان اين تشكل قرار گرفت و اين موضوع را قابل پيگيري اعلام نمودند.

آنچه در اين انتخاب مورد مناقشه است شرايط اختصاصي لازم براي تصدي رياست بر اين تشكل است و چون مدير جديد خانه مطبوعات فاقد تحصيلات آكادميك است،همين موضوع سبب شد تا معترضان به اين انتخاب،شأن خانه مطبوعات را بالاتر از آن بدانند كه فردي فاقد مدرك كارشناسي( ديپلم) در رأس آن قرار گيرد و اين انتخاب را حاصل روحيه و رفتاري محافظه كارانه و نه بر اساس فرايند شايسته سالاري و انتخاب اصلح مي دانند.

 از طرفي اعضای هيئت مديره تصميم خود را كاملاً قانوني و حقوقي دانسته و اين انتخاب را مستند به ماده 31 اساسنامه خانه مطبوعات مي دانند كه اشعار مي دارد: " اعضای هيئت مديره مي توانند يك نفر را از بين خود و يا از بين اعضای خانه به عنوان مدير خانه مطبوعات انتخاب كنند". 

 از آنجائي كه افراد ( اصحاب رسانه ) با سطح تحصيلي غير از كارشناسي هم مي توانند عضو خانه باشند، لذا منعي در انتخاب فردي با چنين سطح تحصيلاتي براي مديريت بر خانه مطبوعات نمي بينند.

 اما آنچه اين دليل حقيقي اعضای هيئت مديره را نقض مي كند، مفاد بند (ب) ذيل ماده 34 اساسنامه است كه در آن شرط اختصاصي انتخاب بازرس و يا اعضای هيئت مديره را دارا بودن مدرك كارشناسي اعلام مي دارد و اين دليل اعتباري معترضان را قابل توجه مي نماياند كه مدير يك تشكل شايسته است از نظر تحصيلات، بالاتر و يا همتراز اعضای هيئت مديره باشد.

صرف نظر از اين انتخاب مناقشه بر انگيز بر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و همچنين اعضای خانه مطبوعات فرض است تا نسبت به رفع اين تناقض ( مفاد مندرج در ماده 31 و 34 ) اقدام شود تا شاهد موارد مناقشه بر انگيز اين چنيني نباشيم.


  • جمعه 22 دی 1391-0:0

    مهدوی انسان سلیم النفسی هست که برای جامه ی مطبوعات مفیدند فرهنگی قلم بدست ازساری

    • یک مطبوعاتیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      پنجشنبه 21 دی 1391-0:0

      سلام خدای نکرده شما از طرف دهقان منصوب نشدین که تبصره و بندی برای ماندگار شدن آقای دهقان اضافه کنین. کاش آقای دهقان یک پرونده درخشان مطبوعاتی ارائه بدن تا ما هم چیزی حالیمون بشه. در مطبوعات جهان در حال حاضر حداقل مسلط بودن به دو زبان داره رایج میشه اما ما در حال واپس گرایی هستیم و مدرک دیپلم میشه برای ما همه کاره مطبوعات

      • چهارشنبه 20 دی 1391-0:0

        مخلص آقای مهدوی بزرگوار و سازش ناپذیر


        ©2013 APG.ir