تعداد بازدید: 3207

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 8 بهمن 1391-17:14

ساری الگوی معماری ندارد

 در جلسه شورای شهر ساری بیان شد:هیچ یک از اعضای شورا، حق دخالت در عزل و نصب شهرداری را ندارند/مشاور امور بانوان و خانواده را در شهرداری ساری تشکیل دادیم/امروزه همه ادعا مي‌‌كنند که مي‌خواهند كار فرهنگي انجام دهند/بعضی از کارها، اعتبار نمی‌خواهد بلکه نیازمند مدیریت است.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:محمدحسن محمدی کیادهی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر ساری، اظهار داشت:‌در جلساتی که شهرداری ساری برای تنظیم بودجه داشت، شرکت کردیم و به عقیده من این بودجه واقعی است.

عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه بودجه شهرداری ساری به 130 میلیارد افزایش یافته است(رشد 40 درصدی)، تصریح کرد: بودجه امسال شهرداری ساری، 93 میلیارد تومان بود.

 این عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه سال گذشته سرانه کل بودجه نسبت به جمعیت 340 هزار تومان بود، خاطرنشان کرد:‌این رقم امسال به 420 هزار تومان معادل تقریبا 27 درصد افزایش یافته است.

کیادهی ادامه داد:‌در سال 92 شهرداری منطقه یک به میزان 32 میلیارد تومان، شهرداری منطقه 2 به میزان 27 میلیارد تومان و شهرداری منطقه سه هم باید 5/7 میلیارد تومان درآمد داشته باشند.

وی با بیان اینکه مخالفان شهردار ساری، سازمان یافته هستند، گفت‌:‌این افراد اکنون به جان سازمان های شهرداری افتاده‌اند.

کیادهی با اشاره به اینکه سازمان عمران، فعال‌ترین سازمان شهرداری ساری است، تصریح کرد:‌من با 20 شهردار کار کرده‌ام و خودم هم در دوره‌ای شهردار بودم و این تفاوت‌ها احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ یک از اعضای شورا، حق دخالت در عزل و نصب شهرداری را ندارند، اظهار داشت:‌شهردار خود در این زمینه سیاست‌هایی دارد.

*پارک مادر چه شد؟

سید مهدی احمدی در این نشست، اظهار داشت:‌ سی و پنجمین دوره از مسابقات کشوری قرآن کریم در شهر ساری آغاز می‌شود و از اصحاب رسانه درخواست داریم پوشش خبری این مسابقات را به نحو مطلوب انجام دهند تا حق مطلب ادا شود.

وی خطاب به شهردار ساری، یادآور شد:‌قصه پارک مادر و محوطه سازی میدان فرح آباد ساری به کجا انجامیده است؟

*ترمیم معابر از وظایف شهرداری است

جمال باقری در جلسه علنی یکشنبه شب شورای شهر ساری، اظهار داشت: ترمیم معابر از عمده کارهایی است که توسط شهرداری صورت می‌گیرد.

 وی ادامه داد:‌ما مردمی را می‌بینیم که برای ترمیم معابر محل زندگی خود، مدت‌ها دغدغه دارند و در نهایت دست به دامن عضو شورا و یا هر مسئول دیگری می‌شوند.

باقری با اشاره به اینکه این روش کاری که از قبل در شهرداری وجود داشته و اکنون هم گاهی دیده می‌شود، باعث تحقیر مردم شهر است، تصریح کرد:‌ در این زمینه اطلاع رسانی شود که ترمیم معابر، از وظایف شهرداری است و نیازی نیست مردم برای ترمیم معابر محل زنگی خود، دست به دامن عضو شورا و شده و خود را به نوعی بدهکار و مدیون آن فرد بدانند.

باقری با اشاره به اینکه سازمان عمران به وظیفه خود اشراف دارد، یادآور شد:‌ مردم هم از این وضعیت بلاتکلیفی، خارج می‌شوند.

 وی ضمن تشکر از خدمات راحله حاجیان، مسئول سابق اداره فرهنگی شهرداری ساری، گفت:‌ اگرچه این بانو اکنون در حوزه دیگری کمک کار شورا و شهرداری است اما به دلیل خدماتی که طی یک سال گذشته در اداره فرهنگی شهرداری متقبل شد، جای قدردانی دارد.

*الگوی معماری داشته باشیم

 مهدی رضایی فرح‌آبادی با بیان اینکه معماری هر شهر، هویت آن شهر و مردم را متجلی و معرفی می‌کند،گفت: معماری ما در خور شان ساری کار نشده و تعریف خاصی در این رابطه صورت نگرفته است.

 وی با بیان اینکه در رابطه با بافت فرسوده هم کاری صورت نگرفته است،افزود:‌تدبیری صورت گیرد تا الگوی معماری داشته باشیم و چنانچه فردی در ساخت‌و ساز از این معماری بهره برد، گزینه‌های تشویقی در نظر گرفته شود.

 این عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: اگر به مردم الگو ارائه بدهیم، استقبال می‌کنند و شهر ما هم زیبا می‌شود.

*نورافشانی ساری در جشن میلاد پیامبر

 مهدی عبوری در جلسه شورای شهر ساری، اظهار داشت‌: در شب جشن میلاد پیامبر، راس ساعت هشت شب از بلندای عمارت شهرداری، ساری را نورافشانی می‌کنیم.

 وی یادآور شد: به یاد بهمن سال 57،در سطح شهر ساری 57 طاق نصرت نصب می‌شود که برای همیشه به یادگار می‌ماند.

 عبوری با اشاره به اینکه ترمیم معابر به صورت جدی در دستور کار شهرداری قرار دارد، تصریح کرد:‌ نهضت آسفالت و انجام صحیح مبلمان شهری در حال انجام است و به ویژه در بخش عمرانی چند ماهی است که در شهر با قوت بیشتری صورت می‌گیرد.

 وی ادامه داد: از سال آینده، کارهای عمرانی که قرار است در هر منطقه و محله انجام شود، به صورت فصلی، از قبل اعلام می‌شود.

 شهردار مرکز استان با بیان اینکه نقشه پارک مادر آماده شده است، گفت:در محوطه این پارک، کارگاه ساختمانی کتابخانه ملی در حال کار است و چند بار تذکر دادیم که این کارگاه جمع‌آوری شود و پیمانکار مهلت گرفت تا این کارگاه را از محوطه پارک جمع‌آوری کند.

 وی با اشاره به انتصاب‌های اخیر در شهرداری ساری، خاطرنشان کرد:‌ مشاور امور بانوان و خانواده را در شهرداری ساری تشکیل دادیم.

عبوری ادامه داد:‌ بیش از 130 بانو در شهرداری ساری شاغل هستند و پیش از این، مامنی برای پیگیری مسائل مرتبط با بانوان نداشتیم.

وی افزود: واحد امور رسانه‌ها را هم با مشورت خانم راحله حاجیان راه‌اندازی کردیم.

 عبوری با بیان اینکه راحله حاجیان در سمت رئیس اداره فرهنگی شهرداری ساری، بهتر و بیشتر از بعضی از مردهای شاغل در شهرداری، کار می‌کرد، تصریح کرد: پس از ارتقای اداره فرهنگی به معاونت فرهنگی، تصمیم گرفتیم از فرد دیگری در این سمت استفاده کنیم.

 وی با اشاره به اینکه کمربندی دغدغه مردم ساری و استان است، اظهار داشت:‌ با عزم جدی در حال بازگشایی کمربندی شمالی در ساری هستیم.

* 40 برنامه فرهنگی طی یک سال اجرایی کردیم

 راحله حاجیان در این جلسه در نطقی، اظهار داشت: يك‌سال از فجر اداره فرهنگي شهرداري مي‌گذرد.

رئیس سابق اداره فرهنگی شهرداری ساری ادامه داد:‌يك‌سالي است در ميدا‌ن خاطره‌هاي تلخ و شيرين درحوزه فرهنگ از تنديس‌هاي طلايي تعامل دوسويه مطبوعات توانستيم شهرداري را در حوزه فرهنگي در ميان ادارات درصدر بنشانيم.

 وی خاطرنشان کرد:‌‌سالي است كه پيوسته از كوچه‌هاي اغماض عبور كرديم تا در چاله‌هاي عميق تنگ نظري برخي از مدعيان حوزه فرهنگ از مسير باز نايستيم كه البته تعداد آنان به اندازه نصف انگشتان يك دست نیست و حكايت آنها‌ مانند مردي است كه داخل خانه‌اي شد و پايش گاهي به ديگ مي‌خورد و گاهي به پياله و می‌گفت«چرا اين وسايل را به كناري نمي‌گذاريد» و گفتند«تو چشم بصيرت نداري و نمي‌بيني و الا همه چيز در جاي خود قرار دارد».

مشاور رسانه‌ای شهردار ساری افزود:‌اگرچه در اين مسير از جان مايه گذاشتيم تا نتيجه كارها به جان مردم بنشيند اما آن اندك افراد متفاوت گمان كردند مي‌توانند با پاي در چكمه آهنين كرده‌شان بر گردنت فشار بدهند تا جان بدهي تا چند صباحي جاني دوباره بگيرند غافل از آن هستند كه در اين مسير عقل، دل، منطق و عشق حاكم بود.

وی با اشاره به اینکه امروزه همه ادعا مي‌‌كنند که مي‌خواهند كار فرهنگي انجام دهند، متذکر شد: حتي شركت دخانيات كه سيگار را درشكيل ترين بسته‌بندي‌ها به بازار ارائه مي‌كند كه حتي ‌كودك پنج ساله هم وقتي چشمش به آن بيفتد به سمتش دست دراز مي‌كند مدعي است كه كار فرهنگي مي‌كند و دليل آن نيز نوشته‌هاي روي بسته‌هاست كه سيگار براي ريه و تنفس مضر است.

حاجیان با بیان اینکه فعاليت يكساله اداره فرهنگي ، كار دل بود و نه تبليغ و بازاريابي، اظهار داشت: راه يافتن به دل شهروندان هم جز با بهاي دلسوزي و مسئوليت پذيري و صداقت ميسر نمي‌شد درحالي كه ما مي‌خواستيم با چنين هزينه‌اي برج‌هاي رضايت‌مندي را بنيان گذاريم و در اين رهگذرتلاش ما اين بود كه خلاء هاي چندين ساله كار فرهنگي در شهرداري را با حداكثر استفاده از حداقل وقت ، انرژي و هزينه پركنيم و كوچه‌هاي خاطر مشكل پسند مردم عزيز را با صافي دل صفا بخشيم و آنگاه نسبت به غرس نهال نيكي درفضاي فرهنگ و انديشه و هرس شاخه‌هاي بدبيني اقدام كنيم.

 مسئول روابط عمومی شورای شهر ساری خاطرنشان کرد:‌باتاسيس اين اداره ،چه افتخاري براي بنده از اين بالاتر كه به عنوان نخستین مسئول اين اداره در خدمت شهروندان ساروي بوده‌ام و اين افتخار را هم مرهون اعتماد حجازي ، شهردار سابق ساري ، هستم و از اعتماد وی سپاسگزارم.

 حاجیان با اشاره به اینکه اداره كردن اين مجموعه تازه تاسيس كه البته انتظارات فراواني را نيز به دنبال داشت و شايد هم شق‌القمر كردن‌، كار آساني نبود، یادآور شد: هنوز هم تلاش هاي فراواني را مي‌خواهد تا بتواند به شهروندان معرفي شود و گام‌هاي اساسي در راه اعتلاي فرهنگ شهروندي بردارد.

 مشاور شهردار ساری در امور بانوان و خانواده، ادامه داد: توجه به همه سليقه‌هاي دوستان چه در شهرداري و چه درنهاد شوراي اسلامي شهر و اعتنا به نيازهاي فرهنگي مركز استان ، كار را در اجراي برنامه‌هاي فرهنگي با مشكلات فراواني رو‌ به رو مي‌كند كه البته سعي كردم در مدت خدمتم در اين مجموعه ، به اين مهم توجه داشته باشم كه البته راهي جز اين نبود.

 حاجیان با اشاره به اینکه فرهنگ سازي و كار درحوزه فرهنگ نياز به تامين بودجه‌هاي فراوان دارد، گفت: با افتخار اعلام ‌ كه اداره فرهنگي شهرداري ساري در مدت فعاليت اينجانب با توجه به دراختيار داشتن بودجه 100 ميليوني توانست 40 برنامه هر 9 روز یک برنامه را با كمتر از 80 ميليون تومان هزينه، برگزار كند كه البته اين كم هزينه كردن‌ها نشان از بي‌توجهي به كيفيت برنامه‌ها نبود بلكه سعي شد با تعامل با برگزاركنندگان برنامه‌ها و تفهيم ارزش كار فرهنگي‌، برنامه‌ها با حداقل دستمزدها برگزار شود و‌ بايد اين مهم را در فهرست كارهاي شق‌القمر شده دانست، در واقع درحوزه اعتباري از رديف دل استفاده مي‌كردم كه فرجام آن ، نتايجي بود كه به شكر خدا بر دل مي‌نشست.

وی خاطرنشان کرد:‌انتظار مي‌رود از اين پس كه بودجه اداره فرهنگي ميلياردي شده‌با حضور‌ جناب دكتر رحماني در سمت معاونت فرهنگی، شاهد شكوفايي حوزه فرهنگ شهروندي با اجراي برنامه‌هاي مختلف فرهنگي واجتماعي باشيم.

* سکونت گاه‌های غیر رسمی، محصول طبیعی نیستند

سید محمد آقامیری در این جلسه اظهار داشت:‌يكي از مشكلات شهر ساري توسعه ناهمگون در سنوات گذشته و ايجاد سكونت غير مجاز است كه از سال 82 تا كنون دولت با تصويب قانون و ايجاد ستاد كشوري و استاني و شهرستاني به جاي شيوه جابه جايي و پاك‌سازي، روش توانمند‌سازي‌ را جايگزين كرده است.

آقامیری با اشاره به این که در مورد ترك محله پيشنهاد جا به جايي دارم، تصریح کرد:‌بر اساس مصوبات برنامه پنجم و قوانين عادي ساماندهي سكونت‌گاه‌هاي غير رسمي به عهده ‌وزارت ‌راه و شهر سازي‌ است كه در قالب ستاد‌ساماندهي‌، برنامه‌هاي مطالعاتي و اجرايي ،مديريت كند.

 این عضو شورا با اشاره به اینکه شهرها چهره‌اي دو سويه دارند، ادامه داد: شهر هم مي تواند كانون توليد‌، اشتغال و مراكزي جهت تنوع و وفور نعمت باشد اما در سوي ديگر‌ می‌تواند مركز آسيب‌هاي اجتماعي‌، جرم‌، بزه و انواع نا امني ‌باشد.

 وی با بیان اینکه سكونت گاه‌های غیر رسمی، محصول طبيعي نبوده ، بلكه محصول ساختار قدرت نظام اجتماعي موجود است، اظهار داشت:‌ درحال حاضر روستاها توانايي نگهداري ساكنان خود و ايجاد شغل و تامين معيشت آنها را ندارد و اين افراد عمدتا كم سواد و بدون مهارت شغلي راهي شهرها مي‌شوند و اين در حالي است كه اقتصاد بيمار، تنها روستاها را دچار مشكل نكرده و شهرها نيز به نوعي ديگر و شايد حادتر با اين مشكلات دست به گريبان هستند.

 عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد:‌با مهاجرت روستاييان ، بر مشكلات شهرها افزوده شده و باعث رانش افراد فقير از درون شهرها به پسكرانه‌ها مي‌شود و بزرگترين مشكل مهاجران، مسكن و شغل است.

 وی با بیان اینکه در زمينه مسكن، با ايجاد سكونت گاه هاي غير رسمي و در زمينه شغل هم با پرداختن به مشاغل كاذب و يا فعاليت در زمينه قاچاق، سرقت و ساير فعاليت‌هاي مجرمانه به سازگاري با محيط مي‌پردازند ، اظهار داشت:‌سكونت گاه‌هاي غير رسمي در درون خود به باز توليد خود و آسيب‌هاي اجتماعي مي‌پردارند و درنتيچه مانند يك سياهچاله پيرامون خود را هم‌، آلوده کرده و به درون خود مي‌كشد.

 آقامیری خاطرنشان کرد:‌شايد بهترين مثال در مورد رابطه سكونتگاه غير رسمي و شهر ، رابطه خانواده با فرزند ناخلف باشد كه در صورت طرد و راندن، بيشتر دچار معضل مي‌شود.

* بعضی از کارها، اعتبار نمی‌خواهد بلکه نیازمند مدیریت است

محمد دامادی در جلسه علنی یکشنبه شب شورای شهر ساری اظهار داشت:‌ خبرنگاران در بدترین شرایط، پیگیر مسائل هستند.

 وی ادامه داد:‌اگر خبرنگاران به عنوان چشم بیدار جامعه، حضور نداشته باشند هیچ مدیری نمی‌تواند موفق باشد.

دامادی با بیان اینکه خبرنگاران قلم خود را به هیچ بهایی نمی‌فروشند و این یک افتخار است، تصریح کرد:‌ از افتخارات زندگی‌ام است که مدتی قبل از ورودم به شورای شهر ساری، خبرنگار بودم.

وی با اشاره به اینکه امروز به نقطه ای رسیدیم که 51 درصد از جامعه را نادیده نمی‌گیریم، افزود: ای کاش رئیس‌جمهوری قدری تحمل می‌کرد و دولت تمام می‌شد و وزیر بهداشت هم در سمت خود باقی می‌ماند چراکه نشان داد کابینه می‌تواند حضور بانوی قوی را به همراه داشته باشد و در پارلمان شهر هم بانویی بود که ایستادگی می‌کرد.

 نماینده مردم ساری و میاندرود یادآور شد: از دغدغه‌های مهم ما، بحث راه آهن است که از مرکز ساری به طول 10 کیلومتر عبور می‌کند.

 وی با بیان اینکه با خارج کردن ریل راه آهن از بافت شهری، از محل فروش زمین‌های 10 کیلومتر خط آهن، علاوه بر کسب هزینه‌های این کار، مبلغی هم در نهایت برای راه آهن باقی می‌ماند، تصریح کرد:‌بعضی از کارها، اعتبار نمی‌خواهد بلکه نیازمند مدیریت است.

 دامادی خاطرنشان کرد:‌با انجام این کار هم در راستای امنیت مردم گام برداشتیم و ارزش افزوده برای زمین‌های راه‌آهن باقی می‌ماند و مردم را هم از بیغوله نشینی خارج می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌به عنوان سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس، از این تریبون به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزیر اقتصاد در رابطه با بازنشستگان فولاد که هنوز معوقات آنها به صورت کامل پرداخت نشده، هشدار می‌دهم.

 این مسئول خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان از حقوق کارگران نمی‌گذریم.


  • جمعه 13 بهمن 1391-0:0

    دوستان باور کنید ناقلا اصلاً اهل این حرفا نیست. ناقلا کجا و کوبیدن شهردار جوان و عزیز و فعال و خوب و زحمتکش و مردمی و خوش برخورد و نظیف و تمیز و خوش مرام و خوش منش و خوش منظر و خوش قد و قامت و خوش رفتار و خوش کردار کجا؟ ناقلا اساساً طرفدار هر چی شهردار هستش فقط زبانش کمی بد تربیت شده و همینطوری به برخی از ادبیات گیر میده. ناقلا فقط می خواست با این جلسه شهر و عناوینی که برای سخنرانی های اعضاء شورای شهر انتخاب شده شوخی بکنه. اگه ناراحت می شین دیگه از این کارای خبط از ناقلا سر نمی زنه. باور کنین بیش از علی آقا و صبا (خانم یا آقا) ناقلا طرفدار این شهردار عزیز و نجیب و کارآمد هستش و خوشحالم که این دو عزیز حقایق را در مورد کارکرد شهردار جوان بازگو کردن.

    • چهارشنبه 11 بهمن 1391-0:0

      ناقلا چی میگی تو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همین کارایی هم که داریم از عبوری میبینیم از حجازی ندیدیم . همین امروز عبوری کار منو با یه تلفن حل کرد ولی اصلا ما میتونستیم حجازی رو ببینیم که واسمون تلفن بزنه جایی که کارمون حل شه . ما از شهردار جوان و لایق شهر ساری حمایت میکنیم و براش آرزوی موفقیت داریم . عبوری عبوری تو مایه غروری

      • چهارشنبه 11 بهمن 1391-0:0

        ناقلا توكامنت شما هجو زياد بوداگه يكي بياد كاركنه اينطورميگين هرچند شهردارجوان ما نيازي به تملق نداره ضمنا نيازي به حمايت كسي نداره داره خدمت بي منت ميكنه برخي ها با اين عناوين نميتونن عبوري راتخريب كنن عبوري را مردم ساري ميشناسن بسه چقدر خودزني كارعبوري بهترين تبليغه حالا هركي بياد شورا شه سيزده نفرن حق شورا است هيچكي حرفي نداره همشهري عزيزواقع بين باش ومنصف

        • سه شنبه 10 بهمن 1391-0:0

          1- پارک مادر چی شد. جواب: بفرمائید پارک مادر چی نشد. همه چی شد الا پارک. آخح عزیز دلم مگه آدم مادر رو هم پارک می کنه مگه مادر ماشینه که پارکش بکنید. بی ... توی مدرسه به شما یاد ندادند که با مادر از این شوخی ها نکنید؟
          2- ترمیم معابر از وظائف شهرداری است. جواب: پس مس خواستید از وظائف دارایی باشد. آخه شهرداری اگه همین یک کار رو هم انجام نده پس دیگه باید چیکار رو انجام بده؟ 3- الگوی معماری داشته باشیم. جواب: بابا بس کنید یک الگوی معماری رو توی خیابان قارن می خواستیم داشته باشیم که آبروی هرچه الگو و معماری هر دو را بردیم. همون بهتر که نداشته باشیم. 4- نورافشانی ساری در میلاد پیامبر اعظم. جواب: تنها کار درستی را که می توان انجام داد همین هستش خیر کثیر پیامبر انشاء الله مردم ما را شامل بشود و گرفتاری همه حل و فصل بشود. 5- چهل برنامه فرهنگی در این یکسال اجرا کردیم. جواب : واقعاً برای همین هم هست که می بینیم مردم ساری به جای یک فرهنگ در یک روز کمی بیشتر از یک فرهنگ دارند و خیابان فرهنگشون هم خیلی خیابون فرهنگه دیگه. طوری که همه جوونا آرزو دارند غروبها بیان توی این خیابون و قدم بزنند و کیف کنند. لابد همه اینها به خاطر اینهمه کار فرهنگی در طول یکسال است. 6- سکونت گاههای غیر رسمی محصول طبیعی نیستند. جواب: حتماً محصول شیمیایی هستند و باید مواظب بود تولید سرطان نکنند. 7- برخی از کارها اعتبار نمی خواهد بلکه نیازمند مدیریت است. جواب: اصلاً هیچ کاری اعتبار نمی خواهد بلکه همه کارها فقط مدیریت رو نیاز دارند. مثلاً ساخت پل اصلاً اعتبار نمی خواهد، آزاد سازی مسیر اصلاً اعتبار نمی خواهد، خود ساختمان شهرداری اصلاً اعتبار لازم نداشت، آسفالت خیابانهاً اعتبار نمی خواست، همه این کارها فقط با مدیریت قابل حل است. چرا الکی پول خرج می کنید. ناقلاهم اصلاً اعتبار نمی خواهد فقط نیازمند کمی مدیریت است.

          • سه شنبه 10 بهمن 1391-0:0

            عبوری از اعضا شورای شهر فعلی برای دوره بعد شورا حمایت همه جانبه میکند؟؟؟؟شنیدیم

            • دوشنبه 9 بهمن 1391-0:0

              شايسته بود آقاي دكتراحمدي ابتدا ازعبوري تقديرميكردوسپس راجع عملكردسوال كند دامادي جوان هم بيشتربا عبوري باشد توجلسه شورا چيزي ازكمك به شهردارنگفت؟؟!!!!!


              ©2013 APG.ir