تعداد بازدید: 1910

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 9 بهمن 1391-19:13

آملی لاریجانی:ماهواره ها خانواده را به بی راهه می کشند

رییس قوه قضاییه گفت:در دنیای پر غوغایی زندگی می کنیم و اگر می خواهیم به سعادت برسیم باید انسان قرآنی شویم/ بشر امروز سرگشته است/هیچ وعده الهی تخلف ندارد.


مازندنومه،کلثوم فلاحی: آیت الله صادق آملی لاریجانی در آیین افتتاحیه سی و پنجمین دوره از مسابقات سراسری قران کریم در سالن اجتماعات هلال احمر مازندران در ساری اظهار داشت: پیامبر (ص) فرمودند که شب زنده داران و حاملان قرآن، اشرف امت من هستند و نفرمودند که اشرف امت من، سرمایه داران، روسا و افراد متمول هستند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه کسی که به مبانی قران رسیده باشد، حامل قرآن است، تصریح کرد: حامل قرآن شامل حفظ، تلاوت و فهم معانی قرآن است.

 وی با بیان اینکه خداوند گرفتاری های دنیا را از استماع کنندگان قرآن، دور می کند، متذکر شد: خداوند قاری قرآن را از گرفتاری آخرت دور می کند.

 لاریجانی با اشاره به اینکه اگر کسی قاری یک آیه از کتاب خدا باشد و البته معتقد هم باشد ثواب آن از آنچه از عرض خدا تا به زمین است، افضل است، گفت: خداوند بی نهایت است و این گونه خداوند قلوب مستعد را به سمت قرآن جذب می کند.

وی با بیان اینکه ما در دنیای پر غوغایی زندگی می کنیم، تصریح کرد: اگر می خواهیم به سعادت برسیم باید انسان قرآنی شویم.

 لاریجانی با اشاره به اینکه قرآن کتاب زندگی است و نحوه حیات دیگری را برای ما ترسیم می کند، ادامه داد: بشر امروز سرگشته است و معنای زندگی خود را از دست داده به دنبال معنای زندگی می گردد.

وی با بیان اینکه متکلمان غربی کتاب هایی در باب معنای زندگی انسان نوشته اند، تصریح کرد: چرا این گونه شده که راه را کج کرده اند؟

 لاریجانی با اشاره به اینکه بشر غربی خود را به جای خدا گذاشته است،گفت: غربی ها دنیا را انسان محور تلقی می کنند و توصیف انسان بعد از رنسانس این است و نتیجه اش آن شد که انسان سرگشته است و به دنبال معنا می گردد.

 وی با بیان اینکه تصویر قرآن از این جهان و هستی، توحید است، یادآور شد: نگاه قرآن به توحید است و باید این نگاه قران را در تمام آیات تحصیل کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه بشر غربی سرگشته و بیچاره است، تصریح کرد: ما منتسب به قرآن هستیم و راه نجات ما این است که حیات شخص را با حیاتی که قران تصویر می کند عجین و همراه کنیم.

 وی افزود:نگاه انسان به عالم باید توحیدی باشد و این نگاه قرآن است.

 رئیس قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: انسان دائما در مسیر بازگشت به حق است اما اینکه چه گونه بازگشتی باشد، این مهم است و ما با اعمال مان خود را می سازیم.

وی با بیان اینکه طفره در عالم محال است، گفت: دنیای عجیبی است، از در و دیوار دنیا غفلت می بارد و ماهواره ها و رسانه های کذایی فرزند و خانواده ما را به بی راهه می کشند و مشغول می کنند و این غفلت است.

لاریجانی با اشاره به اینکه آیات قران همواره هشدار می دهد، اظهار داشت: هیچ وعده الهی تخلف ندارد.

وی با بیان اینکه انسان گل سر سبد هستی است، گفت: البته گاهی از این صحبت، بوی اومانیستی می آید و باید بدانیم همه فقر الی الله هستیم.

 لاریجانی در پایان یادآور شد: چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید.

گفتنی است در این مراسم تمبر سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآن کریم، رونمایی شد.



    ©2013 APG.ir