تعداد بازدید: 1926

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 11 بهمن 1391-20:28

زارعی:عزل و نصب ها انتخاباتی نبود

 فرماندار میاندرود گفت:مربی وظیفه اش جابجایی بازیکنان است و با تشخیص مربی بازیکنان به کار گرفته می شوند/به دنبال ارتقای 25 نمایندگی مستقر در شهرستان به اداره هستیم/بیش از یکصد برنامه در دهه فجر در شهرستان میاندرود برگزار می شود.


مازندنومه،خبر ارسالی خبرنگار روزنامه حرف در میاندرود:فرماندار میاندرود در نشست خود با اصحاب رسانه ، با اشاره به ظرفیت های گردشگری این شهرستان،گفت:در حوزه گردشگری استان کمتر کارشده است.

ذات الله زارعی افزود:شهرستان میاندرود با دارابودن بیش از 9 کیلومتر نوار ساحلی فرصت بسیار عالی برای توسعه گردشگری دارد.

وی که پس از تصدی فرمانداری میاندرود ،برای نخستین باردر جمع خبرنگاران حضور یافت به تشریح برنامه های توسعه ای این شهرستان پرداخت.

 *افتتاح و بهره برداری از 30 پروژه در دهه فجر

 زارعی با این توضیح که برنامه های متنوعی را در ایام دهه فجر در دستور کار داریم،تصریح کرد: 30 پروژه با اعتباری بالغ بر57 میلیارد ریال را در این ایام افتتاح و یا عملیات بهره برداری آن آغاز می شود.

وی ادامه داد:چهار پروژه درحوزه فرهنگ، بهره برداری از چهار ساختمان دهیاری و اجرای دو طرح هادی از جمله برنامه های این شهرستان در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

زارعی با اشاره به به افتتاح یک سالن ورزشی و یک واحد تولیدی ام دی اف با اشتغال زایی 25 نفر،خاطر نشان کرد: پروژه زیرگذر جامخانه با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

وی یادآورشد: بیش از یکصد برنامه در دهه فجر در شهرستان میاندرود برگزار می شود.

*باید برنامه محور باشیم

زارعی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که بیش از دوسال از شهرستان شدن میاندرود می گذرد اما روند توسعه ای در شهرستان شتاب کمی دارد،گفت:ما باید برنامه محور باشیم،مدیریت روزمرگی پاسخ گوی توسعه استان نیست.

وی با بیان این که توسعه باید همه جانبه باشد و به خودی خود توسعه اتفاق نمی افتد،تصریح کرد:باید برای توسعه شهرستان سند چشم انداز تعریف شود.

وی افزود:وقتی سند توسعه تدوین شود دیگر با عزل و نصب فرماندار هم مشکلی در اجرای برنامه ها به وجود نمی آید و مسیر برنامه آینده برای فرماندار جدید مشخص است.

فرماندار میاندرود متذکرشد:از تمامی اندیشمندان دعوت می شود تا برای تحقق توسعه استان راهکار و یا برنامه ها خود را ارایه بدهند ما نیز ازاین نظرات استقبال می کنیم.

زارعی با بیان این که باید از ظرفیت های انسانی شهرستان استفاده شود،اظهارداشت:هنوز بسیاری از ادارات شهرستان نمایندگی هستند و این یعنی حوزه اختیارات آن ها محدود است.

وی افزود: به دنبال ارتقای 25 نمایندگی مستقر در شهرستان به اداره هستیم.

*مربی وظیفه اش جابجایی بازیکنان است

فرماندار میاندرود در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر عزل و نصب فرمانداران در آستانه انتخابات که گفته می شود این عزل و نصب ها انتخاباتی بوده است،گفت:این حرف درستی نیست،چراکه هنوز 7ماه تا پایان دولت دهم باقی مانده است و این جابه جایی ها در راستای توسعه استان انجام شده است.

وی بیان داشت:تا آخرین روز از عمر دولت ما باید در مسیر توسعه حرکت کنیم.

زارعی تیم فوتبال را مثال زد و متذکرشد:مربی وظیفه اش جابجایی بازیکنان است و با تشخیص مربی بازیکنان به کار گرفته می شوند.

*80درصد جمعیت شهرستان میاندرود در روستاها ساکن هستند

 زارعی با بیان این که نگاه بنده به شهرستان توسعه روستاها است،گفت:معتقدم جامعه ای توسعه یافته است که روستاهای آن هم به توسعه پایدار دست یابند.

وی با این توضیح که چرا پس از رفتن امکانات به روستاها نظیر راه آسفالته،آب آشامیدنی ،برق و گاز اما ما شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها بودیم،بیان داشت:در مقطعی آمار دانش آموزان یکی از روستاهای شرق استان بیش از 180 نفر بود اماطبق آمار سال 85 ،آمارجمعیت دانش آموزی به کمتر از 20 نفر رسیده است!!

وی ادامه داد: در شرایطی که امکانات وارد روستاها شده است ،مهاجرت به شهرها نیز افزایش یافت.

این مسئول گفت: تصریح کرد:نگاه توسعه ای ما بخشی بود، برای همین توسعه متوازن اتفاق نیفتاد.

* به دنبال رفع مشکلات هستیم

زارعی در مورد آخرین وضعیت کارخانه سایپا گفت:مرحله اولیه آماده سازی انجام شد،اما یکسری مشکلات مدیریتی وجود داشت که به دنبال رفع این مشکلات هستیم.

وی در پایان از شهرستان میاندرود و شهر سورک به عنوان مهمترین شهرستان و شهر استان یاد کرد و یادآورشد: وقتی مسئولی وارد فرودگاه می شود باید از شهرستان میاندرود عبور کند،بنابراین وقتی شهرستان توسعه یابد این طور به نظر می رسد که توسعه در همه جای استان اتفاق افتاده است.

این مسئول در پایان گفت:اگر میدان آزادی را کنار فرودگاه بین المللی مهر آباد ساختند و یک فضای بزرگ را به آن اختصاص دادند هدف این بود وقتی مهمان خارجی وارد کشور می شود در نگاه اول با فضای بزرگی روبرو شود و این بزرگی و وسعت نشان دهنده آن است که دل مردمان دیارش بزرگ است.



    ©2013 APG.ir