تعداد بازدید: 2110

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 11 بهمن 1391-20:46

کتابِ نو/کهن ترین امیری های مازندران

تازه های شلفین،به بهانه نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران(4)/سهم، نقش و تأثیر امیر بر فرهنگ، اندیشه و خلق و خوی این اهالی، همانند باران بر طبیعت مازندران است. از این روست که به گفتار و نوشتار میراثی ارجمند و چشمگیر از وی به‌جا مانده است.


مازندنومه:از 14 تا 20 بهمن ماه نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران در کیلومتر سوم جاده ساری به قائم شهر(شهرک فرهنگیان)برگزار می شود.انتشارات شلفین با چند عنوان کتاب تازه در این نمایشگاه حضور می یابد.در زیر یکی از این کتاب ها معرفی شده است.

--------------------

- کهن ترین امیری های مازندران

-به کوشش: یوسف الهی ـ شهرام قلی پور گودرزی

* بخشی از مقدمه کتاب:

امیر پازواری، بلندپایه‌ترین سراینده‌ای است که بر فراز چکاد ادبیات بومی مازندران ایستاده است. چراکه از روزگار او تاکنون شعرهایش چون رود جاری بوده و هر مازندرانی جرعه‌نوش زلالی آن در هر حال و قال می‌باشد.

سهم، نقش و تأثیر امیر بر فرهنگ، اندیشه و خلق و خوی این اهالی، همانند باران بر طبیعت مازندران است. از این روست که به گفتار و نوشتار میراثی ارجمند و چشمگیر از وی به‌جا مانده است.

در این پژوهش ضمن شناسایی و بررسی اجمالی سرمایه‌های مکتوب او، به معرفی و ویژگی‌های کهن‌ترین مجموعة نویافته از اشعار امیر پازواری پرداخته می‌شود. باشد که از این راه، روایت درست و اصیلی از سروده‌های وی و تصویری واقعی از امیر حاصل آید.



    ©2013 APG.ir