تعداد بازدید: 2782

توصیه به دیگران 2

شنبه 14 بهمن 1391-23:45

گلایه های تکراری نبود نمایشگاه/طبرسی:وسط دعوا باید نرخ تعیین کرد

نمایشگاه کتاب استانی از 14 تا 20 بهمن ماه از ساعت 14 تا 21 در ساری دائر است/ابراهیمی:‌20 روز است که تمام بچه‌های ارشاد را در این فضا جمع کردیم و از بسیاری کارها گذشتیم/طبرسی:مقداری از پول‌های کلان را قِل بدهند تا فضای نمایشگاهی را در مرکز مازندران بسازیم/طاهایی:دغدغه من در این زمینه به فرهنگسرای مرحوم کردان معطوف شد.

 


مازندنومه،کلثوم فلاحی:نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران، امسال در حالی آغاز به کار کرد که شاهد تغییر مکان نمایشگاه بودیم.

نمایشگاه کتاب امسال در کیلومتر سه جاده ساری به قائمشهر و در محل سابق کارخانه چوخا افتتاح شد.

 در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب مازندران، صدای حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در رابطه با نداشتن فضای نمایشگاهی مناسب، فریاد شده بود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از وزارتخانه درخواست کرد تا در رفع این دغدغه، اقدامی صورت دهد،هر چند سال هاست در چنین روزی این سخنِ مسئولان و کارشناسان در رسانه ها مطرح و بعد از نمایشگاه به فراموشی سپرده می شود.

ابراهیمی گفت:‌20 روز است که تمام بچه‌های ارشاد را در این فضا جمع کردیم و از بسیاری کارها گذشتیم تا این مکان را برای برگزاری نمایشگاه آماده کنیم.

او از حضور 350 ناشر استانی و کشور در 276 غرفه با 35هزار عنوان و 350 هزار جلد کتاب در نهمین نمایشگاه کتاب مازندران خبر داد.

نماینده ولی فقیه در مازندران هم با قرار گرفتن در پشت تریبون گفت:‌چون آقای ابراهیمی این موضوع را مطرح کرده من هم به آن اشاره می‌کنم.

آیت‌الله نورالله طبرسی اظهار داشت:‌ مقداری از پول‌های کلان را قل بدهند تا فضای نمایشگاهی را در مرکز مازندران بسازیم.

 وی با بیان اینکه یک کتابخانه آبرومند در مرکز استان نداریم، تصریح کرد:‌ وسط دعوا باید نرخ تعیین کرد.

طبرسی افزود:‌از استاندار مازندران گلایه نداریم چراکه وی فردی اجرایی بوده و علاوه بر آن چهره فرهنگی هم دارد و هرکجا که بوده خدمت کرده و تغییر جهت نداده است.

 استاندار مازندران هم از نبود فضای نمایشگاهی در مرکز استان گلایه کرد و گفت:‌ ساری نباید از منظر فضای نمایشگاهی دارای کمبود باشد.

 سید علی اکبر طاهایی ادامه داد: دغدغه من در این زمینه به فرهنگسرای مرحوم کردان معطوف شد تا از انزوا خارج شده و عملیاتی شود.

 وی تصریح کرد:‌ اگر مرکز همایش‌ها در جاده فرح‌آباد عملیاتی شود شاید بتواند بخشی از این نیاز را پاسخگو باشد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، سخنران آخر مراسم بود.محمد عظیمی از اختصاص 430 میلیون تومان بن به نهمین نمایشگاه کتاب مازندران خبر داد.

در پایان این مراسم، رونمایی از پنج کتاب حوزه مازندران شناسی انجام شد.

 فرهنگ نام‌های مازندرانی به کوشش حسین وندادی، کهن‌ترین امیری‌های مازندران تصحیح و پژوهش یوسف الهی و هرام قلی‌پور، ساری نگین فیروزفام گردشگری ایران نوشته علی ماهفروزی و رقیه زلیکانی، کتاب عکس‌های مازندران و سفرنامه حج مصطفی خان سورتیچی که توسط انتشارات شلفین منتشر شده است، در این مراسم رونمایی شد.

گفتنی است نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران و دویست و سی امین نمایشگاه کتاب استانی از 14 تا 20 بهمن ماه از ساعت 14 تا 21 در ساری دائر است.

350 ناشر استانی و کشوری با 35هزار عنوان و 350 هزار جلد کتاب در این نمایشگاه حاضر شده‌اند.


  • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 1 1
    يکشنبه 15 بهمن 1391-0:0

    سلام برهمدیاران اهل فرهنگ،نویسنده ی آثارادبی اعم از سروده و نگاشته هستم ولی سال هاست که با نبودن چندان تشویق مناسبی از جانب مسوولان و اهالی فرهنگ،موفق به چاپ آثارم نمی شوم .دنبال شریک اقتصادی و مشوق فرهنگی در این باره هستم.نمونه ای از نوشته هایم در وبلاگbaboleshgh.blogfa.com عرضه شده است.مازندنومه ی گرامی!مسوولان محترم!اهالی فرهنگ!می خواهم نوشته هایم راچاپ و منتشرکنم.همکارفرهنگی در این راه هست؟اگرهست،لطفا در وبلاگم نظر بگذارید و اعلام همکاری نمایید.این هم مطلبی درصفحه ی اول وبلاگم :











    "چندتامجموعه هم تقریباآماده ی چاپ دارم که احتمالاتاچندماه دیگه بعضیاشون رو خودم چاپ کنم ولی دنبال شریک فرهنگی می گردم برای چاپ آثارم که با هزینه ی خودش چاپشون کنه. (ظاهراهزینه ی تقریبی چاپ هرکدوم می شه(طبق نرخ چندماه پیش): ۱میلیون بابت ۱۰۰۰شمارگان ویادومیلیون بابت ۳۰۰۰وشمارگان بیش تر باعث نسبت تخفیفی بهتری می شه.)



    پیشنهادمن هم ۱۰درصدحق تالیف (درهردوره چاپ) برای نویسنده ست.اگه پیشنهادبهتری هم بود،استقبال می کنم.



    اسم بعضی ازاین مجموعه ها-که حاصل چندین سال کار فرهنگی ام هستند:



    تا وصال نور، آتشفشان ناز،میهن ماهان، "آسمان وصال"،



    نورا نوینستان،تاکهکشان ها و....



    ضمناکتابی هم دارم به عنوان اثربرگزیده ی مسابقه ی کشوری



    به نام "پروازعشق" -که اسم این وبلاگ رو از اسم اون گرفتم.این اثر



    آنلاینه:(اگه خواستیدبخونیدش ازطریق "جستجوی "رایانه تون می تونید برید.توقسمت جستجوبنویسید:)



    پروازعشق محمدعلی رضاپور(نقش نمازدرهویت یابی انسان مسلمان-ستاداقامه ی نماز)

    • يکشنبه 15 بهمن 1391-0:0

      افتتاحیه این نمایشگاه بسیار بد اجرا شد.بطوریکه مردم تا ساعت 3/45 دقیقه در بیرون نمایشگاه معطل بودند و این در حالی بود که مقرر شده بود ساعت 2 نمایشگاه شروع می شود.

      نظم سفارش شده در دین این است؟!!!!!

      به صرف این که فلانی نیامده تا قیچی افتتاح رو دست بگیره، مردم باید انتظار کشیده و چوب ندانم کاری خای بعضی رو بخورند؟؟؟

      آیا درست که کسانی که از شهرستان های اطراف این همه راه رو میان و آخرش با برخورد بد و قولهای دروغ "چند لحظه دیگه شروع میکنیم" محافظین و مسئولان نمایشگاه مواجه و پشت در و در سرما بمانند؟!!!!!!!1

      • علي از تهرانپاسخ به این دیدگاه 3 3
        يکشنبه 15 بهمن 1391-0:0

        من نمي‌دونم چه اصولي تو مازندران حاكمه كه ما چشم ديدن همديگر رو نداريم و نمي‌تونيم از داشته‌هامون به نحو صحيح استفاده كنيم! جناب آقاي ابراهيمي مگر مركز نمايشگاه‌هاي بين‌المللي استان مازندران تو قائم‌شهر نيست؟ چقدر مسافت آن از نمايشگاه فعلي دورتر است؟ همه هم مي‌دونند هم داراي فضاي مناسب، امكانات مناسب و هم نزديكتر و بهتر براي ساير هم‌استاني‌هاي عزيزه، باز هم ساروي‌هاي عزيز گله‌مندند كه چرا ساير مناطق استان از دست آنها شاكي‌اند؟


        ©2013 APG.ir