تعداد بازدید: 2508

توصیه به دیگران 11

يکشنبه 15 بهمن 1391-23:5

جدال مازندرانی ها در بهارستان/نتیجه:باخت-باخت!

نتیجه جدال چند ساعته سه مازندرانی علی لاریجانی،فاضل لاریجانی و عبدالرضا شیخ الاسلامی چه بود؟/استیضاح امروز و در حقیقت نبرد مازندرانی های کابینه و مجلس، برنده نداشت و باخت-باخت بود:باخت اخلاق،باخت مروت،باخت مهرورزی،باخت صداقت و..../آن چه امروز از رادیو شنیدیم سراسر عداوت بود و کینه و خشم و انتقام و مچ گیری؛همین می شود که ساعتی پس از استیضاح ،تلویزیون بی بی سی شادمانه این گونه سرتیتر خبر می گوید:«احمدی نژاد در جلسه علنی مجلس با پخش نوار مکالمه‌ای،برادران لاریجانی را به فساد اقتصادی متهم کرد!»


مازندنومه،سردبیر:«...فاضل لاریجانی خطاب به مرتضوی می‌گوید کسی که می‌خواهد قرارداد ببندد باید هشیار باشد که در مورد ما تبلیغات نکند و اعلام نکند که با ماست. خودمان جایی می‌بینیم شان و قرارداد‌ها را می‌بندیم.

مرتضوی در اینجا از آقای میم می‌خواهد که جلسه را ترک کند و احساس می‌کند که ممکن است حرف‌هایی مطرح شود که این فرد نباید متوجه شود.

بعد از خروج فرد مورد نظر آقای فاضل لاریجانی به آقای مرتضوی می‌گوید که من می‌خواهم با گروه ز کار کنم ولی به صورت کتبی این کار را نمی‌کنیم.

بعد از آقای مرتضوی می‌پرسد اخیرا علی آقا را دیده‌اید یا خیر، مرتضوی می‌گوید ندیده‌ام. فاضل لاریجانی می‌گوید نه ندیده‌ام. و لاریجانی جواب می‌دهد که آقا علی نظرش روی شما خیلی مساعد است و می‌تواند کمک کند و حتی با قوه قضاییه تلطیف کند موضوع را...»(بخشی از اظهارات محمود احمدی نژاد در روز استیضاح وزیر کار)

فاضل لاریجانی

اگر آن روز که محمود احمدی نژاد در مناظره تلویزیونی با میرحسین موسوی برگه ای را به بیننده های میلیونی تلویزیون نشان داد و با بگم،بگم، تهدید به افشاگری علیه همسر کاندیدای رقیب کرد،فردی و جریانی به طور جدی نسبت به خدشه دار شدن اخلاق و مردانگی موضع جدی می گرفت،امروز رییس جمهوری جرئت نمی کرد در مجلس،سی دی به دست به جنگ با علی لاریجانی برخیزد. لاریجانی آن روز سکوت کرد و امروز شبیه همان بلا بر سر خودش آمد!

استیضاح امروز و در حقیقت نبرد مازندرانی های کابینه و مجلس، برنده نداشت و باخت-باخت بود:باخت اخلاق،باخت مروت،باخت مهرورزی،باخت صداقت و....

آن چه امروز از رادیو شنیدیم سراسر عداوت بود و کینه و دروغ و خشم و انتقام و مچ گیری؛همین می شود که ساعتی پس از استیضاح ،تلویزیون بی بی سی شادمانه این گونه سرتیتر خبر می گوید:«احمدی نژاد در جلسه علنی مجلس با پخش نوار مکالمه‌ای،برادران لاریجانی را به فساد اقتصادی متهم کرد!»

احمدی نژاد امروز ثابت کرد قایل به قرائت اتوکراسیِ معطوف به اندیشه کنفسیوسی سیاست است و برای رسیدن به هدف هر چیز و هر حرف و هرکاری را حلال و مباح می داند.

لاریجانی هم نشان داد سیاست مداری اهل حلم و بردباری نیست،او هم امروز عصبانی شد و ترجیح داد رو در رو و عریان با حریف مبارزه کند و برایش تحلیل ها و اتفاقات پس از استیضاح مهم نبود.

تجربه استیضاح های دولت نهم و دهم-از استیضاح کردان بگیرید تا استیضاح شیخ الاسلامی-ثابت کرده که برای رییس کابینه فداکردن نیروهایش امری عادی است،چه از طرف خودش و چه انداختن شان در وسط میدان مین استیضاح!

به قول علی مطهری « رییس جمهوری برای دفاع از شیخ‌الاسلامی به مجلس نیامده بود و فکر می‌کنم رأی آوردن و نیاوردن استیضاح برای آقای احمدی‌نژاد مهم نبود»

تقابل چندساعته دو رییس قوه به ظاهر بر سر عبدالرضا شیخ الاسلامی(متولد 1346 کجور،رییس دفتر احمدی نژاد در شهرداری و استاندار اسبق هرمزگان) و فاضل لاریجانی،(زاده ۱۳۴۲ قم،عضو کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران و رییس کنونی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی)بود،لیکن کیست که نفهمیده باشد امروز این آتش زیرخاکستر اختلافاتِ رییس دو قوه(در واقع سه قوه) بود که شعله ور شد.

در شرایطی که کشور در شرایط فوق العاده قرار دارد و حداقل 8 دهک مردم در تنگناهای اقتصادی و بحران های مالی گرفتار شده اند و صنایع و کارخانه های اندکی که توانسته اند با هزار مصیبت تاکنون نفس بکشند،هر روز نزارتر می شوند،سران قوای ما به جای حل مسایل و گره گشایی،به عقده گشایی مشغولند و فرصت سوزی می کنند!

بلای امروز جامعه همین هوای نفس و بی اخلاقی هاست.وقتی اخلاق و وجدان و مردانگی به قربانگاه می رود دیگر چه فایده که کسی بنویسد:«این احتمال دور از ذهن نیست که صدای ضبط شده ،دارای کیفیت بوده ولی آن را مخدوش کرده اند تا بتوانند آنچه خود می خواهند به طرفین گفت و گو نسبت دهند و الاّ نمی توان عقلاً پذیرفت که این همه امکانات ، نتوانسته باشند دو کلمه حرف را درست و حسابی ضبط کرده باشند!»

یا کسی بگوید:«استراق سمع خلاف قانون اساسی است و کسی که از جلسه مرتضوی و فاضل لاریجانی استراق سمع کرده باید به دستگاه قضایی معرفی شود»

و یا این که بگویند:احمدی نژاد قصد دارد سعید مرتضوی را به عنوان سرپرست وزارت کار ،تعاون و رفاه اجتماعی منصوب نماید و شیخ الاسلامی بشود معاون اول او.

می گویند شیخ عبدالصمد بن محمد صوفی سرخسی که مرید خاص شیخ ابوسعید ابوالخیر بود،مدتی از مجلس شیخ غایب شد و تاسف خورد که چرا غیبت داشته و مدتی از محضر بوسعید فایده نبرده است.

شیخ به او گفت:«ای عبدالصمد متاسف مباش که اگر تو ده سال هم از ما غایب گردی،ما جز یک حرف نگوییم و آن سخن این است:ذَبِّح النَفسَ و الّا فَلا»


  • دوشنبه 23 بهمن 1391-0:0

    جالبه کامنت اول من رو منتشر نفرمودین که عرض کردم این جمله ربطی به کنفسیوس نداره و برای مایکاولیه و چطور شما اینگونه نوشته اید و امان از نویسندگان بی دانش ...!!! از شما بعید است جناب صادقی!!! به جای عدم انتشار انتقادها می توانید همراه با پاسخ منطقی اتان انتقاد را منتشر فرمائید - سیاست حذف منتقدین را دربر نگیرید ...!

    • دوشنبه 23 بهمن 1391-0:0

      این جمله اظهر من الشمس است.هدف وسیله رو توجیه میکنه که برای مایکاولیه. تو گوگل سرچ کنید پیدا میکنید.

      • چهارشنبه 18 بهمن 1391-0:0

        هیچ طنزی بر بهارستان نشاید/

        گریه باید، گریه باید، گریه باید...

        به قول یه بنده خدا:

        ادب مرد به ز دولت اوست...

        • چهارشنبه 18 بهمن 1391-0:0

          باسلام همه ما بیاییم فردی رادرشان ووقار فرهنگ مان انتخاب کنیم که کار به این مراحل نکشد رییس جمهور برگزیده همه مردم است با اینجور مانند کسی که دارد غرق می شود ومی خواهد همه راباخود ببرد آقای ریس جمهورجایگاه اقتصادی مادر بین کشور های همسایه کجاست زمانی ماباکره جنوبی و....برابر بودیم ببینید چند سال اخیر درچندین کارخانه بسته وچه بسیار سفره هاکه جمع شدخدایا مردم گرسنه اندفقر وفحشا بی داد میکند آیا نان نفت برسر سفره های ما آمده بیاید کمی به خدمان بیایم وازایجاد تشنج بپرهیزیم فعلآ9ماه حقوق نگرفته ایموهمه ما پا برهنه ایم ولی منتظر نیروگاه اتمی خداحافظ

          • زمانی- تهرانپاسخ به این دیدگاه 3 1
            سه شنبه 17 بهمن 1391-0:0

            وقتی در پارلمان و مجلس کشور اینگونه قانون اساسی کشور ذبح و مُثله می گردد؟ وقتی رئیس جمهور بعنوان مجری قانون اساسی کشور و دولت قانون شکن و قانون گریز وی، خود ناقض اصلی قانون اساسی در جامعه می باشند! وقتی که رئیس مجلس نیز از تریبون رسمی مجلس برخلاف اختیارات قانونی خویش نسبت به قوه مجریه استفاده می کند! وقتی نمایندگان در راستای اعمال اختیارات قانونی مربوط به استیضاح نمایندگان مجلس، اینگونه شادی و نشاط نشان داده و عکس یادگاری با هم و رئیس مجلس می گیرند؟! وقتی حریم قانون ، حقوق مردم و ملت و قوانین اساسی کشور اینگونه دستخوش بازی های سیاسی قرار می گیرد! چرا و چگونه باید و می توان انتظار تحول و پیشرفت و خدمت به مردم و ملت و تمکین به قانون را از رئیس جمهور، مجلس و دولت داشت؟

            به راستی، اینها وعده های نخستین انقلاب اسلامی بوده است که به زودی و با سرعت از سوی مسئولان و نمایندگان مجلس و دولتمردان ناقض قانون فراموش گشته و به تاریخ سپرده شده است؟! مردم در کجای این بازی های سیاسی و قانون شکنی های جناحی ناقضان حقوق مردم و قانون اساسی قرار دارند؟

            خون شهداء، وضعیت جانبازان و ایثارگران، تعهدات انقلابی و اسلامی و سوگند اتیانی رئیس جهمور و مجلسیان را باید در کدامین گفتار و کردار آنها جست و یافت؟! و هزینه های رفتار وهن آمیز به ساحت خانواده های محترم شهداء، ایثارگران و دیگر مردم محترم کشور و مازندران را چه کسی و چگونه باید پرداخت نماید؟

            دولتی که خود را فاقد از هرگونه تعهد قانونی به قانون اساسی و حقوق مردم دانسته و اینگونه قانون شکنی نموده و خود ناقض قانون اساسی است و در گفتار و کردار خویش فاقد اصول اولیه آداب اخلاقی و نزاکت دیپلماسی و سیاسی و نیز فاقد صداقت در رفتار و درستی در کردار نسبت به مردم و مسئولیت های قانونی خویش است، به راستی- آیا می تواند واجد کفایت سیاسی و کارآمدی قانونی و اجرائی باشد؟! بهتر نیست قبل از اعلام عدم کفایت سیاسی رئس جمهور و دولت ناکارآمد و فاقد مدیریت و صداقت وی- اقلاً یکبار هم که شده با صداقت و شفافیت با مردم- خود از مسند قدرت به سان رئیس جمهور مالزی از قدرت با احترام کناره گیری کرده و زمام امور را به مدیران لایق و کارآمد و قانونمند و متعهد به خدمت به مردم و حقوق ملت و صادق بسپارند...؟! آقای رئیس جمهور تا کی چنین شتابان...؟!

            • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 2 0
              سه شنبه 17 بهمن 1391-0:0

              دولت ما با دستان خودش دارد ریشه انقلاب را قیچی می کند. مجلس و برادر و اقربای ریاست آن هم تقوای مالی و سلامت اقتصادی ندارند. آن از سیصد هکتار زمین منابع ملی که توسط آقا جواد با رانت گرفته شد و این از آقا فاضل. دور و بر رئیس ج هم خیلی سالم تر نیست و هرزه های اقتصادی تمام سوراخ و سمبه ها را پر کرده اند و به ریش انقلابیون می خندند و طرح های خیالی برای رئیس ج می فرستند تا مملکت را هر روز با یک چالش جدید رو به رو کنند. این فرصت های باقیمانده بای منتظر لجاجت های جدیدتری از سوی کارگردانان دستگاه رئیس ج باشیم و بالاخره ایشان این پست را سالم تحویل نفر بعدی نخواهد داد. خدا کند نفر بعدی مثل نفر حال حاضر و نفرهای قبلی نباشد. ظاهراً به آقایان نمی آید که رئیس ج مملکت اسلامی باشند و سالم بمانند.

              • دوشنبه 16 بهمن 1391-0:0

                خداوندا! این ثروت بیکران را از دولتمردان ما بگیر و یک جو عقل به اینها عطاء بفرما!

                • دوشنبه 16 بهمن 1391-0:0

                  مرگ بر منافق و ضد ولایت فقیه . دولت همه چیزش را باخت ، حتی ادب و منزلت حکومت اسلامی را.

                  • دوشنبه 16 بهمن 1391-0:0

                    از ماست که بر ماست!!! آمار سال 1391: 10 میلیون بی‌سواد مطلق! 10 میلیون زیر 4 کلاس سواد! 85 درصد از 3 میلیون دانشجویی که هرگز مطالعه غیردرسی ندارند! میلیون‌ها باسوادی که هرگز مطالعه ندارند! حداکثر در هر 10 سال یک برگ کتاب! آیا به جان هم افتادن ریس جمهور و نمایندگان در مجلس اسلامی کار بی بی سی و رسانه های معاند خارجی و ... است؟ یا از نابخردی و بی درایتی و بی عقلی خودشان است که مردم را در فقر و فلاکت و گرسنگی و بی خانمانی و بیماری گذاشتند و خودشان برای قدرت و پول و ثروت به جان یکدیگر افتادند!!! با چنین وضعیت نا بسامان و اسفناکی مردم چه می گویند؟!!! در ثروتمندترین کشور دنیا! با فرهنگ و قدمت تاریخی چند هزار ساله!!! وای خدایا! این تصاویر مرا به یاد دوران طیب و شعبان بی مغ ها می اندازد! به گفته امامان! اگر قدرت و پول و ثروت باد آورده و مفت وارد منزلی شود! دین و ایمان و اخلاقیات و ارزشهای انسانی از پنجره فرار می کند!!!

                    • دوشنبه 16 بهمن 1391-0:0

                      کسی که کردان مظلوم در حق او اجحاف نمود .آقای لاریجانی و توکلی بودند که توان دیدن مازندرانی را ندارد خودشان در حق مازندران کار نکردند مازندرانی هایی که توسط دولت محترم احمدی نژاد منتخب شدند را یکی یکی از مسند به زیر کشیدند

                      • دوشنبه 16 بهمن 1391-0:0

                        درود بر شما جناب صادقی - بسیار عالی بود ... سپاس

                        • طالب آملیپاسخ به این دیدگاه 9 1
                          دوشنبه 16 بهمن 1391-0:0

                          دولت عدول کننده از ادب در دقیقه نود باخت.


                          ©2013 APG.ir