تعداد بازدید: 3326

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 18 بهمن 1391-10:55

مسکنی:نمایشگاه از شهر دور است

فرمانده نیروی انتظامی مازندران گفت:مکان برگزاری نمایشگاه کتاب، محل خوبی نبوده و از سطح شهر دور است و آنچه که زیبنده نمایشگاه باشد، نیست/حضور دانش‌آموزان نیاز به برنامه‌های جنبی و انگیزه‌های تشویقی دارد.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:سردار علیرضا مسکنی -فرمانده نیروی انتظامی مازندران- به همراه هادی زارعی- معاون اجتماعی نیروی انتظامی مازندران- و جمعی از همراهان، ساعتی از صبح چهارشنبه را در نمایشگاه کتاب مازندران گذراند.

مسکنی به دقت از همه غرفه‌ها بازدید کرد، با برخی غرفه داران به گفت‌و گو پرداخت و در رابطه با برخی آثار ارائه شده در نمایشگاه پرس و جو کرد.(برخی مسئولان پس از حضور در نمایشگاه،در خط وسط نمایشگاه راه رفته و از دور به غرفه‌ها نیم نگاهی می اندازد و می روند!)

 فرمانده نیروی انتظامی مازندران پس از بازدید از نمایشگاه در غرفه رسانه حضور یافت و در رابطه با جایگاه کتاب، موقعیت مکان فعلی نمایشگاه، حضور مردم و ... به گفت‌و گو پرداخت.

 سردار علیرضا مسکنی اظهار داشت:‌ نمایشگاهی که در طول سال یک بار برگزار می‌شود و با فرهنگ، علم و اندیشه انسان سر و کار دارد باید در سطح بهتری برگزار شود.

وی با بیان اینکه مکان‌ نمایشگاه باید در جایی باشد که همه گروه‌های سنی مردم به راحتی بتوانند حضور یابند، گفت: نمایشگاه کتاب را باید به دل مردم ببریم.

 این مسئول با اشاره به اینکه گاهی لازم است در مسائل به ویژه مسائل اجتماعی، معنوی و علمی ابتکار داشته و جذابیت خلق کنیم، ادامه داد: مکان برگزاری نمایشگاه کتاب، محل خوبی نبوده و از سطح شهر دور است و آنچه که زیبنده نمایشگاه باشد، نیست.

 فرمانده نیروی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه همه دست‌اندرکاران زحمت کشیدند تا فضایی در این وسعت را آماده کنند، اظهار داشت: فضای برگزاری نمایشگاه از نظر فضای درونی بهتر از سال گذشته است.

 وی با بیان اینکه تعداد ناشران خوبی درنمایشگاه حضور یافتند، افزود:‌ بعضی از کتاب‌هایی را که برای مسائل درون سازمانی نیاز داریم، از نمایشگاه کتاب خریداری کردیم.

 مسکنی با اشاره به اینکه اکنون دانش‌آموزان در سطح نمایشگاه حضور دارند، گفت:‌ هر اندازه قشر دانشجو و دانش‌آموز را بیشتر در این مسائل وارد کنیم، مفید فایده است.

 فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه البته حضور دانش‌آموزان نیاز به برنامه‌های جنبی و انگیزه‌های تشویقی دارد و باید جوایزی برای آنها در نظر گرفت، خاطرنشان کرد:‌ هر اندازه در این مسائل هزینه کنیم، ضرر نکردیم چراکه در مسائل کتاب‌ و کتابخوانی هزینه و فایده مطرح نیست چراکه همه فایده است.

وی ادامه داد: حتی اگر ناشران سود کمتری داشته باشند و یا دستگاه‌های دولتی سودی نداشته باشند اما این هزینه در جایی بروز می‌دهد و سود آن به جامعه برمی‌گردد.

 مسکنی با اشاره به اینکه حضور دانش‌آموزان در نمایشگاه کتاب باید با خاطره های به یادماندنی همراه باشد، گفت:‌ آن ها باید روزشماری کنند تا به نمایشگاه کتاب سال بعد بروند.

وی با بیان اینکه برگزاری برخی نمایشگاه‌ها به دلیل اینکه همراه با نیاز مردم است،مردم گرایش دارند و نیاز به تبلیغات گسترده نیست، خاطرنشان کرد:در برگزاری نمایشگاه کتاب باید تلاش کرد.

مسکنی با اشاره به اینکه سرانه مطالعه غیر درسی در کشور ما پایین است، افزود: هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد.

وی با بیان اینکه مسائل فناوری هم نتوانسته جای کتاب را بگیرد، گفت: کتاب جایگاه و منزلت خاص خودش را دارد و باید کاری کنیم این جایگاه برقرار باشد.



    ©2013 APG.ir