تعداد بازدید: 2569

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 25 بهمن 1391-17:39

آن نشست شوق آفرین

درباره نشست مشترک مجمع نمایندگان مازندران با استاندار و مسئولان استان در تهران/در نشست پایتخت مطالبات انباشته شده ای مرور شد که اگر قبلا هم اندیشی می شد فتیله اختلافات را پایین نگه می داشت و چه بسا قدم های محکمتری برای توسعه استان برداشته می شد.


مازندنومه،ایرج نیازآذری:سه شنبه شب – بیست و چهارم بهمن ماه 91- اولین نشست مشترک مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی با استاندار ، معاونان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان مازندران با ابتکار دبیر جدید مجمع درشبی بارانی و پرترافیک در مجموعه رفاهی وزارت کار در تهران تشکیل شد.

این نشست هر چند با تاخیرنه ماهه برگزار شد،نوید افقی روشن برای همگرایی برای توسعه استان را به دنبال دارد.

برگزاری این نشست به این معنی نیست که یک شبه تمامی اختلافات نمایندگان و مسوولان اجرایی مرتفع شده و فردایی نزدیک توسعه استان در ریل واقعی خود قرار می گیرد،اما برداشت نگارنده به عنوان کسی که دست اندرکار اجرایی نشست همگرایی در تهران بوده این است که هرچه فضای تعامل دوسویه وچندوجهی بین مسوولان بخش های جامعه در قوای مختلف بیشتر و هدفمندتر شود، به همان نسبت امیدها برای رهیافت به سمت توسعه پایدارفزونی خواهدیافت.

عکس:سایت استانداری مازندران

در نشست پایتخت مطالبات انباشته شده ای مرور شد که اگر قبلا هم اندیشی می شد فتیله اختلافات را پایین نگه می داشت و چه بسا قدم های محکمتری برای توسعه استان برداشته می شد یا کارنمایندگان به تحقیق و تفحص از استانداری منجر نمی گردید.

 نشست مذکور نشان داد که چقدر فرصت ها را به خاطر نبودهمگرایی ، تکروی و بخشی نگری از دست داده ایم چه آنکه تعامل و ارتباط هدفمند مسوولان قوای مختلف بهره های فراوانی نصیب مردم مازندران می نماید.

 غصه خوردن برای گذشته از دست رفته دردی را دوا نمی کند و هنر این است که بادرس از گذشته به فکرساختن فردایی بهتر باشیم.

 من عزم نمایندگان و مسوولان را برای ساختن آینده ای مطلوب در پناه وحدت و همدلی جدی یافتم. درقلم پیشنین بدین مناسبت اشاره کردم که تداخل در منافع و تضادهای سیاسی حتی بین نیروهای همسو امکان وحدت حداکثری و همگرایی مطلوب را در کوتاه مدت با مشکل مواجه می سازد اما تلاش مسوولان ،نخبگان و گروه های مرجع برای تعامل و همکاری حتی در تراز حداقلی چای خوشوقتی دارد.

سنگ بنای اخیر مجمع نمایندگان برای دایر نمودن دفتری با کارکرد اجرایی ، مشاوره ای ، نظارتی و مطالعاتی در مرکز استان و ایجاد سازمانی اداری بدین منظور می تواند نگاه ها را به عملکرد استانی و ملی نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی مثبت نماید و نمره زیر ده نظر سنجی اخیر سایت مازندنومه را در آینده ترمیم کند؛نظراتی که راقم این سطور هم با آن موافق است.

 اگراهدافی که حسین نیازآذری - دبیر مجمع نمایندگان - در حاشیه بازدیدش از نمایشگاه کتاب استان درباره چرایی راه اندازی دفترمجمع در ساری برشمرد حتی در بلند مدت تحقق یابد نتایج و آثار بسیارخوبی برای آینده استان به همراه خواهد داشت.

مجمع نمایندگان ظرفیت و فرصت انکارناپذیری برای کمک به توسعه هر استان به شمارمی آید و اگر خواهان پیشرفت و تعالی زادبوم هستیم باید به کمک اقدامات وحدت آفرین که شوق انگیز است بشتابیم.

 درسوی دیگر اگر نمایندگان استان درکنار پیگیری مطالبات حوزه انتخابیه چند برنامه استانی را با تراز ملی در دستور کار خود قرار دهند خدمت مضاعفی به مردم استان می کنند.

هرچند مطلوبیت برنامه های کلان در کوتاه مدت نصیب نمایندگان نمی شود اما دوراندیشی نمایندگان منافع پرثمری برای آیندگان دارد.

نشست شوق آفرین و انگیزش بخش تهران در فضایی بسیارصمیمی و تعاملی با هدف هم افزایی نمایندگان و مسوولان اجرایی در حالی پایان پذرفت که حاضران به تکرار فصلی و تشکیل موضوع محورانه آن با حضور دانشگاهیان و سایر گروه های مرجع اصرار داشتد و درباره چگونگی برگزاری چنین نشستی حتی در صورت تغییر دولتها و نمایندگان تاکید نموده اند.

 بی تردید ایجاد ساختارجدید مجمع در مرکز استان با هدف هم افزایی توان نمایندگان شهرهای مختلف برای فعالیت های استانی امرمبارک و ستودنی است که با ابتکار دبیر جدید مجمع به روزهای افتتاح خود همزمان با سالروز برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 12 اسفند نزدیک می شود. 

ایمیل نویسنده: (irajniaz@yahoo.com)


  • پنجشنبه 26 بهمن 1391-0:0

    تیتر مطلب را نپسندیدم-کدام شوق!! آقای محترم بندهای تحقیق وتفحص از استانداری چه شد؟انتصاب افراد ضعیف وناکارآمد در پست های مدیریتی چه خسران غیر قابل جبرانی به استان وارد کرد؟عمر دولت دهم رو به اتمام است است حالا این نشست تطهیر چیست؟در دو دوره دولت آقای احمدی نژاد چی گیر مازندران آمد و انصافا چه فرصت های طلایی که از دست رفت....متاسفم برای آقای نیاز با آنکه همیشه خانوادگی صاحب پست ومنصب داشتند نمی تواند ذوق زدگی شخصی خود را پنهان سازد.آقای نیاز (کسی که خواب است را میتوان بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده را نه)....متاسفم که مازندنومه عزیز در موضوع تحقیق وتفحص استانداری مردود شد وحال از این نشست بی فایده آذین بسته است.(کامنت مرا کار نکردی هم دوست خواهم داشت) .

    • چهارشنبه 25 بهمن 1391-0:0

      نگفتم به نظرسنجی جدیدت اعتماد نکن.خدا کافی نت بذاره.مازند نومه خدا نکشتت که دم عیدی خرج تنکابنی ها و رامسری ها زیاد کردی.

      • چهارشنبه 25 بهمن 1391-0:0

        دفتر مشورتی مجمع نمایندگان ؟ بسیار بی معناست

        نماینده وظیفه خود را اگر بدرستی ایفا نماید دیگر به این دست کارهای هزینه بر و دکان داری نیازی نیست

        • آنسوی تمسخر پاسخ به این دیدگاه 3 1
          چهارشنبه 25 بهمن 1391-0:0



          مازندران برای جشن پیروزی انقلاب از آقای ضرغامی دعوت بعمل اورد و ایشون هم سربسته فرمودند مگه نمی دونید از مازندران بدم میاد...


          ©2013 APG.ir