تعداد بازدید: 3124

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 26 بهمن 1391-9:22

لبخندِ تلخ

حادثه یکشنبه قم به روایت شاهد عینی/ بعد از اینکه آقای لاریجانی کاغذش را از جیب در آورد تا سخنرانی مکتوبش را قرائت کند ، دیدم عده ای که تعدادشان شاید به 30 تا 50 نفر می رسید در حالی که نشسته بودند مشت های گره کرده خود را به نشانه اعتراض بلند کردند و شعار خواص بی بصیرت مایه ننگ ملت سر دادند.


مازندنومه؛گزارش مهمان،مهدی بخشی سورکی،خبرنگار:چند روز پس از اتقاقات روز 22 بهمن در قم تصمیم گرفتم بخشی از این رویداد تاسف بار این روز را روایت کنم.

ساعت 9:30 صبح روز 22 بهمن بود که از خانه حرکت کردم تا بار دیگر به تماشای یک  اقیانوس انسان بنشینم.
 

طبق معمول پوشش خبری روز راهپیمایی با من بود. شب قبل ، از دفتر آقای لاریجانی پیامکی ارسال شد که ساعت 10 صبح در میدان شهدا برای  شرکت در مصاحبه رئیس مجلس حضور داشته باشید ، مصاحبه آیت الله مکارم  و نوری همدانی هم در همان حوالی و نزدیک میدان شهدا بود.

هر چقدر ساعت به سمت جلو قدم می گذاشت بر تعداد آمار جمعیت افزوده می شد ، از همه قشری  آمده بودند پیر و جوان،زن و مرد و خلاصه از هر تیپ و قیافه ای می توانستی نمونه ای پیدا کنی.

آغاز راهپیمایی از میدان شهید مطهری بود و ما در چهار راه بیمارستان مستقر شدیم و منتظرماندیم تا راهپیمایان به این منطقه برسند ، وقتی جمعیت به میدان شهدا نزدیک شد ، آیت الله مکارم هم به خیل جمعیت پیوست.

 خبرنگاران به  سختی خودشان را نزدیک آیت الله رساندند ، بچه های صدا و سیما طبق معمول باید از ایشان سوال می پرسیدند که راهپیمایی را چگونه دیده اند ، آیت الله مکارم هم با تبریک این روز به ملت ایران ، حضور مردم را باشکوه توصیف کرد و از مسئولان خواست تا قدر این مردم و انقلاب را بدانند و در رفع مشکلات آنها تلاش کنند.

در میدان شهدا نیز تعداد معدودی از افراد با در دست داشتن پوسترهایی که به نام زنده باد بهار معروف شده ، عکس هایی از دکتر احمدی نژاد را که روی آن نوشته شده بود " تو به ما جرأت طوفان دادی "  به دنبال جلب توجه راهپیمایان بودند.
 
کم کم جمعیت تمام خیابان های اطراف میدان شهدا را پر کرده بود ، داشتم دنبال تیم همراهان رئیس مجلس می گشتم که دویدن یکی از خبرنگاران صدا و سیما توجهم را به خودش جلب کرد و حدس زدم آقای لاریجانی باید همین اطراف باشد ، خلاصه بعد از یک تعقیب و گریز دشوار از میان انبوه تظاهرات کنندگان به رئیس مجلس رسیدم.

محافظان به سختی می گذاشتند که کسی به او نزدیک شود ، بچه های خبرنگار دور تا دور وی حلقه زدند تا بتوانند صحبت هایش را ضبط کنند ، بعد از  اینکه چند قدمی راه رفت ایستاد تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد،
لاریجانی گفت که راهپیمایی همواره بیعت مجددی است که ملت با آرمان‌‌های انقلاب، شهدا و امام راحل می‌بندد و لذا یک نوع پاسداشت از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی که همیشه الفاظ و کلمات منحصر به فردی در ادبیاتش به چشم می خورد در آن همهمه شعارها و هل دادن ها ، خبرنگاران را از واژه های سرقفلی دار خود بی نصیب نگذاشت و گفت آمریکایی ها و دشمنان باید خواسته های خود را متعادل کنند و نمی توانند رفتارهای ماجراجویانه ای با ملت ایران داشته باشند.

از روبه روی پاساژ قدس تا در ورودی  شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر ، کمتر از صد قدم راه است که بعد از مصاحبه دکتر لاریجانی در این فاصله عده ای که در پشت سر وی حرکت می کردند، شعارهایی در خصوص بصیرت خواص و حفظ وحدت مسئولان سر دادند که به نظر می رسید اگر این مسافت بیشتر بود شاهد اتفاقات دیگری بودیم.

به نظر من  این اتفاقاتی که در سخنرانی آقای لاریجانی رخ داد قابل پیش بینی بود و من منتظر چنین صحنه هایی بودم برای همین ، بعد از اینکه مصاحبه ها را تلفنی خواندم به سرعت خودم را به شبستان امام خمینی (ره) رساندم بعد از اینکه از محل چک و خنثی رد شدم در محل جایگاه که دارای فضای خالی زیادی بود و تعداد اندکی ازمسئولان استان در آنجا حضور  داشتند  نشستم.

بعد از چند دقیقه یکی از بچه های خبرنگار آمد و کنارم نشست. به او گفتم امروز حس می کنم که قرار است اتفاقاتی بیفتد ، او هم به من گفت که شاید همین طور باشد اما این کم عقلی است اگر کسی بخواهد در این روز بزرگ کاری خلاف انجام دهد.

در حال گفتگو بودیم که آقای لاریجانی آمد،بعد از نشستن در کنار تولیت آستانه و استاندار ، بچه های باشگاه خبرنگاران برای مصاحبه اختصاصی کنارش نشستند که بعد من و آن دوست خبرنگار هم خودمان را به مصاحبه دکتر لاریجانی رساندیم.
 

مصاحبه داشت کمی طولانی می شد و مجری در حال آماده شدن برای دعوت از آقای لاریجانی برای سخنرانی بود که با اشاره یکی از همراهان او ، گفتگو تمام شد.

مجری قبل از آغاز سخنرانی اعلام کرد که کسی در میان سخنرانی شعاری ندهد که این تذکر مجری برای خودم جای تعجب داشت ، هر چند که برای برخی ازاطرافیانم هم که از مسئولان استانی بودند غیر منتظره به نظر می رسید.

حادثه از آن لحظه اول سخنرانی آغاز شد ، بعد از اینکه آقای لاریجانی کاغذش را از جیب در آورد تا سخنرانی مکتوبش را قرائت کند ، دیدم عده ای که تعدادشان  شاید به 30 تا 50 نفر می رسید در حالی که نشسته بودند مشت های گره کرده خود را به نشانه اعتراض بلند کردند و شعار "خواص بی بصیرت،مایه ننگ ملت" سر دادند.

به نظر می رسید که این حرکت هماهنگ شده بود. آقای لاریجانی بی توجه به این عده در حالی که بیشتر نگاهش به نوشته های سخنرانیش بود سعی کرد اعتماد به نفسش را حفظ کند و با صدایی رساتر سخنرانیش را ادامه دهد.

اما شاید اشتباه آقای دکتر در همین جا بود ، او می توانست با مشاهده چنین وضعیتی که هنوز فراگیر نشده بود  در یک تذکر جدی ، جمعیت را به حفظ آرامش بخواند و بگوید اگر این وضعیت ادامه داشته باشد جلسه را ترک خواهد کرد.

ولی رئیس مجلس به این شعارها اعتنایی نکرد. به مرور زمان در کمتر از 3 یا 4 دقیقه جمعیت بیشتری به جمع شعاردهندگان پیوستند و فضا به گونه ای پیش رفت که بعد از چند دقیقه بیشتر حاضران در شبستان ایستاده و با صدایی بلندتر  علیه رئیس مجلس شعار می دادند ، اما آقای لاریجانی همچنان به قرائت نطق خود ادامه می داد ، محافظان که وضعیت را غیر عادی دیدند خود را به روی جایگاه سخنرانی  و کنار وی رساندند و حلقه حفاظت را تنگ تر کردند.

من دقیقا  در پشت جایگاه سخنرانی بودم و برای دقایقی هم وضعیت شبستان را از بالای جایگاه سخنرانی رصد می کردم ، در همین اوضاع و و احوال بود که پرتاب کفش ها شروع شد و لابه لای آن هم مهر هایی به سمت دکتر لاریجانی پرتاب شد که یکی از آنها به پیشانی بنده خدایی که در قسمت جلوی شبستان و جایگاه ایستاده بود اصابت کرد و دیدم از سرش خون سرازیر می شود.

اوضاع به هیچ عنوان مساعد نبود ، صدای محافظان را می شنیدم که به آقای لاریجانی می گفتند سخنرانی را تمامش کنید و گاهی لحن صدای شان هم از حالت عرف خارج می شد و به حالت دستوری از ایشان می خواستند که ادامه ندهد ، اما رئیس مجلس همچنان که نگاهش به روی نوشته هایش بود به سخنرانیش ادامه می داد که در آن شرایط همهمه شعارهای معترضان ، صدایش از پشت تریبون هم به سختی به گوش می رسید.

فرمانده سپاه قم را دیدم که روی جایگاه رفت و از محافظان خواستند که آقای لاریجانی را از صحنه خارج کنند و باید عنوان کرد که اگر حضور وی ادامه پیدا می کرد باید شاهد حوادث جبران ناپذیری می شدیم.

خودم را به راهروی پشت جایگاه سخنرانی رساندم ، می دانستم که در این لحظه محافظان ،  آقای لاریجانی از آن صحنه دور خواهند کرد ، تعداد معدودی از افراد در راه رو حضور داشتند بعد از چند لحظه دیدم رئیس مجلس وارد راهرو شد و در یک لحظه  تصویری دیدم که حالم از هر چه سیاست است به هم خورد و با خودم گفتم این برخوردها حق آقای دکتر نبود. لبخند تلخی بر روی صورتش نشست و بعد سکوت بود که همه جا را فرا گرفته بود.


  • يکشنبه 29 بهمن 1391-0:0

    هنوز در جهل مرکب هستم و فکر می کنم که حق با رئیس جمهور است.

    اول اینکه رئیس جمهور چه در نامه و چه در جلسه هرگز به اشتباه و خطای خود اعتراف نکرد و عذرخواهی ننمود بلکه فقط از رنجیده شدن خاطر رهبری ابراز تاسف کرد و خود را خادم ملت معرفی کرد و تمام اعمال را برای خدمت بیشتر به مردم عنوان نمود.

    ثانیاً نمایندگان مجلس و رئیس مجلس از تکدر خاطر رهبری عذرخواهی نمودند و برای جبران اشتباه خود حاضر شدند که وزیر معزول را دوباره ابقا نمایند.

    ثالثاً هنوز آقای احمدی نژاد را توهم برداشته و فکر می کند رهبری در شرایطی نیست که پا را از نصیحت فراتر بگذارد و اقدام بعد از نصیحت را پیشه گیرد و به همین جهت اقدامی در جهت اعتراف به اشتباه خود ننمود و همچنان خود را ذیحق می داند و اشاره ای هم به ارتکاب خلاف شرع نکرده است.

    رابعاً آیا لجاجت های یکطرفه آقای احمدی نژاد ادامه خواهد یافت و رهبری در مدت باقیمانده مجبور به اقدامات بعد از نصیحت خود خواهند شد؟

    خامساً آیا آقای احمدی نژاد عمداً می خواهد نظام و رهبری را به موضعی بکشاند که منجر به برخورد رسمی با ایشان در غالب عدم کفایت سیاسی بشود و یا تصمیم های دیگری در خلوت با گروه پشتیبان خود اتخاذ نموده و باید منتظر مسائل دیگری بود

    سادساً اصرا آقای احمدی نژاد بر اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها برای حذف نقش مجلس و لجاجت های یکطرفه کنترل خواهد شد یا اینکه رهبری و مجلس در برابر آن کوتاه خواهند آمد؟

    سابعاً آیا مواضع رهبری منجر به کوتاه آمدن قوه قضائیه از پیگری های قضایی یاران احمدی نژاد خواهد شد و مجرمین در پناه حمایت های رئیس جمهور در امان خواهند بود؟

    • مـــعجزه خامـــوشپاسخ به این دیدگاه 1 0
      يکشنبه 29 بهمن 1391-0:0

      متاسفانه برداشت بعضي از افراد از سخنان رئيس جمهور فقط متعصبانه و ساده لوحانه است!

      دوست عـــزيز

      با اين بگم بگم گفتن ها چي به من و تو ميرسد؟ ها؟

      نيت جناب رئيس جمهور چيه؟

      مدتيست جامعه از حالت طبيعي خارج شده و آرامش رواني و اجتماعي از بين رفته است. اون وقت، بعضي ها ماشاء اله ماشاء اله ميگن!! خب كه چي بابا؟

      پرايد 7 ميليوني طي مدت يكسال شده 20 ميليون! يعني سه برابر! خاك بر . . . . .

      • يکشنبه 29 بهمن 1391-0:0

        روزگار است آن که گه عزت دهد گه خوار دارد،

        چرخ بازیگر از این بازیچه ها بسیار دارد...

        آسیاب به نوبت

        • یک مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 3
          يکشنبه 29 بهمن 1391-0:0

          رییس جمهور واقعا کار شجاعانه ایی کرد و ماهیت افرادی را که دم از آخرت می زنند و رو کرد.من اگر بجای لاریجانی بودم گریه می کردم نه اینکه از رانت خواری برادرم دفاع کنم دفاع کردن ایشان یعنی مشارکت در رانت خواری برادران لاریجانی.

          • نعل وارونه یکی از پایگاههاپاسخ به این دیدگاه 0 0
            يکشنبه 29 بهمن 1391-0:0



            یکی از پایگاههای اطلاع رسانی مسیر حرف های رهبری را وارونه به اطلاع مردم شریف تحویل داد و به این صورت آورده است. «دفاعی که رئیس محترم قوه از خود در قبال تهمتی که زده شده بود، کرد، قدری زیاده روی بود و لزومی نداشت./ اصل استیضاح وزیر در ماه های پایانی دولت، آنهم به علت و دلیلی که مربوط به آن وزیر نیست، بدون توجیه، بی فایده و غلط بود./ رئیس یک قوه به استناد اتهام ثابت نشده ای در دادگاه، دو قوه دیگر را متهم کرد که کار بد، نامناسب، تضییع حقوق اساسی مردم و خلاف شرع و اخلاق و ...» این در حالی است که ردیف حرف های رهبری به این صورت بود «رئیس یک قوه به استناد اتهام ثابت نشده ای در دادگاه، دو قوه دیگر را متهم کرد که کار بد، نامناسب، تضییع حقوق اساسی مردم و خلاف شرع و اخلاق و .../اصل استیضاح وزیر در ماه های پایانی دولت، آنهم به علت و دلیلی که مربوط به آن وزیر نیست، بدون توجیه، بی فایده و غلط بود./ دفاعی که رئیس محترم قوه از خود در قبال تهمتی که زده شده بود، کرد، قدری زیاده روی بود و لزومی نداشت.» شما از این تغییر ردیف سخنان چه برداشتی دارید؟ به غیر از این کم رنگ نشان دادن نقد صریح و مخالفت واضح رهبری با خلاف شرعی که رئیس قوه مجریه مرتکب شد چه معنایی دارد؟ مخالفت صرح رهبری با کلیه اتهاماتی که در قالب متهم کردن افراد به بی بصیرتی و تندروی هایی که در نشان دادن بیجای خشم به برخی از اشخاص و متولیان نظام و تجمع جلوی مجلس و ... چرا با تحریف و سکوت از کنار آن گذشته می شود و افراد به خود انتقادی نمی پردازند؟

            • مـــعجزه خامــوشپاسخ به این دیدگاه 0 0
              شنبه 28 بهمن 1391-0:0

              ســــلام

              اگر بعد از همان مناظره تاريخي سال 1388 كه مقوله ي تهمت و افتراح باب شد، برخورد قانوني با فرد ميشد كار به اينجا نمي رسيد.

              متاسفانه اخلاق در جامعه گم شده. اخلاق . . . اخلاق . . . . اخلاق . . . .

              • یک احمدی نژادیپاسخ به این دیدگاه 0 3
                شنبه 28 بهمن 1391-0:0

                چرا لاریجانی به ریس جمهور 75 میلیون نفر توهین کرد؟

                چرا لاریجانی شهامت دادن یک دقیقه وقت به پدر دردمندان و بینوایان احمدی نژاد را نداشت؟

                چرا باید لاریجانی زمین خوار و نزول خوارباشد؟

                من بنوبه خودم مشت های گره کرده چنین جوانانی را می بوسم.

                و به دکتر احمدی نژاد می گویم قسم به بهار انسانیت بیشتر از پدرم دوست دارم..

                • جمعه 27 بهمن 1391-0:0

                  با چند سؤال جدي كلنجار مي روم:

                  1ـ چرا در مراسم 22 بهمن 90 درصد فضاي جايگاه مسئولين خالي بود؟

                  2ـ چرا مراسم قبل از ورود مردم به صحن شروع شد؟

                  3ـ جمعيت اغتشاش كننده كي وارد محل مراسم شده بودند كه در قسمتهاي اصلي مستقر بودند؟

                  4ـ اشاره كنندگان به اخلالگران كه با حركت دست آنها شعارها و پرتاب ها و جلو آمدنها انجام مي‌شد چه كساني بودند و جلوي جايگاه چه مسئوليتي داشتند؟

                  5ـ حركتي كه مراجع تقليد آن را حرام دانسته‌اند توسط چه مراكزي ساماندهي شده است؟

                  6ـ چرا امام جمعه و توليت حرم اين اقدام زشت را نكوهش نكرد؟

                  7ـ جرم آقاي لاريجاني چه بود؟ مگر قرآن اجازه مقابله به مثل نداده است؟ وي جواب آقاي احمدي نژاد را بايد ميداد يا نه؟ اگر سكوت كرده بود آيا به نفع نظام بود؟

                  8ـ درجه داري كه به امر و اشاره وي شعاردهندگان پرهيجان ناگهان ساكت شدند تا امام جمعه صحبت كند در خلال به هم خوردن سخن رئيس مجلس چرا احساس وظيفه نكرد؟

                  9ـ آيا آمران و مجريان اين حركت هاي خلاف شرع و اخلاق فهم و درك پيامدهاي جهاني كار خود را دارند يا فقط بر مركب احساسات و هيجانات مي‌رانند؟

                  10ـ وقتي در نظر مردم اين گروههاي افراطي طلاب فلان جا و نيروهاي فلان نهاد ناميده مي‌شوند آيا حوزه علميه و ديگر نهاد مقدس وظيفه‌اي دارند يا نه؟

                  به هر حال سالهاست كه رنج مي‌بريم و بر اين زخم كهنه نيشتر مي‌زنند و نمك مي‌پاشند و نداي امام در گوش جان ما طنين مي‌اندازد كه اگر كار براي خدا باشد اختلاف ايجاد نمي‌شود و بارها فرمود رمز پيروزي شما دو چيز بود، انگيزه الهي و وحدت كلمه و تداوم حيات انقلاب را وابسته به اين دو مي‌دانستند، اين دو وديعه الهي را اكنون در كجا بيابيم؟

                  اللهم اجعل عواقب امورنا خيرا

                  • جمعه 27 بهمن 1391-0:0

                    عالی بود دوست عزیز تشکر

                    • جمعه 27 بهمن 1391-0:0

                      نویسنده خودش هم از همین ... بوده

                      • جمعه 27 بهمن 1391-0:0

                        یکی از مسئولان جبهه پایداری و از موثرترین اعضاء دفتر آیت الله مصباح گفت که مردم قم به لاریجانی حساسیت دارند ولی در ضمن اعمال خلاف قانون و اخلاق عده ای هتاک به رئیس مجلس را به شدت محکوم کرد. سوال این است که حضرت آقای دکتر جلالی آیا شما مردم قم را همین چند نفری که اقدام به توهین به رئیس مجلس کردند می دانید؟ آیا مردمی که با اکثریت قاطع به آقای لاریجانی رای دادند جزء مردم قم نیستند و از جای دیگری آمدند و به آقای لاریجانی علیرغم تبلیغات سوء شما رای دادند؟ آیا این روش دینداری مورد نظر شما است و اینگونه از پایه های اخلاقی در دین حمایت می کنید؟ اگر دینداری مورد نظر شما اینقدر با سستی همراه است که وای به حال ما و وای به حال آنهایی که باور کردند شما به خاطر اسلام و حفظ دین قیام کرده و سر و صدا به راه می اندازید. شما به رای العین دیدید که تیم جریان انحرافی چه کلاه گشادی بر سر شما گذاشت و خوب می دانید که کینه ها و حقد و حسادت ها به شما اجازه دور شدن از شر شیطان و اعتراف به گناه در جریان کوبیدن و اضمحلال شخصیت آقای رفسنجانی و ایجاد و رشد و توسعه توهم علیه ایشان و دامن زدن به مخالفت ها بر علیه ایشان را نمی دهد. اینکار واقعت شجاعتی می خواهد که انسان از وساوس شیطانی کنار کشیده و به ندای رحمانی پاسخ دهد و بدانید نمی توانید با اعمال شیطانی و با تهمت و افترا و دروغ و کینه ورزی و حقد و حسادت و ارتکاب به محرمات راه صواب و صلاح و پاکی و صداقت را طی کنید و قطعاً جزئی از جریان صدوا عن سبیل الله هستید.

                        • جمعه 27 بهمن 1391-0:0

                          1- کتک خوردن و ناسزا شنیدن حق کسانی است که با رئیس جمهور در می افتند.

                          2- انتقام کردان، شیخ الاسلامی و ... را یکجا باید از لاریجانی می گرفتند.

                          3- وقتی نوارهایی که برایش کلی زحما کشیدند و آن را به طرز مافیایی تهیه کرده و از روی آن نوشته هم تهیه کرده و رئیس جمهور تمام آبروی خودش را برای خواندن و افشاگری وسط گذاشت تا بلکه نمایندگان مردم را تحت تاثیر قرار دهد و علیه لاریجانی نفرت ایجاد کند اما نشد باید چه کار دیگری انجام می شد؟

                          4- گروههای سازماماندهی شده توسط چه دستگاههایی سازماندهی می شوند؟

                          5- آیا تیم جریان انحرافی پشت صحنه سازماندهی این گروهها قرار دارند؟

                          6- آیا جبهه پایداری که خود را بری از این بداخلاقی ها اعلام کرد واقعاً در پشت صحنه این جریان فعال بود؟

                          7- اگر این اعمال به قول دبیر محترم جبهه پایداری بد است، چرا کسانی از عناصر این جبهه که در گذشته ای نه چندان دور در مجلس بر علیه اکثریت نمایندگان اصولگرای مجلس عربده کشی می کردند و اهانت روا می داشتند و نقش شعبان بی مخی را ایفا می کردند مورد شماتت و سرزنش این گروه قرار نگرفتند؟

                          7- در جریان انتخابات 88 هم از این درگیری های اهانت آلود سازماندهی شده در شهرهای مختلف اتفاق افتاده بود و اگر نبود فتنه گری نابخردانه و ناجوانمردانه تیم اصلاح طلبان و تحریک سازمانهای جاسوسی غرب و هدایت و حمایت آنها و احساس خطر برای کشور و انقلاب و اسلام و هشدارهای به موقع رهبری این جریان باید مورد پیگرد قانونی قرار می گرفت تا اینگونه هر حرکت خشونت باری مورد سکوت مسئولان قضایی قرار نگیرد و پیگیری ها منوط به داشتن شاکی خصوصی نشود.

                          8- مسئله شاکی خصوصی در جریان انتخابات معنی ندارد و چشم و گوش نظام باید برای سلامت نظام فعال عمل کند. اگر کسی بخواهد علیه عملکرد سوگیرانه برخی از نظار یا مجریان یکطرفه انتخابات و اعضای سر صندوق حرفی بزند متهم به بی بصیرتی می شود در حالیکه انسانی که اعمال خلاف را با چشم خود می بیند نمی تواند خود را قانع کند که خلافی اتفاق نیافتاده و با موج به راه افتاده همراهی کند و از ترس متهم شدن به بی بصیرتی دین فروشی کند.

                          • جناب چپلیک 2پاسخ به این دیدگاه 0 0
                            جمعه 27 بهمن 1391-0:0

                            جمله آخرت به کنار ولی بالاغیرتاً نمونه ای از سناریو های مشابه در تاریح معاصر را که می شناسید برای ما نام ببرید .

                            • پنجشنبه 26 بهمن 1391-0:0

                              اختلاف خلاف شرع وكشاندن ان ميان مردم گناه بزرگتره اقاي رييس جمهور بايد بذاره بره نه رهبر رو قبول داره نه قانون اساسي رو نه تفسير شوراي نگهبان رو نه مجلس رو اقا شده عفل كل قانون رو أجرا نميكنه يا طوري أجرا ميكنه كه با روح قانون مغايرت داره يا قانون و قانون گذار رو دور ميزنه برنامه ايشان و مشايي ايجاد اشوب در كشور براي تاييد صلاحيت مشايي و قرار دادن نظام در معرض يك كار انجام شده است احزاب و گروههاي سياسي كه زنده نسيتند موضع بگيرند مطبوعات و روزنامه كه چه عرض كنم عموما دولتنامه وسايتها ازجمله سايت شما هم شده سايت دولت  

                              • پنجشنبه 26 بهمن 1391-0:0

                                تاریخ معاصر از این بازیها زیاد دارد؟ در دوره رضاخان پهلوی و محمد رضا نیز از این سناریورها فراوان دیده شده است؟! کشور شاهد وقایعی جدی تر و بیشتری از این پس خواهد بود. مردم در کجای قدرت و مصلحت اندیشی ها و منفعت طلبی آقایان سیاسی و آقازاده ها قرار دارند....؟!

                                • پنجشنبه 26 بهمن 1391-0:0

                                  لبخند تلخی بر روی صورتش نشست و بعد سکوت بود که همه جا را فرا گرفته بود.

                                  • پنجشنبه 26 بهمن 1391-0:0

                                    شایسته است آقای لاریجانی از نمایندگی مجلس برای قم استعفا دهند . مازندرانیان کجایشان عیب داشت که ایشان به قم رفتند ؟!!

                                    • پنجشنبه 26 بهمن 1391-0:0

                                      چنین است رسم سرای درشت /گهی پشت به زین و گهی زین به پشت !!!



                                      فاعتبروا یا اولی الابصار!!!!


                                      ©2013 APG.ir