تعداد بازدید: 3647

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 29 بهمن 1391-22:19

نقیبی:ظاهراً گوش دوستان با شمع پر شده!

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد:نمایندگان ساری مساله محور ساری-تاکام را در مجلس منعكس كنند/در شب سال تحويل كه غروب چهارشنبه است جشن بزرگي با حضور شهروندان برگزار خواهيم كرد/شهردار منتظر چيست؟ آيا تا شوراي بعدي بايد منتظر بود؟/بودجه سال 92 شهرداري 7/39 درصد افزايش دارد.


مازندنومه،خبر ارسالی روابط عمومی شورای شهر ساری:عصر یک شنبه جلسه علنی شورای شهر مرکز استان تشکیل شد.چکیده اظهارات اعضا و شهردار در زیر آمده است.


*فرامرز نقیبی،رئيس شوراي اسلامي شهر ساري

- پروژه تعريض جاده ساري ، تاكام پس از سه سال و اندي رها شده در حالي كه تعداد حوادث ناگوار وسوانح دلخراشي كه در اين محور به وقوع مي پيوندد هر روز بيشتر مي شود .چهار حادثه منجر به فوت ظرف يكماه در اين مسير ، زنگ خطر و هشداري جدي براي ماست.مسئولان استان ، مديركل راه ، نمايندگان شهر و همه مسئولان دقت كنند كه تمام فوت شدگان اين حوادث جوانان زير 35 سال بودند.

 - در همين روزها رئيس جمهور در يزد چندين پروژه ميلياردي را افتتاح كرد اما در ساري حتي يك پروژه ملي را شاهد نبوديم و حتي پروژه هاي كم هزينه هم در اين شهرستان اجرا نمي شود.


-از آقايان دامادي و شجاعي خواهش مي كنم  اين مساله  را در مجلس منعكس كنند،مثل ساير نمايندگان كه هر ماه دارند يك پروژه را در حوزه خود به اجرا در مي آورند.

- در حادثه  اخير اين محور،دو جوان  جان خود را ازدست  دادند،ظاهراً اين مسائل يا به گوش مسئولان نمي رسد يا اين كه دوستان گوش شنوايي ندارند.سابق براي شكنجه  افراد،گوش آنها را با شمع پر مي كردند ظاهراً گوش دوستان ما هم با شمع پر شده  كه نمي شنوند.

-متاسفانه اين حوادث ناگوار عادي  شده  و اين يك زنگ خطر است ما مسئولان هم براي  سياسي  كاري در مجلس جان باختگان حاضر مي شويم در حالي كه بايد خجالت بكشيم.

 *مهدی عبوري،شهردار ساري

- مردم به ويژه در اين اوضاع بد اقتصادي نياز به شادابي و سرزندگي  دارند و شهرداري هم براي فراهم  كردن اين شادي خود را مسئول مي داند.

- در شب سال تحويل كه غروب چهارشنبه است جشن بزرگي با حضور شهروندان برگزار خواهيم كرد.

- ستاد تسهيلات نوروزي شهرداري با عضويت كليه معاونان و مديران شهرداري تشكيل شد.اين ستاد در نخستين جلسه خود وظايف هر يك از اعضا را مشخص كرده و مصوباتي نيز داشت؛ از جمله:لايروبي سد لاستيكي تجن،ترميم حفاري ها تا 25 اسفند،ساماندهي نمازخانه ها و سرويس هاي بهداشتي ،كشيك واحد ها،جمع آوري مصالح از معابر ،گل كاري ويژه رنگ آميزي و زيباسازي تهيه و توزيع بسته هاي فرهنگي و برپايي نمايشگاه صنايع دستي.

-طرح مسير هاي تندرو ،كند رو،پياده روي سلامت و فضاي سبز در كمربندي جنوبي به صورت  پايلوت در دست اجراست و در مورد  باغ ها كه  پيشنهاد  يكي از اعضاي  شورا بود  از قضا شهرداري درصدد شناسنامه دار كردن  باغ ها و تهيه  شناسنامه املاك  است و در اين راستا هم 40 هكتار باغ در شهر را به صورت پايلوت شناسنامه دار مي كنيم.


- بايد فرهنگ سازي شود تا مردم فاضلاب ها را در جوي ها رها نكنند و از شبكه  فاضلاب شهري استفاده کنند.

- در خصوص جمع آوري نظم زباله ها و تخليه مناسب مخازن  تذكرات لازم را به پيمانكاران  داده ايم  و شستشوي مخازن  را نيز  انجام داريم.


- جلوگيري از انباشت مصالح در خيابان ها را پيگير  هستيم و اگر  مسامحه  مي كنيم براي  آن  است  كه خسارت  كم تري بر شهروندان  وارد  شود اما در سال جديد  با اين  مساله به طور جدي برخورد  مي شود.


- مطالبات ما از دستگاه ها  تا 90 درصد تعيين  تكليف يا وصول شد،يا توافق  انجام گرفت و برای اجراي ثبت رفت كه وصول  آن زمان  مي برد و در مورد  برخي از دستگاه ها با استانداري ها  و وزارتخانه مربوط مكاتبه شد،چون ما بنا  نداريم فقط به مردم فشار وارد كنيم و به اصطلاح زور ما فقط  به مردم برسد،بلكه مطالبات شهرداري  از دستگاه ها را نيز با جدیت وصول مي كنيم.

* سيد محمد آقاميري،عضو شورا:

-شاد كردن مردم يكي از نيازهاي فرهنگي مردم است و  درخواست مي شود كه استمرار داشته باشد،لااقل ماهانه و در نهايت روزانه شود.

 - شهروندان سوال مي كنند آيا فقط با انتخاب عبوري كارتمام شد؟مردم مي پرسند كه بايد شايسته سالاري در بدنه شهرداري جاري و ساري شود و شهردار محترم منتظر چيست؟ آيا تا شوراي بعدي بايد منتظر بود؟

-رياست محترم شوراي شهر و شهردار بايد اعلام كنند چرا در وصول مطالبات شهر از مردم با جديت اقدام مي شود ولي نسبت به دستگاه هاي دولتي اقدام نمي شود؟برای مطالبات 15 تا 20 ميليارد توماني شهرداري ساري از ساير دستگاه ها چرا اقدامي نمي شود؟شهردار و رياست شورا طي ليستي  بدهي كليه دستگاه ها دولتي را اعلام کند.

- شهرداري درآخر سال بايد تمام نيروهاي خود را در ماه پاياني سال نسبت به وصول درآمد بسيج كند.

- براي اولين بار از فرشتگان بهداشت- رفتگران و كارگران شهرداري- به پاس خدمت تجليل شود،زيرا همه خوشحال خواهند شد.

 *محمدحسن محمدي كيادهي،رئيس كميسيون بودجه و مالي شهر ساري

- در روستاهاي ملحق شده به شهر باغ هاي زيادي وجود دارد و پيشنهاد كرد كه شهرداري از اين باغ ها در جريان گسترش شهر ساري براي توسعه فضاهاي سبز استفاده كند.


- طبق قانون شهرداري ها ، بودجه شهرداري باید تا پايان دي ماه هر سال به شورا ارسال شود و شورا هم تا پايان بهمن آن را تصويب كند كه هم شهرداري و هم شورا جديت به خرج دادند،طوري كه  شهرداري 6 روز زودتر از موعد لايحه بودجه را تحويل شورا داد و شورا هم 7 روز زودتر از موعد مقرر آن را تصويب كرد.

 - بودجه سال 92 شهرداري ساري نسبت به سال 91 دقيقا 7/39 درصد افزايش دارد و پيش بيني مي شود تا 50 ميليارد تومان متمم هم به آن اضافه شود.

- بودجه جاري شهرداري ساري براي سال 92 حدود 35 درصد و بودجه عمراني هم 65 درصد كل بودجه خواهد بود. اتفاق جديد دراين بودجه آن است كه يك ميليارد در بودجه جاري صرفه جويي شده و به بودجه عمراني افزوده شد.

*سیدمهدی احمدي،رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شورا

-شهرداري بايد برنامه كامل و جامع خود را براي نوروز به اطلاع شورا برساند.

 -سند راهبردي فرهنگي اجتماعي شهرداري در دست تدوين است.پيشنهاد می شود شهرداري با مشورت شورا برنامه نورزي از چهارشنبه سوري تا سيزده بدر را مشخص و اعلام کند.

 -براي تكميل سند راهبردي فعاليت هاي فرهنگي اجتماعي شهرداري انتظار مي رود رسانه ها به عنوان نمايندگان افكار عمومي نقطه نظرات خود را اعلام كنند تا در سند گنجانده شود.

 *باقري سخنگوي شوراي شهر ساري

- باتوجه به در پيش بودن سال جديد ، در ارايه خدمات  شهري و نظافت شهر بايد دقت و نظارت بيشتري صورت گيرد.

 
-بعضا مشاهده مي شود هنگام جمع آوري زباله و تخيله مخازن زباله ها ريخت وپاش مي شود كه لازم است تذكرت لازم به پيمانكاران داده شود.

- طرف 100 مترمربع سازه دارد، درحالي كه 200 متر از معبر عمومي را بامصالح اشغال مي كند كه شايسته نيست.


  • مردم ساریپاسخ به این دیدگاه 2 0
    پنجشنبه 3 اسفند 1391-0:0

    جناب آقای دکتر ابراهیمی معاون محترم سیاسی و امنیتی استانداری

    جناب آقای دکتر شجاعی نماینده محترم مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

    جناب آقای مهندس دامادی نماینده محترم مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

    جناب آقای مهندس جواد واحدی فرماندار محترم و پرتلاش شهر ساری

    جناب آقای مهندس نقیبی ریاست محترم شورای اسلامی شهر ساری

    جناب آقای مهندس مهدی عبوری شهردار محترم و پرتلاش شهر ساری

    ریاست محترم شورای اسلامی شهر ساری

    موضوع : رفع سد معبر بخش تصادفات بیمه ایران در کوی شهید کریمیان و کوی شهید خیری مقدم بلوار آزادی ساری

    سلام علیکم

    به استحضار می رساند سرپرستی بیمه ایران واقع در بلوار آزادی در اقدام غیر کارشناسی و بی توجهی شهرداری وقت ، پارکینک اداری و پارکینک صنعتی تخلیه و بارگیری اتومبیلهای تصادفی و قطعات تعویضی را به درون کوچه باریک محله قدیمی شهید کریمیان و شهید خیری مقدم قرارداده و زندگی اهالی مومن و شهید پرور از کارگران ، کارمندان ، فرهنگیان ، خانواده شهدا و جانبازان و کسبه محل را با سدمعبر کامیونتهای جرثقیل دار حامل اتومبیلهای تصادفی دچار مشکل نمود و هرروز شاهد درگیری و فحاشی رانندگان و مزاحمت نوامیس اهالی می باشیم و به علت راه بندان و سد معبر اتومبیلهای اسقاطی قادر به تردد و حتی حضور آمبولانس و اعزام بیماران و جانبازان به بیمارستان نمی باشیم .وقتی که اهالی مومن ، انقلابی و شهید پرور این محلات قدیمی مجوز و هزینه های پروانه ساختمان و عوارض شهرداری را پرداختند آیا واحد صدور پروانه ساختمان شهرداری ساری اجازه داشت این مجوز نابجای گاراژ صنعتی را در محدوده مسکونی داخل شهرصادر کند . لطفا بررسی و رفع مشکل نمایید تا لااقل بیمه ایران بخش بازدید اتومبیلهای تصادفی را به خارج شهر منتقل نمایند . چرا بخش بازدید تصادفات را از خیابان فرهنگ به یک کوچه باریک آوردند . لطفا به داد مردم برسید .

    با تشکر

    رای دهندگان شما ، اهالی و ساکنین کوی شهید کریمیان و کوی شهید خیری مقدم بلوار آزادی ساری

    رونوشت : مطبوعات و رسانه ها

    - مدیرکل محترم بیمه ایران جهت اطلاع و پذیرش مسئولیت هرگونه عواقب قانونی ناشی از سد معبر اهالی مومن و شهید پرور



    • بچه شهر و عشق استپاسخ به این دیدگاه 3 1
      چهارشنبه 2 اسفند 1391-0:0

      حاج مهدی عبوری عشق هز چی بچه ساری . حجازی پهنه کلایی بود و خدمت و خودش را کامل انجام داده و دیگه کافیه .

      • علی اکبر صفریپاسخ به این دیدگاه 3 0
        چهارشنبه 2 اسفند 1391-0:0

        شورای شهر ساری نیازمند افراد متخصص و توانمند است

        • سه شنبه 1 اسفند 1391-0:0

          منم موافق شهروندم داستان استند تمشک جلوی عمارت شهرداری چیه؟! البته من می دونم چیه بی زحمت شهرداری چی ها بگن؟!

          • دوشنبه 30 بهمن 1391-0:0

            واقعا شهرداری شده سیاس یکاری اقایان خودشان کردن نمیدونن چیکار کنن یک دیوار امامزاده یحیی را تخریب کردن ده تا ارگان بنر زدند این همه کف وصوت برای خودشون زدن واقعا که شرم اوره ما منتظر لیست دامادی وحجازی هستیم میگن اسم 3یا 4نفر از اعضا فعلی شورا در لیست اونا هست اقایان هی سر وصدا کردن که حجازی نیرو گرفت برین بر رسی کنین ببینین که عبوری چند تا نیرو اورد در سازمانها مشغول کرد میگن نه رسما اعلام کنن تا ما لیست ارائه کنیم کدوم عضو شورا در مقابل عبوری حرف بزن است راستی داستان بنر تمشک جلوی شهرداری چیه ؟

            • دوشنبه 30 بهمن 1391-0:0

              واقع کند شدن پروزه ها و کندی شهر سازی داره مشاهده میشه چرا یکی اعتراض نمیکنه به این وضعیت فقط دارن ریسه کشی میکنن و بنر میزنن از خودشون تعریف میکنن واقعا مایه خجالته


              ©2013 APG.ir