تعداد بازدید: 2989

توصیه به دیگران 5

چهارشنبه 2 اسفند 1391-19:15

پایان شایعه/شهردار نوشهر:کتک نخوردم!

علی امانی ماجرای ضرب و شتم خود را به وسیله یک شهروند تکذیب کرد/شایعات مختلفی دراین باره در شهر پیچید اما حقیقت آن است که ضرب و شتم و درگیری در کار نبود و اکنون هم همه چیز در آرامش قرار دارد.


مازندنومه،محمدحسین ملایی کندلوسی:در پی انتشار خبری مبنی بر درگیری و ضرب و شتم شهردار نوشهر از سوی یکی از شهروندان در اتاق شهردار ، شایعات مختلفی دراین باره در سطح شهر مطرح شد.

 علی امانی در گفتگو با ما تصریح کرد: مسائل مطرح شده تنها شایعه است و هیچ مشکلی به وجود نیامده است.

 وی افزود: شایعات مختلفی دراین باره در شهر پیچید اما حقیقت آن است که ضرب و شتم و درگیری در کار نبود و اکنون هم همه چیز در آرامش قرار دارد.

 شهردار نوشهر اظهار کرد:شایعات مربوط به بازداشت فرد ضارب صحت ندشته،چنین موضوعی هم ارتباطی با شهرداری ندارد.


*اعتراض کسبه و بازاریان چالوس نسبت به برپایی چهارشنبه بازار

خبر دیگر خبرنگار ما حاکیست که بازاریان و کسبه میوه و تره بار چالوس نسبت به برپایی چهارشنبه بازار از سوی شورای شهر چالوس در مجاورت این بازار اعتراض کردند.

اینان همچنین با تهیه و تنطیم نامه ای که به امضای بازاریان و کسبه میوه و تره بار چالوس از امام جمعه ، نماینده مردم نوشهر و چالوس ، فرماندار ، شورای شهر و شهردار، برپانشدن چهارشنبه بازار در مجاورت بازار میوه و تره بار چالوس را خواستار شدند.

 یکی از بازاریان قدیمی چالوس که سابقه حضوری 40 ساله در بازار این شهر را دارد در گفتگو با ماگفت: شورای شهر پیشنهاد برگزاری این چهارشنبه بازار را داد و ما می خواهیم پیشاپیش و قبل از افتتاح ، از ایجاد آن جلوگیری شود چون لطمه بزرگی به کسب و کار همه ما در بازار میوه و تره بار خواهد زد.

رحمت الله محمدی افزود : نامه ای هم نوشتیم و کسبه آن را امضا کردند و به مسئولان دادیم تا از ایجاد این بازار هفتگی جلوگیری شود.

یکی دیگر از بازاریان چالوس نیز اظهار داشت: کل کسبه و بازاریان چالوس نسبت به ایجاد چهارشنبه بازار معترض و مخالف هستند.

علی اسفندیاری افزود: دراین بازار کسبه ای نداریم که توی خیابان بایستد و کاسبی کند و همچنین مرکبات و محصولی از باع خودمان هم نداریم که در چهارشنبه بازار حراج کنیم.

وی با بیان اینکه نامه اعتراض آمیز خود را نوشته و تحویل مسئولان دادیم عنوان کرد: حدود 50 نفر کاسب از این بازار نان می برند و هر کدام گرفتاری خاص خودشان را دارند و اگر چهارشنبه بازار ایجاد شود از تمامی شهرهای مجاور می آیند و حتی شاید از گرگان و گیلان هم دراین بازار حضور یابند که ضررش این است آنها پول و درآمد این شهر را جمع می کنند و می برند.

وی خاطرنشان کرد : بازار هفتگی برای شهرهایی مناسب است که اصلا بازار روز ندارند اما برای شهری مانند چالوس که بازار روز وسیع و مطلوبی دارد  وجود بازار هفتگی لطمه به این بازار است.

عضو شورای شهر چالوس نیز درباره برپایی چهارشنبه بازار در چالوس گفت: از آنجایی که قدرت خرید اقشار کم درآمد پایین است بنابراین برای آنکه به این قشر فشار کمتری در خرید کردن بیاید تصمیم گرفته شد با مشارکت بازاریان شهرمان که در اولویت ما هستند محصولات با قیمتی ارزان تر عرضه شود که این کار در عمل میزان فروش آنها را بالا می برد و به سود آنها است.

غلامحسین خلج افزود: در جلسه ای که با حضور نماینده میوه و تره بار و اعضای کمیسیون داشتیم مقرر گردید اگر این کار سود و منفعت به اکثریت مردم و شهروندان می رساند آن وقت می توان به این موضوع پرداخت.

وی بیان کرد : چون توان خرید اکثریت مردم پایین است بنابراین باید تدبیری اندیشیده می شد تا مشکل برطرف شود،به همین منظور برپایی روز بازار که یک بار در هفته خواهد بود در نظر گرفته شد تا هم مردم مورد حمایت واقع شوند و هم در راستای حمایت از بازاریان ، مدیریت این بازار هفتگی به آنها داده می شود تا آن را اداره کنند.

این مسئول باشاره به اینکه برپایی بازار هفتگی باعث ایجاد اشتغال می شود عنوان کرد: برای ایجاد چهارشنبه بازار مکانی در نظر گرفته شد که دارای سرویس بهداشتی است و هم به نوشهر نزدیک است و هم به مرکز شهر چالوس و از طرفی هم موجب ایجاد ترافیک شهری نمی شود.

عضو شورای شهر چالوس عنوان کرد: با کمترین هزینه حرکت خوبی در راستای خدمات دهی در این بخش به شهروندان صورت می گیرد.

رئیس شورای شهر چالوس نیز در این باره گفت: تاکنون نامه ای در این زمینه به شورا نرسید و مطرح نشد.

محمد اسماعیل نعمت زاده افزود: اگر قرار است بازاری ایجاد یا احداث شود باید به تصویب شورا رسیده و در چارچوب مصوبه شورا انجام شود.

وی اظهار کرد: هنوز هیچ مصوبه ای در این خصوص در شورای شهر نداشتیم اما شاید به صورت کمیسیونی مطرح و درباره آن صحبت هایی شده باشد ولی زمانی شکل قانونی به خود می گیرد که در شورای شهر مطرح و با رای اکثریت به تصویب برسد.

وی بیان کرد: کمیسیون از لحاظ حقوقی نمی تواند به تنهایی این کار را انجام دهد و هر کمیسیونی هم که آن را مطرح کند باید در صحن شورا مطرح و به تصویب برسد و اگر تصویب نشود محمل حقوقی و قانونی به وجود می آید و بنابراین ایجاد بازار هفتگی در چالوس فعلا منتفی است.


  • جمعه 4 اسفند 1391-0:0

    جناب آقای شهردار کتک خوردی خوب هم خوردی ... می خواهم به مصادیقی چون بازداشت فرد ضارب توسط دادستانی و صورت جلسه ای که توسط حراست شهرداری نوشهر تنظیم و از شهروندان حاضر در اتاق شما هم امضا گرفت برای رد ادعای شما اشاره کنم . هر چند از سیلی خوردنتان خوشحال نیستم . و صد البته رفتار زشت و قبیح آن شهروند به هیچ عنوان قابل توجیح نیست اما می خواهم بگویم این سیلی می تواند به مثابه یک تلنگر برای شما و سایر مسئولین باشد. رفتار زشت و پر از تکبر و توهین شما با شهرواند نوشهری که هر چه دارید از لطف و عنایت آنان بوده نهایتاً منجر به سیلی می شد . جناب شهردار هر که نداند ما نوشهری ها می دانیم که شما.... جناب شهردار بارها این صحنه را که پرونده مردم در برابر چشم مردم به گوشه ای پرتاب کزده اید را دیده ام . جناب شهردار این سیلی... . جناب شهردار حرف فراوان است و مصادیق فراوان تر . امیدوار از این اتفاق درس بگیرید

    • پنجشنبه 3 اسفند 1391-0:0

      از مرکز استان به شهرستان چالوس و نوشهر.

      من ناقلا از این ابتکار چالوسی ها تا حدودی و با شرایطی حمایت می کنم. چرا باید به خاطر افراد کم درآمد محصولات باغداران و زارعین بدون پرداخت هیچ مالیات و عوارضی در کنار خیابانها با قیمت ارزان به فروش برسد به طوری که هیچ بازاری نتواند با آن رقابت کند؟

      رفیقان ما هم در مرکز استان چند سالی است در هر نقطه و منطقه ای به طور نوبتی در روزهای مختلف با آن رو به رو هستیم و بازاریان دیگر به این حضور عادت کرده و اعتراضی نمی کنند.

      آفرین بر شما که معترض هستید و از ترافیک عجیبی که در خیابان ها ایجاد می شود جلوگیری به عمل می آورید. پلیس باید از شما متشکر باشد که اینهمه خدمات رایگان به آنها می فرمائید. همچنین نیروهای نظافت شهر هم باید از شما که در جای دیگر خود باعث ایجاد پسماند می شوید در جلوگیری از ولو شدن پسماندها در کف خیابان ها و داخل جوی ها و به جود آوردن معضل آبگرفتگی بسیار متشکر باشد.

      من به عنوان یک ناقلای اصیل از شما با تمام وجود حمایت می کنم ولی یک سوال برایم باقی است و آن اینکه آیا با اینهمه خدمت از دلالان هم چیزی نصیب شما می شود؟

      نیک می دانید که عدم عرضه مستقیم کالا توسط کشاورز به معنای فروش آن به دلالان میدان میوه و تره بار است که بار کشاورزان را به قیمت فوق العاده ناچیزی با شیوه های دلالی ناجوانمردانه ای می خرند و به شما میوه فروشان و تره بار فروشان با قیمت بالایی می فروشند.

      توی شهر ما که این بازار میوه و تره بار در چنگ یک عده خاص که بیشتر و یا بگویم عمده اس در چنگ یک روستای مشخص قرار دارد که با هماهنگی فی مابین دیگران را اوت کردند و حتی بازار ماهی را هم در اختیار گرفتند قرار دارد و ناقلا نگران این مطلب است که با حذف این افراد از کنار خیابان ها چه بلایی بر سر مردم خواهد آمد؟


      ©2013 APG.ir