تعداد بازدید: 3217

توصیه به دیگران 4

چهارشنبه 2 اسفند 1391-23:14

نیازآذری:کارها مشورتی می شود/باید اختلاف را بپذیریم

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران گفت:دیگر نمایندگی منطقه‌ای نداریم و می‌خواهیم از ظرفیت همه خبرنگاران در شهرستان‌ها استفاده کنیم/اختلاف سلیقه و اختلاف نظر در همه جا هست، اگر نباشد اشکال است/مهم‌ترین مسئله‌ای که خانه مطبوعات در دور جدید به آن می‌پردازد،تحول ساختار است.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران در دور جدید،روز چهارشنبه نخستین نشست خبری خود را با اصحاب رسانه برگزار کردند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران در این نشست،گفت: زمان خوبی را برای این نشست انتخاب نکردیم.

ایرج نیازآذری افزود:‌ امروز صبح با مدیران مسئول رسانه‌ها نشست داشتیم تا چطور امور خانه مطبوعات را سامان دهیم.

وی ادامه داد:‌قبل از آن هم با مدیرکل ارشاد مازندران دیدار کردیم و راه‌های تعامل بین خانه مطبوعات و ارشاد هم بررسی شد.

 نیازآذری خاطرنشان کرد: چون خانه مطبوعات در آستانه برگزاری همایش شش اسفند است، هیئت مدیره در ابتدای کار دور جدید، با فشردگی کاری مواجه شده است.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران افزود:‌ از همکاران دعوت می‌کنیم در همایش ششم اسفند، حضور پررنگ داشته باشند.

نیازآذری با اشاره به اینکه خانه مطبوعات در تشکل جدید،علاقه‌مند است که کارها به صورت مشورتی صورت گیرد، گفت:‌ خواستار برقراری ارتباط دوسویه بین خانه مطبوعات با فعالان عرصه اطلاع‌رسانی ، به ویژه آنهایی که عضو صنف اند، هستیم.

وی مهم‌ترین مسئله‌ای را که خانه مطبوعات در دور جدید به آن می‌پردازد،تحول ساختار عنوان کرد و اظهار داشت: زحمات تمامی افراد از سال 81 تاکنون که سنگ بنای خانه مطبوعات را گذاشتند قابل قدردانی است اما هر سیستمی برای بهبود، نیاز به اندیشه‌های نو دارد.

نیازآذری با بیان اینکه تلاش کردیم صنف را به عنوان نهاد مدنی قدرتمند، لحاظ کنیم، گفت: رویکرد ما مشارکت محور است.

وی با اشاره به اینکه در حال طراحی نظام پیشنهادها هستیم، افزود:‌ کمک به اقتصاد رسانه از اولویت‌های دیگر خانه مطبوعات است.

نیازآذری خاطرنشان کرد: رسانه‌های در سال 91 متاثر از مشکلات اقتصادی کشور، سختی های زیادی را تحمل کردند.

نقل و انتقال بدون ضابطه خبرنگاران از یک رسانه به رسانه‌ای دیگر، موضوع دیگر صحبت‌های رئیس خانه مطبوعات بود. نیازآذری در این زمینه اظهار داشت: رسیدگی به مسائل خبرنگارانی که بدون ضابطه از یک نشریه به نشریه دیگری کوچ می‌کنند، مد نظر ماست.

وی به توانمندسازی خبرنگاران و سطوح مختلف رسانه اشاره کرد و این موضوع را مسئله مورد تاکید و جدی خانه مطبوعات دانست و افزود: در نظر داریم دوره‌های آموزشی بلند مدت را برگزار کنیم که در این زمینه باید با مراکز آموزش عالی رایزنی کرده و تقویم آموزشی داشته باشیم.

نیازآذری از ساماندهی خبرنگاران و تدوین اطلاعات کاری آنها خبر داد و گفت:‌ اگر زمینه فراهم شود این کار را تحت وب انجام می‌دهیم.

 وی ادامه داد:‌خبرنگارانی که فقط حق عضویت خانه مطبوعات را می‌پردازند و خبرنگارانی که در سرما و گرما مشغول تهیه خبر هستند با هم یکی نیستند در صورتی که در مشوق‌ها یک‌جور دیده می‌شوند و بنا داریم هدایایی که کسب می‌کنیم متوجه افرادی باشد که واقعا در صنف کار می‌کنند.

نیازآذری یادآور شد:‌از مدیران مسئول هم خواهش می‌کنیم که در صدور معرفی‌نامه‌ها به سابقه افراد توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ هیئت مدیره خانه مطبوعات مصوبه‌ای داشته که بر اساس آن رابط شهرستان‌ها با برگزاری انتخابات، معرفی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران یادآور شد: دیگر نمایندگی منطقه‌ای نداریم و می‌خواهیم از ظرفیت همه خبرنگاران در شهرستان‌ها استفاده کنیم.

نیازآذری در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر یک‌دست نبودن اعضای خانه مطبوعات و وجود اختلاف،گفت: اختلاف سلیقه و اختلاف نظر در همه جا هست، اگر نباشد اشکال است.

 وی ادامه داد:‌در تفاوت‌ها و اختلاف سلیقه‌ها است که قول احسن انتخاب می‌شود.

 نیازآذری با بیان اینکه باید اختلاف را بپذیریم و این چالش نیست، گفت: فضا، فضای همدلانه است.

 وی خاطرنشان کرد:‌انتخابات، مظهر تبلور اراده‌ی آن جمع است و ما مطالبات متعددی را پیگیری می‌کنیم.

 نیازآذری متذکر شد:‌اساسنامه ما را نظام‌مند می‌کند، مطالبات هم از طریق اساسنامه پیگیری می‌شود.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران افزود:‌در نظر داریم سرای روزنامه‌نگاران را راه‌اندازی کنیم چراکه فضای فعلی خانه مطبوعات محدود است و امکانات کمی داریم و این فضا در شان خانه مطبوعات استان نیست.

 وی گفت:‌مطالبات فراوان است و آن ها را در بلندمدت عملیاتی می‌کنیم.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران از رسانه‌های حاضر در نشست خواست تا اخبار خانه مطبوعات را مد نظر داشته باشند و همچنین نشریات خود را به خانه مطبوعات هم بفرستند. ‌


  • چهارشنبه 23 اسفند 1391-0:0

    دست مريزاد.

    • شاهین شهابی پاسخ به این دیدگاه 1 0
      چهارشنبه 9 اسفند 1391-0:0

      امید است جناب آقای نیاز و دیگر همکاران محترم اول ازهمه فکری به حال تعداد بسیار وسیعی از همکاران رسانه ای پیشکسوت چه پیشکسوت ازلحاظ سنی و چه پیشکسوت از لحاظ سابقه بفرمایند که مدت زیادی است درکنج خانه ها ی خود نشسته اند و سکوت اختیارنموده اند و از تجربیات گرانباه وارزشمندشان بهره برداری نمی شود و قلم واندیشه و افکار و طرح هایشان خاک می خورد! بسیاری از اعضای جوان خانه مطبوعات استان مازندران که با وجود سنین کم ولی دارای سابقه ای نزدیک به پانزده سال زحمت و تلاش در حوزه رسانه و مطبوعات استان و کشور هستند و سالهاست کارت عضویتشان تمدید نشده است و حتی یک بارهم خانه با انها تماسی برقرارنکرده است و مکاتبه ای نداشته است و از انها برای شرکت درجلسات و انتخابات ها دعوتی به عمل نیاورده اند چه انزمان که کارتشان تمدید بود و چه این زمان که بخاطر همین بی مهری ها از خیر تمدید عضویتشان گذشتند! بسیاری ازهمکاران مطبوعاتی و رسانه ای جوان و پیشکسوت با اندیشه های بسیار والا که متأسفانه بنا بر هر دلیلی ترجیح داده اند هم از خیر عضویت و تدید عضویتشان درخانه بگذرند و هم دیگر پیگیر مبالغ پداخت شده اشان در تعاونی مسکن نشده اند و هم به خاطر بی مهری های فراوان مسئولین خانه سالهاست سکوت اختیار کرده اند!جناب آقای صادقی سردبیر محترم مازند نومه،اگر با جناب آقای آذر ارتباطی دارید بفرمائید به فکر این عده ازهمکاران باشند !بفرمائید اگرکمی باحوصله تر به لیست اعضا نگاه کنند حتما می توانند بفهمند منظور حقیر به چه اشخاصی است !و اگر هم نتوانستند متوجه شوند ایمیل ایشان را منعکس فرمائید تا در دردنامه ای خصوصی نام این دسته از اهالی رسانه استان وغرب استان را خدمتشان ارائه نمایم که اگربتوانند دوباره آنهارا به جمع خانه و رسانه ای استان بازگردانند کاری خیر انجام داده اندچراکه آنها واقعاسرمایه های این مرزو بوم هستند!جوانانی که از شروع نوجوانی قلم دردست گرفتند و در هنگامی پابه میانسالی گذاشتندبا کوله باری ازتجربه های ارزشمند به خاطربی مهری های فراوان مجبور به سکوت و نظاره گری گشته اند!

      • شنبه 5 اسفند 1391-0:0

        خانم سارا بفرمایید خانم فلاحی چی توجلسه پرسیدن؟

        • شنبه 5 اسفند 1391-0:0

          نمایندگی خانه مطبوعات غرب مازندران بسیار بسیار موفق ظاهر شد لذا پیشنهاد می شود همایشی برگزار و بر اساس انتخابات ببینید چند نفر موافق و یا مخالف با تشکیل نمایندگی خانه مطبوعات هستند.

          • سارا امید وندچالی پاسخ به این دیدگاه 1 1
            جمعه 4 اسفند 1391-0:0

            سلام

            من تو جلسه ی نشست بودم، خانم فلاحی هم تو جلسه بودن و این عکس هارو هم خودشون گرفتن . نمی دونم _ که این کامنتو گذاشته کجای جلسه نشسته بود که ایشونو ندید هر جایی هم که نشسته بوده حداقل باید صداشو که میشنید . چون سوال های خوبی هم پرسیدن . فکر کنم اصلا _ تو جلسه نبوده.

            • خبرنگار از غرب مازندرانپاسخ به این دیدگاه 0 1
              جمعه 4 اسفند 1391-0:0

              اگر واقعا روی حرفتان بایستید و نمایندگی منطقه‌ای تحمیل شده را بردارید و در همه شهرها یک رابط داشته باشید نشان دادید که به سلطه چندساله هیات مدیره قبلی پایان دادید. کسی که نماینده خانه مطبوعات است باید بی طرف بوده و اختلاف و دشمنی را ندیده بگیرد نه اینکه با درست کردن باند به اهداف شخصی خود دست یابد. مردانه بایست آقای نیاز

              • جمعه 4 اسفند 1391-0:0

                ولی من خودم توجلسه بودم برا همین گفتم ندیدم شمارو خانم فلاحی

                • پنجشنبه 3 اسفند 1391-0:0

                  سلام

                  جسارتا پشت دوربین بودم که رویت نشدم، علم هم هنوز اونقدری پیشرفت نکرده که دوربین بتونه از از دو طرف عکس بگیره که هم جلو بیفته و هم عقب

                  • پنجشنبه 3 اسفند 1391-0:0

                    اولاً بفرمایید وقت مناسبی برای این نشست نبودیعنی چه؟ ثانیاً خانم فلاحی کجابودند در این جلسه که رویت نشدند؟

                    • پنجشنبه 3 اسفند 1391-0:0

                      سخنان آقای نیازآذری خواسته خبرنگاران واقعی استان است که با تفکر و تلاش قلم می زنند اما متاسفانه در عمل با غیر خبرنگاران تفاوتی ندارند. امیدوارم این اهداف عالی در حد سخن باقی نماند و تحقق پیدا کند تا خبرنگاران واقعی به حق خود برسند.


                      ©2013 APG.ir