تعداد بازدید: 3421

توصیه به دیگران 4

شنبه 5 اسفند 1391-19:13

نیازِ پاسخگو

در قدردانی از پاسخگویی نماینده بابل در مجلس/به ناچار و با ناامیدی با تلفن همراه آقای نیاز تماس گرفتم،بعد از اولین بوق منتظر بوق دوم بودم که ناگهان با صدایی از بلندگوی گوشی مواجه شدم که گفت:سلام علیکم!


مازندنومه:نوشته زیر را مخاطبی با عنوان"یک دانشجوی بابلی"برای ما ارسال کرده است.موضوع مربوط می شود به قدردانی این شهروند از حسین نیازآذری از حیث در دسترس و پاسخگو بودن این وکیل مجلس در قبال موکلان خود.

به قولی مسئولان اگر نمی توانند مشکلی از مشکلات مردم را حل کنند،همین که به تلفن آن ها پاسخ دهند و رویی خوش و گشاده داشته باشند،قابل تحمل و مورد پذیرش مردم هستند.نامه این دانشجوی بابلی را بخوانید:

 شاید برای همه افرادی که از طبقات پائین جامعه هستند و پارتی مناسبی برای حل و فصل امور خود ندارند،ارتباط آسان و بدون دردسر تلفنی با مسئولان و مدیران،امری محال و غیرقابل باور باشد و در بیشتر مواقع پس از شماره گیری تلفن همراه مسئول مربوط،علی الخصوص که اگر نماینده مجلس و یا مدیرکل و یا مدیر بلندمرتبه ی دیگری باشد با خاموشی ، بوق اشغال و عدم دسترسی خودخواسته و همچنین عدم پاسخگویی مواجه می شوند.

 البته این وضعیت تقریباً تبدیل به یک فرهنگ و عادت برای همه مردم شده است و اگر غیر از این باشد باید تعجب نمود،کما اینکه علت نگارش این مطلب نیز همین است.

چندی قبل برای پیگیری کاری باید با نماینده محترم مردم بابل- آقای حسین نیازآذری-ملاقاتی فوری می داشتم تا از طریق او و به وسیله ارتباطاتی که حتی الامکان می تواند برقرار کند، مشکل خود و دیگر دوستانم را به سرانجام برسانم.

 با مراجعه به دفتر او در بابل از وضعیت تردد این مسئول به بابل پرس و جو کردم که متوجه شدم آقای نیاز به دلیل برنامه سنگین کاری و همچنین جلسات متعدد مجلس، این هفته امکان حضور در شهرستان را ندارد.

 از طرفی باید در همان هفته پیگیر کارم می شدم،پس به ناچار به فکر ارتباط تلفنی افتادم و شماره تلفن همراه او را از طریق یکی از دوستان به دست آوردم.

 مردد بودم که تماس بگیرم یا نه،زیرا بر حسب عادات قبلی،معمولاً تماس های تلفنی مردم با مدیران و نمایندگان مجلس با اشغال ، عدم دسترسی ، عدم پاسخگویی و یا دایورت به شماره ی دیگر مواجه است و یا پس از چندین بار تماس به سختی پاسخگوی مخاطب مورد نظر خواهند بود،اما با توجه به ضرورت موضوع تصمیم گرفتم که شانس خود را امتحان کنم ؛ هر چند امید کمی نسبت به پاسخگویی این نماینده داشتم.

 البته بحث من در این نوشته نتیجه و یا عدم نتیجه گرفتن موضوعی که پیگیرش بودم نیست، بلکه هدف تجلیل از یک فرهنگ زیبا یعنی احترام به مخاطب است.

 به ناچار و با ناامیدی با تلفن همراه آقای نیاز تماس گرفتم،بعد از اولین بوق منتظر بوق دوم بودم که ناگهان با صدایی از بلندگوی گوشی مواجه شدم که گفت:سلام علیکم!

 باورم نمی شد!کار به یک بوق هم نکشید که به تلفن پاسخ داده شد. ابتدا فکر کردم که شاید از همراهان نماینده باشد،گفتم:سلام،حاج آقای نیازآذری ؟ پاسخ داد: بله در خدمتم.

 گفتم : آقای حسین نیازآذری دیگه،نماینده؟

- ارادت دارم ، خودم هستم در خدمتم!...

 در طول همان هفته و هفته بعد چندبار این کار را تکرار کردم و به غیر از یکی دوبار که خط او در دسترس نبود و فکر کنم که به دلیل حضور در جلسات مهم مجلس و یا دیدار با مدیران ارشد کشور بوده و یک امر منطقی و طبیعی هم به نظر می رسد،تقریباً همه تماس ها به همین نحو پاسخ داده شد.

 این را هم باید بگویم که شماره همراه بنده یک خط اعتباری ساده است و او نیز شماره ای از بنده در گوشی خود ذخیره نکرده بودند و شناخت چندانی هم از من نداشت.

 بعد از این موضوع انصافاً در درون خودم از اینکه به چنین فردی رای راهیابی به پارلمان را دادم لذت بردم و او را مورد تحسین قرار دادم و تصمیم گرفتم به هر نحوی که شده از این عمل زیبای آقای نیازآذری قدردانی کنم،بنابراین موضوع را رسانه ای کردم.

 اگر باورتان نمی شود شما هم امتحان کنید و تنها یک تماس با تلفن همراه نماینده بابل داشته باشید تا صدای او را بشنوید.


  • چهارشنبه 23 اسفند 1391-0:0

    پاسخگويي بايد الكترونيكي و سامان يافته باشد. نه اينكه موردي از سوي تعداد محدودي انجام شود.

    • دوشنبه 7 اسفند 1391-0:0

      از ناقلا بسيار سپاس

      آقا دانشجو درس بخون ....چرا مزاحم نماينده شدي . ما كار مهمي داشتيم پشت خط مونديم

      • باهوش بابلیپاسخ به این دیدگاه 6 3
        يکشنبه 6 اسفند 1391-0:0

        آقا تابلو هست که این نوشته مال ایرج خان اخوی گرامی آقای نماینده هست !!! چرا به نام دانشجو هجویات تحویل مردم میدید ؟ از مازندنومه بعیده...

        • سید عماد جوادی پاسخ به این دیدگاه 5 0
          يکشنبه 6 اسفند 1391-0:0

          البته بهتر است در کنار این فرهنگ زیبا ما نیز به عنوان شهروندان آگاه فرهنگ زیباتری به نمایش بگذاریم و ازطریق سیستم تعریف شده نمایندگان یعنی دفاترشان این کار را انجام دهیم و وقت نماینده را بجز در مواقع خیلی خاص و خیلی ضروری نگیریم و ارتباط مستقیم و بلا واسطه از طریق دفتر نماینده نیز امکان پذیر است انشاا... که همه ما نیز بتوانیم این پیام زیبا را به عنوان فرهنگ شهروندی برای تمام استان رعایت و ترویج کنیم. در عین اینکه نماینده باید به وظیفه اصلی اش بپردازد از پیگیری امور شهروندان نیز نباید غافل شود ولی ما هم باید در مقابل این انتظار از نماینده مسئولانه تر عمل نماییم .

          انشاا... که همه ادارات و نهاادها به وظایفشان بدرستی عمل کنند که نیازی به اینگونه پیگیری ها نباشد و این امر محقق نخواهد شد جز با امری مهم و میوه ای کم یاب در استان مازندران به شایسته سالاری .

          • دانشجوي ديگرپاسخ به این دیدگاه 1 4
            يکشنبه 6 اسفند 1391-0:0

            به تمام مقدسات قسم ميخورم كه كارتبليغاتي است تاالان كه كارخاصي نتونست انجام بده حالاببينيم چارميكنه

            • دوستدار نیازپاسخ به این دیدگاه 1 4
              يکشنبه 6 اسفند 1391-0:0

              آقای ناقلا و خیلی باهوش،اینکه یک دانشجو از ویژگی مثبت یک نماینده تعریف کنه عیبی داره ؟ ، مثله اینکه شما دنباله اغراض سیاسی خودتون هستید و اصلاً بهایی به احترام یک نماینده به مخاطبش نمیدید . بند 10 ، 11 و 12 هم پرت و پلا هست مثله اینکه

              • سیاوش اسلامی سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 3 1
                يکشنبه 6 اسفند 1391-0:0

                براستی همانی که توصیف گردیدشان ومرتبت ووارستگی ایشان قابل ستایش است،درمواجه با ایشان حسن برخورد ،انسانیت ،قدرشناسی وحمیت برای مراجعه کننده معنا می شود.انسانهامگرازهمدیگرچه انتظاری دارند؟کمی مردانگی ونیم جوغیرت....البته اثبات بزرگی این نماینده بمنزله نفی دیگران حسن نیست ....اخلاقش زیباومنش وروی خوش اوستودنی است به مردم مازندران وبابل درودمی فرستم.

                • يکشنبه 6 اسفند 1391-0:0

                  1- دانشجوی ناقلا عجب انشائی دارد

                  2- اگر آقای نیاز گوشی را زود بر می دارند نشان می دهد خیلی بیکار هستند

                  3- به نظر می رسد مطلب بیشتر حالت تبلیغاتی برای آقای نیاز داشته است

                  4- خوش به حال مردم شهر ما که نماینده اش هرگز در دسترس نیست و اگه خودت را بکشی هم گوشی را بر نمی دارد و دائماً دایورت می شود.

                  5- بعید به نظر می رسد این ناقلا اصلاً دانشجو بوده باشد. شاید یکی از اعضای ستاد و یا دفتر و دستک خود آقای نیاز باشند

                  6- کلاً این ناقلا خیلی مشکوک می زند.

                  7- نیاز خیلی هم نیاز به اینگونه تبلیغات ندارد ولی اگه واقعاً چنین کاری را کرده باشند تازه به وظیفه خودشان عمل می کنند و چیزی بابت این کار از مردم طلب نباید داشته باشند.

                  8- سایر نمایندگان و بخصوص نمایندگان ما که اصلاً رغبتی به برداشتن گوشی ندارند و جواب ما را نمی دهند در روز قیامت به ما بدهکارند و اونجا یقه شان را می گیریم.

                  9- اصلاً بخششی در کار نیست. شما اینجا ما رو سرکار بگذارید ما هم اونجا تلافی می کنیم. به این می گویند بازی باخت - باخت

                  10- ناقلا شخصاً از جناب آقای نیاز به خاطر این عمل زیبا و از دانشجوی ناقلا به خاطر این قلم زیبا و این گزارش قشنگ و توی دل برو تشگر می کند و به خاطر اینکار برای هر دو از استاندار تقاضای جایزه می کند. به هر حال این طور آدمها باید تشویق بشوند و با لوح تقدیر که دیگه خیلی فاز نمیده و بهتر است با چند صد سکه بهار آزادی از طلا همراه باشه باید تشویق بشوند.

                  11- مگه آقای نیاز و این دانشجوی ناقلا چه چیزی از آقای ... که همینجوری مفتی مفتی یک خیابان بین المللی را به نام ایشان زدند و کلی هم سکه طلا و ماشین و ... نثارش کردند کمتر هستند که یک خیابان در بابل یا اصلاً کل استان به نامشان نشود. ناقلاً شخصاً از آقای رئیس جمهور که کلاً اهل پول پاشی هستند و همینجوری حاضر و آماده هستند که بفرمایند در اینجا مقررات بی مقررات تقاضای عاجزانه ناقلایی می کنم که محض تشویق این دو بزرگوار کارخانه ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو و حتی هواپیماسازی را به نام این دو بزرگوار بزنند تا شاید بخشی از ارزش های ذاتی و تقوایی آنها جبران شده باشد که فرموده اند باید قدر مسئولان دلسوز و پاسخگوی خود را بدانیم. آقای نیاز الهی دردت بخوره به جون نمایندگان ما.


                  ©2013 APG.ir