تعداد بازدید: 2072

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 7 اسفند 1391-21:48

با شرافت ملّی معامله نکنیم

سخنی با محمّد بنا/ما مردم به شخص آقای محّمد بنا بدهکاریم، قبول دارم، در المپیک برای مان افتخار آفرید، امّا ما و شخص آقای محمّد بنا اصلاً از ایران طلبکار نیستیم، ما همه به ایران بدهکاریم/محمّد بنا چرا به بهانه حتی بی مسئولیتی بعضی از مسئولان از ایران انتقام گرفت؟ چرا؟ آقای بنا ظاهراً به باشگاه هایی مثلاً حرفه ای فوتبال زیادی شیفته شد؟


مازندنومه؛حسین اسلامی ساروی:من ورزشکار نیستم،زیاد هم اهل ورزش هم نیستم. از میان این نمایش های ورزشی به نمایش فوتبال اصلاً روی خوش ندارم،البته حساب ورزش فوتبال چیز دیگری است.

 هنوز نتوانستم داخل استادیوم های آزادی و شیرودی را ببینم. آن زمان که دانشجو بودم(45 سال قبل)،مسابقه ی ایران و اسرائیل شد،خانه ام نزدیک استادیوم امجدیه( شهید شیرودی) بود، چند نفر مهمان برایم رسید که از ساری برای تماشای آن مسابقه آمدند، آن روز هم که جوان بودم حاضر نشدم نمایش فوتبال تماشا کنم، از همان ابتدا از این که وقت بگذارم که چند نفر برای کار و کاسبی خودشان دنبال یک توپ بروند و به هم آزار جسمانی و زبانی برسانند و من آتش بیار معرکه آنها بشوم خوش نداشتم.

 اصلاً پیگیر برد و باخت این معرکه نیستم، البته نسبت به کشتی علاقه دارم، تماشا می کنم، در رشته های دیگر ورزشی غیر از نمایش فوتبال وقتی ایران برنده می شود خوشحال می شوم.

امّا وقتی پای عزّت و سربلندی ایران در میان باشد ، حالا دیگه اصلاً تعارف هم ندارم ، برای سرافرازی ایران با جان و دل حاضرم سر بدهم.

سر که نه در راه عزیزان بود /  بار گرانی است کشیدن به دوش

مگر از ایران عزیزتر هم داریم؟ ایران و عزت و سربلندی ایران چیزی نیست که بر سر آن بشود چانه زد، بحث قیمت و ارزانی و گرانی نیست، لذا در بزنگاه ها هر کسی که ایرانی است و بخواهد به هر دلیل ، گردی به دامن ایران بنشاند و با عزّت و سربلندی ایران با پول و امکانات مادّی معامله کند ، معامله گر نادان است.

 قطعاً آقای محّمد بنا حرف و حدیثی شنیدنی هم دارد که مسئولان نشنیدند. قطعاً مسئولان هم حرف و حدیث شنیدنی داشتند که محّمد بنا نشنید.

 همه ی حرف و حدیث ها هم با زیاد کردن آب و روغن ظاهراً حل می شد. مثلاً اگر کشتی فرنگی را در حدّ یک باشگاه فوتبال هم می دیدند مسئله حل بود، از اینکه میلیارد میلیارد پول بی زبان ملّت در چاه ویل فوتبال ریخته می شود و ناز و غمزه بیگانگان را هم به جان می خرند، امّا با کشتی نا مهربان هستند و فقط مدال می خواهند، یک داستان کهنه و رنج آور است.

 امّا همه ی اینها یک روی سکه است ، روی دیگر سکّه نام مقدس ایران است. تحت هیچ شرایطی و با هیچ بهانه ای ما به عنوان یک ایرانی ، حق نداریم که ایران را تنها بگذاریم.

 محّمد بنا حتی اگر می شد  زار می زد، التماس می کرد، گریه می کرد، تا در خدمت تیم ملّی باشد.محّمد بنا اگر در این راه جان هم می داد فقط در حّد یک انجام وظیفه می شد نه بیشتر، محمّد بنا و پهلوانان کشتی فرنگی حقّ قهر کردن از ایران و ایرانی را ندارند.

اگر مسئولان به حرف محّمد بنا گوش نکردند و آقای محمّد بنا با دست خالی نمی توانست کاری بکند، آیا نمی توانست مثل پهلوان تختی به همراه پهلوانان المپیکی کشتی به بازار می رفت و گل ریزان می کرد؟

 محمّد بنا چه می شد که فقط از مردم کشتی دوست مازندران استمداد می کرد و در یک جشن گل ریزان مشکل مادّی را حل می کرد؟

 چه می شد که محّمد بنا باز هم دندان روی جگر می گذاشت و بعد از جام جهانی سفره دلش را خالی می کرد؟

مگر بچه های محّمد بنا که از خاک و سرزمین محّمد بنا دفاع کردند و داوطلبانه حتی روی مین رفتند به شرط مهّیا شدن آب و نان بود؟

مگر آدم به فرزندانش و یا پدر و مادرش به شرط جبران و تلافی خدمت می کند؟

 قهرمان شدن آسان است و پهلوان شدن گذشت و ایثار و آگاهی و معرفت می خواهد، ما مردم به شخص آقای محّمد بنا بدهکاریم، قبول دارم، در المپیک برای مان افتخار آفرید، امّا ما و شخص آقای محمّد بنا اصلاً از ایران طلبکار نیستیم، ما همه به ایران بدهکاریم.

محمّد بنا چرا به بهانه حتی  بی مسئولیتی بعضی از مسئولان از ایران انتقام گرفت؟ چرا؟ آقای بنا ظاهراً به باشگاه هایی مثلاً حرفه ای فوتبال زیادی شیفته شد؟و...!

پاینده ایران


  • چهارشنبه 9 اسفند 1391-0:0

    آقا اصلا اینگونه یادداشتها در خور شان و نام مازندنومه نیست،مازندنومه یکی از حرفه ای ترین سایتهاست،یادداشتهای اینچنینی را نزنید!

    • پرسشگر شفا یافتهپاسخ به این دیدگاه 1 1
      چهارشنبه 9 اسفند 1391-0:0

      حیف و صد حیف از نشان ملی درجه یک شجاعت که به آقای محمد بنا دادند، راستی آیا ما نشان ملی قهر و ناز و اطوار هم داریم ؟؟؟

      • چهارشنبه 9 اسفند 1391-0:0

        سلام اقای اسلامی دستمریزاد بسیار زیبار فرمودی بعضی برای سربلندی کشورمان جان دادن ولی امثال بنانها حاضر نشدن لااقل توقعشان را کم کنند÷÷÷÷جای تاسف دارد

        • مازندرانی پرسشگرپاسخ به این دیدگاه 4 4
          چهارشنبه 9 اسفند 1391-0:0

          بارها از شما مشئولین مازندنومه خواستم خواسته ام از آقای سالامی بپرسید در چه زمینه ای تحصیل کرده اند و در چه زمینه ای دکترا دارند. ایشان... در همه کارها اظهار نظر می کنند. من ایشان را کاملا می شناسم. لطفا ایشان خودشان بفرمایند که چه نسبتی با ورزش دارند و این متن ناپخته را به چه دلیل شما زده اید در سایت خود ؟

          • سه شنبه 8 اسفند 1391-0:0

            بخدا، به دین، به مذهب ایشان... ندارد،آقای صادقی تو رو خدا،مازندنومه حرفه ای تر از این حرفهاست که چنین یادداشتی را ثبت کند!

            • دووووووستم ندارنپاسخ به این دیدگاه 4 0
              سه شنبه 8 اسفند 1391-0:0

              آقای بنا کجا بهتر پیدا کرده که بهانه گیر شده؟؟؟ آذربایجان...؟ یا بحرین؟؟!!

              این روزها همه به دوبی میروند شما چطور؟

              • مهرداد علیپاسخ به این دیدگاه 2 1
                سه شنبه 8 اسفند 1391-0:0

                دیوار بنا کوتاه نیست بلکه برداشتش از فرهنگ پهلوانی و کشتی ایرانی پایین است.

                • سه شنبه 8 اسفند 1391-0:0

                  متاسفانه ما ایرانیها یاد گرفتیم عشوه و ناز کردن دوای درد نداشته و داشته ی ماست... آقای بنا عشوه نکرد... ولی کارش درست نبود.

                  در عینحال یکطرفه قاضی نریم

                  • سه شنبه 8 اسفند 1391-0:0

                    جناب مازندرانی حرف های اسلامی فهمیدنش سخت نیست شاید هم این حرف ها پیش پا افتاده است فقط قبول کردنش سخته ! چه تناسبی بین کارهای یک محتکر خائن با کارهای یک مربی افتخار آفرین در سطح جهان پیدا کرده اید که این حرف ها را آن هم با نام یک مازندرانی می زنید ؟ شما آن جا که آقای بنا کاری کرد در قدر شناسی از او قدمی بر نداشتید حالا که از طبیعی ترین حق خودش به عنوان یک شهروند استفاده می کند شما طلبکار دو آتشه اش می شوید . این ها انصاف نیست فقط خودی نشان دادن است و بس . مازندنومه حیفه که جولانگاه اینگونه حرف ها و اینگونه نظر ها بشه .مازند نومه این طرز نوشته ها را بهتر است که صرفنظر کند .

                    • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 2 1
                      سه شنبه 8 اسفند 1391-0:0

                      فهمیدن حرف آقای اسلامی زیاد هم سخت نیست. امروز هم اگر کسی گران فروشی کند و از این بازار تحریم سوء استفاده کند، خائن است . جنایتکار است، ما که حق نداریم ایران را تنها بگذاریم. آقای بنا دیوار از دیوار ایران کوتاه تر ندیدند؟ فرهنگ کشتی و فرهنگ پهلوانی در ایران با فوتبال بازی و باشگاه بازی و دکانداری و احتکار و گران فروشی و ...و... فرق دارد. ما باید خط قرمز را عبور نکنیم، محمد بنا هم مثل این غارتگران گرانفروش و محتکران به کاهدان زد. کشتی در این کشور یک فرهنگ است. یک دکان نیست، آقا عوضی گرفتند.

                      • دیوار کوتاه !پاسخ به این دیدگاه 3 4
                        سه شنبه 8 اسفند 1391-0:0

                        آقای اسلامی هنرشان بالا رفتن از دیوار های کوتاه است . ایشان دیواری کوتاه تر از دیوار بنا ندیده اند .

                        • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 2 1
                          سه شنبه 8 اسفند 1391-0:0

                          اصل یادداشت انجام یک عمل ملی گرایانه را حمایت می کند و بر آن است که کارکرد بنا و ملی پوشان فرنگی کار را در تضعیف تیم ملی کشتی فرنگی و تحقیر موقعیت تیم ملی کشتی فرنگی آنهم وقتی که ما میزبان هستیم را سرزنش می کند.

                          بنا کم از این قهرمانی بهره نبرده است و بیشتر برای مملکت و تیم ملی مسئله سازی کرده است و از محبوبیتی که در اثر زحمات خود و کسب مدال های المپیک بدشت آورده سوء استفاده کرده و به دنبال فشار آوردن به مسئولان برای تحمیل خواسته های خود بر آمده است.

                          عمده این خواسته ها بر محور طمع و توقع بیش از اندازه مطرح شده و از حدود و ثغور منطقی خارج بوده و در صدد مقایسه و همتراز کردن آن با در آمد فوتبالیست ها بر آمده است.

                          حرف جناب دکتر اسلامی این است که کسی حق ندارد برای جایگاه ملی هیچ ورزشی شرط بگذارد و ناز بفروشد. این پدیده زشت در فوتبال هم توسط مهدی رحمتی و فرهاد مجیدی و برخی از بازیکنان دیگری که احساس می کنند ساق پای آنان باید برای پولسازی بکار گیری شود و با ادامه قراردادهای پولساز بی خیال تیم ملی شوند و حل مشکل تیم ملی را بر عهده دیگران بگذارند و به بهانه مورد توجه قرار دادن یک دروازه بان ایرانی خارج نشین و با شرط قرار دادن اینکه یا او یا من، وجدان را زیر پا گذاشته و تضعیف جایگاه ملی ورزش را موجب شده است.

                          حرف آقای دکتر احساس مسئولیت برای جایگاه ملی است و اینکه این نباید به عنوان یک روال در بیاید که بداخلاقی بزرگی است و به نظر حقیر مسئولت ورزش کشور باید قاعده ای وضع کنند که مرتکب این گونه اعمال باید تا آخر عمر از قراردادهای باشگاهی داخلی محروم باقی بمانند و هیچ باشگاهی حق نداشته باشد آنها را بکارگیری نماید.

                          • سه شنبه 8 اسفند 1391-0:0

                            نکته جالبی را مطرح کردید.اما حرفهای بنا را هم باید شنید.کارد به استخوانش رسیده حتما

                            • سه شنبه 8 اسفند 1391-0:0

                              بسیار یادداشت غیرکارشناسی و ضعیفی بود!


                              ©2013 APG.ir