تعداد بازدید: 2889

توصیه به دیگران 13

دوشنبه 7 اسفند 1391-21:49

احمدی:مرزن آباد جزء چالوس است/برای سیل اقدام خاصی صورت نگرفت

در گفت و گوی تلویزیونی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس مطرح شد: تحقیق و تفحص از بنادر و دریانوردی نوشهر را مد نظر داشتیم که با اقداماتی که صورت گرفت،دیگر این تحقیق و تفحص را ادامه ندادیم/کمتر از پتانسیل های خود استفاده کردیم و فقط به ویلا سازی بسنده شد/دانشکده گردشگری و میراث فرهنگی را در نوشهر به تصویب رساندیم.


مازندنومه،محمدحسین ملایی کندلوسی:نماینده مردم نوشهر و چالوس و کجور و کلاردشت و نماینده معین مردم تنکابن،عباس آباد و رامسر در غرب مازندران در گفتگوی تلویزیونی خود که در تاریخ ششم اسفند ماه 91 از شبکه تبرستان پخش شد،گفت: از ابتدای مجلس یکم تا پایان مجلس هشتم حدود 2700 مصوبه انجام شد که از این میزان تقریبا دو سوم آن لوایحی بود که از دولت به مجلس آمد و یک سوم نیز طرح هایی بود که خود مجلس ارائه داد.

قاسم احمدی بیان کرد: در مجلس نهم تاکنون بیش از 120 طرح به داخل مجلس آوردیم و حدود بیش از 80 لایحه نیز از دولت به مجلس آورده شد یعنی برای اولین میزان طرحهای نمایندگان مجلس نسبت به لوایح دولت فزونی یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:در جایی که نیاز بود تذکراتی در حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس ، غرب مازندران و یا کل مازندران به وزیر داده شود،آن تذکر داده شد و نیز در طرح سوال از وزرا مباحثی مطرح شد و حتی تحقیق و تفحص هم بود که بنده هم تحقیق و تفحص از بنادر و دریانوردی نوشهر را مد نظر داشتیم که با اقداماتی که صورت گرفت،نتایج مثبتی در پی داشت و دیگر این تحقیق و تفحص را ادامه ندادیم و همچنین بحث تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد بود که بنده به عنوان رئیس کمیته آموزش و پژوهش تحقیق و تفحص دانشگاه آزاد کشور به خدمتگزاری مشغول هستم.

*چهار میلیون جوان جویای کار در کشور داریم

نماینده مردم نوشهر و چالوس مهمهریتن دغدغه امروز مردم مازندران بیکاری جوانان دانست و افزود : آنچه که در ایام انتخابات دغدغه داشتیم و به مردم اعلام می کردم همین موضوع بیکاری جوانان بود.

وی با اشاره به اینکه امروز بالغ بر چهار میلیون جوان جویای کار در کشور داریم، ادامه داد: خوشبختانه اتفاقات خوبی در کشور حال وقوع است که استان مازندران نیز حدود هزار نفر نیروی انسانی را در تاریخ یازدهم اسفند ماه جذب می کند.

این مسئول تصریح کرد: در نشستی که با معاونان قبلی رئیس جمهوری در توسعه منابع انسانی و نیز با استاندار و معاونت نیروی انسانی ایشان داشتیم، مقرر شد تا مبنای آزمون استخدامی بومی گزینی در حوزه شهرستانی باشد یعنی هر کسی در شهرستان خودش جذب شود.

*فقط به ویلا سازی بسنده شد

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به استعدادها و ظرفیتهای بالای گردشگری در مازندران پرداخت و بیان کرد: مازندران برای سرمایه گذاری پتانسیل های فراوانی دارد و کمتر استانی این فضا و پتانسیل ها را دارد ولی ما کمتر از پتانسیل های خود استفاده کردیم و فقط به ویلا سازی بسنده شد.

وی عنوان کرد : به زودی مجموعه ای صنعتی در نوشهر کلنگ زنی خواهد شد که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد کارهای اداری آن رو به اتمام است و برابر آنچه که سرمایه گذار وعده کرده در یک پروژه در عرض دو سال و نیم دیگر 700 نفر در یک مجموعه جذب شوند.

*دانشگاه فرهنگیان در غرب مازندران راه اندازی شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:دانشکده گردشگری و میراث فرهنگی را در نوشهر به تصویب رساندیم و شورای گسترش نیز کارهای آن را انجام داد که در همین اسفندماه فعلا با دو رشته مردم شناسی و گردشگری در نوشهر راه اندازی خواهد شد و این اولین دانشگاه دولتی در غرب مازندران است که ایجاد و تاسیس شد و همین کارها مردم را امیدوار می کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در نوشهر سابقه یازده ساله دارد اظهار کرد: متاسفانه فضای ساختمانی مورد نیاز برای این دانشگاه ایجاد نشد اما با پیگیری هایی که انجام شد و با همراهی رؤسای دانشگاه پیام نور کشور ، استان و نوشهر با اعتباری حدود دو میلیارد و 300 میلیون تومان حدود دو هکتاز زمین برای احداث دانشگاه پیام نور نوشهر خریداری شد و پیگیر هستیم تا برای سال 92 عملیات احداث ان آغاز شود.

احمدی گفت: برای نخستین بار دانشگاه فرهنگیان در غرب استان مازندران راه اندازی شد که در فضای بسیار بزرگ و چندین هکتاری در نوشهر قرار دارد.

وی بیان کرد : ساختمانی در کنار همین دانشگاه فرهنگیان قرار دارد که از سفر هیئت دولت احداث شد و این فضا نیمه کاره علی رغم آن که یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای آن هزینه شد، اما حدود سه سال رها شده بود ولی با هماهنگی وزارت علوم آنجا را نیز به عنوان یک دانشگاه دولتی مد نظر قرار داریم.

*مرزن آباد در حوزه استحفاظی چالوس باقی خواهد ماند

احمدی با بیان این که در حوزه تقسیمات کشوری نیز اتفاقات خوبی رخ داد،تصریح کرد:با پیگیری هایی که انجام شد کلارآباد در حوزه شهرستان عباس آباد در ایام دهه فجر  به بخش ارتقا یافت و منطقه " کترا " را هم پیگیر بودیم تا به شهر تبدیل شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در ادامه این گفتگو بیان داشت:خود روستای کجور که تاکنون روستا مانده بود،در ایام دهه فجر به شهر ارتقا یافت و شهرداری آن نیز افتتاح شد و اکنون بخش کجور دارای دو شهر به نام های شهر پول و شهر کجور است.

احمدی خاطرنشان کرد : برای شهرستان شدن کلاردشت پیگیری هایی انجام شد و نامه ای با امضای کل نمایندگان استان مازندران به رئیس جمهوری تقدیم شد و البته مرزن آباد همچنان در حوزه استحفاظی چالوس باقی خواهد ماند و کلاردشت به صورت مستقل با فضای موجودش به عنوان شهرستان جدید در می آید.

*کیفیت نباید فدای سرعت شود

نماینده مردم نوشهر و چالوس ضمن قدردانی و تشکر از نمایندگان ادوار گذشته تصریح کرد : یکی از کارهای بزرگ بحث آزاد راه تهران شمال است که این آزاد راه سه رئیس جمهور را به خود دید اما پیشرفت چندان قابل توجهی نداشت.

وی ادامه داد: با همکاری وزیر راه و شهرسازی ، این پروژه که جزو پروژه های مهر ماندگار قرار گرفت فاز چهارم آن از مرزن آباد تا چالوس با سرعت عمل خوب در حال انجام است، هر چند تذکری هم دادم که کیفیت نباید فدای سرعت شود و اگر مشکلی پیش نیاید تا پایان سال 92 به بهره برداری می رسد.

*گازرسانی شتاب گرفت

نماینده مردم نوشهر و چالوس درباره گازرسانی به کلاردشت و کجور و مرزن آباد ابراز کرد: گاز رسانی به کلاردشت با کندی انجام می شد که در چند ماه گذشته سرعت عمل خوبی به خود گرفت و همچنین دو روستای باقیمانده " طبرسو " و پی قلعه "نیز در همین ایام دهه فجر کلنگ زنی شدند تا دیگر نقطه ای از کلاردشت بدون گاز نماند،مرزن آباد هم دچار یک سری مشکلات مالی بود که جلسه ای با وزیر اقتصاد داشتیم،او دستور داد تا مدیرعامل بانک ملی کشور اعتباراتی را برای گازرسانی به مرزن آباد اختصاص دهد.

وی بیان کرد:راه دسترسی به کجور از ویسر و پل ماشلک مشکل زیست محیطی داشت که این مشکل برطرف شد و برای سال آینده اعتبارات لازم برای احداث این مسیر قرار داده شد.

*از ترافیک تا سیل 

نماینده مردم نوشهر و چالوس همچنین درباره معضل ترافیک چالوس اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات چالوس ، ترافیک آن است و زمانی که ازدحام جمعیت وارد چالوس می شود ترافیک هم تشدید می شود و به همین منظور زمانی که فرماندار چالوس بودم در سفر اول هیئت دولت به مازندران نامه ای برای رئیس جمهور نوشتم تا چالوس را قطعه 25 آزاد راه تهران شمال اعلام کنند و این قطعه فقط بتواند طرح های ترافیکی داخل چالوس را حل کند ولی متاسفانه اقدام خاصی صورت نگرفت.

وی همچنین به معضل سیل در منطقه اشاره کرد و عنوان داشت: سیل معضل بزرگ چالوس و نوشهر و کلاردشت و بلای جان مردم شده و مردمی که با زحمت در طی سال ها ، زندگی فراهم می آورند،با نیم ساعت بارندگی شدید و وقوع سیل همه دسترنج و زندگی شان از بین می رود.

احمدی تصریح کرد : برای سیل اخیر در 22 آبان کار خاصی انجام نشد و هنوز بسیاری از مردم نوشهر و چالوس دچار مشکل هستند، بنابراین باید استاندار و سایر مسئولان استان به طور جدی این موضوع را پیگیر باشند و بنده نیز از وزارت کشور و هیئت دولت پیگیر مشکلات ناشی از سیل 22 آبان در نوشهر و چالوس هستم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد : طرح جامع سیلاب را با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران پیگیری کردیم و این طرح را به رئیس مجلس دادم و ایشان نیز به کمیسیون عمران دادند و الان در این کمیسیون در حال برنامه ریزی است و بنابراین اگر بودجه ای برای این طرح لحاظ شود مطمئنا این دغدغه های ناشی سیل کم خواهد شد.

وی عنوان کرد : از دیگر مشکلات موجود در منظقه وجود پل های غیر استاندارد در سطح شهر است که با کمترین بارش ارتفاع آب از ارتفاع پل بالاتر می رود و همین باعث می شود که مردم دچار خسران شوند.

وی تصریح کرد : دیواره بندر نوشهر نیز از موضوعاتی است که دراین باره با رئیس بنادر و دریانوردی کشور  و مدیرکل بنادر ودریانوردی مازندران صحبت کردیم و قرار بر این شد تا دیوار بندر برداشته شود و به جای آن فنس کشی و یا دیواره های حفاظتی کشیده شود تا هم باعث زیبایی شهر شود و هم در مواقع وقوع سیل مردم نوشهر دچار خسران نشوند.

*بیمارستان چالوس افتتاح نشود

 احمدی گفت: خوشبختانه بیمارستان چالوس ساخته شد و مراحل پایانی آن در حال انجام است، اما تنها ساختمان بیمارستان گره گشای مردم نیست.

وی ادامه داد: نامه ای را با امضای کل نمایندگان مازندران به وزیر وقت و سپس سرپرست وزارت بهداشت دادیم که بیمارستان چالوس افتتاح نشود،چرا که اگر قرار است افتتاح شود باید همزمان تجهیزات آن نیز به روز شود و نیز همزمان نیروی انسانی ماهر هم به تعداد لازم در آنجا اضافه شود و اگر این اتفاق بیفتد مشکل درمانی حل می شود.

وی تصریح کرد : برای اولین بار 18 پزشک متخصص همزمان وارد نوشهر و چالوس شدند و تعدادی دیگر نیز به حوزه عباس آباد ، تنکابن و رامسر هم اختصاص یافت.


  • در جواب خط تيره!!پاسخ به این دیدگاه 3 0
    شنبه 12 اسفند 1391-0:0

    دوست خط تيره! چرا سفسطه مي كنيد اصلا نماينده قبلي را صاحب دكه فرض كن!شما چه كرديد؟!!آيا اين عمل را زمين خواري و مستحق پيگيري مي دانيد يا مي خواهيد از خودتان رفع مسووليت كنيد؟! دوست عزيز بي شك كسي كه 12 سال سكان نمايندگي را عهده دار بوده،بدون اشتباه نبوده و كسي هم ايشان را معصوم نمي داند!اما شگفتي اينجاست آن موقع كه پست فرمانداري را از ايشان مي گرفتيد اين بنر ها روي دكه شما نبود ؟ ولي امروز شايد بخاطر نمي آوريد، اتفاقا انتقاد به نماينده سابق همين بود كه سودجويان و نردبان سازان را خوب تشخيص نمي داد اما خوب است به دكه هاي حاشيه جاده و كافه سراهاي كنار جاده نگاه كنيد تا عكس شما موردسود جويي قرار نگيرد!.

    • پنجشنبه 10 اسفند 1391-0:0

      بنر عکس نماینده سابق چالوس بر روی برخی دکه های کندوان بهترین سند برای اثبات موضوعی است که دوستمان در خصوص سودجویی گفتش

      در صورت نیاز عکس بنرو پست میکنم

      • گاز رسانی نه شهرنشینی!پاسخ به این دیدگاه 3 2
        پنجشنبه 10 اسفند 1391-0:0

        گازرسانی به تمام روستاها خصوصا روستاهای محروم و حاشیه جنگل باید اولویت باشد شهر وشهرستان شدن یک پدیده صوری و بی محتوی است.

        • توجیه نکنید!پاسخ به این دیدگاه 2 3
          پنجشنبه 10 اسفند 1391-0:0

          احمدی آمد چون به دوازده سال که دست بر قضا در آن متنفع هم شده ،پست هم گرفته و .."انتقاد "داشت اگر ایشان و شما یادتان باشد هر مشکلی جایی مطرح می شد می گفتند نماینده نداریم!!!!حالا نکند براساس این نظر و با وجود این مشکلات نماینده نداریم!جدای از این حرفها هر کسی مسوول دوره معین خودش می باشد، مسولیت پذیر باشید خلاصه اینکه عدم پیگیری دوره قبل از ایشان رفع مسولیت نمی کند، بیایید اگر قلمی دارید به ایشان را ترغیب کنید تا حاشیه این جاده زیبا به تصرف سودجویان در نیاید!بخدا حیف دارد.

          • در حاشیه جاده چالوسپاسخ به این دیدگاه 3 3
            چهارشنبه 9 اسفند 1391-0:0

            تو این 12 سال چرا یادتان نبود؟

            تصرفها که هیچکدام مال سال 91 نیست!

            احمدی هم که تازه اومده!!

            پیدا کنید پرتقال فروش را

            • حاشیه جاده چالوسپاسخ به این دیدگاه 4 3
              سه شنبه 8 اسفند 1391-0:0

              از ابتدای جاده چالوس تا کف هزار چم متاسفانه توسط افراد سود جو به تصرف درآمده برای این مهم چه کردید آقای احمدی؟


              ©2013 APG.ir