تعداد بازدید: 4243

توصیه به دیگران 6

دوشنبه 7 اسفند 1391-23:39

از وب گردی ها

گلگشتی در مطالب سایت ها و خبرگزاری ها/کلهر می گوید اوباما به تقلید از احمدی نژاد کاپشن پوشید/بهمنی می گوید تمهیداتی اندیشیدیم تا نرخ تورم نیم درصد کاهش یابد/رییس جمهوری گفته سال آینده حقوق کارمندان 20 درصد افزایش می یابد که به نظر می رسد همان قضیه سیب زمینی شب انتخابات باشد/ باید جنبش خرید چندبرابر و تبلیغات برای خرید آجیل شب عید راه بیندازیم تا عکس آن عمل شود و نروند آجیل نخرند!و...


مازندنومه: گلگشتی داریم در مطالب سایت ها و خبرگزاری ها و روزنامه ها و چند مطلب بامزه و کوتاه را تقدیم می کنیم.

*گشت و گذارمان را از یادداشت روزنامه دولتی «ایران» شروع می کنیم که انگار این روزنامه در خارج از کشور چاپ می شود و این همه گرانی و بیکاری و مشکلات را نمی بیند و فقط در بند تعریف از دولت است!

مهدی کلهر-مشاور رییس جمهوری-روز گذشته در این روزنامه یادداشتی نوشت که در بخشی از آن چنین آمده:«دولت احمدي‌نژاد تا به اين لحظه با وجود تمام ضعف‌ها و اشتباه‌ها، بهترين دولت تاريخ معاصر ايران بوده است.انتقادهاي من براي تكامل يافتن اين دولت در دوره‌هاي بعدي است و بي‌ترديد دولت بعدي بايد مشي اصلي اين دولت را الگوي خود قرار دهد.احمدي‌نژاد همين حالا يك الگوي بي‌نظير رياست‌جمهوري است.

همين حالا لباس پوشيدن احمدي‌نژاد، روي دشمن شماره يك انقلاب اسلامي تاثير گذاشته است. كاپشني كه اوباما براي بازديد از مناطق توفان‌زده بر تن كرد شبيه به كاپشن احمدي‌نژاد است و در تاريخ رؤساي جمهور امريكا ، رئيس‌جمهوري كه چنين كاپشني بر تن كرده باشد پيدا نخواهيد كرد. ما از اين مسائل بايد درس بگيريم.»

*پس از بهره مندی از اظهارات گهربار جناب کلهر و کسب فیض از سخن قصار و ارزشمند کاپشنیه استاد،سراغ اندیشمند دیگر کابینه یعنی محمود بهمنی-رییس کل بانک مرکزی- می رویم که امروز افاضات فرمودند:« پیش از این نرخ تورم پایان امسال 32 درصد پیش بینی شده بود که با تمهیدات اندیشیده شده،نیم درصد کاهش خواهد داشت!»

حالا کاری نداریم که تورم آیا وقعا" 30 درصد است یا بیشتر(ما روی گزینه یابیشتر تاکید داریم!)ولی باید صمیمانه تشکر کرد از ایشان و سایر دست اندرکاران که خواب را بر خود حرام کردند و تمهیدات اندیشیدند تا نیم درصد تورم کاهش یابد!البته کاهش خواهد یافت!

*یکی از خبرگزاری ها نوشته بود:«حقوق کارمندان دولت در 8 سال گذشته بین 4.8 تا 18.3 درصد افزایش داشته است، با این حال رئیس جمهوری از برنامه افزایش 20 درصدی حقوق سال آینده کارمندان خبر داد که در صورت تحقق، یک رکورد در افزایش سالیانه حقوق کارمندان در دولت‌های نهم و دهم خواهد بود.»

آن موقع که پول داشتیم و کرور کرور نفت می فروختیم،حقوق کارمندان 5 درصد افزایش می یافت،الان اما در این شرایط می خواهند 20 درصد ببرند بالا! گمان کنیم همان قضیه سیب زمینی شب انتخابات باشد که قصد تکرار آن را دارند!به قول مازندرانی ها"شِخ شِخ تیکائه!تازه احمدی نژاد که خودش سال آینده نیست تا پاسخگو باشد!کی به کیه"

*روزنامه بهار نوشت:«کمتر مرد‌می د‌ر د‌نیا به اند‌ازه ما ایرانی‌ها «خاص» هستند‌. شاید‌ هم اصلا ملتی مانند‌ ما وجود‌ ند‌اشته باشد‌.

مثلا می‌توانیم مورد‌ هجوم اقوام مختلف قرار بگیریم و اجازه د‌هیم سالیان سال با ظلم و جور بر ما حکومت کنند‌، بعد‌ با افتخار بگوییم این ما بود‌یم که مهاجمان را د‌ر خود‌مان حل کرد‌یم. می‌توانیم محو هنر د‌یگران باشیم ولی اد‌عا کنیم هنر نزد‌ ایرانیان است و بس! قاد‌ریم د‌ر اوج تکبر، لب به تحقیر د‌یگران بگشاییم و مثلا بگوییم این عرب‌های فلان و بهمان، ولی برای د‌و روز عشق و حال، د‌ر فرود‌گاه د‌وبی به صف شویم و به هر ذلتی تن د‌هیم. یا می‌توانیم بگوییم این ترکیه ای های چنین و چنان، ولی برای چرخید‌ن د‌ر استانبول و تاب خورد‌ن د‌ر آنتالیا از سر و کول هم بالا رویم.

وقتی هم برمی‌گرد‌یم، به جای این که کمی به قابلیت، د‌رایت و شایستگی همین عرب‌ها و ترک‌ها فکر کنیم، با همان تکبر همیشگی می‌گوییم از صد‌قه سر ما آد‌م شد‌ه‌اند‌! می‌توانیم اد‌عا کنیم بافرهنگ‌ترین ملت د‌نیاییم، ولی سطل زباله‌هایمان را د‌ر جوب آب خالی کنیم. بگوییم با‌اخلاق‌ترین مرد‌مانیم، ولی د‌ر چشم برهم‌زد‌نی چنان زیرآب د‌وست و همکارمان را بزنیم که نفهمد‌ از کجا خورد‌ه است.

فرزند‌مان را می‌فرستیم آمریکا کارگر پمپ بنزین یا گارسن می‌شود‌، بعد‌ به جای این که به خاطر حیف و میل آن همه پول بزنیم پس کله‌اش، با افتخار اعلام می‌کنیم آقازاد‌ه «ناسا» را اد‌اره می‌کند‌...»

ملت خاص می توانند بقیه مطلب را در همان روزنامه بهار بخوانند!

*سردبیر عصر ایران هم یادداشتی نوشته که شب عید آجیل نخریم:«ما می توانیم ، امسال که قیمت آجیل بی قواره بالا رفته ، آجیل نخریم و به مهمانان مان بگوییم که "نه از سر نداری و فقر ، که به خاطر اعتراض به گرانی بی قاعده آجیل آن را نخریدیم.ما ، بخشی از جامعه هستیم و قرار نیست هر طور که خواستند با ما رفتار کنند و قرار نیست اجناس را به هر قیمتی که تحمیل کردند بخریم."

می توانیم برای گرم شدن محفل عیدمان ، تعریف کنیم که یک بار در آلمان ، شیر را بیش از حد متعارف گران کردند و مردم نیز ، بی آن که مانند برخی جوامع بدوی ، شلوغ و شورش کنند ، تنها کاری که کردند این بود که شیشه های شیر را که توزیع کنندگان پشت در خانه هایشان می گذارند را برنداشتند... و چند روز بعد ، قیمت ها به حالت سابق برگشت...»

نویسنده مطلب بالا یادش رفته که ایرانی جماعت کارهایش برعکس است،وقتی جنس گران می شود بیشتر آن را می خرد! باید جنبش خرید چندبرابر و تبلیغات برای خرید بیشتر آجیل شب عید راه بیندازیم تا عکس آن عمل شود و ملت نروند آجیل نخرند!توصیه پذیر نیستند این ملت خاص!

*مرتضی طلایی-یار غار سردار قالیباف- سخنی طلایی به خبرگزاری ایلنا گفته که:«پلیس به دنبال آن نیست که بگوید افراد چه لباسی بپوشند یا نپوشند، این نگاه درست نیست و نگاه سیاسی است!به پلیس چه ارتباطی دارد که بگوید مردم چه لباسی بپوشد یا نپوشد و اگر ورود کرده برای این است که خلاف هنجار‌ها در جامعه عمل می‌شود!»

شب انتخابات ،بعضی ها چه قدر مهربان و مردم دوست می شوند و اقدامات گذشته شان را فراموش می کنند!

*صادق زیباکلام که هر چه دلش می خواهد می گوید و کسی به او نازک تر از گل هم نمی گوید،به ایلنا گفته:«افرادی همچون باهنر، متکی و آل اسحاق در میان گزینه‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری مطرح شده اند که باهنر در بهترین شرایط ۵۰۰ هزار رای، متکی ۱۰۰ هزار رای و آل اسحاق به زحمت ۵۰ هزار رای بیشتر نخواهند داشت. بنابراین مطرح کردن نام افرادی که شانسی برای انتخابات ندارند، صرفا بازار گرمی خواهد بود.»

بالاخره انتخابات زنگ تفریح هم می خواهد دیگر!چند سال پیش را یادمان نرفته که قصاب و تخمه فروش و بیکار و...رفته بودند ساختمان وزارت کشور،برای انتخابات ریاست جمهوری اسم نوشته بودند و فیلم شان هم آمد بیرون!

*مهر نوشت:« غلامعلی حداد عادل در پاسخ به نامه علی مطهری خطاب به او که در مجلس توزیع شده است گفت: بنده همیشه به احترام پدر ایشان سکوت می کنم و به اهانت هایش پاسخ نمی دهم.»

ای کاش تعداد علی مطهرها آن قدر زیاد بود تا بعضی ها به احترام پدران شان بیشتر سکوت می کردند و کم تر حرف می زدند!

*شبکه ایران از قول معاون اول رییس جمهوری نوشت:« پسته و تولیدات پسته ربطی به دلار و ارز ندارد و شب عید عده‌ای می‌خواستند آن را با قیمت 60 هزار تومان به مردم بفروشند که آنها را متوقف کردیم و قیمت‌ها پایین آمد.اینکه یک تاجر میلیاردی بخواهد با احتکار 5 هزار تن پسته حداقل 50 میلیارد به جیب خود بزند، این دوستی و مهرورزی به مردم نیست.

رحیمی با بیان اینکه"عده‌ای می‌خواستند پسته را با نرخ صادراتی به مردم بفروشند"، افزود: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در قیمت برخی از اقلام تغییراتی در حد 10 الی 15 درصد ایجاد شد، نه در حد 200 یا 400 درصد.»

گوینده این مطلب همان کسی است که دوماهه برای زلزله زدگان آذربایجان خانه ساخت و مشکل سیل زده های بهشهر را یک هفته ای حل کرد! اسمش هم چندبار در آن پرونده معروف آمد! اون هر ماه یک بار در صحنه حاضر می شود یه جمشید بسم الله و از این جور چیزها می گوید و بعد می رود می نشیند!زیاد جدی نگیرید!

*فرارو نوشت:احمدی نژاد در گفتگوی تلویزیونی خود با کنایه به خودروسازان گفت: " شما پراید را کیلویی چند حساب می کنید؟!"

این سایت بعد از جمع و تفریق اعلام کرد:قیمت پراید:20 میلیون تومان/وزن:850 کیلوگرم/هر کیلو پراید می شود:23 هزار و500 تومان!

*پایان بخش وب گردی،شعر طنز استاد کیوس گوران است با عنوان«گرونی!» که پیش تر در مازندنومه انتشار داده بودیم و به جهت اهمیت مطلب(!!)بازنشر می می دهیم:

خسه بیمه!دَیّنِ مه واری هم بییه گرون / خامبه خدِّ بکوشم،گَل داری هم بییه گرون(گلداری:داروی مرگ موش)

دیگه از داشتی،نداشتی نَوِنه گب بزوئن / اسا دَیّن،به نخر - نداشتی هم بییه گرون

بال خنه نخاسمی،روجین داره، حلب به سر / اتا پچکه کرِسِ اجاری هم بییه گرون(بال خنه:بالا خانه/روجین:پنجره)

گوشتِ کنه دولتی،تَشنی بونه حکومتی / کِرک مردال بئیِ درباری هم بیه گرون

گوشتِ کاشم بزنه ، باکِّله رِ کِرم دکفه / آخه نون و نِمِک و گرماری هم بییه گرون(گرماری:فلفل)

اتا دَسّه چنگل هم تِسِّه بیه چَنگِل خرش / ویندی چنگل خرشِ پنجزاری هم بییه گرون

بی سحر تونده که لَت کَش بواشه روزه امه / اتا لاقمه رَندیِ افطاری هم بییه گرون

وقتی اتا کیسه پول،قِمِتِ اتا نوسخوئه / خارِتن نا،ناخشی،نخاری هم بییه گرون(نوسخه:نسخه)

چش نوینده گنه مَشتَسِّه وِرِ مرواری او / خرج دکتر خلوئه ، مِرواری هم بییه گرون(مرواری او:آب مروارید)

گوش دَوسِّه!لالِ لال بَیّو،منم تیناری تن / خدِّ گوشه بیتمه ،تیناری هم بییه گرون

اگه سخته دیِّنِ بمردنم مفتی نیه / کفن و دفن و قِمیتِ مزاری هم بییه گرون

وعده مفت و همه خرواری و تیتاپِلی / دیگه نَمبه وعده خرواری هم بییه گرون

مرِ دلداری دنه کئی پج و مِرِّ شه خانه / آخ مه سرِّ بخره ، دلداری هم بییه گرون!(مِرِّ شه خانه:مهریه اش را می خواهد)


  • مهران مازنیپاسخ به این دیدگاه 1 0
    سه شنبه 8 اسفند 1391-0:0

    مازند نومه ، مراقب خودت باش ، حالا حالا ها بهت نیازمندیم .


    ©2013 APG.ir