تعداد بازدید: 2681

توصیه به دیگران 4

جمعه 11 اسفند 1391-9:50

نیازآذری:با هرگونه محدودیتی برای رسانه ها مخالفم

در گفت و گو با رییس مجمع نمایندگان مازندران مطرح شد:مجلس به مردم تعلق دارد و هیچ محدودیتی برای خبرنگارها و عکاسان نباید ایجاد شود/شاید خبرنگار محترم نداند نماینده مجلس تا 2 بامداد مشغول کار بوده و صبح ممکن است در جلسه مجلس،یک لحظه خوابش بگیرد/دبیرخانه مجمع نمایندگان را در ساری راه اندازی می کنیم و قصد داریم ارتباط نزدیکی بین همه همکاران برقرار کنیم.


مازندنومه،سردبیر:درباره طرح محدودکردن عکاسان خبری در مجلس که کلیات آن هفته گذشته به تصویب نماینده ها رسید،پیش تر نیز مطلبی نوشته،در آن از دو نماینده ی مازندرانی که این طرح را امضا زدند-به ويژه نماینده قائم شهر و سوادکوه و جویبار و کیاکلا-،انتقاد کردیم.(نگاه کنید به: http://www.mazandnume.com/?PNID=V14983 )

پنج شنبه شب با حسین نیازآذری-دبیر مجمع نمایندگان مازندران و نماینده بابل-تلفنی گفت وگو کرده،نظراتش را راجع به این طرح پرسیدیم.رییس مجمع نمایندگان استان به شدت با طرح مخالف بود و البته دیدگاه های دیگری هم داشت.از عضو کمیسیون کشاورزی و رییس مجمع نمایندگان درباره دبیرخانه مجمع که این هفته افتتاح می شود نیز سئوال پرسیدیم.این گفت و گو را بخوانید.

*آقای نیاز،وقتی در قانون اساسی آمده که مذاکرات مجلس باید از طریق رادیو به طور زنده پخش شود،به نظر شما آیا این طرح خلاف قانون اساسی نیست؟

-در قانون اساسی اشاره شده که مذاکره های مجلس از طریق صدا پخش مستقیم شود،بنابراین صدای مجلس که صدای ملت است باید به گوش همه برسد و مردم از وقایع مجلس باخبر شوند.

مجلس به مردم تعلق دارد و هیچ محدودیتی برای خبرنگارها و عکاسان نباید در این زمینه ایجاد شود.من با هرگونه محدودیتی مخالفم،مگر این که جلسه غیرعلنی باشد که ساز و کار خودش را دارد و قانون آن را مشخص کرده است.به جز این مورد ما در سایر موارد نباید محدودیتی برای خبرنگارها و عکاس ها قائل شویم که انعکاس دهنده حقایق و واقعیت های کشور هستند.

*هم اهالی رسانه و هم نمایندگان جزو قشر فرهیخته و فرهنگی جامعه هستند و این گونه انفکاک و محدودیت صحیح نیست.

-درسته،هر دو قشر فرهنگی و فرهیخته هستند و نمایندگان از خبرنگاران و خبرنگارها از نماینده ها جدا نیستند.

مشکلاتی در حوزه قانون گذاری وجود دارد و کار ما هم مثل کار شما سخت است.جامعه تعریف چندان درستی از کار نماینده مجلس ندارد و نکته ای که وجود دارد این است که مردم رفع همه نیازهای شان را از نماینده ها طلب می کنند.در این مسیر گاه خستگی هایی هم پیش می آید و ما هم مثل بقیه مردم ممکن است خسته شویم.بنابراین عکاس های محترم باید این شرایط را هم لحاظ کنند.

گاهی خبرنگارها مطالبی می نویسند یا عکس هایی می گیرند که جامعه پذیری ندارد.مثلا" شاید خبرنگار محترم نداند نماینده مجلس تا 2 بامداد مشغول کار بوده و صبح ممکن است در جلسه مجلس،یک لحظه خوابش بگیرد.

این توقع وجود دارد که خبرنگارها شرایط ما را درک کنند،اما در هر صورت نگاهم این است که نباید هیچ گونه محدودیتی برای فعالیت رسانه ها قائل شد.

*شما رییس مجمع نمایندگان مازندران هستید و تصمیم دارید برای نخستین بار دبیرخانه مجمع را در مرکز استان راه اندازی کنید.چرا این تصمیم را گرفتید؟

-مجمع نمایدگان ظرفیتی است برای مردم و دستگاه های اجرایی استان که از این ظرفیت باید برای توسعه متوازن استان استفاده کنیم.

مازندران قابلیت های زیادی دارد،به خصوص در بخش کشاورزی،گردشگری و صنعت؛بنابراین برای رفع عقب ماندگی های استان در این زمینه ها باید از ظرفیت مجلس بهره گرفت.

برای این که مجلس این ظرفیت را در اختیار استان قرار دهد،به تشکیلاتی نیاز است که در همین راستا دبیرخانه مجمع را به زودی راه اندازی می کنیم.

*مهم ترین فعالیت های شما در این دبیرخانه چه خواهد بود؟

-ما تلاش می کنیم از همه ظرفیت های استان استفاده کنیم.ارتباط با نخبگان،سرمایه گذاران،سازمان های مردم نهاد،اهالی رسانه و مانند این ها را در دبیرخانه عملیاتی می کنیم.مردم باید آگاه شوند که کار نماینده،کار خرد و اجرایی نیست و قانون گذاری و نظارت است.

*بعضی از همکاران شما در مجمع نمایندگان استان،بخشی نگر یا تک رو هستند،چگونه آن ها را متقاعد می کنید که در دبیرخانه مجمع با شما همکاری کنند؟

-اصلا" ما به همین دلیل دبیرخانه را در ساری راه اندازی می کنیم و قصد داریم ارتباط نزدیکی بین همه همکاران برقرار کنیم.

الان هم اگر نماینده یک شهرستان،نامه ای تهیه کند،بقیه نمایندگان استان هم امضا می زنند تا مشکل آن منطقه حل شود.

نماینده ها علاوه بر این که کارهای منطقه ای و شهری را پی گیری می کنند،باید مسایل کلان استان را نیز پی گیر باشند و ما در دبیرخانه مجمع به دنبال حل همین مسایل کلان و بزرگی هستیم که بین اعضای مجمع نمایندگان اتفاق نظر وجود دارد،مثل موضوع گردشگری یا کشاورزی استان.

چند وقت پیش مجمع نمایندگان استان با رییس مجلس دیدار داشتند.در آن جلسه موضوع دریا مطرح شد و گفتیم که دریا به همه مردم ایران تعلق دارد و باید نگاه ملی به آن داشت و سرمایه گذاری ملی درباره ان انجام شود.آقای لاریجانی هم پذیرفت و اعلام آمادگی کرد.چنین مسایل مهم و استان شمولی را در دبیرخانه مجمع نمایندگان استان پیگیری خواهیم کرد.

همین جا از اصحاب رسانه می خواهم به ما مشاوره دهند.تحلیل های رسانه ها حتما" بر روند کار ما تاثیرگذار خواهد بود.شما باید مردم را آگاه کنید که نماینده ها را برای کارهای کوچک و خرد نخواهند و ما برویم برای حل و فصل مسایل بزرگ استان و کشور.


  • يکشنبه 13 اسفند 1391-0:0

    موافق یا مخالف بودن شما تاثیری ندارد نماینده باجرات وجسارت باشد ونظر نمایندگان دیگر رابدست اورد وانهارا قانع کند

    • شنبه 12 اسفند 1391-0:0

      با سلام وسپاس از سردبیر و چند نکته

      1.سردبیر عزیز عجب تفسیری از قانون اساسی کردی،مذاکرات باید از رادیو پخش شه،چه ربطی به حضور عکاسا داره؟

      2."مازندران قابلیت های زیادی دارد،به خصوص در بخش کشاورزی،گردشگری و صنعت؛بنابراین برای رفع عقب ماندگی های استان در این زمینه ها باید از ظرفیت مجلس بهره گرفت" تا اونجایی که یادم میاد جمله ی بسیار تکراریه کی میخواد عملی شه من نمیدانم.



      • حمید صالحیپاسخ به این دیدگاه 2 0
        شنبه 12 اسفند 1391-0:0

        حضرات یکیشان هم کشیک نمی کشد برای نگهبانی از کیان ملت،همه خواب خوابند...



        وظیفه بیدار کردن نمایندگان از خواب با خبرنگاران است و برخواستن از خواب شیرین دشوار...

        • حمید صالحیپاسخ به این دیدگاه 2 0
          شنبه 12 اسفند 1391-0:0

          در فرمایشات جناب نیاز آذری به سیاق بسیاری از نمایندگان مجلس نوعی سیاست در سخن گویی به چشم میاد که انگار این یکی هم جزو ملزومات شغل نمایندگی مجلسه.بالاخره رسانه را باید محدود کرد و یا آزاد گذاشت؟معنی اینکه خبرنگاران آزاد باشند ولی خوروخواب نمایندگان را لحاظ نکنند چیست؟

          در ضمن آقای نیاز نکته ظریف همین جاست که محل سوال است،وظیفه مهم تر نمایندگان چیست؟حضور در صحن علنی و تصویب قوانین خوب برای نقاط نزدیک و "دور" کشور و شب سر ساعت خوابیدن و یا لابی های شبانه با مقامات بالاتر و زیر دست و خواب آلودگی در مقابل چشم خبرنگاران و مردم.

          این حرف شما که صدا جزو قانون است و تصویر نیست جز فرافکنی چه می تواند باشد؟نماینده ای که نمی تواند به قول شما لحظه ای نخوابد در دقایق و ساعت های دیگر غیر از آن لحظه سرحال و به هوش است یا مشغول جلوگیری از خواب شیرین.

          • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 4 0
            شنبه 12 اسفند 1391-0:0

            تعجبم که چرا ((سید هادی حسینی)) طرح محدود کردن خبرنگاران را امضاء کرد؟ واقعا چرا؟؟؟؟؟؟

            • جمعه 11 اسفند 1391-0:0

              مغزم خوب چیزیه! توی یک عکس 3-4 نفر یا خوابیدن یا دارن خمیازه می کشند! همه باهم تا 2 شب بیدارن؟بعد یعنی کار مجلس اینقدر ساده هست که اون حاج خانم نماینده با چند سری مقنعه و چادر سیاه باید صفحه ی مد مجلات زرد رو ورق بزنه؟مگه غیر اینه که درک وفهم هر کسی رو میشه با اون چه مطالعه می کنه سنجید؟یه جوری میگن خبرنگارا باید تو مجلس محدود باشن آدم فکر میکنه تا حالا خبر نگارا ازشون با لباس منزلیشون عکس گرفته!میگم حالا که خبرنگارا رو انداختن بیرون لااقل یه دوتا مامور نیروی انتظامی رو تو صحن مجلس بذارین اگه دعوا و زد و خورد شد بین نماینده ها همدیگه رو نکشن!


              ©2013 APG.ir