تعداد بازدید: 3634

توصیه به دیگران 17

چهارشنبه 16 اسفند 1391-11:42

مردم غریبه نیستند

درباره اتفاقات اخیر شورای شهر قائم شهر/ هر چند دیرهنگام،سوال ها از فرماندار و نمایندگان قائم شهر در مجلس مطرح است که چرا آنان برای تنویرافکارعمومی و در دفاع از"رجلان"شهر که اکثریت آرای مردم حوزه ی انتخابیه آنان را درشورای شهر داشته اند،اعلام موضع نکرده اند؟!


مازندنومه،سیاوش اسلامی سوادکوهی:ناخودآگاهم به من هجوم می آورد وقتی از کنار خبری به مصلحت ویا رودربایستی بامسئولی می گذرم،وقتی می بینم درشهر پرآوازه ی قائم شهر نزدیک به ده روز، خبری درسطح وسیع درسایت های خبری و بعضی رسانه ها،بحق یا ناحق پیچید و ماسکوت کرده ایم!

درخبرها خوانده ایم جمعی ازاعضای شورای شهرقائم شهر احضار و بازداشت شده اند!تلفن ها خاموش،همه اظهار بی اطلاعی می کنند،تلفنی هم اگر زنگ می خورد،کسی پاسخ نمی دهد!

 اطلاع رسانی درست و حسابی در این رابطه نشده است،شاید هم کسی احساس مسولیت نکرده ، یا حداقل برای افکارعمومی تاکنون ارزشی قائل نشده است.

به گمانم چون انسانیم و شهروند،واکنش در برابر پدیده ها،امری طبیعی است و میل به پرسش گری و دانستن نیز.

اینکه اگر باتخلف هرمسئولی برخوردی صورت پذیرد،هیچ بحثی نیست،مردم خوشحال خواهندشد اگر دستگاه عدالت ما با رانت طلبان و زد و بندکنندگان شهر و دیارمان،برخوردی عدالت جویانه داشته باشد و بسیار شائق خواهیم شدکه مسولان مابی پروا به جنگ مشکلات بروند.

افکار عمومی راغبند با مدیرانی که احساس مسولیت نمی کنند و بی تجربگی و دمدمی مزاجی شان را برجامعه تحمیل می کنند و شان و امنیت مردم را رعایت نمی کنند،برخوردقاطع شود.

اینک اما پرسش هایی بدون جواب وجود دارد؛ مردم می پرسند چگونه و چرا برخی اعضای محترم شورای اسلامی شهر قائم شهر که برآیند و نماد آرا و نظر مردم برای اداره ی شهرند،درشرائطی قرارمی گیرندکه التهاب و نگرانی شهروندان را دوچندان می نماید و تاکنون کسی نیز به آگاهی بخشی و فرونشاندن این التهابات و جلوگیری از بازتولیدگمانه ها و شایعات همت نمی کند؟

اینکه این شیوه ی مدیریت برشهروندان تاچه اندازه با رضایت شهروندان همراه باشد،محل بحث است،اما آنچه تاکنون رخ داده، قطعا"به نفع مردم و مصالح و منافع قائم شهر نیست و شهر را با انبوهی از آشفتگی و درهم ریختگی و به عبارتی در محاق فرو برده است.

باید شان و کرامت انسان ها رعایت شود،در جهان"بایدها"که "شهروندان"و شهروند بودن یکی از الزامات آن است،"باید" منطقی،مستدل و راه گشاحرف زد،مردم برای برپا داشتن عدلی همواره حاضر بوده اند که هزینه اش رانیز بپردازند!

مردم در تاکسی،صف اتوبوس،نانوایی و...حرف هایی می زنند،آن ها شیوه هایی را که هیچ توضیحی به شهروندانی که نمایندگان آنها در شورای شهر بازداشت کرده اند و توضیحی به افکار عمومی نمی دهند، نمی پسندند.

 هر چند دیرهنگام،سوال ها از فرماندار و نمایندگان محترم این شهر در مجلس شورای اسلامی مطرح است که چرا آنان برای تنویرافکارعمومی و در دفاع از"رجلان"شهر که اکثریت آرای مردم حوزه ی انتخابیه آنان را درشورای شهر داشته اند،اعلام موضع نکرده اند؟!

شاید آنها بگویند هنوز زود است و یا کارهای کارشناسی صورت نگرفته و...آیا می شود آبروی کسی را در منظر و مرآی عمومی خدشه دار کرد و بعد اگر نتیجه نداد چه؟

افکار عمومی متعجبند که نمایندگان محترم مجلس که دستی برتر را به خاطرتسلط نظارت بر مجریان قانونی بر عهده دارند،چرا به میان افکارعمومی نیامده واطلاع رسانی نکرده اند؟

باید دانست که دامن زدن به ناکارآمدی اعضای شورای اسلامی و یا خدشه واردکردن در فضائی که همه به وحدت فرا خوانده می شوند،مطلوب شهروندان نیست،اماقدر مسلم هیچ تخلفی هم یک شبه رخ نداده است که بخواهیم یک شبه مجموعه ای رابه اتهاماتی به بندکشیم!

مردم از مدیر ارشد شهر و نمایندگان شان انتظار دارند که در دفاع از انباشت اعتمادعمومی  پیشگام باشند. آنها نباید بگذارند اعتمادمردم به گسست و بازندگی وخلاء عمومی بدل شود.

 آبروی چند عضو شورای شهر قائم شهر رفته و افکار عمومی نیز منتظر اطلاع رسانی در این باره است.پرونده اعضای شورای شهر قائم شهر هرگز از پرونده اختلاس 3هزار میلیاردی و اختلاس بیمه و... بالاتر نیست که همگی آن ها در  رسانه ها اطلاع رسانی شد.مسئولان پاپیش بگذارند و به افکار عمومی و رسانه ها بگویند در شهر چه خبر است.مردم غریبه نیستند.


  • پنجشنبه 30 خرداد 1392-0:0

    سایت مازند نومه اگه واقعا جرات درج خبر رو داره لطف کنه از همین اعضایی که دستگیر شدند مصاحبه کنه نه تفسیرات و تعبیرات مبهم آقای اسلامی ؟!!

    • مجيد پل سفيدپاسخ به این دیدگاه 2 1
      شنبه 19 اسفند 1391-0:0

      آقاي اسلامي كه هميشه مدعي هستيد آيا تا به حال اون ناخودآگاهتون به شما در مورد تاثير كلام شما در يك انتخاب نادرست هجوم نياورد؟؟؟ مردم شما و امثال شما رو خوب ميشناسند، شما مصداق همون گربه اي هستيد كه محض رضاي خدا موش نميگيريد!!!! حنات ديگه رنگي نداره داش سياه

      • جمعه 18 اسفند 1391-0:0

        آقای آشنابسیاربه مسائل تاآشنا هستی بدابه جانت که به جان کینه وعداوت درآن جادادی فدری درنگ ازکینه!جتماپیش پزشک نیازداری بروخودت رادرمان کن وووو

        • یکی از شماهاپاسخ به این دیدگاه 0 0
          جمعه 18 اسفند 1391-0:0

          ما هرچه که میکشیم از بده بستانهای رجال با روزنامه نگاران است . یک بازیکن خوب از طریق رسانه ها به خاک سیاه مینشیند ویک بازیکن درجه سه از طریق همین رسانه ها به اوج میرسد . اینجاست که میفهمیم خوشبختی و بدبختی در تیتر روزنامه هاست . این رجال نشدند رجلان دیگر !!!

          • جمعه 18 اسفند 1391-0:0

            اونقدر دنيات كوچيكه كه فقط خودت توش جاميشي

            كه فقط خودت رو توش ميبيني

            بيچاره ناآشنا...

            • جمعه 18 اسفند 1391-0:0

              اطلاع رسانی آزاد در جامعه مسئله دار و خود سانسوری کنونی از هر کسی بر نمی آید و از آقای اسلامی متشکرم که حرف دل مردم را شجاعانه و بی پروا بیان میکند و متأسفم از اظهار نظر افرادی که بدون توجه به نظرات کارشناسانه نویسنده ، تنها به دلیل بعضی از بغض و کینه های شخصی و حزبی ، گاهی به لفافه و گاه به وضوح از ادبیات در شأن خودشان استفاده می نمایند.

              • جمعه 18 اسفند 1391-0:0

                آقای آشنای سیاوش!ایراددیگه نمی تونستی بگیری؟معمولا"درعالم نویسندگی نظرهانقدوبررسی می شود،نه به نیش وکنایه وایرادعوامانه وحسودانه و....ایشان منتقداجتماعی درجامعه هستندشمااگربه نوشتارعالمانه ایشان نقدداریدبنویسید+کمال سر محبت ببین نه نقص گناه

                که هر که بی هنر افتد نظر به عیب کند=نظرات کارشناسی ومستدل وقابل استنادنویسنده قابل تحسین است.

                • پنجشنبه 17 اسفند 1391-0:0

                  چرا همیشه سیاوش فکر میکند مرد همه چیز دان است؟ سیاوش جان ........ بس است.

                  • معجزه خاموشپاسخ به این دیدگاه 1 0
                    پنجشنبه 17 اسفند 1391-0:0

                    ســــــــلام

                    فكر نكنم بركت شورا از بركات دولت فعلي و ساير دول به ظاهر اصولگرا بيشتر باشه!

                    اينطور نيست؟ چه خوبه كه واقع بينانه تر به مسائل دور و برمان نگاه كنيم.

                    • پنجشنبه 17 اسفند 1391-0:0

                      بالاخره شورا از يادگارهاي با بركت !! آقاي خاتمي ست.

                      • پنجشنبه 17 اسفند 1391-0:0

                        آقای سوادکوهی خیلی کلی گویی کردید. نمایندگان اکثریت مردم هم می توانند تو زرد از آب در بیایند. اصلاً خود مردم هم می توانند انتخاب تو زردی داشته باشند. تازه این اکثریت فقط با 14 هزار نفر کمتر و بیشتر از جمعیت بالای 80 هزار نفر دارای رای می باشند و به دلیل تعصبات قومی، لابی ها و رانت بازی های ستادهای کاندیداها و بسیاری از مسائل که با هزار زحمت نه بر محور تامین عدالت بلکه بر محور فریب و غلو و دروغ و دغل آراء مردم را به سمت کیسه این افراد سوق می دهند و سرمایه داران همیشه در صحنه هم برای تامین سرمایه زایی بیشتر در آینده و به امید جبران چند برابری آن توسط همین شورا بر روی افراد مشخص سرمایه گذاری مناسب انجام می دهند که تاکنون خیلی خوب هم جواب داده است. اینها واقعیات انتخابات نمایندگان شوراها است. وقتی افرادی به صورت بادکنکی تبدیل به شخصیت می شوند و از سواد و علم و اطلاع و طرح و برنامه فقط زبان بازی آن را خوب خوب یاد می گیرند و وقتی تمام فکر و ذکر آقایان سرمایه افزایی و تکثیر خانه و باغ و مغازه و شرکت و مستغلات در هر جای ممکن است، عاقبتی بهتر از این را نمی توان توقع داشت. برخی از نمایندگان ما هم حداقل چیزی را که داشتن آن را حق مسلم خودشان می دانند داشتن ویلای خصوصی با امکانات مناسب تفریحی و رفاهی در کنار دریا است که اصلاً خداوند این ساحل را به خاطر گل وجود آنها ایجاد کرده و باید از مواهب آن بهره ببرند.

                        آقای سوادکوهی عزیز، شما که ادعای شهامت و شجاعت دارید و گاهی رگ سوادکوهی بودنتان ورم می کند و چشمانتان کمی بزرگتر از حد معمول می شود، بفرمایید روزه سکوت شما در برابر فامیل بازی ها و برادر سالاری های نماینده بسیار محبوب بابل و حومه (کل مازندران حومه بابل محسوب می شود) جه مطلبی را محض تامین عدالت نوشتید؟ شما در برابر به سمت قهقرا رفتن نمایندگان سابق همین شهر قائمشهر و برخورد فوق طلبکارانه آنها در دانشگاه و غیره چه مطلبی را قلمی کرده اید؟ شما با گیر دادن به اینکه مسائل پنهان نگه داشته اعضاء شورا شهر قائمشهر افشا باید گردد به دنبال تامین کدام هدف هستید؟ واقعاً که ناقلا بودن هم کار دستمان می دهد!!!

                        • معلم دردمندپاسخ به این دیدگاه 3 1
                          پنجشنبه 17 اسفند 1391-0:0

                          سلام آقای اسلامی خداشمارو برای مردم درمند حفظ کنه . تنها کسی که هر ازگاهی مشکلات افراد ضعیف رو بیان می کنه شمائیید . شمارو به خدا یه خبر از استخدام اقوام مدیران کل و آقازاده ها در آموزش و پرورش هاستان هم بنویسید تا شاید کسی از خواب غفلت بیدار شه و حق ما درمندان را از آقایان قدر قدرت بگیرد .

                          • چهارشنبه 16 اسفند 1391-0:0

                            سلام.جناب اسلامی توی این شهر خبر ها زیاد است اما مسئولین شهری مثل کبک سر زیر برف برده اند مگر اندیشمند مثل جنابعالی به آنها تلنگری بزند تا شاید به خود تکانی دهند وگرنه در پیش آنها مردم ناخودی(نخودی)اند ودوستانشان خودی...

                            خلاصه یه روز شهردارشان در پیش استاندار کتک میخورد ولی بجای بررسی درست شهروند بازداشت میشود و بودجه شهر بجای عمران و آبادی و برطرف کردن چاله چوله های شهر ،صرف درست کردن استخر و زمین های چمن مصنوعی و سالن ورزشی میشود.شورای شهر بجای پیگیری مشکلات مردم بدنبال باج خواهی از آنها و ....میباشد.

                            یه روز به شهرداری سر بزن ببین چقدر افراد بیکار رو صندلی نشسته اند وبرای جواب دادن نامه به تو نوبت چند روز بعد را میدهند و برای یک امضا باید از 16 نفر تایید بگیری بجای اتوماسیون اداری مناسب تعداد کارمندان را اضافه کرده اند وهیچکدام به یکدیگر اعتماد ندارن وهمه زیر آب هم را می زنند....

                            • چهارشنبه 16 اسفند 1391-0:0

                              با یک بررسی مستقل از میزان دارایی اعضای شورای شهر بویزه اعضای همیشگی ان میتوان فهمید چه خبر است.


                              ©2013 APG.ir