تعداد بازدید: 6106

توصیه به دیگران 1

جمعه 18 اسفند 1391-9:45

ضعف مدیریت در سازماندهی نخبگان/فاطمی:نخبگان نباید کوچ کنند

 مدیرمجمع عالی نخبگان مازندران گفت:مجمع نخبگان به عنوان یک سازمان مردم نهاد با هدف شناسایی و حمایت از نخبگان در مازندران آغاز به کار کرد/به زودی شعبه های مختلف مجمع عالی نخبگان مازندران در شهرهای مختلف استان راه اندازی خواهد شد.


مازندنومه،زینب حبیب پور:دکتر"احمد فاطمی" روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در بابل با بیان اینکه مجمع عالی نخبگان با بنیاد علمی نخبگان متفاوت است؛ اظهارداشت:مجمع نخبگان به عنوان یک سازمان مردم نهاد با هدف شناسایی و حمایت از نخبگان در مازندران آغاز به کار کرد.

مدیر مجمع عالی نخبگان مازندران ادامه داد:بنیاد ملی نخبگان به عنوان یک سازمان دولتی و زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری باهدف جذب نخبگان علمی در حال فعالیت است.

وی بابیان اینکه یکی از وظایف اصلی مجمع عالی نخبگان مازندران تاسیس بانک اطلاعاتی ، شناسایی ظرفیت ها و پردازش اطلاعات نخبگان است؛اظهارداشت: مجمع عالی نخبگان تنها به جذب نخبگان علمی نمی پردازد بلکه نخبگی به طور عام همه اقشار اعم از ورزشی، مذهبی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی را شامل می شود.

"فاطمی"بااشاره به این مطلب که متاسفانه نبود بانک اطلاعاتی نخبگان به عنوان یک نقیصه اصلی برای جذب و ساماندهی این قشردر مازندران است؛ اظهارداشت: یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل از نخبگان و استعدادهای برتر دراستان در اختیار نداریم، بنابراین این مجمع در درجه اول با توجه به شاخص ها و ملاک هایی که در اساس نامه وجود دارد با عنایت به اهداف موسسین در حال فعالیت است.



وی با اشاره به اینکه به زودی شعبه های مختلف مجمع عالی نخبگان مازندران دردیگر شهرهای استان راه اندازی خواهد شد؛ بیان کرد: مازندران پرورشگاه نخبگان ، دانشمندان و صاحبان فکر و اندیشه می باشد.


وی ادامه داد: مازندران هزاران دانشجو دارد که باید برای جذب، پرورش و حمایت از این استعدادها برنامه ریزی خوبی در سطح کلان صورت گیرد.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: نباید برای حمایت از نخبگان و هدایت ایده های برتر آنها در تجاری سازی، وابسته به کمک های دولتی باشیم، بلکه با راه اندازی سازمان های مردم نهاد می توان از فرار مغزها به خارج از کشور جلوگیری و آنان را برای ماندن در کشور و استفاده از ایده های آنها دلگرم کرد.

وی گفت: در بسیاری از کشورها برای حمایت از نخبگان وابستگی به حمایت های دولتی وجود ندارد بلکه سازمان های غیر دولتی برای جذب نخبگان و جلوگیری از فرار مغزها برنا مه ریزی می کنند.

"فاطمی" ادامه داد: نظام برای نخبگان سرمایه گذاری کرده است و نباید نخبگان ایران اسلامی مان به راحتی از کشور خارج شوند.

مدیر مجمع عالی نخبگان مازندران اظهارداشت: نخبگان سهم مهمی در مدیریت کلان کشور دارند، لذا توجه به این قشر برای رشد و توسعه کشور ضروری است.


"فاطمی" از ضعف مدیریت در جذب و سازماندهی نخبگان در مازندران انتقاد کرد و گفت: به طور نمونه حدود 30 هزار دانشجو در شهرستان بابل و 11 هزار تحصیل کرده بیکار داریم که باید برای تامین اشتغال و به کارگیری این افراد اقدامات لازم در عرصه های مختلف انجام گیرد.

وی بیان کرد: مجمع عالی نخبگان به عنوان یک مرکز باید برای اشتغال جوانان، بانک اطلاعاتی در مازندران راه اندازی و با تفکیک تخصص ها و ظرفیت های مختلف برای تحقق این مهم ایده پردازی شود.


"فاطمی" با اشاره به اینکه دفتر مجمع عالی نخبگان مازندران از دو ماه گذشته در بابل راه اندازی شده است؛ بیان داشت: جذب نخبگان در این مجمع در همه رده های سنی و اقشار مختلف آغاز شده است و به زودی با راه اندازی سایت، فراخوان عمومی نیز اعلام خواهد شد.

گفتنی است دکتر احمد فاطمی دارای درجه دکتری حقوق بین الملل ، استاددانشگاه، وکیل دعاوی و داوری های بین المللی و مدیر مجمع عالی نخبگان مازندران است.


  • رضا چرم چیپاسخ به این دیدگاه 0 1
    چهارشنبه 24 تير 1394-16:53

    ... برای جناب آقای دکتر فاطمی آرزوی موفقیت دارم

    • جمعه 25 اسفند 1391-0:0

      اقای بابلی چرا تخریب میکنیداتفاقا من با حرف شما موافقم که برای جمع اوری رای نیاز به ریخت و پاش پول نیست اما بهتر است این توصیه را به کسانی کرد که با هزینه میلیاردی وبا حذف ناجوانمردانه دکتر فاطمی به مجلس رفتند ما دانشجویان میدانیم که ایشان یک شخصیت علمی است و به صداقتش ایمان داریم با اینحال به دکتر فاطمی توصیه میکنم در مسیر سخت خدمتگزاری به نخبگان مازندران مراقب حسودان و بد خواهان باشد

      • چهارشنبه 23 اسفند 1391-0:0

        ضمن سلام به همه کسانی که پیغام گذاشتن باید عرض کنم اقای فاطمی خودش جزو نخبگان هست که رئیس مجمع نخبگان شد این مجمع که سراخر به فعالین سیاسی دانشگاه ازاد وصل می شود. در ضمن یک توصیه به آقای دکتر! برای جمع آوری رای نیاز به ریخت و پاش پول نیست باید برای مردم کار کرد!

        • زمانی - تهرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
          چهارشنبه 23 اسفند 1391-0:0

          جناب دکتر فاطمی با سلام و احترام. لطفا تلفن تماس یا ایمل خویش را اعلام فرمائید. ایمیل اینجانب nikdadlaw@hotmail.com می باشد. با سپاس و تجدید احترام

          • محسن تبارپاسخ به این دیدگاه 1 1
            دوشنبه 21 اسفند 1391-0:0

            امیدوارم دکتر فاطمی در این گام بزرگ برای استان مازندران موفق باشند

            • دوشنبه 21 اسفند 1391-0:0

              علی جان درود بر شما و جناب دکتر فاطمی و همه نخبگان و اندیشمندان شمالی. با امید توفیق روزافزون. اینجانب در جهت تحقق اهداف شایسته مجمع خواهم بود

              • اکبرپور دانشجوی کارشناسی ارش عمرانپاسخ به این دیدگاه 0 1
                يکشنبه 20 اسفند 1391-0:0

                با توجه به شناختی که مردم بابل از شخصیت علمی وشجاعت دکتر فاطمی دارند بخصوص جوانان ودانشجویان استان مازندران بدون تردید ایشان موفق خواهند شد

                • شنبه 19 اسفند 1391-0:0

                  سینای عزیز .منظور دکتر فاطمی بیان بتفاوت میان بنیاد ملی نخبگان که یک نهاد دولتی است با مجمع عالی نخبگان که یک سازمان مردم نهاد میباشد بوده که البته باید خبر نگار محترمی که متن خبر را تنظیم میکرد دقت بیشتری مینمود

                  • شنبه 19 اسفند 1391-0:0

                    کریمی بی اخلاق و هم پیاله پاک ترین دولت 3هزار میلیاردی با آقای فاطمی نباید کنار هم قرار داد

                    • شنبه 19 اسفند 1391-0:0

                      ساری عزیز با سلام و سپاس _ لطفا به برخی از اظهارات آقای دکتر فاطمی در نوتشار مزبور عنایت فرمائید:

                      "مجمع نخبگان به عنوان یک سازمان مردم نهاد...." سپس ادامه می دهند :

                      "بنیاد ملی نخبگان به عنوان یک سازمان دولتی و زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری باهدف جذب نخبگان علمی در حال فعالیت است. ...". منظورتان از دقت در متن این بود. من اینکه اینطور فهمیدم یک نهاد مردم نهاد تحت نظارت ریاست جمهوری بعنوان یک مرکز دولتی...؟!

                      • شنبه 19 اسفند 1391-0:0

                        سینای عزیزاگرمتن رابادقت بخوانی جواب سوال خودت رادریافت می کنی

                        • دانشجوي بابلي پاسخ به این دیدگاه 0 1
                          شنبه 19 اسفند 1391-0:0

                          سلام واقعا حيف شده بودسال قبل دكترفاطمي ودكتركريمي نماينده هاي واقعي مردم بودند،عده اي با بي ديني وبي انصافي مانع اين كارشدند،شك نكنيد به فضل الهي دوره بعد،اين دو عزيز از بابل به مجلس مي روند.

                          • ر.م استاد دانشگاهپاسخ به این دیدگاه
                            جمعه 6 مرداد 1396-19:32

                            سلام دوستان عزیز؛ میگن ماه هیچ وقت پشت ابر نمی مونه ؛
                            همان کسی که در کنار آقای دکتر فاطمی قرار دارد منظورم... و ... در ...بود و از دوستان نزدیک دکتر فاطمی هستند، با مستند سازی و پروند سازی و ارسال تصاویر باعث شد که دکتر فاطمی رد صلاحیت بشه؛ وگرنه مطمن باشید که دکتر عزیز رای می آورد؛ متاسفانه دکتر فاطمی دوست و دشمن را همیشه عزیز می شماره و دلسوزی زیاد باعث رد صلاحیتش شد.

                          • عضو هیئت علمی دانشگاه مازندرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                            شنبه 19 اسفند 1391-0:0

                            تردید ندارم با شناخت و توانمندی که از دکتر فاطمی سراغ داریم ایشان انشااله در این کار خطیر موفق خواهند شد

                            • جمعه 18 اسفند 1391-0:0

                              چگونه این مجمع یک سازمان مردم نهاد است اما طبق اظهار نظر آقای دکتر فاطمی زیر نظر دولت و بعنوان یک سازمان دولتی محسوب می گردد؟ آقای فاطمی بعنوان یک وکیل دعاوی و دادگستری که نمی توانند دارای شغل دولتی در تصدی این مجمع باشند..؟! یا گزارش شما نادرست است یا اظهارات ایشان مغایر با واقع است...؟!

                              • زمانی - تهرانپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                جمعه 18 اسفند 1391-0:0

                                ضمن سپاس از مازندنومه و جناب فاطمی. نخستین مانع مجعمع عالی نخبگان مازندران و کشور در تعلق این سازمان به دولت و عدم تفکر جدی دولت و هیات وزیران به نخبه گرائی و نخبه پروری و فرهنگ سازی این مهم در مصوبات، تصمیم گیری ها و اقدامات پیدا و پنهان دولت در همه عرصه های مربوطه و مغایرت عملکرد آنها با قانون اساسی است.

                                وضعیت حاکم بر سازمان های فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد- دانشگاهها، موسسات مطالعاتی و تحقیقاتی و وضعیت اشتغال نیروهای متخصص و نخبه در جامعه و فرار روزافزون مغزها نشان و نبود یک دولت تخصص گرا و دانش گرا و تایی این موضوع دارد.

                                باید بنیاد و مجمع نخبگان به صورت غیر دولتی و بدور از موانع موجود در جهت توسعه و نخبه پروری باشد والا ماحصل صحبت، تکرار مکررات؟

                                علاوه براین، نخبگان متعددی از مازندران در خارج از استان و خارج از کشور وجود داشته که تا کنون شناسایی نشده و به مانند عمده نخبگان مقیم مازندران نیز در انزوا و عزلت غریبی به سر می برند...؟!

                                • معمای نخبه ؟پاسخ به این دیدگاه 2 0
                                  جمعه 18 اسفند 1391-0:0

                                  ضمن احترام به دوستانی که دلسوز مردم می شوند پرسش این است که نخبه چه کسی است ؟

                                  چرا نخبه ها بی حق می شوند ؟ اصطلاح نخبه کشی هم در خاطره ها هست . با کمی معذرت باید عرض کنم بعضی وقت ما به جای حل یک مساله فقط صورت مساله را عوض می کنیم . آن هم نه به شکلی که مساله آسان تر فهم شود بلکه مشکل تر نیز می شود . مساله ما حقوق افراد هست چه نحبه و چه غیر نخبه ، تفاوتی ندارد . ما باید به آزادی بیشتر برای مردم فکر کنیم . به بهانه های کوچک ( هرچند واقعی ) دست و بال نیروهای بزرگ اجتماعی را نبندیم . مثلاً قدری جوانان را آزاد بگذاریم به سلیقه های متفاوت میدان بدهیم . باید از جایی دیگر شروع کرد و حرف حساب را در میان گذاشت . برای دوستانی که به اصطلاح به نخبه ها فکر می کنند آرزوی موفقیت داریم .

                                  • جمعه 18 اسفند 1391-0:0

                                    این مجمع باید محل حضور همه نخبگان از جمله نخبه های بازار،مذهبی،رسانه ای،علمی،هنری،پژوهشی و...باشد و با نخبگان مازندرانی ساکن در خارج از کشور را هم پل بزند.

                                    • جمعه 18 اسفند 1391-0:0

                                      دکتر فاطمی به بابل خوش امدید. شما را در انتخابات گذشته ناجوانمردانه رد صلاحیت کردند.شما باعث افتخار هستید.نخبگان را گرد هم جمع کنید و از قدرت انها برای بازسازی ایران و استان بهره ببرید.متشکر از مازندنومه

                                      • جمعه 18 اسفند 1391-0:0

                                        بنیاد نخبگان استان که دولتی است بسیار ضعیف ظاهر شده و خوب شد که یک سازمان مردم نهاد بوجود آمده که می خواهد به نخبگان سروسامان دهد.مرسی دکتر فاطمی

                                        • جمعه 18 اسفند 1391-0:0

                                          باحضوردکترفاطمی روح دوباره به کالبدمازندران دمیده شد

                                          • یک استاد دانشگاه پاسخ به این دیدگاه 1 0
                                            جمعه 18 اسفند 1391-0:0

                                            فاطمی خود از نخبگان مازندران است.

                                            • جمعه 18 اسفند 1391-0:0

                                              بدلیل ضعف مدیریت در گردآوری نخبگان مازندران، تاسیس مجمع عالی نخبگان در قالب سازمان مردم نهاد در استان ضروری بود.


                                              ©2013 APG.ir