تعداد بازدید: 1729

توصیه به دیگران 2

شنبه 3 فروردين 1392-14:56

رشد 17 درصدی جشنواره های نوروزی

خبرهای روز شنبه ستاد تسهیلات سفر مازندران/جشنواره های فرهنگی در غرب استان برگزار می شود/بزرگترین سفره هفت سین کشور در میدان قائم آمل برپا شده است/میزان فوت شدگان ناشی از تصادفات در 28 و 29 اسفند 91 و همچنین ابتدای فروردین 92 با کاهش 79 درصدی مواجه بوده است+عکس


مازندنومه،کلثوم فلاحی:جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران در گفت و گو با خبرنگار مازندنومه از برگزاری جشنواره های فرهنگی خبر داد.

حسین باقری افزود: نمایشگاه بزرگ صنایع دستی امروز در شهرستان رامسر و نوشهر افتتاح می شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: گروه آیینی زندگی سوادکوه هم به سرپرستی علی حسن نژاد، امروز در تنکابن و رامسر جشنواره فرهنگی برگزار می کنند.

 وی با بیان این که این برنامه در چال دره تنکابن و در تله کابین رامسر برگزار می شود،ادامه داد:جشنواره سبزینه هم امروز در چالوس برگزار می شود.

*میزان فوت شدگان ناشی از تصادفات 80 درصد کاهش داشت

سیف الله فرزانه در دبیرخانه ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: بزرگترین سفره هفت سین کشور در میدان قائم آمل برپا شده که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

 وی ادامه داد: برای ترویج گردشگری و معرفی جاذبه های فرهنگی به گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی سال 92، برنامه ریزی های مناسبی انجام گرفته است.

دبیر ستاد تسهیلات سفر مازندران تصریح کرد: از اواسط اسفند 91 مراسم سنتی و جذاب نوروزخوانی به ویژه در روستاهای لاریجان آمل برگزار شده است.

 وی یادآور شد: برنامه های نوروزخوانی همراه با توزیع آش سنتی مازندران و بسته های فرهنگی بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

فرزانه تصریح کرد: معرفی مشاهیر با نصب بنرهای متنوع در سطح شهرها، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و سوغاتی های محلی، فروش غذاها و آش های سنتی و بومی و اجرای موسیقی سنتی هم از دیگر برنامه هایی است که انجام شده است.


وی اظهار داشت: میزان فوت شدگان ناشی از تصادفات در 28 و 29 اسفند 91 و همچنین ابتدای فروردین 92 با کاهش 79 درصدی مواجه بوده است.

فرزانه ادامه داد: در همین مدت کاهش حدود سه درصدی میزان تصادفی پذیرش شده در مراکز درمانی و اورژانس را شاهد هستیم.

فرزانه با اشاره به رشد 230 درصدی ماموریت های انجام شده توسط هلال احمر مازندران خاطرنشان کرد: هلال احمر استان در این مدت، 86 ماموریت انجام داده است.

وی با یادآوری کشف و معدوم سازی 1616 کیلوگرم مواد غذایی فاسد گفت: در این زمینه با رشد حدود 12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه هستیم.

دبیر ستاد تسهیلات سفر مازندران با بیان اینکه 2 میلیون و 492 هزار و 815 نفر از مراکز فرهنگی، موزه ها و بناهای تاریخی، اماکن زیارتی و تفریحی بازدید کردند ، یادآور شد: رشد تقریبا 20 درصدی را امسال در این زمینه شاهد هستیم.

وی با اشاره به رشد 17 درصدی تعداد جنگ های شادی، نمایش های خیابانی، نوروزخوانی، کنسرت موسیقی، افزایش 52 درصدی تعداد غرفه های نمایشگاه های صنایع دستی و فرهنگی، افزایش 24 درصدی تعداد نمایشگاه های فرهنگی، هنری و صنایع دستی، افزیش 18 درصدی اطلاع رسانی توسط رادیو و تلویزیون و افزایش حدود 36 درصدی اطلاع رسانی از طریق سایت ها و خبرگزاری ها، خاطرنشان کرد: 1914 مورد هم نظرسنجی صورت گرفته که با رشد حدود چهار درصدی همراه است.

 فرزانه ادامه داد: تعداد گشت های انتظامی، راهور، پلیس راه و همیاران پلیس اعم از پیاده، موتوری و خودرویی با افزایش و تعداد گشت های کنترلی و نظارتی استان و شهرستان ها هر کدام با افزایش چهار درصدی مواجه است.



    ©2013 APG.ir