تعداد بازدید: 2979

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 4 فروردين 1392-15:39

ابراهیمی: گزارش نگران کننده ای نداشتیم

خبرهای روز یک شنبه ستاد تسهیلات سفر مازندران/ در مجموع تا تاریخ دوم فروردین امسال رشد 15 درصدی مسافران ورودی به استان را شاهد بودیم/حضور مدیران دستگاه های اجرایی در محل دبیرخانه کم رنگ بوده است/ عمده مشکلات در شهرستان ها در رابطه با عابر بانک ها بود که رفع شد/افزایش 20 درصدی گردشگری دریایی را در مازندران شاهد هستیم+عکس


مازندنومه،کلثوم فلاحی:هادی ابراهیمی در ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: در استان گزارش نگران کننده ای تاکنون نداشتیم.

 این مسئول با اشاره به اینکه چند موضوع قابل توجه ستاد امسال مورد نظر است،تصریح کرد: در مجموع تا تاریخ دوم فروردین امسال رشد 15 درصدی مسافران ورودی به استان را داشتیم و در مسافران مقیم هم افزایش 23 درصدی را شاهد هستیم.

ابراهیمی با بیان اینکه بازدید از واحدهای اقامتی و پذیرایی 34 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد،گفت: در موج دوم سفرهای نوروزی این بازدیدها بیشتر می شود.

 وی با اشاره به اینکه رشد تورهای ورودی یک روزه 34 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: بازدید از مراکز فرهنگی رشد 20 درصدی داشته است و این برای ما مهم است که مازندران را به زیارتگاه ها و بناهای مذهبی و اماکن تاریخی می شناسند و فرصت خوبی برای معرفی استان در حوزه های مختلف است.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: رشد جشنواره های متعدد در استان قابل توجه بوده و البته از امروز باید مراعات شود چراکه وارد ایام شهادت حضرت فاطمه می شویم.

ابراهیمی افزود: روز گذشته نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره سبزینه در نوشهر برگزار شد.

وی یادآور شد: اخبار ستاد دائمی تسهیلات سفر توسط سایت ها، خبرگزاری ها و رسانه ملی پوشش خوبی داده شده است،گفت:افزایش 19 درصدی اخبار را در رسانه ها شاهد هستیم.

 ابراهیمی افزود: در بحث کاهش تعداد تصادفات جاده ای تا دوم فروردین 80 درصد کاهش داشتیم که نسبت به سال گذشته چشمگیر است.

وی تصریح کرد: مسئولیت ما در موج دوم سفرها بیشتر است چون 80 درصد از افرادی که وارد مازندران شوند در استان اقامت می کنند.

 این مسئول متذکر شد: موج دوم سفرهای نوروزی از امروز آغاز شده و فردا هم بازگشایی دستگاه ها را داریم.

 ابراهیمی با بیان اینکه توقع ما بر حضور مدیران دستگاه ها در ستاد تسهیلات سفر است، اظهار داشت: موج دوم سفرها را باید به نحو مطلوب مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر نوع نارسایی که می تواند در کار وجود داشته باشد باید رفع شود.

* حضور گسترده مردم را در اماکن متبرکه شاهد هستیم

مسئول کمیته گردشگری مذهبی اداره کل میراث فرهنگی مازندران در محل دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر مازندران در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بررسی نمازخانه های واحدهای اقامتی، پذیرایی، مجتمع های خدمات رفاهی و جایگاه های سوخت را از بهمن ماه سال 91 شروع کردیم تا در ایام نوروز مشکلی از نظر تجهیز این مراکز وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام سید محمود هاشمی کیاپی با بیان اینکه حدود پنج تا 10 درصد از نمازخانه های این مراکز تجهیز نبودند، تصریح کرد: نمازخانه های این مراکز را جهت ارائه خدمات به مسافران، آماده کردیم.

 هاشمی خاطرنشان کرد: همه نمازخانه ها به ویژه نمازخانه های چهار محور منتهی به مازندران از هر لحاظ آماده ارائه خدمات است.

وی با بیان اینکه مسجد صاحب الزمان شنگول ده در محور هراز و مسجد امام علی (ع) در محور سوادکوه از جمله مساجد آماده ارائه خدمات به مسافران هستند، یادآور شد: امروز هم از مساجد در سطح محورهای مازندران، بازدید انجام می دهیم.

مسئول کمیته گردشگری مذهبی اداره کل میراث فرهنگی مازندران، اظهار داشت: امسال حضور گسترده مردم را در بقاع و اماکن متبرکه مازندران شاهد هستیم و این مراکز تمامی امکانات رفاهی را هم در اختیار مسافران قرار می دهند.

*افزایش 20 درصدی گردشگری دریایی

دبیر ستاد تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از تاریخ 28 اسفند 91 تا دوم فروردین امسال، افزایش 20 درصدی گردشگری دریایی را در مازندران نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد هستیم.

 وی ادامه داد: بیش از 500 هزار نفر در طول 340 کیلومتر نوار ساحلی مازندران از امکانات دریایی و تفریحی شناورهای تفریحی، قایق های موتوری و جت اسکی استفاده می کنند.

فرزانه یادآور شد: در طول نوار ساحلی حوزه استحفاظی مازندران، تعداد سه بندر تجاری و بیش از 27 اسکله تفریحی وجود دارد که بالغ بر 150 قایق موتوری و 85 دستگاه جت اسکی در این ایام به گردشگران خدمات ارائه می دهند.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت: 30 گروه بازرسی از کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در ایام نوروز از تاسیسات گردشگری استان بازدید می کنند.

 فرزانه با بیان اینکه از 28 اسفند سال گذشته تا امروز که سوم فروردین 92 است هزار 894 واحد مورد بازدید ناظران ما قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: بیش از 34 واحد مورد تشویق قرار گرفته، 78 واحد تذکر و اخطار دریافت کردند و 2 واحد گردشگری غیرمجاز هم تعطیل شد.

*13 هزار نفر به به مناطق جنگی اعزام شدند

شعبانعلی واحدی اظهار داشت: از 20 اسفند سال گذشته تاکنون 13 هزار نفر زائر پایگاه های مقاومت بسیج محلات استان به مناطق جنگی و یادمان های شهدای عزیز شلمچه، اروندکنار، فتح المبین، فکّه، دلاویه و نحر خیّم اعزام شدند که بیشترین زائر از شهرهای بابل و ساری بودند.

 وی ادامه داد: در سال جاری زائران راهیان نور هر شب تا سقف 2هزار نفر در محل زائرسرای شهدای عزیز استان در خرمشهر با همه امکانات استقرار می یابند.

 مسئول کمیته بازرسی و نظارت راهیان نور استان مازندران تصریح کرد: بحث روایت گری زیارت عاشورا، دعای توسل،دعای کمیل، بیان خاطره از شهدای شاخص استان توسط پدران بزرگوار شهیدان و راویان بزرگواری که در منطقه حضور دارند اهم برنامه هایی که در این رابطه در یادمان های شهدا اجرا می شود.

واحدی ادامه داد: بازرسان شریف و سختکوش کمیته نظارت و بازرسی در منطقه حضور دارند و از نزدیک زحمات و خدمات کلیه ستادهای شهرستان های 20گانه سپاه کربلا را منعکس می کنند.

مسئول کمیته بازرسی ستاد سفر مازندران اظهار داشت: حضور مدیران دستگاه های اجرایی در محل دبیرخانه کم رنگ بوده است.

 واحدی با بیان اینکه حضور فیزیکی ما در شهرستان ها باعث رفع مشکلات بود،گفت: عمده مشکلات ما در شهرستان ها در رابطه با عابر بانک ها بود که رفع شد و اگر دستگاهی اکنون مشکل دارد به دلیل نبودن پول نیست ، مشکل نقص فنی از سوی بانک است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسافران آذری زبان مشکلی را با ما مطرح کرده بودند که از او عذرخواهی کردم و مشکل هم رفع شد، تصریح کرد: در مواردی در همان محل، اعمال قانون و جریمه شده است.

واحدی با بیان اینکه یک مورد پیش آمد که نتوانستیم گذشت کنیم، گفت:در رستورانی در دریاکنار در حوزه بابلسر، مسائلی را مشاهده کردیم و این رستوران تعطیل شد اما متولیان امر بررسی کردند و 48 ساعت مهلت دادند تا مواد غذایی اش را از رستوران خارج کند.

مدیرکل بازرسی استانداری مازندران یادآور شد: در این ایام با رشد قیمت مواد غذایی مواجه هستیم و اگر بازرسی ها به درستی انجام نشود با مشکل مواجه می شویم.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ها در سه نوبت انجام می شود: تیم های کارشناسی، معاونان مدیران کل و گروه سوم هم مدیران هستند.

*با افرادی که خودسرانه اقدام به افزایش نرخ کنند،برخورد می شود

علیرضا اکبرزاده در محل دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر مازندران در اداره کل گردشگری استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از فردا شعب سیار در میادین میوه و تره بار مستقر می شوند.

جانشین ستاد کشیک نوروزی اداره کل تعزیرات مازندران ادامه داد: با افرادی که خودسرانه اقدام به افزایش نرخ کنند، برخورد می شود.

اکبرزاده افزود: روز گذشته گشت مشترک تا نمک آبرود را سرکشی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا جرایم بازدارنده نیست، اظهار داشت: ما مجری قانون هستیم و قوانینی که مجلس تصویب کرده را اجرا می کنیم.

معاون اداره کل تعزیرات مازندران خاطرنشان کرد: از 15 اسفند 91 تا امروز 1613 پرونده مورد بررسی قرار گرفته و با احتساب پرونده های قبلی، 2066 مورد مختومه شده است.

وی ادامه داد: متهمان این پرونده ها به بالغ بر چهار میلیارد ریال جزای نقدی و حسب مورد هم قطع سهمیه و نصب پارچه به عنوان متخلف محکوم شدند.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: در طول این ایام 920 مورد بازرسی صورت گرفت که 226 مورد پرونده تشکیل شد و متهمان به بالغ بر 141 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.


  • مسافر مانده در بهشهرپاسخ به این دیدگاه 1 0
    دوشنبه 5 فروردين 1392-0:0

    آقايان ستاد تسهيلات!!! نوروزي! در بهشهر حتي يك عابر بانكي كه خدمات بدهد وجود ندارد. مسافر بدون پول نقد و نيازمند دريافت بنزين با اين مدييت معيوب چكار كند؟ پول خودمان را هم نمي توانيم در اختيار داشته باشيم. چه كسي پاسخگوي اين بي مسئوليتي ست. با اين روش چگونه مي خواهيم به رشد در گردشگري برسيم؟ هيچ كس هم پاسخگو نيست.


    ©2013 APG.ir