تعداد بازدید: 2088

توصیه به دیگران 2

جمعه 9 فروردين 1392-19:44

یوسفیان:اگر مشکل داشتم،نمی توانستم درباره مفاسد حرف بزنم

در گفت و گوی نوروزی با نماینده آمل مطرح شد:تحصیلات من در دو بخشه؛یک بخش در حوزه علمیه و بخش دیگر دانشگاه/وضع مالی خانواده خانمم خوب بوده/وقتی به مجلس رفتم دو سوم حقوقم کم تر شد/از مجلس یک میلیون و 600 و خرده ای هزار تومان حقوق می گیرم/بین خود و خدا تا این ساعت حتی یک ریال وام هم نگرفتم/در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بیشتر از همه حرف می زنم.


مازندنومه،محمد محمدخانی:به بهانه سال نو به عزت الله یوسفیان ملا-نماینده چند دوره مجلس از حوزه آمل-تلفن کردم تا هم سال نو را تبریک بگویم و هم گفت و گویی نوروزی با او داشته باشم:

*آقا شما چند سال تونه؟

-حدود...59 سال!

*چرا احتیاط می کنید و دقیق نمی گید!؟

-(خنده)چون قدیم شناسنامه ها را سروقت نمی گرفتند، داشتم فکر می کردم.اما 59 سال تمامه سن من.

*اهل کجای آملید؟

-متولد پایین بازار هستم.

*در چه رشته ای تحصیل کردید؟

-تحصیلات من در دو بخشه؛یک بخش در حوزه علمیه مسجد جامع آمل و حوزه علمیه قم که سطح را تمام کردم،در دانشگاه هم لیسانس حقوق را هم زمان با پیروزی انقلاب از دانشگاه شهید بهشتی تهران گرفتم،فوق لیسانس جزا و جرم شناسی را از دانشگاه تهران گرفتم و دکترای حقوق بین الملل را هم از تهران گرفتم.

*از خانواده ای متمول بودید؟

-خانواده پدری ام کاسب متوسط بود اما خانواده خانم ام بله،وضع شان خوب بوده.

*آیا سرمایه اون ها کمک کرد تا شما رای بیاورید؟

-نه،موقعی که من وارد مجلس شدم پدرم در قید حیات نبود.ایشان سال ها قبل از انتخابات از دنیا رفتند.از ارث پدری فقط 5/2 میلیون تومان به من رسید.سال 1384 وراث آمدند و همین مقدار سهم من را دادند و گذاشتم بالای سرم.

*بچه که بودید دوست داشتید چه کاره شوید؟تو انشا چی می نوشتید؟

-پدرم با این که کاسب بازار بود،اطلاعات قضایی خوبی داشت،مردم شهر او را می شناسند،سوادش حتی 6 کلاس ابتدایی نبود،اما قرآن سواد بود و خط خوبی داشت.من همان موقع دوست داشتم بازپرس شوم.سال ها دادستان ساری و رییس دادگستری بودم.بعد قاضی دیوان عالی کشور شدم.واقعا به شغل قضا علاقه داشتم.الان هم قاضی دیوان عالی کشورم.

*یعنی دو شغله هستید؟

-نه،مامور به خدمتم در مجلس.وقتی به مجلس رفتم دو سوم حقوقم کم تر شد!

*الان چه قدر حقوق می گیرید؟

-از مجلس یک میلیون و 600 و خرده ای هزار تومان حقوق می گیرم.

*مزایا چی؟

-بین خود و خدا تا این ساعت حتی یک ریال وام هم نگرفتم.چون نماینده مجلس حق استخدام کارمند دولتی را ندارد،قرار شده از طرف استانداری ها به هر نماینده دفتری بدهند.

من در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بیشتر از همه حرف می زنم.اگر ذره ای مشکل داشتم یقین بدانید نمی توانستم درباره مفاسد حرف بزنم.این را هم بگویم که نمایندگی جولانگاه عجیبی است برای برخی سوءاستفاده ها!

*حالا که نماینده مجلس هستید خودتان را پیش مردم می گیرید؟

-کسی که نماینده مردم شد،دیگر نوکری مردم را پذیرفته،نوکر که نمی تواند خودش را بگیرد!اگر این احساس نوکری نباشد،نماینده خیانت کرده!

*چه قدر به بچه ها عیدی دادید؟

-به بچه های کوچک و نوه ها 10 هزارتومن و به دانشگاهی ها 30 هزار تومن!

*بچه هاتون مشغول کار هم شدند؟

-بله

*چون بچه شما بودند به آن ها کار دادند؟

-نه،اون ها در دانشگاه سراسری رتبه داشتند،رتبه شان هم ثبت و در دسترس است،از طریق کنکور سراسری جذب دانشگاه شدند.

*اگه یه روز نتونستید روی صندلی نمایندگی بنشینید حسرت می خورید؟

-نه،نه اصلا"!

*معمولا چه دعایی می کنید؟

-عاقبت به خیری


  • يکشنبه 18 فروردين 1392-0:0



    یک شهر و دو نرخ!!!!!!! آقای فیاضی که تو همین صفحه با ایشان مصاحبه کردید دو میلیون و هفتصد هزار تومان حقوق می گیره، اما ایشان یک میلیون و ششصد هزار تومان.. خدا آخر و عاقبت شما را ختم به خیر کند. انشاء الله


    ©2013 APG.ir