تعداد بازدید: 1913

توصیه به دیگران 2

شنبه 10 فروردين 1392-16:36

نوروز،تمرینی برای تابستان است-ابراهیمی

جانشین ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان گفت:امیدواریم مازندران آهسته آهسته از سقف نرخ درآمدهای بین المللی گردشگری گذر کرده و جایگاه گذشته اش را در بین استان های گردشگری، بازپس گیرد/ نوروز امسال تمرینی برای افزایش کیفیت استقبال از گردشگران در تعطیلات تابستان محسوب می شود.


مازندنومه:هادی ابراهیمی-معاون سیاسی و امنیتی استانداری و جانشین ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی مازندران-در گفت و گو با سایت استانداری،مواردی را در مورد وضعیت سفرهای نوروزی امسال بیان کرد که فراز های مهم اظهارات  او در زیر می آید:

* نام مازندران در عرصه گردشگری دارای برند بین المللی است و سفر به مازندران، برای یکایک هموطنان ایرانی- چه کسانی که در داخل کشورند و چه ایرانیان مقیم کشورهای خارجی- یک آرمان و ایده آل ذهنی و عاطفی است.

* ملاحظه شده است که ایرانیان مقیم خارج، گاهی اوقات دو یا سه دهه برای سفر به مازندران در ذهنیت خود آرزوپروری می کنند و در داخل ایران نیز، غالباً مازندران اولین و یا دومین گزینه سفرها در ایام تعطیلات مخصوصاً در ایام نوروز است.

*امسال ما رشد 45 درصدی سفرهای نوروزی را به مازندران شاهد بودیم که همین آمار نرخ رشد اقامت گردشگران در مازندران را تا 20 درصد نسبت به گذشته بیشتر نشان می دهد و این ثابت می کند که مازندران، در بین استان های شمالی و نیز در بین مناطق هدف گردشگری، یک استثنا و یک ظرفیت تکرارنشدنی است و وظیفه ما را در تعطیلات تابستانی بیشتر می کند.

* اماکن اقامتی و پذیرایی و تفریحگاهی شامل شهرها و شهرکهای دل انگیز ساحلی، پلاژهای دولتی و خصوصی ساحلی، هتل ها و متل های مجهز و بسیار زیبای شمالی، اقلیم وسوسه انگیز مازندران در حلقه اتصال دریا و جنگل و کوهستان و جلگه و اعتدال آب و هوایی، مردم خوب و میهمان نواز و با انصاف و مهربان مازندران، قابلیت های آرامش بخشی عجیبی را برای گردشگران، خصوصاً برای هموطنان مقیم کلان شهرها و در راس همه پایتخت نشین ها به ارمغان آورده و جاذبه های استثنایی را در نگاههای متحیر گردشگران به یادگار می گذارد و از این لحاظ، مازندران در ردیف استان هایی است که شامل تکرار انتخاب مقصد گردشگری هستند و این در حالی است که بسیاری از مناطق گردشگری، فقط برای یکبار سفر کردن انتخاب می شوند.

* آمادگی های پیش هنگام مردم و مسئولان مازندرانی برای استقبال از گردشگران، در ثبت خاطره های شیرین بسیار تاثیرگذار بوده، آماده باش مدیران و نیروهای عملیاتی و میدانی دستگاه های عضو ستاد تسهیلات یکی از دلایل بارز برتری مازندران در انتخاب گردشگران و افزایش حیرت انگیز آمار استقبال گردشگران است.

*حضور گردشگران، درآمدها و سطوح معیشتی شهروندان مازندرانی را در شهرها و سواحل و اعماق جنگل ارتقا داده و الحمدالله احساس رضایت مردم در این ایام بسیار مشهود بوده است.

*در سال موسوم به حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، ایام تعطیلات نوروزی امسال نگاه ما را به اقتصاد سه گانه مازندران، یعنی بخش کشاورزی، بخش صنعت و بخش گردشگری،متحول کرده و ما را یکبار دیگر به ظرقیت های استثنائی بخش گردشگری در دو بعد درآمدزائی و اشتغال زائی، توجه ویژه داده تا ما بیش از این ها روی این ضلع سوم یعنی بخش گردشگری متمرکز شویم و مطمئن باشید که با شکل گیری حماسه اقتصادی و تامین نیازهای معیشتی، انگیزه مردم برای خلق حماسه های سیاسی نیز مضاعف خواهد شد.


* بر خلاف نوروزهای گذشته و نگرانی های نهادینه شده سال های قبل، نوروز امسال از معدود نوروزهایی است که به جز موارد معدود، هنجارشکنی محسوسی از حضور گردشگران در مازندران گزارش نشده و با توجه به همزمانی فاطمیه با روزهای آغازین سال 92 و تمهیدات و برنامه های گسترده و تاثیرگذار دستگاه های فرهنگی عضو ستاد تسهیلات در مراکز اقامتی و تفریحی، عملاً شاهد رعایت قابل قبول شعائر دینی و مذهبی توسط غالب گردشگران از جمله جوانان بوده ایم که این امر، اتفاق پسندیده و قابل قدردانی است.


*برخی کاستی ها و نارسائی ها را به خاطر حجم استثنایی سفرهای نوروزی به مازندران قبول داریم که در برخی از شهرها از دو برابر ایام مشابه در سال ها هم تجاوز کرده بود. در دور دوم سفرها، بسیاری از این کاستی ها مرتفع شده و حضور مسئولان دستگاه ها در ستاد تسهیلات محسوس تر شده و قطعاً مسائل انتظامی، پزشکی و کنترل قیمت ها از اولویت بیشتری برخوردار خواهد بود.

* سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران و نیز سازمان اوقاف و امورخیریه مازندران برای محتوابخشی هر چه بیشتر فرهنگی و مذهبی به سفرهای گردشگران باید اهتمام بیشتری به عمل آورده و در جهت ابعاد متنوع گردشگری مازندران از جمله توریسم فرهنگی و مذهبی، تلاش مضاعفی داشته و مطمئن باشند که مردم ما در بسته فرهنگی سفرهای سیاحتی خویش، به مسائل مذهبی و تاریخی توجه و استقبال مضاعفی را نشان خواهند داد.

* فاز چهارم آزادراه شمال به زودی افتتاح می شود.توسعه بزرگراه های مواصلاتی به مازندران، نویدبخش تکامل روند اولویتی مازندران خواهد بود.امیدواریم مازندران آهسته آهسته از سقف نرخ درآمدهای بین المللی گردشگری گذر کرده و جایگاه گذشته اش را در بین استان های گردشگری، بازپس گیرد و این موضوع، نگرانی ما را از بابت بیکاری جوانان مازندرانی و یا کم درآمدی خانواده ها و مشاغل عمومی خواهد کاست، چرا که در همین ایام نوروز شاهد ابتکارات گسترده شهروندان مازندرانی برای افزایش جاذبه های تفريحگاهی و اقامتگاهی بوده ایم که در نوع خود شعف انگیز و بعضاً شگفت انگیز بوده اند.خروجی این تلاش ها و فعالیت ها و ابتکارات خودجوش، افزایش هزینه سفر گردشگران بوده که این طبعاً برای مازندرانی ها امر مبارکی بوده است، چرا که نگرانی سال های گذشته، کم خرج بودن گردشگران بوده که این موضوع در نوروز امسال کمتر دیده شد.

*نوروز امسال تمرینی برای افزایش کیفیت استقبال از گردشگران در تعطیلات تابستان محسوب می شود و ما از شهروندان مازندرانی انتظار داریم که نقاط قوت و ضعف مازندران در میزبانی از گردشگران را به ستاد تسهیلات نوروزی گزارش کنند تا در برنامه ریزی های آتی، ما بتوانیم درآمد عمومی استان را در این بخش به جایی برسانیم که تا حدودی جبران کننده ضعف درآمدی در سایر عرصه ها باشد.


  • شنبه 10 فروردين 1392-0:0

    مازندنومه تورو امواتت ول کن این ستاد تسهیلات نوروزی رو! به خدا به جای سایت رپرتاژآگهی نامه این ستاد کذایی در استان شده اید. بی خیال شوید جان مادرپدرتان این ستاد خودتان بهتر از هر کس می دانید که کاری نمی کند برای افرایش درآمدو....


    ©2013 APG.ir