تعداد بازدید: 2272

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 11 فروردين 1392-12:31

هاشم پور: از گرانی ها ناراحتیم!

مدیرکل سازمان صنعت،معدن،تجارت مازندران گفت: ما استانِ تامین کننده گوجه نیستیم و باید از سایر استان ها بیاوریم/نمی گوییم گرانی وجود ندارد، ما خودمان هم از گرانی ها ناراحت هستیم اما آن چه نگران کننده است بحث گرانفروشی است/باید قبول کنیم که مازندران استانی است که در برخی مقاطع سال، تبدیل به کشور مازندران می شود.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:مرتضی هاشم پور صبح امروز در ستاد تسهیلات سفر مازندران حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.بخش هایی از سئوال های خبرنگارها و پاسخ مدیرکل سازمان صنعت،معدن،تجارت مازندران پی آمده است.

*چرا میوه از جمله پرتقال و خیار و گوجه و پیاز گران شد؟

در رابطه با مرکبات، مازندران یک رسالت ملی داشت که نیاز سایر استان های کشور را تامین کرد و یک رسالت درون استانی داشت و همه آن چه متعهد به توزیع بود، صورت گرفت.

تعهد داخل استانی ما در زمینه تنظیم بازار توزیع سیب و پرتقال به قیمت 1500 و 1250 تومان بود که انجام شد، در یک مقطعی شاهد افزایش قیمت بعضی تره بار مثل گوجه و خیار بودیم اگرچه امروز به قیمت مناسب تری در استان رسیده است.

قیمت های امروز گوشت قرمز گوسفندی به 23 هزار تومان ، گوشت گوساله به 26 هزار تومان، سیب به 2400 تومان، گوجه و خیار به 2500 تومان و پیاز هم به 2هزار تومان رسیده است.

ترافیک ایجاد شده باعث می شد محموله ها به موقع به استان نرسد، ما استانِ تامین کننده گوجه نیستیم و باید از سایر استان ها بیاوریم.

 *ما استان تامین کننده گوجه نیستیم، اما استان تامین کننده پرتقال که هستیم.قیمت پرتقال در برخی موارد به چهارهزار تومان هم رسیده بود. آیا بازرسی ها درست صورت نمی گیرد؟

 بازرسان ما در تمام ایام سال در تمام شهرستان ها فعال هستند و خودم هم روز اول و دوم عید کشیک بودم.در شهرستان ها تیم های بازرسی مشغول به کار هستند.

پرونده هایی در این ایام تشکیل شد که یک پرونده که مربوط به مخلوط کردن برنج بود به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان تشکیل پرونده دادیم و به مراجع قضایی فرستادیم.

قیمت چهار هزار تومان پرتقال را بازرسان ما تایید نمی کنند.

* یعنی ما دروغ می گوییم؟

 نمی گویم که شما دروغ می گویید اما مبنای ارزیابی نباید یک مورد خاص باشد، آن چه ما به عنوان مبنا قرار می دهیم، میانگین قیمت هایی است که در استان داریم .

*معاون سیاسی استانداری مازندران در جلسه ستاد سفر نسبت به افزایش قیمت ها گلایه داشت و همچنین فرماندار چالوس هم در این زمینه اظهار نظر داشته است.در این زمینه پاسخگو باشید.

 معاون سیاسی و فرماندار هر سوالی که دارند ما حتما پاسخ را حضوری تقدیم می کنیم، همراهی همین مسئولان بوده که تعادل قیمت ها را در استان نسبت به سایر استان ها شاهد هستیم.

 نمی گوییم گرانی وجود ندارد، ما خودمان هم از گرانی ها ناراحت هستیم اما آن چه نگران کننده است بحث گران فروشی است.

 با گران فروشی ها به شدت برخورد می شود. دو سه قلم تره بار افزایش قیمت بوده که البته اکنون به قیمت مطلوب برگشته است.

 بحث تغییرات قیمتی بازار را رد نمی کنیم، اما همه نظام مصمم اند این تغییرات به نحو شایسته ای مدیریت شود.

 باید قبول کنیم که مازندران استانی است که در برخی مقاطع سال، تبدیل به کشور مازندران می شود و طبیعی است که برخی واحدهای صنفی سوء استفاده کنند که با آنها برخورد می شود.

* چرا جرایم بازدارنده تخلف نیست؟

جرایم را قانون تعریف می کند، مبالغ جرایم به صورت سلیقه ای نیست .

* آیا نمی شد تمهیداتی در نظر می گرفتید که کالای مورد نظر در استان ذخیره شود؟

 بالاخره مازندران استان مسافر خیز است و شلوغی استان در این ایام، موضوع جدیدی نیست.

  در زمینه کالای اساسی مثل گوشت قرمز و سفید و ... پست های کشیک را برقرار کردیم و همچنین در خبازی ها.

----------------------

*قرار نیست شورا در حوزه سیاسی دخالت کند

مهدی رضایی فرح آبادی-عضو شورای شهر ساری با حضور در محل دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ساری از ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری برخوردار بوده و چیزی کمتر از غرب استان ندارد.

وی ادامه داد: از فلاش دوربین های عکاسی که در شهر دیدم مشخص است که مردم از جاذبه هایی که توسط شهرداری ایجاد شده استفاده بهینه می برند.

 رضایی خاطرنشان کرد: زیباسازی شهری در این ایام آبرومندانه بوده است.

وی در پاسخ به این سوال مازندنومه مبنی بر اینکه دیگر چادرخوابی در سطح شهر دیده نمی شود، چه تمهیداتی در این زمینه داشته اید، گفت: بسیاری از مسافرخانه ها از چادرخوابی گردشگران ناراضی بودند و در سال های گذشته در اثر چادرخوابی، ناامنی هایی هم به وجود می آمد.

عضو شورا شهر ساری تصریح کرد: نوروز امسال چادرخوابی در فضاهای خاصی که عمدتا در مناطق توریستی شهر است، به صورت با برنامه، اسکان داده شده است.

 وی در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه مبنی بر اینکه آیا زیباسازی شهری صرفا مختص ایام نوروز است و یا اینکه استمرار دارد، افزود: زیباسازی شهری از قبل از ایام نوروز شروع شده و در عید هم به اوج خود رسیده و قطعا این روند را ادامه می دهیم چراکه انسان ذاتا زیبایی را دوست دارد.

رضایی در پاسخ به دیگر سوال مازندنومه مبنی بر اینکه زیباسازی شهر ساری به نوعی تداعی گر اقدامات شهردار تهران است و آیا این شائبه به وجود می آید که قرار است شهرداری و شورای شهر ساری در انتخابات ریاست جمهوری از آقای قالیباف حمایت کنند،گفت: من ارتباطی در این بین نمی بینم.

 وی با بیان اینکه قرار نیست شورا در حوزه سیاسی دخالت کرده و از فرد خاصی حمایت کند، تصریح کرد: ما از رهبری حمایت می کنیم که ایشان هم در دیدار نوروزی در مشهد فرمودند نظر خاصی نسبت به یک کاندیدا ندارم.

رضایی با اشاره به اینکه اصلا ارتباطی در این بین وجود ندارد، اظهار داشت: در هر جای کشور که طرح خوبی اجرا شود که متناسب با فرهنگ مردم ساری است ما هم اقتباس می کنیم.

*سال 91 حدود 28 درصد افزایش غریق داشتیم

فرامرز نقیبی در محل ستاد تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: میزان ورود گردشگران به ساری، روند رو به رشدی داشته است اما هنوز از ظرفیت های بالای گردشگری مازندران استفاده نکردیم.

رئیس شورای شهر ساری ادامه داد: خدا را شاکر هستیم که مازندران هنوز مقصد گردشگری در کشور است و افراد زیادی به این استان رفت و آمد می کنند.

 وی با بیان اینکه با توجه به مسائل اقتصادی و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد اما مردم از تعطیلات نوروز استفاه کرده و سفر کردند، یادآور شد: مردم هنوز به مازندران سفر می کنند.

نقیبی با اشاره به اینکه همه و به ویژه مدیران تراز اول استان باید تلاش کنند که چگونه از دریا و جنگل به افزایش گردشگر دست یابیم، ادامه داد: کاری نکردیم که مردم در سفر به مازندران و استفاده از دریا، با خاطره خوش استان را ترک کنند.

رئیس شورای استان با بیان اینکه سال 91 نسبت به سال 90 حدود 28 درصد افزایش غریق داشتیم، گفت: اتفاقی که برای عضو شورا و 2 فرزندش در دریا رخ داد، تلخ ترین خاطره برای شوراهای کشور بود.

وی با اشاره به اینکه در شورای استان برنامه هایی توسط کارگردان مازندرانی شبکه یک سیما برای کاهش آسیب های دریا در دست تهیه داریم، تصریح کرد: این برنامه به این موضوع می پردازد که چگونه بدون آسیب دیدن، از دریا لذت ببریم.

نقیبی متذکر شد: برای دریا 2 میلیارد تومان هزینه شده اما ما تغییراتی در اوضاع دریا ندیدیم و اگر تغییر اتفاق می افتاد باید کاهش تعداد غرقی ها را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: قول می دهم با همین 30 میلیون تومانی که برای ساخت این برنامه در نظر گرفتیم، تا 30 درصد کاهش غرقی های دریا را داشته باشیم.

نقیبی با بیان اینکه دریا صرفا مختص مازندران نیست، گفت: دریا نیازمند هزینه ملی است و وقتی اعتبار نباشد مدیریت هم انجام نمی شود البته بماند که خیلی جاها هزینه کردیم و نتیجه نگرفتیم، هزینه باید مدیریت شود.

 وی ادامه داد: ما برای دریا کاری نکردیم که حتی مازندرانی و ساروی هم در این دریا غرق می شوند و این برای ما جای ناراحتی است.

 رئیس شورای شهر ساری، خاطرنشان کرد: طرح سالم سازی دریا داریم اما برای مناطق غیر طرح سالم سازی، هیچ برنامه ای نداریم.

وی با بیان اینکه مردم می خواهند با خانواده خود راحت باشند، گفت: به همین دلیل برای شنا به مناطق غیر طرح سالم سازی می روند.

نقیبی با اشاره به اینکه بعد از اتفاقی که برای بهروش و خانواده اش افتاد ما مستقیم وارد عمل شدیم، تصریح کرد: از هزینه خیلی برنامه ها کم می کنیم تا بتوانیم برای دریا کاری کنیم.

رئیس شورای استان اظهار داشت: این ایراد در استان وجود دارد که وقتی مسئولیت می گیریم فقط می خواهیم بمانیم در صورتی که اگر کار خوب انجام دهیم در جای خود می مانیم.

وی با بیان اینکه حقوق مازندران در سطح کشور تاکنون ضایع شده، افزود: نیاز است بدون تعارف باشیم، همواره از همدیگر تمجید می کنیم و این آفت است.


  • پنجشنبه 15 فروردين 1392-0:0

    جناب آقاي دكتر هاشم پور

    شما بعنوان رئيس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان بيشتر ناراحت باشيد تا ببينيم ناراحتي شما تاثيري در ارزان شدن دارد يا خير اگر تاثير داشت كه دست شما درد نكند اگر نداشت ديگر ناراحت نباشيد چون تاثيري ندارد و كاري كنيد كه تاثير داشته باشد

    • چهارشنبه 14 فروردين 1392-0:0

      به نظرشما اعضا شورا شهر ساری در 7سال کارنامه خوبی از خود به جا گذاشتن

      • شهروند مفلوکپاسخ به این دیدگاه 3 0
        يکشنبه 11 فروردين 1392-0:0

        این اقای مدیر کل در حکومت این رئیس جمهور دقیقا مثل رئیسش حرف میزنه...حالا تو برو پرتقال فروشو پیدا کن !

        اقایون استاد فلسفه بافی و توجیه گری هستن و این خانم خبرنگار اگر چن تا سوال دیگه میپرسید حتما بدهکار میشد و میشنید که مدیرکل سازمان تجارت و بازرگانی و صنعت و غیره مدعی میشد که گرونیها زیر سر رسانه هاست...!

        شما توی این بازار روز حاشیه امیر مازندرانی مثلا گوجه و پیاز و خیار و چیزای دیگرو با چن جور قیمت و با تفاوت زیاد می بینین و یک نفر نیست که بپرسه چرا ؟ حالا اقای مدیرکل میگه من خودم کشیک بودم و بازرسا هم بودن...پس کجا بودین و کجا بودن که اینجوری مردمو سرکیسه میکردن ؟ اون دفعه که موضوع دیده بوسی رئیس جمهور با مادر مرحوم چاوز پیش اومد بعضی سایتها دعوت از کفن پوشا میکردن که چرا میزارن دین از دست بره....ولی وقتی دین و عدالت و انصاف و جوانمردی و ....همه داره اینجوری از دس میره چه راحت می شینیم پای مصاحبه ادمائی که در پاسخگوئی به مردم هم منصف نیستن و گرونفروشی میکنن و در واقع ظلم دوسویه میکنن ...! دراین جور مواقع باید کفن پوشید و هم دکه اون پیاز و گوجه فروشو توسرش خراب کرد و هم میز ریاست این اقایونو که نه انصاف دارن و نه....بازم بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/////


        ©2013 APG.ir