تعداد بازدید: 2346

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 12 فروردين 1392-14:8

مازرون من تنه نوم بلاره

خبرهای روز دوشنبه ستاد تسهیلات سفر مازندران/برگزاری کنسرت موسیقی پاپ، ریسکی بود که ستاد سفر مازندران انجام داد/محور قائم شهر-ساری پرتردد ترین جاده مازندران است/اگر ناجیان غریق نبودند غرقی ها می شد هشت هزار و 150 نفر نه 150 نفر/کدام کشور است دریا داشته باشد و این همه گرفتار باشد؟+عکس+محدودیت ترافیکی


مازندنومه،کلثوم فلاحی:صبح دوشنبه حسین نیازآذری دبیرمجمع نمایندگان مازندران و نماینده مردم بابل، هادی حسینی نماینده مردم قائم شهر، کیلاکلا، سوادکوه و جویبار و ایرج نیازآذری رئیس خانه مطبوعات مازندران به همراه برخی مدیران کل در محل دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر مازندران حضور یافتند.

سیف الله فرزانه دبیر ستاد تسهیلات سفر مازندران در این نشست، اظهار داشت: فرمایش های رهبری باعث شد محور برنامه های نوروز امسال، فرهنگی باشد.

 وی ادامه داد: با وجود همه مشکلات که تصور می شد سفر کمرنگ تر از سال های گذشته باشد، امسال سفر هم زودتر شروع و هم بیشتر شد.

 مدیرکل گردشگری مازندران یادآور شد: مازندران پیشتاز گردشگری و پایتخت گردشگری کشور است.

 وی خاطرنشان کرد: برگزاری کنسرت موسیقی پاپ، ریسکی بود که ستاد سفر مازندران انجام داد.

 فرزانه افزود: کاهش تلفات بی سابقه بود، تعداد مسافر خیلی زیاد و تردد خودرو هم بسیار بالاتر از سال گذشته بوده اما کاهش 80 درصدی تلفات را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق خوب افتاده که امسال بتوانیم ظرفیت های فرهنگی و تاریخی خودمان را به گردشگر نشان دهیم، تصریح کرد: امسال در گردشگری روستایی هم کار کردیم، حدود 2میلیون و 500 هزار نفر بعد از اینکه ظرفیت ضریب اشغال پر شد به روستاها رفتند و گردشگر، آنجا متوجه شد مازندران دارای چه روستاهای با امکاناتی است.

فرزانه یادآور شد: با زیرساخت های استانی، مطالبات ملی را پاسخ می دهیم.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با سه هزار نفر نیرو در حال فعالیت است و شب و روز مشغول به کار هستند، گفت: نیاز نیست اینجا ازهمدیگر تعریف کنیم، اتفاقی است که افتاده است.

 فرزانه با اشاره به اینکه زیرساخت های ما بسیار ضعیف است، اضافه کرد: نمی خواهم خاطر نمایندگان را تلخ کنم اما به واسطه راه های مواصلاتی با این حجم جمعیت، ضعیف هستیم.

وی متذکر شد: درخشش سازمان حمل و نقل پایانه ها را هم نباید از باد ببریم.

 فرزانه ادامه داد: امسال سایت ها و خبرگزاری ها و شبکه استانی، عملکرد مناسبی در پوشش رسانه ای دارند.

وی با اشاره به اینکه در موج سوم سفر هستیم، خاطرنشان کرد: تصور نشود چون فردا سیزده بدر است همه چیز تمام می شود.

 فرزانه گفت: روز شنبه 17 فروردین در تالار سالاردره همکاران ستاد تجلیل می شوند.

*محور قائم شهر-ساری پرتردد ترین جاده مازندران

مجیدرضا نصرالله نژاد در این جلسه گفت: 51 دستگاه سیستم تردد شمار در جاده های مازندران نصب کردیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های مازندران اظهار داشت: محور قائم شهر-ساری پرتردد ترین جاده مازندران با بیش از 44 هزار تردد طی 24 ساعت است.

وی با بیان اینکه در مسیر ساری-نکا سرعت 100 کیلومتر در ساعت ثبت شده، افزود: هر روز این مسائل را در اختیار پلیس قرار می دهیم و پلیس نیروهایش را در این مناطق بیشتر می کند.

نصرالله نژاد خاطرنشان کرد: سیستم رد یاب اتوماتیک خودروها را در این ایام افزایش دادیم و برای این منظور تاکنون نتوانستیم ریالی از استانداری دریافت کنیم.

 وی با بیان اینکه بیش از 17 میلیون تردد در جاده های ما ثبت شده است، ادامه داد: تاکنون رتبه یک را از این منظر در سراسر کشور داشتیم و در هیچ جا این رقم ثبت نشده و همه استان ها تقریبا زیر 10 میلیون است.

*سوادکوه، هراز، کندوان و کیاسر پر حادثه ترین مسیرها

مهدی ولی پور در ادامه این جلسه اظهار داشت: امسال 88 پایگاه و پست ثابت و سیار را مستقر کردیم که نسبت به سال گذشته در حوزه امداد و نجات 50 درصد و در حوزه راهنمایی مسافران 64 درصد افزایش داشتیم.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، تصریح کرد:از 2هزار نفر از امدادگران آموزش دیده در استان استفاده می کنیم و در بخش مسافران نوروزی هم از خدمات 2هزار نفر از جوانان آموزش دیده بهره می بریم.

 وی با اشاره به اینکه تا روز گذشته 353 مورد حادثه را در سطح استان تحت پوشش هلال احمر قرار دادیم، یادآور شد: شش مورد حوادث کوهستان، یک مورد آتش سوزی و سه مورد حادثه دریا اتفاق افتاده است.

ولی پور خاطرنشان کرد: سوادکوه، هراز، کندوان و کیاسر پر حادثه ترین مسیرهایی بود که عملیات انجام دادیم.

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته مدت زمان رسیدن به محل حادثه یک دقیقه کاهش یافته است، گفت: 472 تیم عملیاتی را تا دهم فروردین به کارگیری کردیم.

 این مسئول یادآور شد: در شهرهای آمل، قائم شهر، سوادکوه و تنکابن بیشترین حوادث را از نظر نفرات داشتیم.

*فرهنگ استفاده از تفریح شاد را به معنای واقعی نیافته ایم

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی در این نشست با بیان اینکه نمی خواهیم حرف تحویل دهیم، یادآور شد: فرهنگ استفاده از تفریح شاد را به معنای واقعی نیافته ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: 11 سینما در سطح استان داریم که از این تعداد، سه سینما در دست تعمیر است.

 ابراهیمی اظهار داشت: در موضوع زیرساخت ها، نباید به دنبال مسکن باشیم، درد را باید درمان کرد. وی با بیان اینکه موزه ای که در خور شان استان باشد در مازندران نداریم، متذکر شد: ما در مازندران برای خود زبان داریم چه کسی گفته است که لهجه و گویش است؟

 ابراهیمی با اشاره به اینکه نیاز است مرکزی این دغدغه های فرهنگی استان را رصد کند، گفت: برخی مراکز است که مربوط به افراد خاص است و مدیران استان هم باید تکدی گری کنند تا بتوانند از این مراکز برای استان بهره ببرند.

 وی با بیان اینکه اینها دردسر است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم نمایندگان این مسائل را جدی بگیرند.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه دریا متولی ندارد، افزود: زیرساخت دریا نگران کننده است.

 وی با بیان اینکه مرکز رصد تهاجم فرهنگی در استان نداریم، تصریح کرد: هر یک از مسافران ایده و نظرپردازی های متعدد دارند و اینها ایده می آورند، مرکزی که بتواند تهاجمی که برخی از این افراد در استان ایجاد می کنند را رصد کند، نداریم.

مدیرکل ارشاد مازندران یادآور شد: انتظار داریم مرکز مازندارن پژوهی در استان ایجاد شود تا نقاط ضعف را ببیند و به نقاط قوت تبدیل کند.

*مردم مازندران غصه ها را کمتر بخورند

 بهرام حمیدی در این نشست اظهار داشت: غصه ها و قصه ها را آقای ابراهیمی فرمودند ما دیگر تکرار نمی کنیم.

وی افزود: صدا و سیما در کنار سایر سایت ها و خبرگزاری ها به وظیفه اطلاع رسانی خود پرداخت.

 مدیرکل صدا و سیمار مرکز مازندران با اشاره به اینکه اعتقاد ما این است مسافر قبل از اینکه به استان بیاید باید نسبت به داشته های استان شناخت داشته باشد، تصریح کرد: به همین منظور قبل از شروع سال جدید، برنامه های صبحگاهی و عصرگاهی داشتیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم صدا و سیما به وظیفه ذاتی خود به نحو مطلوب عمل کرده باشد، گفت: مردم مازندران غصه ها را کمتر بخورند و قصه هایی که 30 سال است می شنوند، این قصه ها به افسانه تبدیل نشود بلکه فیلم نامه شده و ساخته شود.

*8 ساعت در راه بودم

 هرمز محمودی راد-مدیرکل محیط زیست مازندران -با بیان این که جمعه از تنکابن تا ساری هشت ساعت در راه بودیم،یادآور شد: بی تردید باید محور دریا راه اندازی شود.

*خواهشم این است حق الزحمه بچه ها را پیگیری کنید

حسین اسلامی در این نشست اظهار داشت: ناجیان غریق با ماهی 450 هزار تومان آمده و با ما عهد اخوت بسته اند، 9 ماه از کارشان می گذرد و هنوز حقوق شان را ندادیم و یک ماه و نیم دیگر می خواهیم فراخوان بزنیم و دوباره آنها را به پای کار بیاوریم.

رئیس هیئت نجات غریق مازندان خاطرنشان کرد: گفته شده نیمی از این پول به تربیت بدنی داده شده که به ما پرداخت کنند اما این اداره کل هنوز مبلغی پرداخت نکرده است.

اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته ستاد سفر هشت هزار نجات یافته را اعلام کرد، افزود: اگر ناجیان غریق نبودند غرقی ها می شد هشت هزار و 150 نفر نه 150 نفر.

وی با بیان اینکه خوزستان به جهت رودخانه 300 نفر غرقی داده و ما سال گذشته با اینکه گردشگران 2 برابر شدند 150 غرقی دادیم، تصریح کرد: این آمار زیادی نیست اما برای ما یک نفر هم زیاد است.

اسلامی یادآور شد: خواهشم این است حق الزحمه بچه ها را پیگیری کنید ، از همین جا اعلام می کنم یک ماه و نیم دیگر ما با مشکل مواجه هستیم، تنها هیئتی هستیم که هر سال از منجیان تست آمادگی می گیریم که اگر آماده نباشند از آنها استفاده نمی کنیم.

* تعداد پرسشنامه ها به 11 هزار رسید

 محمود احمدی در این نشست گفت: تامین مالی ستاد سفر را بر عهده داریم تا این ستاد به خوبی به وظایف خود عمل کند، برخی را استانداری متکفل است و برخی هم ملی است.

مدیرکل بودجه استانداری مازندران اظهار داشت: نظر سنجی هم انجام می دهیم که آیا مسافران از خدمات در استان رضایت داشتند یا خیر؛ اطلاع رسانی، کیفیت غذاهای رستوران ها، کیفیت نظافت اقامتگاه ها، نظارت و مدیریت ترافیک، امنیت، بحث جشنواره ها و ... از جمله موارد سوال شده در این پرسشنامه ها است.

وی ادامه داد: سال های گذشته 10 هزار پرسشنامه در مسیرهای خروجی استان تکمیل می شد و امسال تعداد پرسشنامه ها به 11 هزار افزایش یافته است.

 مدیرکل بودجه استانداری در واکنش به صحبت های رئیس هیئت نجات غریق مازندران اظهار داشت: سرمایه گذاری که طرح دریا را در بخش خصوصی در اختیار دارد قرار است آنهایی که در این بخش ها فعالیت می کنند را تامین مالی کند.

وی افزود: بر فعالیت نجات غریق ها خیلی نظارت نمی شود و معلوم نیست چند نفر در کجا هستند.

 احمدی یادآور شد: با وجود همه این ابهامات اما گفتند 300 نجات غریق داشتند و باز هم با وجود ضوابط بودجه ، عددی که صورت جلسه کرده بودند ما تامین مالی کردیم.

*نمی خواهیم بگوییم مازندران استانی گل و بلبل است

شعبانعلی واحدی در ادامه این جلسه گفت: نمی خواهیم بگوییم مازندران استانی گل و بلبل است و همه چیز جای خودش است اما خدمات قابل توجهی به مسافران ارائه شده است.

مدیرکل بازرسی مازندران با اشاره به اینکه مردم بهترین بازرسان ما هستند، تصریح کرد: بازرسی های ما در سه مرحله قبل، حین و بعد از ایام تعطیلات است.

 وی گفت: از مجموع 1580 مورد بازرسی انجام شده 1170 بازرسی ما مشترک بوده و ما نگاه پیشگیرانه داشتیم نه مچ گیرانه.

 واحدی ادامه داد: میزان محکومیت ریالی در تعزیرات بالغ بر 632 میلیارد ریال است که بیشترین تخلفات در بحث قاچاق در عرضه، گران فروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت بر کالا، عدم ارائه فاکتور، نداشتن پروانه کسب، فروش اجباری و عرضه خارج از شبکه است.

*نیازمند نگاه ملی هستیم

حسین نیازآذری در نشست ستاد سفر استان با بیان اینکه این ستاد می تواند دارای سه پیام باشد، تصریح کرد:نخستین پیام این ستاد تکریم از مسافرانی است که از جای جای کشور به مازندران سفر می کنند، از مازندرانی ها و افراد مسئول در مازندران این انتظار می رود به لحاظ میهمان نوازی که مازندرانی ها به این واسطه در کشور مطرح هستند تلاس بیشتری کنند.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه معرفی استندهای تاریخی، فرهنگی و گردشگری این استان، دومین پیام این جلسه است، متذکر شد: صنعت گردشگری امروز در دنیا بسیار قابل توجه است و ما از این موهبت الهی برخوردار هستیم و باید زمینه را برای مردم ایران فراهم کنیم.

نماینده مردم بابل با بیان اینکه سومین پیام این ستاد کمک به اقتصاد استان است، ادامه داد: اقتصاد استان ما ضمن اینکه کشاورزی و صنعت است اما گردشگری کمک کار زندگی روزمره مردم بزرگ استان است.

نیازآذری با اشاره به اینکه مجموعه استان برای ایجاد زیرساخت های اصلی در این بخش باید تلاش کنند، گفت: مازندران متعلق به همه مردم ایران است و در این زمینه نیازمند نگاه ملی هستیم و دولت و مجلس باید به این موضوع توجه کنند.

 وی ادامه داد: همه نمایندگان در روز 18 فروردین اگر بتوانیم نفری سه دقیقه وقت بگیریم و در رابطه با داشته ها و مشکلات استان صحبت کنیم تا از تریبون مجلس هم نیازمندی های خودمان را به دولت به ویژه در زمانی که لایحه بودجه 92 در مجلس در حال بررسی و تصویب است، اعلام کنیم.

 نیازآذری با اشاره به این که در کمیسیون تلفیق از نیازمندی های زیرساختی مازندران دفاع می کنیم، یادآور شد: اکوتوریسم در مازندران به عنوان پایلوت پیاده شود.

*مازرون من تنه نوم بلاره

هادی حسینی سخنان خود را با شعری مازندرانیِ" مازرون من تنه نوم بلاره..."شروع کرد و گفت: این شعر تقدیم به همه کسانی که خوشی خود را در این ایام با مردم تقسیم کردند، در جاده ها و کنار خیابان ها و پشت صحنه بودند و میهمان نوازی مردم مازندران به نمایش گذاشتند.

نماینده مردم قائم شهر، کیاکلا، جویبار و سوادکوه  با اشاره به اینکه ما در مازندران هستیم، تصریح کرد: مازندران است و همه جاذبه، آن چه داریم باید تبدیل به رونق اقتصادی کنیم، توریسم آلودگی ندارد و ارز نمی خواهد، میهمان نوازی را همه می توانند انجام دهند، شما می توانید ویژگی میهمان نوازی مردم شمال کشور را به آورده اقتصادی تبدیل کنید.

وی با بیان این که خدمات مناسب بین راهی در استان نداریم،ادامه داد: در این زمینه آمایش مناسب سرزمین و خدمات مناسب بین راهی از مواردی است که باید لحاظ شود.

حسینی با بیان اینکه با وجود جنگل فراوانی که داریم اما پارک های جنگلی ما کافی نیست، خاطرنشان کرد: برخی فکر می کنند انسان مربوط به منابع طبیعی است اما باید بدانیم منابع طبیعی نعمتی است که در اختیار انسان قرار دارد.

 وی با بیان اینکه کدام کشور است دریا داشته باشد و این همه گرفتار باشد، متذکر شد: طبق آمار 290 روز می توان از دریا استفاده کرد اما ما کمتر از 90 روز استفاده می کنیم، ظرفیت فراوانی داریم و نباید بگوییم ظرفیت ما پر شده، ظرفیت استان به این زودی پر نمی شود.

حسینی با اشاره به اینکه فضا را باید شاد کنیم، افزود: مسئله صنایع دستی در استان به شدت مغفول است، همه مردم باید به این مسئله سوق پیدا کنند.

 وی با بیان اینکه در ایام عید اقتصادمان را تعطیل می کنیم در حالی که باید رونق پیدا کند، ادامه داد: در دنیا وسیله نقلیه باری مقدم بر وسیله نقلیه شخصی است در حالی که کامیون های حمل بار از 25 اسفند تا 16 فروردین فقط در ساعت های خاصی می توانند تردد کنند، تعطیلی اقتصادی جفای بر ما است.

حسینی با اشاره به اینکه ظرفیت مازندران تمام نشدنی است، متذکر شد: برخی می گویند مازندان چون صنعتی نشده عقب مانده اما به نظر من مازندران می تواند با صنعت توریسم همه مردم را سیر کند، آلوده نشود و سالم بماند.

وی خاطرنشان کرد:مجمع نمایندگان شمال کشور برای نخستین بار با حضور استان های مازندران، گیلان، گلستان، البرز و سمنان تشکیل شد.

*محدودیت های ترافیکی تعطیلات اعلام شد

از سوی پلیس راه مازندران، محدودیت های ترافیکی روزهای آینده به این شرح اعلام شد:

 تردد انواع تریلر در محور هراز ممنوع است.

تردد انواع کامیون و وانت به استثنای حاملان مواد سوختنی و فاسد شدنی از ساعت هشت صبح روز هشتم فروردین تا 16 فروردین از تهران به آمل و برعکس، ممنوع است.

تردد انواع وسیله نقلیه در محور هراز از ساعت 12 تا 24 روزهای 13، 14 و 16 فروردین از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و تردد انواع وسیله نقلیه از ساعت 15 تا 24 این روزها، از آب اسک تا رودهن در محدوده مشاء، به صورت یک طرفه است.

در محور فیروزکوه تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای مواد سوختنی و فاسد شدنی از ساعت هشت صبح تا ساعت 24 از روز هشتم تا 16 فروردین از تهران به سمت قائمشهر و برعکس، ممنوع است.

در محور کندوان هم تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج چالوس و برعکس، ممنوع است.

در روزهای 13، 14 و 16 فروردین تردد انواع وسیله نقلیه در محور کرج چالوس از ساعت 12 تا یک بامداد، از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 تا 24 این روزها، از مرزن آباد به سمت کرج یک طرفه است.


  • سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 3 3
    سه شنبه 13 فروردين 1392-0:0

    عشق است سيدهادي حسيني

    • سه شنبه 13 فروردين 1392-0:0

      اهالی ستاد تسهیلات خسته نباشید. آقای فرزانه واقعا اجرای موسیقی پاپ ریسک است! اگر به عنوان مدیرکل میراث می گویید که شما برای موسیقی بومی هیچ کاری نکرده اید، از نظر دیگه که ما نمی دانیم!!! از مدیرکل ارشاد و نگاه کلان و آسیب شناسانه ی ایشان باید تشکر کرد. مدیران ارشد استان باید از نظر هنرمندان و تشکل های غیردولتی برای ارتقای کیفیت استفاده کنند و بگذارند دیگران قضاوت کنند نه اینکه برای خود هورا بکشند.


      ©2013 APG.ir