تعداد بازدید: 2950

توصیه به دیگران 1

شنبه 17 فروردين 1392-11:28

عید آمد و وقت ولولی شد!

بسیاری از آمارهای ستاد تسهیلات سفر مازندران مشابه هم بود و مثلا" آماری را که رییس سازمان میراث فرهنگی اعلام می کرد،همان روز یا در روزهای آتی معاون استاندار یا مدیرکل مرتبط هم اعلام می کرد!/خوب است اطرافیان جناب مدیرکل چند مجموعه شعر مازندرانی در اختیار او قرار دهند تا در مصاحبه ها و ارتباط های رسانه های بعدی استفاده کند یا حداقل به ایشان بگویند:"تو رو خدا دیگه این بیت نخ نمای ضعیف را نخون!"+عکس


*مازندنومه:در روزهای تعطیلات برخی سازمان ها و اداره ها و نهادها خیلی فعال بودند و بعضی دیگر هم در استراحت و خواب و دید و بازدید نوروری و سفر به سر می بردند!

به خوابیده ها کاری نداریم،اما نکته ای که جالب بود گزارش کار روزانه و رقابت در ارائه آمار بود که راه به راه آقایان مسئول در ستاد به خبرنگارها می دادند!

بسیاری از این آمارها مشابه هم بود و مثلا" آماری را که رییس سازمان میراث فرهنگی اعلام می کرد،همان روز یا در روزهای آتی معاون استاندار یا مدیرکل مرتبط  هم اعلام می کرد!

برای نمونه به این دو خبر مشابه توجه کنید:

-"هادی ابراهیمی کیاپی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با ورود 24 میلیون و 700 هزار گردشگر نوروزی به استان در سال 92، مردم مازندران شاهد رشد 48 درصدی ورودی گردشگر به استان در این ایام بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه بیش از 13 میلیون نفر در استان اقامت داشتند، تصریح کرد: میزان ماندگاری گردشگران در استان طی نوروز 92 از رشد 35 درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بوده است.(17 فروردین)


-"سیف‌ الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مهر مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: آمار مسافران ورودی به مازندران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در بخش گردشگران مقیم در مازندران با رشد 35 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بودیم.

دبیر ستاد تسهیلات سفر مازندران، تعداد مسافران مقیم در مازندران را 13 میلیون و 128 نفر در ایام نوروز اعلام کرد و گفت: آمار مسافران ورودی به مازندران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد رشد داشته است."(16 فروردین)

بعضی از مدیران هم در هر جلسه ستاد ، آمارهای روز نخست خود را تکرار می کردند که مثلا" چند پست امدادی زده اند و چه تعداد بروشور توزیع کرده اند و چند نیرو را به خدمت گرفته اند و...!

استاندار هم که نوروز امسال کم تر سخن گفت،در معدود اظهاراتش به تکرار آمارهای ارائه شده در روزهای قبل اکتفا کرد!

در این میان تنها مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که خیلی به ارایه آمار اعتقاد نداشت و در اظهاراتش به نقد وضعیت موجود پرداخت:

"... از کسی گلایه نمی کنم اما از همه گلایه دارم، اصولا کسی که در خانه مهمان می پذیرد باید در خانه لوازم داشته باشد، از این منظر مازندران چه اندازه مورد توجه بوده است؟...چه اندازه باید رنج ببریم تا به اینجا برسیم، هنوز یک مجتمع فرهنگی هنری در گلوگاه تا چالوس نداریم؟... ما یک راه هم در استان نداریم، خودمان را فریب می دهیم، این رنج آور و تاسف آور است، خواهشم این است که از اینجا حرکت کنید تا رامسر، آیا این جاده پذیرش این حجم مسافر را دارد یا اینکه افرادی را که حتی در آنجا هستند،به ستوه آورده است؟... هر سال نوید تولی گری دریا را به ما می دهند اما وقتی به پایان می رسد ابتر می ماند؛ چرا؟... باید حقایق را به موقع بیان کنیم و این حقیقتی است که سال ها بیان می شود و اگر تکرار نکنیم، جفا است."(6 فروردین)

در میان این اظهارات بعضا" تکراری و مشابه که تنها به بالا رفتن تعداد خبرها در رسانه ها منجر شد،سیف الله فرزانه-دبیر ستاد تسهیلات سفر- دو بار با رادیو فرهنگ گفت و گو کرد؛یک بار با برنامه بامداد بهاری و دیگری هم برنامه رادیویی هفت اقلیم.

اصولا" رادیو فرهنگ رسانه ای برای فرهیختگان و تحصیل کرده ها تعریف شده است و بسیاری از تهیه کنندگان و مجریان این برنامه نیز از میان استادان دانشگاه و متخصصان و پژوهشگران انتخاب شده اند،بنابراین در گفت و گو با این شبکه باید دقت نظر داشت،چرا مخاطب آن نه فقط عام بلکه خاصند.

آقای فرزانه در هر دو گفت وگویش با این شبکه رادیو،بیتی مازندرانی خواند که از قضا چند بار هم این بیت کهنه و عامه پسند را درجلسه ستاد تسهیلات هم خوانده بود:عید آمد و وقت ولولی شد،هنگام شکوفه هلی شد!

احتمالا" ایشان از شعرهای کهن و نوی مازندرانی تنها همین یک بیت شعر عامه پسند و مطایبه آمیز را از حفظ دارد که پشت هر تریبونی می خواند.

خوب است اطرافیان این مدیرکل چند مجموعه شعر مازندرانی در اختیار او قرار دهند تا در مصاحبه ها و ارتباط های رسانه های بعدی استفاده کند یا حداقل به ایشان بگویند:"تو رو خدا دیگه این بیت نخ نمای ضعیف را نخون!"

*تلخ مثل 13 بدر!

عکس های زیر را محمد حسین ملایی کندلوسی فرستاده و نوشته:امسال در روز طبیعت در کجور و در مسیر منتهی به روستای نیچکوه ،صحنه هایی تلخ و دردآوری در دل طبیعت زیبای این منطقه به دست انسان به وقوع پیوست که دل هر بیننده ای را به درد آورد؛ طبیعتی که برای میزبانی از مسافران و میهمانان سیزده بدر خود را با شکوفه های زیبا و جوانه های سبز و تازه آراسته بود تا خاطره ای خوش در اذهان میهمانان خود رقم بزند.

تصاویر زباله در طبیعت و قطع سرشاخه های درختان را در روز "طبیعت" ببینید!

 


  • يکشنبه 18 فروردين 1392-0:0

    آقای فرزانه دیر به این بیت تبری رسیده اند. در سالهای اخیر این شعر دائما توسط جناب ناطق نوری نماینده نور در مراسم ها خوانده می شد و شاید دوستان ندانند که این بیت از بخش هزلیات اشعار امیر پازواری می باشد. آقای فرزانه همان امار گردشگری را بدهند ما آن را شعر فرض می کنیم. عزت زیاد و آمار افزون تر از سال قبل باد.


    ©2013 APG.ir