تعداد بازدید: 2748

توصیه به دیگران 2

شنبه 17 فروردين 1392-22:55

شجاعی:به دنبال سرمايه گذار خارجي برای پالایشگاه هستيم

گزارش مازندنومه از همايش دهياران و شوراهاي بخش چهاردانگه ساري/شجاعی:از نيروهاي بومي در كارخانه سیمان استفاده می کنیم/به دليل برخورد طرح گازرسانی در اراضي مرتبط با جنكل هاي ملي با محيط زيست مشكلاتي به وجود آمده است/اعتبارات بودجه پالايشگاه برابر كل بودجه استان است.


مازندنومه:در همايش دهياران و شوراهاي بخش چهاردانگه ساري كه پنج شنبه گذشته با حضور حجت الاسلام تيموري امام جمعه كياسر،حسيني نژاد مديركل سياسي ،انتخابات استانداري،آزادي كناري مديركل امور روستايي و شوراها ،شجاعي نماينده مردم ساري و مياندرود و ذات الله زارعي فرماندار مياندرود و مجيدي معاون عمراني فرماندار ساري در کیاسر برگزار شد، از ذات الله زارعي مدیركل سابق امور روستايي و فرماندار کنونی میاندرود تجليل به عمل آمد.

*صدور پروانه هاي خارج از بافت روستا بر عهده دهياري است

به گزارش خبرنگار ما،رضا آزادي كناري -مديركل امور روستايي مازندران- در اين همايش اظهار داشت:در سال 92 كارها مطابق برنامه ريزي هاي انجام شده پيش خواهد رفت و هر روستايي كه خود را با اين برنامه هماهنگ كند، مورد حمايت قرار خواهد گرفت.

وي رونق توليد در روستا،ساماندهي ساخت و سازهاي بي رويه ،مديريت پسماند و بهره برداري ناپايدار از محيط زيست را از اولويت هاي كار امور روستايي در سال جاري عنوان كرد.

مدير كل امور روستايي مازندران توانمند سازي شوراها و دهياران را يكي از اصلي ترين وظيفه اين اداره كل دانست و گفت: قبل از انجام هر كاري دهياران و شوراها بايد نسبت به كارشان آشنايي پيدا كنند و آموزش ببينند.

آزادي كناري بيمه را يكي از مشكلات دهياران و شوراها عنوان كرد و ابراز داشت:اين موضوع در دستور كار و در حال پيگيري است.

وي ابراز داشت:در راستاي نظارت بر ساخت و سازها نيز تفاهم نامه اي بين سازمان همياري ها وشهرداريها و امور روستايي انجام گرفته كه بر مبناي آن صدور پروانه هاي خارج از بافت روستا بر عهده دهياري است.

*اعتبارات بودجه پالايشگاه برابر كل بودجه استان است

سيد رمضان شجاعي كياسري -نماينده مردم ساري و مياندرود- نيز در اين مراسم از افتتاح زودهنگام كارخانه سيمان در اين بخش خبر داد و گفت:در صدديم تا از نيروهاي بومي در اين كارخانه استفاده كنيم.

عضو كميسيون شوراهاي مجلس شوراي اسلامي از افزايش تعداد نفرات شوراها در شهرهاي بالاي 200 تا 300 هزار نفر خبر داد و گفت:همچنين افرادي كه سابقه حضور در شوراها را داشته اند از داشتن بند مربوط به مدرك تحصيلي معاف هستند.

نماينده مردم ساري و مياندرود ابراز داشت:گازرساني از سه يا چهار سال پيش در بخش چهاردانگه شروع شده اما به دليل برخورد طرح در اراضي مرتبط با جنكل هاي ملي با محيط زيست مشكلاتي به وجود آمده است كه بايد در دولت مورد بررسي قرار گيرد.

وي همچنين از تغيير مسير اين پرو‍ژه در برخي مناطق خبر داد و گفت: اين تغييرات با توجه به اراضي ملي داراي پيچيدگي هايي است كه به زودي پيمانكار جهت تجهيز كارگاه اقدام خواهد كرد.


شجاعي با بيان اينكه دولت و حكومت با مردم صادق است، افزود:اما به هر حال در برخي شرايط كمبود بودجه مشكلاتي را به وجود مي آورد كه كارها به تاخير مي افتد.

عضومجمع نمايندگان مازندران اظهار داشت:با توجه به كمبود اعتبارات بهتر است تا پروژه هاي ضروري در روستاها مورد توجه قرار گيرد.


وي با بيان اينكه سه هزار ميليارد تومان جهت احداث پالايشگاه مورد نياز است، افزود: با توجه به مبلغ مربوطه سرمايه گذار داخلي نمي تواند در اين زمينه ورود پيدا كند و به دنبال يك سرمايه گذار خارجي هستيم و مذاكراتي هم در اين زمينه صورت گرفته است.

شجاعي ابراز داشت:سرمايه گذاران خارجي هم به دنبال وضعيت سياسي آينده كشور هستند و منتظرند تا بعد از انتخابات رياست جمهوري شرايط را بررسي كنند.

وي افزود: اعتبارات بودجه پالايشگاه برابر كل بودجه استان است كه تخصيص اين كار ريسك پذير است.


در پايان اين مراسم از زحمات ذات الله زارعي مديركل سابق امور روستايي و فرماندار فعلي شهرستان مياندرود تقدير شد.


  • فرهنگ و هنرپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 24 فروردين 1392-0:0

    پروژه فرهنگي كياسر كه خوابيده است . بودجه نيست و بودجه نيست .

    • پنجشنبه 22 فروردين 1392-0:0

      هر وقت طرح جمع آوری زباله تفکیک از مبدا که منجر به کاهش تحمیل هزینه انتقال پسماند است اجرا شد پالایشگاه که درآمد ملی دارد اجرا می شود!

      • پنجشنبه 22 فروردين 1392-0:0

        ما که نفهمیدیم سازمان همیاری شهرداری های شهرها رو چه به پروانه ساخت خارج از شهرها؟

        • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 4 2
          دوشنبه 19 فروردين 1392-0:0

          افرین برشجاعی که به فکرساری است ومثل اقای دامادی دنبال سریال پایتخت نیست ایا مشکل ساری سریال پایتخت است؟

          • دوشنبه 19 فروردين 1392-0:0

            با سلام

            من از جایی صحبت میکنم که در نزدیکی کارخانه سیمان تهران میباشد...خواهشأ اگر به محیط زندگی خودت و شهر خودت علاقمندی, خوب به نوشته های من توجه کن.

            در اطراف سیمان تهران بدون بزرگنمایی به شعاع 10 کیلومتر و شاید هم بیشتر از خاک کاملا سفید شده روی درختان در منازل و میوه جات و هر چه که فکرش را کنید...

            من به شما پیشنهاد میکنم که مثل اروپاییان کمی به فکر محیط زیستتان باشید به فکر حد اقل نسل آینده خودتان.

            اروپاییان تولیداتی که به ضرر محیط زیستشان میباشد جزو واردات میکنند و تولیداتی که بدون زیان است خودشان تولید میکنند...

            پس سعی کنید به دنبل صنعت دیگری باشید و اگر به سیمان نیازمندید از جایی دیگر خریداری کنید متشکرم..

            با سپاس امیر قنادی

            amgh1330@bluewin.ch

            • يکشنبه 18 فروردين 1392-0:0

              جناب اقای دکتر سایپا شمال شعار خوبی زمان انتخابات بود یادش بخیر بازهم این دفعه پالایشگاه را ............. ول کن شجاعی جان

              • يکشنبه 18 فروردين 1392-0:0

                همه حرفها حرف است اقای دکتر :ساری فقط چهار دانگه نیست

                • يکشنبه 18 فروردين 1392-0:0

                  مقیمی نماینده بهشهر مدعی است که دارد پالایشگاه را در بهشهر می زند و چنین و چنان؟! شجاعی هم ادعای مشابهی را نسبت به کیاسر دارد؟! چه شود وضعیت آتی طبیعت بهشهر و کیاسر زیبا...! گرچه فاصله بین حرف ها و ادعاهای غیر کارشناسی مکرر با واقعیت فرسنگ ها فاصله هست... ولی اساساً هیچ یک از این دو نماینده چرا به فکر زیر ساخت های صنعت توریسم در منطقه و استفاده از فرصت های گردشگری و طبیعی منحصر به فرد و میراث تمدنی و تاریخی این دو منطقه بر ای توسعه منطقه ای خویش نیستند و در فکر ایجاد آلاینده های زیست محیطی و تخریب مخیط زیست به بهانه ایجاد اشتغال در تاسیس پالایشگاه مورد ادعا هستند؟! البته رسیدن به این برداشت مستلزم داشتن آگاهی لازم و کارشناسی نسبت به پتانسیل های منطقه ای و دغدغه نسبت به میراث تاریخی و تمدنی و طبیعی منطقه می باشد که به نظر می رسد در اولویت این نماینده مدعی نباشد...!


                  ©2013 APG.ir