تعداد بازدید: 3051

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 19 فروردين 1392-10:2

تعصب حزبی و باندی در انتخابات جایگاهی ندارد

انجام کار جمعی و مشارکتی بسیار دشوار است و اگر جایی در این 35 سال انقلاب کاستی مشاهده شده است به این دلیل است که سال ها یک نفر به مردم دستور داده است که چه کاری را انجام دهند/اگر مردم احساس اعتماد کنند و این بی طرفی را در مجریان و ناظران انتخابات ببینند در انتخابات مشارکت گسترده خواهند داشت.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،ذات الله زارعی،فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان میاندرود: در نظامات مبتنی بر تمرکز اداری،نظام سلسله مراتب برقرار است که در نهایت متصل به نظام حاکمیتی است و هر شخصی در حوزه محلی کاری انجام می دهد مامور دولت است که این نوع نظامات در دنیا جایگاه چندانی ندارد.

در کشورهای داعیه دار دموکراسی بحث عدم تمرکز بیشتر جنبه تشریفاتی دارد و نقش مردم عملا در آن وجود ندارد،در حالی که در نظام اسلامی ما قانون اساسی اصول 100تا 106 را پیش بینی کرده و به نقش شوراها در شکل گیری نظام عدم تمرکز اداری صحه گذاشته است.

شورای اسلامی از جایگاه ویژه ای در دنیا برخوردار است چرا که موجب تمرکز زدایی اداری می شود.

تفاوت مسئولان در نظام اسلامی با نظام های دیگر در مردمی بودن مدیران است. شاید برداشت اولیه این باشد که تصمیم گیرنده نهایی مقامات دولتی هستند، اما نقش بی بدیل شوراها در تصمیم های محلی و کلان غیر قابل انکار است.

جلوگیری از بسیاری از هدررفت ها ، افزایش خلاقیت و نوآوری و انگیزه بیشتر ارائه خدمت،از مزیت های شوراهای اسلامی شهر و روستاست.

البته باید به نبود تجربه کافی مردم سالاری دینی به دلیل سلطه 2500 ساله شاهنشاهی هم اشاره کنم و بگویم که انجام کار جمعی و مشارکتی بسیار دشوار است و اگر جایی در این 35 سال انقلاب کاستی مشاهده شده است به همین دلیل است که سال ها یک نفر به مردم دستور داده است که چه کاری را انجام دهند.

علی رغم هجمه و اتهامات به انقلاب و کشور، امروز نظام اسلامی مردم سالارترین نظام در دنیاست و نقش مردم در دورترین مناطق این کشور بارز و مشخص است.

فهم من از جملات مقام معظم رهبری نیز این است که ما باید همه سلایق و دیدگاه ها را به سمت خلق حماسه بکشانیم،چرا که واگرایی جامعه را به هیج جایی نمی رساند و باید به سمت همگرایی حرکت کرد تا بتوان با مشارکت همگانی کشور را به توسعه پایدار رساند.

در به فعلیت رساندن این امر باید طوری عمل کنیم که مردم نسبت به ما احساس اعتماد کنند.

با انتخابات پیش رو مردم باید حس کنند که در سرنوشت سیاسی کشور خود دخیل اند و خود را از نظام حاکم جدا نمی بینند،بنابراین رعایت اصل بی طرفی یکی از اصول اصلی برگزاری انتخابات است.

اگر مردم احساس اعتماد کنند و این بی طرفی را در مجریان و ناظران انتخابات ببینند،در انتخابات مشارکت گسترده خواهند داشت.

انتخابات امانتی است که باید به درستی و به بهترین نحو ممکن از عهده انجام آن بر آمد و بهترین راهکار، اجرای مر قانون است،چرا که مقام معظم رهبری هیچ مصلحتی را بالاتر از عمل به قانون نمی داند.

دولتی ها نباید به هیچ عنوان از نامزد خاصی حمایت کنند و یا اینکه موضع گیری له یا علیه فرد خاصی انجام و همچنین نباید به افرادی که دنبال فرصت طلبی هستند اجازه نفوذ داد.

نکته دیگر این که تعصب حزبی و باندی در برگزاری انتخابات جایگاهی ندارد، چرا که انتخابات فضای برد و باخت نیست بلکه فضای برد- برد است.

اگر کسی برنده انتخابات شود که خوب برنده است و اگر کسی هم برای عمل به تکلیف در صحنه رقابت ها حاضر شده است باز هم برنده است چرا که در پیشگاه خداند متعال روسفید خواهد بود.


  • پنجشنبه 22 فروردين 1392-0:0

    اگه اعضای شورا حقوق بگیر و بیمه شده بودن بیکارن هم در صف قرار می گرفتند.

    • پنجشنبه 22 فروردين 1392-0:0

      البته اعضای شورایی که فقط قصد خدمت برای رضای الهی و مردم داشته باشند.

      • سه شنبه 20 فروردين 1392-0:0

        بابا کوتاه بیا!

        توی کل کشورهایی که ادعای دموکراسی دارن، مردم نقشی ندارن و در کشور شما که الگوی تمام کشورهای جهانه و شورای اسلامی اون جایگاه ویژه ای در جهان داره، به نقش مردم صحه گذاشته شده؟!!!!!

        می دونم که شما هم مثل بزرگان خود برای عقب ماندن کشورهای غربی از رشد و توسعه ای که ایران بدان دست یافته، رنجیده خاطر شدید!!

        اینقدر برای این کفار دل نسوزانید حیف اون دل رحیم شما نیست؟!!

        • سه شنبه 20 فروردين 1392-0:0

          با عرض سلام ( شورای اسلامی از جایگاه ویژه ای در دنیا برخوردار است چرا که موجب تمرکز زدایی اداری می شود.)



          اين جمله را بنده نفهميدم البته كارشناس ارشد زبان و ادبيات فارسي هستم و چون بين الملل نخواندم واقعا نميدانم جحايگاخ ويژه شوراي اسلامي در دنيا يعني چه لطفا بصورت مصداقي توضيحي كوتاه بفرماييد .



          با تشكر از فرماندار محترم

          • دوشنبه 19 فروردين 1392-0:0

            چه عجب که مردم رو در سرنوشت سیاسی خود دخیل دونستید! حالا که نزدیک انتخاباتیم مردم دخیل شدن؟


            ©2013 APG.ir