تعداد بازدید: 8321

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 22 فروردين 1392-9:5

اروپایی دیگر

عکس های خبری مازندنومه/8 عکس از کارتن خوابی و شیوه های گدایی در اروپا+5 عکس از مرکز پرورش ماهی قزل آلا در سد سلیمان تنگه ساری


مازندنومه:عکس های زیر را حسین اسلامی-مورخ و مدیر مرکز ساری شناسی-برای ما ارسال کرده است.تصاویر به سفر او به چند کشور اروپایی در سال 1390مربوط است و زندگی کارتن خواب ها و  انواع شیوه های گدایی در این کشورها.

*قزل آلای سد

منطقه سلیمان تنگه و سد شهید رجایی در 40 کیلومتری جنوب ساری قرار دارد؛ منطقه ای دیدنی که تفریح گاه خانواده های مازنی و مسافران است.

 سلیمان تنگه جاذبه ای بی نظیر در ایران محسوب می شود که از تنوع اکوسیستمی برخوردار است. سد شهيد رجايي در سال 1375 افتتاح شد. درياچه پشت اين سد به دليل واقع شدن در منطقه اي جنگلي ، از زيبايي منحصر به فردي برخوردار است .

چند مرکز تولید و پرورش ماهیان سردآبی قزل آلا در نزدیکی این سد وجود دارد که به عرضه مستقیم انواع ماهی های قزل آلا اقدام می کنند.عکس های زیر 21 فروردین ماه از یکی از این مراکز پرورش ماهی برداشته شده است.

 


  • حسین اسلامی سارویپاسخ به این دیدگاه 1 1
    دوشنبه 26 فروردين 1392-0:0

    من در سفرهایم که زیاد هم سفر می کنم به گورستانها، عروسی ها، محلات قدیمی و جدید، مراکز فرهنگی و دینی و موزه ها و کتابخانه ها و خانواده ها و پارک ها دیدن می کنم، عکس می گیرم، دهها ساعت فیلم و هزاران قطعه عکس از دهها سفرم به بیرون از کشور دارم، اروپا همه یک جور نیستند، اروپا فقط بدبختی و کارتن خوابی نیست، اروپا فقط فن آوری و مردم سالاری نیست، اروپا وطن من هم نیست، مرغ همسایه هم غاز نیست. امّا در اروپا مردم کار می کنند، دولت ها می خورند، نفت فروشی هم نمی کنند که همه با هم بخورند، جُرم فرار از مالیات از آدم کشی هم بالاتر است. زندانی دروغ گفتن و مالیات ندادن از قتل هم بشتر است. اروپا فکر کردن و کار کردن را یاد گرفتند، مفت خوری را فراموش کردند، اگر فکر و کار و تلاش نباشد حتماً گدائی و کارتن خوابی است که هیچ کس هم دلشان به حال آنها نمی سوزد . اروپا مال اروپائی است. ایران خانه من است.

    • شنبه 24 فروردين 1392-0:0

      آقای اسلامی چه هدفی از عکاسی ازکارتن خوابها داشتید؟ما هم اینجا کم نداریم.ای کاش از یک سری فرهنگ ها و قانون هایی که اینجا نیست اما در اروپا بسیار قوی رعایت میشود هم عکاسی میکردید بسیار جالب می شد. اصلا عکس هایی که گرفتید جالب نبود.


      ©2013 APG.ir