تعداد بازدید: 2326

توصیه به دیگران 12

يکشنبه 1 ارديبهشت 1392-23:50

یه کاری کن عروسکم خوب بشه

گزارش نشست مطبوعاتی ماهک/حتی برای رگ‌گیری هم باید با کودک بازی کنی تا بتوانی این کار را انجام دهی/از مردم استان‌های همجوار هم درخواست کمک داریم/خبرنگاران، سفیران ماهک هستند/ شانس درمان در مراکز مختلف، اختلاف آن چنانی ندارد.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:نشست مجمع خیران ماهک، با حضور بیش از 60 خبرنگار در سالن اجتماعات بیمارستان بوعلی سینا ساری برگزار شد.

نشست خبری مجمع خیران ماهک، با حاشیه‌هایی همراه بود؛حاشیه‌هایی که اشک‌ها را جاری کرد،حاشیه‌هایی از جنس عاطفه و به دور از سیاست.

 بر خلاف برخی نشست‌های خبری خشک و کلیشه‌ای، این کنفرانس خبری علاوه بر اینکه در یک روز بارانی انجام شد،چشم‌ها را هم شست و دیده‌‌ها را تر کرد.

خانم ردایی، پرستار بخش انکلوژی بیمارستان بوعلی سینا ساری، میهمان این نشست بود و از کودکان سرطانی گفت.

وی از فضای عجیبی که بین پرستاران این بخش و کودکان مبتلا به سرطان حاکم است، سخن راند و افزود:‌ پرستاران این بخش باید آن قدر قوی باشند که برای کمک به این کودکان، توان داشته باشند.

 این پرستار وقتی می‌گفت: « دلسوزی بیهوده و گریه کردن برای این کودکان فایده نداره» صدایش لرزید و خود، اشک‌هایش را جاری کرد و ادامه داد: بچه‌ها بسیار حساس هستند و باید مورد توجه قرار بگیرند، ما فکر می‌کنیم که بچه‌ها چیزی متوجه نمی‌شوند اما آن ها همه چیز را خوب درک می‌کنند.

ردایی گفت: حتی برای رگ‌گیری هم باید با کودک بازی کنی تا بتوانی این کار را انجام دهی.

 این پرستار ادامه داد: بچه‌ها خیلی مقاوم هستند که گاهی تا یکی-دو سال تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی به حاضران در نشست گفت: نه 24 ساعت، بلکه خودتان را فقط پنج دقیقه جای پدر و مادر این بچه‌ها بگذارید، بسیار سخت است، من مادرهایی را دیدم که با استرس در بخش راه رفتند و گریه کردند، گاهی از نظر اقتصادی هم در شرایط خوبی نبودند؛ واقعا سخت است.

طهورای کوچک، کودک مبتلا به سرطان، دیگر میهمان این برنامه بود. او بر روی سن حاضر شد و فقط شعر خواند: عروسک قشنگ من،کنار من نشسته

 نمی‌تونه بازی کنه، راه بره ، چون که پاهاش شکسته

 خداجونم خداجونم تو خیلی مهربونی ، یه کاری کن عروسکم خوب بشه...

طهورا در حالی که از بیماری سرطان رنج می‌برد، اما بهبودی عروسکش را از خدا می‌خواهد.

*نیاز نیست بگویم این بیماران احتیاج به کمک دارند

دکتر پنبه‌چی که به عنوان نماینده رئیس بیمارستان بوعلی سینا در این نشست حضور یافته بود،گفت: این پروژه از نواقص موجود در منطقه بود.

وی با بیان این که نیاز نیست من بگویم این بیماران،احتیاج به کمک دارند، افزود: مجموعه بیمارستان بوعلی سینا آمادگی خود را اعلام می‌کند که مانند گذشته، با هرچه در توان دارد، در خدمت این پروژه باشد.

*بیمارستان ماهک، یک پروژه فرا استانی و فرا ملی است

دکتر گوهردهی -مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان- در این نشست اظهار داشت: وزارت بهداشت در تامین سلامت جامعه، نقش 30 درصدی دارد و برای بقیه این سهم سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر باید ورود پیدا کرده و مداخله کنند.

وی با بیان اینکه بیمارستان ماهک، یک پروژه فرا استانی و فرا ملی است، تصریح کرد:‌ انتظار داریم پیرامون این پروژه، اطلاع‌رسانی همچون گذشته صورت گیرد.

 گوهردهی یادآور شد: از مردم استان‌های همجوار هم درخواست کمک داریم.

*سهم دولت در حوزه سلامت باید بازنگری شود

رئیس خانه مطبوعات مازندران هم به این نشست دعوت بود. ایرج نیازآذری در سخنانی، اظهار داشت: رسانه‌ها می‌دانند چه نقش و تاثیرگذاری در تحقق این پروژه دارند.

 وی متذکر شد:‌ خبرنگاران، سفیران ماهک هستند و پیام ماهک را به گوش مردم و مسئولان می‌رسانند.

نیازآذری ادامه داد: این قول را می‌دهم که در رسانه خودم، ستونی را به ماهک اختصاص دهم و این قول را از همکاران خودم هم می‌گیرم.

 وی با بیان اینکه سهم دولت در حوزه سلامت به شدت باید بازنگری شود، تصریح کرد: منابعی که دولت به بخش سلامت اختصاص می‌دهد تکافوی هزینه‌های درمانی نیست.

رئیس خانه مطبوعات مازندران یادآور شد: ارزی که دولت برای دارو اختصاص می‌دهد، ارز مبادله‌ای ردیف 9 است که به نفع سلامت کشور نیست.

وی با بیان اینکه برای خیلی از مسائل در کشور یارانه می‌دهیم، گفت: اما به حوزه سلامت که می‌رسد سختگیرانه برخورد می‌شود.

*پروتکل‌های جهانی و داروها استاندارد هستند

دکتر کرمی -مدیر بخش آنکلوژی بیمارستان بوعلی سینا ساری- در این نشست اظهار داشت: بخش انکلوژی بیمارستان بوعلی ، نیاز استان را به صورت کامل، برآورده نمی‌کند اما نسبت به وضعیت قبلی که داشتیم خیلی بهتر است.

 وی خاطرنشان کرد:با راه‌اندازی بخش آنکلوژی،فعلا" نیاز امروز این کودکان را برآورده کرده ایم.

 کرمی با بیان اینکه ویژگی خوب کودکان مبتلا به سرطان این است که تا 80 درصد به بهبودی دست می‌یابند، افزود: این نکته خیلی خوبی است و ما هم راغب هستیم این عزیزان را درمان کنیم.

وی یادآور شد: این بیماران نسبت به عفونت‌ها بسیار حساس هستند و خیلی آسیب‌پذیر می‌شوند و به همین دلیل باید در تماس نزدیک با پزشک باشند.

 کرمی با اشاره به اینکه وقتی این کودکان مجبور می‌شوند برای دوره درمانی، مسافت طولانی طی کنند، ارتباط نزدیک با پزشک محقق نمی‌شود، گفت: دوست داشتیم مرکزی باشد که این کودکان در آن درمان شوند.

وی با بیان اینکه اکنون پروتکل‌های جهانی و داروها استاندارد هستند، خاطرنشان کرد: شانس درمان در مراکز مختلف، اختلاف آن چنانی ندارد.

 کرمی یادآور شد: از همه عزیزان استدعا داریم به احداث این پروژه کمک کنند و ما هم در سنگر درمانی، برای درمان این کودکان تلاش می‌کنیم.

* مازندران در خط سرطان قرار گرفته است

رضا شهریاری -دبیر مجمع خیران ماهک- در این نشست، اظهار داشت: لحظه‌اي كه ما آرام فرزندان عزيزمان را در آغوش مي‌گيريم و بوسه‌هاي لبخند نثارشان مي‌كنيم، كودكاني در انتظار تبسم ، سهم مرگ را با هم تقسيم مي كنند، آنها قرباني سكوتي هستند كه مي‌تواند به فرياد رهايي مبدل شود، نگذاريم باغچه زندگي‌مان از گل‌هاي پژمرده و پرپر شده، به خاك ماتم بنشيند.

 وی افزود: طبق گزارش سازمان جهاني بهداشت از هر يك ميليون كودك 200 تا 250 نفر به سرطان مبتلا مي‌شوند و طبق آمار وزارت علوم پزشكي بالاترين آمار سرطان از شمال كشورمان است چراکه مازندران در خط سرطان قرار گرفته است.

شهریاری تصریح کرد:‌در واقع همين آمار كافي است تا اهميت پرداختن به موضوعي چون سرطان كودكان مشخص شود .

 وی با اشاره به اینکه در نظر داريم پروژه سفيران ماهك را در سال جاري اجرايي كنيم، گفت:‌ افرادي كه مي‌توانند در قالب نيروي انساني، ياري‌گر ماهك بوده و به عنوان سفير مجمع، به معرفي مجموعه و جلب مشاركت‌هاي مردمي بپردازند.

 شهریاری با بیان اینکه كماكان از رسانه‌ها انتظار و تقاضاي همكاري داريم، تصریح کرد: با مشكلات رسانه‌ها آشنا هستيم و مي‌دانيم با چه مسائلي مواجه هستند اما حتما پرداختن به امور خير، در گوشه كار رسانه‌ها جا دارد.

 دبیر مجمع خیران ماهک اظهار داشت: تا رسيدن به برآرود ريالي پروژه كه حدود شش ميليارد تومان است راه زيادي داريم و دست نياز به سوي رسانه‌ها دراز مي‌كنيم تا صداي ما و كودكان مبتلا به سرطان را به گوش جامعه برسانند.

گفتنی است در ادامه این نشست، رضا شهریاری به عنوان دبیر مجمع خیران ماهک و دکتر عبدالله موسوی به عنوان عضو هیئت مدیره مجمع، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.


  • دوشنبه 2 ارديبهشت 1392-0:0

    تازه این پستو دیدم چشم‌ها را هم شست و دیده‌‌ها را تر کرد.بازم باید گفت میم مثل مادر

    • دوشنبه 2 ارديبهشت 1392-0:0

      ....: مامان چرا این دخترمدرسه نمیره؟میاد پیش توکلاس؟

      ....:عزیزم مریض نمیتونه بره ،خودش که خیلی دوست داره بره اما....

      یادمه مادرش برای خودش لباس نمیخرید بهترین غذا رونمیخورد تا دخترش بخنده شاد باشه.جالبه این دختر انقدر پر انرژی بود که من باورم نمیشد که مریضه.پر انرژی و با روحیه.یه بار تا مامانم بیاد داشتم بهش کمک میکردم (البته کمک چه عرض کنم اون خودش باهووشتر از این حرفا بود) بهش میگفتم زود انجامش بده هی داشتم بهش اصرار میکردم که یهو گفت :از راه دکتر اومدم.

      یهو رفتم توخودم.انقدر تیز بود که خواست جو رو عوض کنه شروع کرد به مسخره بازی در آوردن.از خودم خجالت کشیدم.

      این بچه ها به قول من بمب روحیه و انرژی هستن.آدم جلوشون کم میاره.

      واقعا نیاز به کمک دارن من درد یه خانواده رو از نزدیک لمس کردم با خوندن این مطلب خیلی ....


      ©2013 APG.ir